@FB, spannend! Ben benieuwd hoe het afvallen gaat! Ben ook erg benieuwd naar de kleding foto. Het klinkt heel stoer! @Dieet, ik heb er wel moeite mee. Ik heb geen honger ofzo maar heb wel mega hoofdpijn en ben wat licht in mijn hoofd. Schijnt te horen bij het afkicken van suikers. Ik eet nu natuurlijk eigenlijk alleen eiwitten. Wel goed 2 liter water gedronken en nu aan de cola light. Dat wordt aangeraden omdat het de drang naar snaaien zou helpen verminderen. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik overdag tussendoor wel een slokje mag maar een heel glas mag ik pas als ik 2 liter water heb gehad. Anders heb ik weinig stimulans om water te drinken. Er is een topic geopend in de lounge voor gezinnen die geen dagje uit kunnen veroorloven. Nu had iemand mij opgegeven (die ik wel eens tegen kom in de topics) en nadat ik mijn verhaal heb gedaan zijn wij in ieder geval uitgenodigd . 11 december krijgen wij een dagje uit in Utrecht. Ik ben zoooo blij!!!
@FB: Klinkt als een leuk setje Ben benieuwd! Ik heb vandaag een Nijntje Baseball jack gekocht. Superstoer! Ik was de kleertjes trouwens niet meer hoor voordat ik ze de 1e keer aandoe. Doen jullie dat allemaal nog wel? @Vica: Wat leuk! Ik had het topic inderdaad ook gezien, en zat ook gelijk aan jullie te denken. Ik wist alleen niet of je het zou waarderen als ik je zomaar op zou geven, maar hartstikke leuk natuurlijk! Succes met je dieet! Je moet inderdaad de eerste dagen even afkicken. Maar komt vast helemaal goed! Een vriendin van me heeft ook een eiwitdieet gevolgd, en is nu al 10 kg afgevallen (in 2 maanden tijd!). Werkt dus heel goed, als je je er goed aan houdt. Hopelijk bij jou ook zoveel succes
dieet/cola light, ik heb juist altijd geleerd dat cola light ervoor zorgt dat je meer honger krijgt! Nouja als het voor jou werkt prima toch? Succes iedereen die nu aan het lijnen is! Dagje uit: Super joh, ben benieuwd wat jullie gaan doen! Vica had mij ook getipt maar ik gun het toch meer aan mensen die het nog krapper hebben, voor ons is dit hopelijk tijdelijk als de rechter een beetje meewerkt Zat erover te denken om een collega op te geven, is alleenstaande mama van 2 kids met 2 vaders die uit beeld zijn en heeft geen cent te makken. Maar doe het toch maar niet want zij is niet snel tevreden en heeft vaak wat te klagen zelfs over dingen die ze krijgt van anderen Hier: De jongens zijn er weer. Heb het vermoeden dat hun moeder vooral de oudste tegen ons opstookt. Hij is hier toch al niet graag omdat wij hier in huis regels hanteren (net als op school, daar wil hij dus ook niet heen) maar vandaag was echt drama. En hij zei ook nog "En anders kom ik hier nooit meer en als ik niet meer naar jullie ga mag (broertje) lekker ook niet meer naar jullie!" Ehhh kweenie hoor maar dat verzint hij nooit zelf. Nog een puntje erbij dus voor de advocaat, nu willen we de omgangsregeling ook zwart op wit hebben. De oudste is nl boven de 12 dus mag wettelijk kiezen of hij hier wel of niet wil komen maar voor de kleine geld dat niet, die is pas 7 en komt hier graag dus die mag ze echt niet thuishouden als we een officiele omgangsregeling hebben!
