April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Vooral veel eiwit dus. Mag je wel fruit en groente ook?
    Een vriendin van me doet ook zoiets. Zij mag geen fruit (ivm suiker...ze mag helemaal niets met suiker), maar wel groente (onbeperkt geloof ik). Zij doet Powerslim, dus zij mag ook alleen de producten eten die zij verkopen. Kosten: EUR 1000 per maand voor 2 personen!:$
    Ja...het werkt wel.....(denk dat je je ook wel goed aan je dieet houdt als je zoveel geld uitgeeft;))

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee ook geen fruit en groente. Niet in de 1e fase van 5-10 dagen. Daarna kom je in een fase dat je wel gekookte groente mag of rauwe groene groente. Maar geen fruit.

3. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #263 titania, 29 sep 2011
    Laatst bewerkt: 29 sep 2011
    @ CVM beterschap voor Liv, hoe ging het vandaag met haar?
    @ Musty, wat een vervelende ontdekking bij Mathieu-Dareau.. hadden ze dit niet eerder gezien dan? 2cm is best een groot verschil voor zo'n kleintje. Je hoort het meestal bij tieners of volwassenen..veel mensen hebben dit. Ik hoop dat het niets zorgbarends is. Niet jezelf gek maken met google he? Ben ik ook heel goed in, maar je krijgt er alleen meer (vaak onnodige)stress van! Hij doet het super goed, dus gewoon daar aan denken en de kinderarts weet er vast wel raad mee..
    En wat blijft hij toch super groeien op jouw melk! te gek, ben benieuwd wanneer het een beetje af gaat vlakken.. heeft hij wel 1 lijn in de curve of gaat hij steeds hoger zitten?
    @Minime,
    Robin groeit ook al zo goed, super! Fijn dat hij de pap lekker vond.. Hoeveel pap/schepjes opvolgmelk geef je in zo'n portie pap? Aangezien Krystian in een fles rijstebloem met melk niet meer wil drinken dan +/-150 cc ga ik misschien voor het slapen een bord pap geven met de lepel..misschien dat hij er dan meer van lust..en er dan ook langer op doorslaapt.
    Heb jij trouwens een tuigje bij de tripp trapp gekocht? ik heb alleen de babyset en kussentje.. zit net te denken dat ik die er eigenlijk wel bij had moeten bestellen.

@ Vica,
    poeh wat een schrik.. gelukkig was er niets met Vince aan de hand na de val!

Leuk een dagje in mijn stadje.. hihi mag je zelf kiezen wat je wil doen of wordt het programma bepaald? zo niet heb ik nog wat tips:)
    Wat fijn dat er plek is op het kdv.. en als het toch pas in december is kan er nog van alles veranderen voor die maandag voor Rebecca!

@ FB,
    ben benieuwd hoe groot Jessley is nu. Wij moeten volgende woensdag(nog nagechecked, ben altijd heel slecht met data onthouden).. volgens mij zit Krystian al over de 7kg..

Hier heerlijke dag gehad..mijn moeder is langs geweest en we zijn naar het park gegaan waar Krystian ruim 1,5 uur heeft geslapen naast het picknic kleed in de wagenbak op het gras. Toen we thuis kwamen was het zo bloedje heet (29 graden in de slaapkamer!!) dat we maar een speelnestje hebben gemaakt op het balkon met de vitrages over de railing gedrapeerd.. daar heeft hij ook heerlijk zitten spelen, hij vond het fantastisch! Heerlijk zo'n baby leventje!

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @titania: super foto's! Mooi ventje is het toch:)

Ik had nog een proefverpakking rijstebloem van zo'n 20 gram. Ik heb een gewoon flesje melk gemaakt van 180cc + 6 schepjes en daarna de rijstebloem er doorheen. Was wel redelijk dik. Ik zou gewoon even proberen totdat je het een goede
    dikte vindt.

Ik heb geen tuigje bij de Tripp Trapp en is ook niet nodig hoor. Robin leunt af en toe een beetje naar voren maar verder zit hij prima. Wel nog maar 10 min per keer hoor.

5. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Ik heb hem laatst in het ikea restaurant in een van hun kinderstoelen gezet, daar ging hij ook erg voorover hangen zelfs met tuigje.. hij wou de stoel "opeten" ;) tja alles gaat in de mond he.. Die stoel was ook niet super schoon ofzo..yuck! dus uiteindelijk maar uit de stoel gedaan.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen!

@Titania, mooie foto's en vooral wat een goede oplossing zeg!
    Het dagje uit is op een speciale locatie waar je veel kan doen.