En dan nu even over Livje (want daar is dit forum natuurlijk eigenlijk voor ) De kleine meid is weer goed verkouden, ze was er net een beetje vanaf maar sinds gisteren zit ze weer helemaal vol. Ze hoest nu al 3 weken vooral 's nachts heel erg veel. Vandaag was ze er echt onrustig van, ze heeft zelfs van 1230-2030 NIET geslapen. telkens als ik haar neerlegde was het brullen. Afgelopen nacht is ze ook n keer of 3 wakker geweest, ontroostbaar huilen maar leek wel in dr slaap te zijn! Arm meissie van me Net met dr gestoomd, toen gedouched en daarna lekker met dr in bed gaan liggen voeden tot ze sliep. toen lekker een uurtje tegen me aangehouden en nu ligt ze in dr eigen bedje. Vannacht/morgenochtend maar even aankijken of t beter gaat, anders gaat hubby morgen met dr naar de huisarts. Heb nu een ui onder dr bedje gelegd.....heb alijd gezegd dat ik daar niet in geloof en dat ik het noooooit zou doen maar goed, als je kindje ergens last van heeft probeer je blijkbaar alles Iemand er ervaring mee?
@CVM: Sterkte met Livje! (en ook met de situatie met de jongens natuurlijk). Volgens mij had Luckey het laatst over een uit onder het bedje leggen. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd. Hier werkt zoutoplossing goed als Robin verkouden is.
@Cvm, ui onder het bed kreeg ik ook altijd als ik verkouden was en bij mij hielp het goed. En citroen eronder als er muggen zijn..
Goedemorgen Rustig vanmorgen hier! Ik heb net berekend voor de kinderopvang. En van 2 kdv's krijg ik te horen uiterlijk maandag of ze daar terecht kunnen. 1 zit bij mij vlakbij en is 11 uur per dag geopend. Deze heeft een hele lage uurprijs van 6,20 per uur in 2011 (maar natuurlijk wel 11 uur per dag rekenen ipv 10 of 10,5 bij de andere kdv's). De ander ben ik al eens binnen geweest en ziet er leuk uit. Echter is dit wel aan een drukke weg (wel alles heel goed afgesloten). Deze heeft wellicht een grotere kans op plek. Hij zit slechts een paar 100 meter verder dan de andere en mijn moeder kijkt op deze kdv uit vanuit haar woonkamer. Hier zijn ze 10.5 uur per dag open. Uurprijs is 6,49 in 2011. Dit kost mij 70 euro per maand meer. Best veel geld maar ja.. Die laatste belt zo al of er plek is, de ander pas morgen of uiterlijk maandag. Ben benieuwd.
grrr en alweer is mijn post weg... wat is dat toch met onze internetverbinding zeg.... nou ja dan maar opnieuw... ui onder bed... succes bij de kids, bij ons niet want ik ga er van kokhalzen.... echt wel nodig want komt mijn loopneus/dichte holtes maar niet kwijt.... kleding wassen.... ja altijd. draag niets voor het gewassen is, behalve jassen. Vind het maar niks daar iedereen eraan heeft gezeten en die chemische rommel bij het inpakken enzo moet er toch eerst af..... vica... leuk dat dagje uit zeg... weet je al wat op de planning staat in utrecht???? cvm.... hoop het het gauw geregeld is met de omgangsregeling zeg... vervelend als de oudste opgestookt lijkt te worden
Zooo, we zijn weer terug van een ochtendje Prenatal leegshoppen! haha. We gingen voor de Tripp Trapp stoel, maar zijn natuurlijk weer met veel meer naar buiten gekomen: Tripp Trapp, babyset, kussentje, nieuw boxkleed, soort kussen voor in bad ter ondersteuning om te zitten, oortjes voor aan de Aventfles, nachtlampje en een 'slab' voor de Babybjorn draagzak. Pfff weer een rib uit mn lijf..maar ja, alles voor onze klene man he (zolang het budget het toelaat uiteraard). Daarvoor nog bij het CB geweest, voor de 6-maanden controle. Robin is nu 66 cm en weegt alweer 7950 gram! Gaat toch hard he. Blijft een klein dikkertje hihi (als het er maar weer afgaat..) Verder alles prima in orde. Ik heb nog gevraagd over het slapen overdag (wat hij dus niet zoveel doet), maar is geen probleem, hij zal het dan niet nodig hebben. Verder mogen we nu beginnen met een fles te vervangen door pap, en als hij er aan toe is, mag hij ook brood (dus niet perse vanaf 7 of 8 maanden). Net heeft hij dus zn eerste (vanille)papbordje op. Hij vond het lekker geloof ik. Alles is weer op in ieder geval Straks de groente krijgt hij in zn nieuwe kinderstoel, want die staat nu ook helemaal klaar voor gebruik Nu even beetje poetsen...moet ook gebeuren he
ik spring even in moet t even kwijt, zit behorlijk in piepzak vanochtend moesten ze allebei naar t CB met ons meis alles prima bhoorlijk vooruit in ontwikkeling iets afgevallen maar blijft de lengte in schieten 93 cm en 13,9 kg verder te horen gekregen nav gesprek betreft t thee ongeluk en littekens ed dat er waarschijnlijk toch nog een operatie in de toekomst boven t hoofd hangt omdat t litteken erg blijft trekken en dit met dat ze groter word pijn kan gaan doen ons manneke doet t super qua ontwikkeling gaat net zo hard als zn zus groeit de pan uit 8695 gr en 72 cm maar die lengte is van zn rechterbeen, links is hij 74 cm.... en links is zn been veel dikker dan rechts t kan geen onderontwikkeling zijn want hij doet alles met t been zit ook kracht in maar we moeten 24 okt naar de kinderarts om te kijken wat de oorzaak is en welke afwijking ik ga niet googlen, maar t zit me totaal niet lekker
@musty, zooow wat gaan jouw kids hard zeg! Bij mij was ook mijn ene been langer als de ander. Al werdt dit pas als kind vastgesteld. Na een paar keer kraken is dat weer goed gekomen. Ik hoop dat het bij jullie ook zoiets 'simpels' is. @MiniMe, zo Robin is goed verwend hahahaha. Hier hoeven we ook niet perse met 7 maanden een broodmaaltijd te hebben maar wel zeker een papmaaltijd. Granenpapje dan. Dat is qua voedingsstoffen die ze nodig hebben ongeveer gelijk aan brood. @Cvm, ik weet dat er o.a. treinen, springkussens, kinderpaintbal en dat soort dingen zijn. Ook heel veel dingen voor volwassenen maar weet niet of dat ook open is. Normaal kost alles geld maar die dag wordt alles gratis berschrikbaar gesteld. Hier is Vince vanmorgen van de kinderstoel afgevallen. Ik was maar een klein momentje die oh zo vervelende peuter van mij op de stoute stoel aan het zetten en niet bij nagedacht dat Vince los zat. De stoel stond ik halve ligstand en meneer gaat zitten en maakt vervolgens een koprol. Hij is best hoog gevallen maar geen bulten ofzo. Alleen wat rode plekjes en een blauw plekje op zijn rug. Maar we zijn weer goed geschrokken. Net bij de kinderarts geweest. Die heeft ook even nagekeken of de val niks veroorzaakt heeft maar dat was gelukkig niet zo. De uitslagen van half september waren al een stuk beter. Die ene bacterie zat er ook niet meer in. De reactie op de avondpap was 1 malig en dat zal volgens de arts nog wel eens voorkomen. Gewoon daarna nog een paar keer geven tijdens kantoortijden en dan zou het beter moeten gaan. Dit is een soort van nawee van de enorme darmontsteking die hij had. Begin januari weer ontlasting inleveren in de hoop dat het dan helemaal perfect is. En ik ben gebeld door het goedkoopste kinderdagverblijf hier om de hoek. In principe hebben ze plek vanaf half december alleen niet voor de maandag voor mijn dochter. Maar dat laatste is nog niet zeker of dat wel of niet zo is. Dus ben op zich wel heeeel blij. Ik ga toch nog de mogelijkheid bekijken dit weekend op 32 uur werken. Ben benieuwd.