@Mobius, volgens haar onderschrift is ze weer zwanger. Alleen nog geen berichten geplaatst na april.

Hier vandaag -1 kilo. En dat in 2 dagen haha. Vandaag niks in de planning. Alleen eventjes boodschapjes doen en vanavond komt S weer.

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Titania... wat is het een super knap kereltje zeg!!!!

Mobius.... ben het even kwijt maar was haar situatie niet helemaal in orde??? staat me iets van bij .... leuk dat ze weer zwanger is!!!

Hier... ik heb weer alles vast zitten, krijg het maar niet los... smorgens weer kokhalzen door het slijm (sorry)...
    Alina ligt weer in bed en ik zit op vistaprint me gek te bestellen aan de gratis dingen. Heb al een gratis mok, adresstickers, wandkalender met fotos, spandoek voor alinas verjaardag (sem hebben we al) en misschien dat ik ook nog een gratis klein fotoalbumpje maak hahahahahaha

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hey meiden

wilde even laten weten, thnx voor de lieve berichtjes

helaas is niet iets simpels als kraken

net bij de ha geweest want moest daar verwijzing halen (had afspraak al gemaakt met ka)

heupjes zijn prima in orde gelukkig:)

hun eertste vermoeden is een bloedstolling/prop in t rechterbeen waardoor deze niet genoeg bloed krijg en deze achterblijf in de groei:(

maar t kan ook nog genoeg andere dingen zijn :(

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty, sterkte ermee.

@Luckey, he beterschap! Mobius was geloof ik diegene die weg was van haar vriend en waarvan haar moeder zo ziek is. Zag het toevallig langskomen toen ik even wat zocht uit het oude bevallingstopic.

Hier besloten toch maar te stoppen met het dukan dieet.
    Het gaat echt prima en het is goed uit te houden. Maar financieel voor ons niet haalbaar. Nu ga ik denk ik over op gewoon calorieen tellen.

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ vica....'gelukkig'' een negatieve test

@ minime.... hoe is t met de verbouwing verder?

@ FB.... leuke foto's!

@ mir.... hihihi... hier ligt ie ook nooit lang op t (speel)kleed

@ luckey... alina gaat ok al hard met dr tandjes!

@ alieke... fijn dat die behandeingen zo aanslaan bij eline!

@ vica.... jeetje balen zeg van de rommelmarkt

@ FB... manlief had dat gevoel hier eerder dan ik ;) hij heeft mij moeten overtuigen whahaha als t aan mij toen lag zou er zon 4 jr tussen zitten aantal maanden later kreeg ik t gevoel zelf ook
    maar nu heb ik t totaal niet...... wel dat t gezin nog niet compleet voelt, geld voor zowel mij als manlief maar eertst....

@cvm... hoe gaat t nu met kolven?
    begreep idd van mn vriendin (werkt ook op kdv) dat t leeg loopt letterlijk

@ afvallen.... zet hm op ladies!

@ minime.... dat is ongeveer wat ons kleine man stadaard overdag slaapt, maar daar sdtaat dan wel tegenover dat ie vanaf half 7 savonds een enorme lange ruk slaapt

@ hapjes..... hier gaat inmiddels alles erin, zelfs de bloemkool :p lekkerbekkie

@ FB... herkenbaar ons mannetje doet t ook, dan zie ik hm een pruillip trekken als voorbode en dan zeg ik al tegen diegen laat hm maar even met rust, pas ging ie helemaal over de rooie als mn oudste broertje leuk met hm wilde doen hij deed niets.... maar ja.... ons manneke hangt ook heel erg aan mij ... vind t niet erg :):D

@ titania... gaat hard heh de tijd?
    hier slaapt ie ook nog steeds in de wieg naast mij :D zolang ie voor nachtvoeding komt blijft ie ook bij ons op de kamer

@kinderwagenbak.... wij hebben de wandelwagen inzet erop gezet, hij paste er nog wel in maar hij wilt alles zien:)

@ vica.... lekkere bovenburen :x maar klinkt goed verder wat woningbouw wilt

@ banaan.... pureer ik met ander fruit omt andere fruit wat in te dikken ;) ik pureer dan aantal stukken fruit tegelijk en vul dan zelf potjes

@ luckey... groente hebben wij altijd vers of diepvries... pot mogen ze geloof ik niet

@ vica... leuk zeg dagje uit!!!

@ cvm.... jeetje wat een ellende zo met die ex en je stiefzoontjes
    hoe gaat t nu met liv?

@ kleding wassen... alles wordt hiet eertst gewassen :) zelfs knuffeltjes ed

@ minime... robin groeit lekker zeg! fijn dat alles goed was!

@ vica... oef wat een schrik gelukkig goede afloop!
    fijn dat t goed was bi de ka!

@ FB... wij gaven fruitsmoothie zeg maar als we weg waren en gewoon niet met lepel knden geven.....maar t liefst gewoon met lepel
    t is allemaal oefening om hun mond en tong te gebruiken en belangrijk voor de spraak straks ;)

@ titania.. wat een heerlijke foto's... en kheb niet gegoogled hoor:) ik wacht af, hij lijkt geenblemmering (nog) ervan te hebben dus

@ mobius zwanger ? die zat toch in een onmogelijke situatie:(

geloof dat ik bij ben

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty. respect voor je reacties hoor! Ik heb echt niet zoveel geduld om van een week te reageren (ongeveer).

12. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hallo dames,

weer even geleden, druk geweest met werken. Maar nu sinds gister-avond eindelijk weekend!

@Sint/kerst: we hadden een aantal weken geleden heel veel speelgoed in de opruiming (Kruidvat) tot wel 70% korting dus ik heb toen even ingeslagen. Dus dat heb ik genoeg. Een rol ding van Fisher Price om achteraan te kruipen met geluid ed. En stapelblokken en nog iets. Koste allemaal geen drol :p. Ik ga voor het eerst dit jaar echt sinterklaas vieren, met vrienden die ook zelf kinderen hebben. Super veel zin in. Daimen zal er waarschijnlijk nog niet zoveel van mee krijgen, maar vindt het gewoon een leuk idee.

@Kleding wassen: nog steeds voor het dragen wassen. Ik vindt het ook niet zo'n fris idee eigenlijk. Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Voor mezelf vindt ik het ook niet lekker eigenlijk.

@Ui onder bed: ik had er nog nooit over gehoord, maar als het werkt waarom niet. Beterschap voor Liv trouwens, hopelijk knapt ze snel weer op.

@Musty: he bah weer een tegenvaller met het beentje van MD. Hopelijk is het niet zo ernstig, maar ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.

In de toekomst waarschijnlijk een operatie voor LF? Dat is ook vervelend zeg, maar beter als voor eeuwig pijn eraan.

Knuf!

@Dieeten: succes allemaal! Ik ben aan het lijnen in de zin van, niet snoepen en geen aardappels/rijst bij m'n eten. Werkt best. Ben ook al 2 kilo kwijt. Nog 8 te gaan :).

@Hier: D krijgt sinds gisteren ook bloemkool. Eet het net zo graag als wortel, dus ik ben blij. Volgende week begin ik met fruit. Eerst appel. Ik wil alles vers gaan geven, want volgens mijn dietiste moet je uitkijken met potjes ivm meerdere producten die erin zitten. Als je Olvarit potjes hebt bv wortel dan zit daar ook rijst bij. Hij krijgt dan 2 dingen tegelijk binnen ipv 1. Als hij dus een reactie zou krijgen is het lastiger om te achterhalen waar het van is. Zo heb ik het begrepen. Er zijn wel potjes met alleen 1 product verkrijgbaar, maar ik weet alleen niet waar. Ze adviseerde me ook om eerst groente te geven en dan pas fruit ivm zoetigheid. Als D wat ouder is van geen KMA meer heeft, ga ik hem uiteraard wel potjes geven. En meerdere soorten fruit is straks ook geen probleem.

Daimen heeft vandaag een paar slokjes slappe thee op en hij vond het best lekker. Makkelijk ventje is het ook :D.

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    *Musty: Het zit jullie echt niet mee he:(

*MiniMe: dat is wel een heeel duur dieet!!

*Titiana: Leuke foto's! Wel lekker effe op het balkon

*Kinderstoel: Wij gebruiken de kinderstoel af en toe hier.
    Hij heeft pas bij Verhage in zo'n stoel van ikea gezeten.
    Hij vond het super! Speeltje erbij, en later een patatje haha.

*Mobius zwanger??? Jammer dat ze hier niet meer mee praat.
    Zat haar niet mee inderdaad! Hopelijk gaat het nu wel beter dan...

*Luckey: Beterschap

Sorry voor diegene die ik vergeten ben

14. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    even snel, Vica als je calorieen wilt tellen is ValtAf.nl een super site! je hebt je eigen profiel en vult elke dag in wat je eet en dan is het heeeeel makkelijk allemaal bij te houden! Het is dan wel handig een klein keukenweegschaaltje te hebben om de hoeveelheden te weten. Ik heb het jaren geleden gebruikt en vond het het top!