Oooh wat leuk!! Wat gaan jullie doen daar? Ik heb ook erge hoofdpijn en beetje licht in mn hoofd. Net even een afvalreepje genomen (extra)
Ja ik was ze nog steeds wel. Jesley heeft heel snel uitslag in zn nek en borst. Wel door de warmte, maar vind het maar niks dan, dus eerst ff wassen
Musty: Dat is wel even schrikken van de verschil in lengte bij zn benen! Maar zal vast helemaal goed komen Hij groeit wel hard zeg!! Ik had eigenlijk afgelopen vrijdag naar CB geweest. Maar ik was er echt van overtuigd dat ik morgen moest!! Nu heb ik nieuwe afspraak gekregen voor eind oktober. Dus ga morgen wel even wegen en meten. Is al 2 mnd geleden... Ben benieuwd!!
Oh hier was Vince trouwens 8490 gram en 70,2cm. Maar ik mocht dit niet aanhouden omdat Vince hier lichter is als op het cb. Dus even afwachten wat hij op het cb is. @Fb, hier gelukkig niet meer licht in mijn hoofd geweest. Maar ik mag eten hoeveel ik wil he. Dus als ik licht in mijn hoofd ben dan pak ik gewoon weer wat.
Doen jullie fruithapje wel eens uit een fles geven? Mijn moeder vertelde dat ze vroeger wel eens fruithapje met wat warm water in een flesje deed en dit dan zo aan ons gaf. Nu heb ik dit vandaag ook gedaan, en hij vond het super lekker. En had het zo op! Erg handig en makkelijk natuurlijk. Maar wil het niet te vaak gaan doen, ivm leren eten met een lepel Wat vinden jullie hiervan? Zou ik het fruithapje ook in een fles kunnen geven en groente via lepel?
Ja natuurlijk kan dat. Als hij het lekker vind... hij krijgt het binnen toch? en een beetje extra vocht is nooit verkeerd. Hier een Dukan forum aan het uitvogelen. Ik mag wel brood eten. Wordt dukanbrood genoemd en ik moet het zelf maken. Zal een heel stuk minder lekker zijn maar ach.
@Musty: Wat vervelend van zn beentjes! Zou ik me ook wel even zorgen om maken. Hopelijk is het net als bij Vica, en is het gemakkelijk te verhelpen. @Vica: Dat is ook schrikken zeg! Gelukkig niks aan de hand, en fijn dat je toevallig toch naar de KA moest, kon hij gelijk even kijken. een ongeluk zit in een klein hoekje. Vanmiddag zat Robin op het boxkleed op de grond (harde tegels). Een beetje oefenen met zitten. Ik lette even niet goed op en toen viel hij naar achteren. Wel op het dikke boxkleed hoor, maar hij was zo geschrokken dat hij toch even moest huilen. Maar als hij iets meer naar achteren had gezeten, was hij met zn bolletje op de harde tegels gevallen.... @FB: Nee ik geef fruithapje altijd van een bordje met een lepeltje. Ik wist niet dat het uberhaupt uit de fles kon, maar ik wil dit sowieso ook niet doen. Het is goed voor zn (spraak)ontwikkeling om van een lepeltje te leren eten. Sinds vandaag krijgt hij ook 1x per dag pap, en ook gewoon met een lepeltje.
@Vica: Wat mag je zoal eten op een dag met het Dukan dieet? Of zijn er bepaalde voedingsmiddelen die je niet mag eten, en bepaalde juist wel?
@MiniMe, ik mag vis, schaal en schelpdieren, heel mager vlees, gevogelte (behalve eend en gans), 0% vet zuivel, eieren... Bepaalde andere dingen mag je ook beperkt. Zoals haverzemelen. Dit icm tarwezemelen (die je wel onbeperkt mag) zuivel en bakpoeder kan je zelf een vorm van brpod maken. Dat mag dus ook. Verder geen olie of boter. Bakken dus in de oven of in een antiaanbakpan. Het kan zijn dat ik iets vergeet hoor maar dit is het zo ongeveer.