@ Mir wat super dat jij al 2kg bent afgevallen!!

Krystian heeft gisterenavond de borst echt geweigerd en vanochtend echt 1min per borst een beetje "gedronken". Ik ben bang dat de laatste bv al misschien wel dit weekend is. Dan ga ik ook beginnen.. ik ga eerst detoxen met groente en vruchten sappen. 10 dagen Daarna alleen groente, fruit en granen.. dus eigenlijk met Krystian meeeten, gaat gezellig worden! Eitwitrijke dieeeten werken voor mij niet omdat ik er ontzettend snel van afval en vervolgens even hard ga jo-jo-en.

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier: Vandaag weer wezen shoppen, pfff.. Moet echt gaan stoppen haha. Geld gaat nu wel erg snel!
    Bij prenatal nog een extra slaapzak gekocht, een romper met lange mouwen, en extra lange sokken, 6 paar. Lekker voor de winter!
    Ook nog zwitsal billendoekjes. Die ik nu heb zijn echt een drama met poepluier!!

Daarna ben ik met Jesley (voor t eerst) naar de kinderboederij
    geweest. Super dat hij het vond.
    De ezels vond hij het leukst, dan ging hij helemaal druk doen en heel erg lachen!

O ja, en sinds 2 dagen zegt hij hele dag door: mama.
    Denk alleen dat het oefenen is, want is toch nog vroeg als hij dat ook (bewust) kan.
    Ook al oefen ik heeeel veel met hem: mama mama mama mama mama haha

Nog niet wezen wegen en meten, misschien als hij zo wakker is

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gister gewogen, was 1,3 kg afgevallen in 2 dagen!
    Gaat wel snel....
    Meestal de eerste week!

De weegschaal staat op het werk, dus kan morgen ochtend pas weer wegen!
    Ben benieuwd!
    Een andere collega was ook al 1,5 kg kwijt!

Dinsdag met alle collega's weer wegen, die mee doen met de afvalrace:D

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Titania, dank je! Ik had die tip ook al vanuit het afvaltopic hier op het forum. Ben er momenteel al mee bezig. Supersite!!! Jammer dat Krystian de borst helemaal gaat weigeren. Maar hij is supertevreden nu toch?

@FB, gaat ook al lekker hard bij jou zeg!
    Mama zeggen is volgens mij nog niet bewust. Dan zeggen ze het echt als je er aan komt lopen ofzo. En dan merk je ook direct dat het bewust is.

18. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    YAY! Krystian heeft vandaag voor het eerst gerold van rug naar buik!! ik ben zo trots! Het zat er al een weekje aan te komen, maar z'n armpje bleef steeds in de weg te zitten en nu heeft ie het eindelijk door! mijn kanjer.. ieeee :D

@ FB wat ontzettend schattig van Jessley!! bewust of onbewust je hart smelt toch helemaal? Ik ben ook aan het "oefenen" met Krystian maar hij zit nu in de bababbababa fase..hihi

@Vica, hij is super tevreden en lijkt het prima te vinden zo! Het maakt het wel makkelijker als hij besluit om te stoppen dan dat ik het moet doen voor ons beiden heh.. ik had er namelijk toch wel moeite mee.

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoeveel gram groente en fruit geven jullie per dag?

20. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Ik blender alles zelf dus ik weet niet hoeveel gram het precies is, maar qua fruit doe ik meestal per portie 1 stuk fruit(appel, peer, banaan), pruimen(2 stuks) of combi (bijvoorbeeld; 1/2 banaan met 1/2 avocado) Ik doe er ook nog een deel kookvocht bij als ik de vrucht heb gestoomd. Vaak doe ik er ook nog wat rijstebloem bij als het te waterig is(bv; peer of pruim).. ik *gok* dat het ergens rond de 150gram zit dan..

Groente zit ik ergens tussen 150gram-200gram denk ik.. is altijd wel wat meer dan de fruithap ook met de kookvocht en rijstebloem. Vandaag als voorbeeld genomen krijgt hij een halve courgette, heb het net gewogen en het was 140 gram.. na het stomen wordt dat vast nog minder maar ik doe er opvolgmelk(gemaakt met het kookvocht) bij en rijstebloem om er een soepje van te maken, gisteren vond hij het heerlijk!

Hoeveel gram geef jij?

Deel Deze Pagina