Demaco.... fijn hoor!!!! Nikske mooi gedaan zeg!!!!!! Rest goodmorning. Ga niet naar v&d de fotos bekijken dat wordt me een teveel gejaag.... dus thuis nog even wat poetsen en koffers klaarmaken. Alina was vaak en vroeg wakker dus die duikt dalijk weer haar bed in.....
Goedemorgen, Update staat in de club! Hier verder een goede nacht gehad. Vince wordt niet meer wakker snachts sinds hij kwark krijgt savonds ipv de fles. Zo boodschappen doen, gisteravond belde mijn moeder dat ze toch meerijdt. Daarna maar weer schoonmaken in huis en dan vanavond wordt Vince opgehaald en daarna visite. Deze halve sarah maakt er maar het beste van vandaag haha.
Goedemorgen, @demaco; Gelukkig....en fijn dat je moeder toch even met je mee rijd. Ga straks de club even lezen. Hier was Ryan half 7 wakker, flesje gegeven en toen nog even terug gelegd. Kwart voor 9 werd hij wakker. Nu aankleden en zo richting het ziekenhuis.
Ego bericht van trotse mama: Lars gaat zelf zitten.... Alleen hebben wij nog niet gezien hoe hij het doet haha.. - Papa had het begin van de week een keer en twijfelde echt van, had ik m nou neergezet of neergelegd. - Ik had het woensdag, hij lag in de box, ik kom terug de kamer in en meneertje zit (twijfelde ook, zo van had ik m nou neergezet..?). - Gister zelfs in bad, hij lag in het grote bad te "zwemmen" op zijn buik dus, ik loop heel ff heen en weer naar de keuken (badkamer en keuken grenzen aan elkaar) en ik kom terug en meneer zit weer hahaha.... Neem aan dat het toeval is dat hij het 3x doet en we zijn er niet bij..
Jorietje: bravo voor Lars! Star: succes in het ziekenhuis! Lekker uitgeslapen die Ryan! Demaco: fijn dat je moede rmeegaat en ook van het ander (heb de club gelezen)! Luckey: jij ook een vroeg kindje dus! Hoop dat het van S doorzet! Heel geod hoe je het doet hoor! Niet twijfelen aan jezelf! Dat van een HSK zou wel eens juist kunnen zijn he!? Hier een redelijk goede nacht gehad. meneertje begon vanmorgen alleen al om 6.30 uur te piepen voor zijn voeding. Heb hem vannacht 2x gehoord maar kan zelf zijn speen weer vinden tegenwoordig dus hoefde er niet uit. Hij heeft wonderbaarlijk goed geslapen als je bedenkt dat hij pseudo-kroup heeft dat snachts het ergste is meestal.
Jorietje: Wat knap van Lars Demaco: goed nieuws in de club Hier: weer een heerlijke rug achter de rug, naud weer helemaal doorgeslapen... Ben aan het werk dus was even snel!!
HSK.... ik heb eens gekeken bij de kenmerken maar moet heel eerlijk zeggen dat ik niet veel aanknopingspunten vindt. S. kenmerken zijn eigenlijk: * overal de clown uithangen (kunstjes doen enzo) om aandacht te trekken (eigenlijk meer om zijn onzekerheid te maskeren) * geen houding kunnen geven aan zijn gevoelens. verbaal niet kunnen uitdrukken wat hem nu echt dwars zit. * als hij iets netjes vraagt, verwacht hij dat hij het ook meteen krijgt en gaat huilen en in hoek wegkruipen als wij/iemand nee zegt. pak je hem dan vast om te praten ofzo dan KAN hij paniekaanval krijgen. * leergierig, wil alles weten en accepteert geen daarom. Best lastig om je kind te omschrijven eigenlijk. * hij kan ook super lief zijn * helpt graag mee in huishouden * wil alles leren (en mama heeft daar neit altijd het geduld voor) * gaat heel lief met alina om. knuffelt haar heeeeel veel en pakt haar veel vast (soms te veel dat Alina geen kant op kan, begint ze te jengelen reageert hij daar niet meteen op door los te laten) * kan soms erg "lomp" zijn.... niet goed uitkijken waar hij loopt enzo Misschien nog meer dingen die mijn kind kunnen omschrijven maar weet even niet waar ik aan moet denken..... HIj is gewoon een heel gevoelig jongetje dat ook moeite heeft om vanuit de IK te praten. Iets waar ik al mijn hele leven tegenaan loop. Vanuit S en A kan ik heel goed mijn mening geven en weet ik precies hoe ik het wil (al ben ik daar ook heel vaak onzeker over haha) maar als ik vanuit de IK moet praten (assertief zijn dus) dat is heel moeilijk. vooral tegen de mensen die dicht bij me staan en werkgever/clienten enzo.. "Stel je voor ze vinden ze me niet meer aardig"
Pseudo Kroep wat is dat nou precies/ kan iemand me dat in jip en janneketaal uitleggen???? Nikske...super van de nachten zeg!!! Lars.... super ventje!!!!!! helemaal top zeg. Alina probeert het wel maar kiept nog om haha, ze oefent flink. Mijn schoonouders weten niet wat ze zien straks!!!!! Nu even gauw door, heb nog 1,5 uur om alles in de koffers te doen en dan moet ikd e kleding van Alina nog uitzoeken. laat ik nu net erachter komen dat ik voor de reserve-outfit voor A geen maillotje/legging heb in de gewenste kleur AAAAAAAHHHHHHH
Pseudo kroep is een virusinfectie waardoor de slijmvliezen van de stembanden en bovenste luchtwegen ontstoken raken en opzwellen. Kinderen kunnen hierdoor hees worden, een blaffende hoest krijgen en moeite hebben met inademen. Het is een onschuldige aandoening, soms word er kortdurend een pompje (luchtwegverwijder, zoals ventolin) voorgeschreven.. Maar vaak is het advies gewoon stomen op de badkamer en paracetamol bij koorts! Hoop dat ik het beetje duidelijk heb uitgelegd!
Luckey: prsuedo-kroep is een virale ontsteking van de bovenste luchtwegen, in de buurt van de stembanden. Meestal wordt deze infectie door een verkoudheid voorafgegaan. De ziekte komt erg veel voor met name in de herfst en de winter, en bij kinderen vanaf ongeveer 1 tot 6 jaar, in zeldzame gevallen ook bij oudere kinderen en jongvolwassenen. De incidentie is ongeveer 30 per 1000 kinderen per jaar, met een piekincidentie in het tweede en derde levensjaar. Meestal treden de eerste symptomen van de ziekte 's avonds of 's nachts op. Door de ontsteking zwellen de slijmvliezen rondom de stembanden op. Daardoor wordt het inademen moeilijker en kan benauwdheid optreden. Het ademen gaat vaak gepaard met een gierend geluid (= inspiratoire stridor). Het stemgeluid is meestal hees. Ook kan een stevige blafhoest voorkomen. De lichaamstemperatuur is normaal, of hooguit 38 graden. De ziekte kan wel twee weken aanhouden, vaak is het kind echter na 2 tot 3 dagen weer geheel de oude. De voor de ouders zo beangstigende gierende ademhaling is vaak binnen enkele uren alweer verdwenen. Succes met inpakken!
Eigenlijk dus gewoon een flinke verkoudheid die op de stembanden slaat en waarbij je piepende ademhaalt?? Dochterlief is wakker dus nu even kleding voor dit weekend kiezen haha
Luckey: met een hoest als een zeehond en erge benauwdheid. Mijn andere kinderen hebben het ook gehad dus herkende het gelukkig want kan nogal angstig zijn als je kindje zo benauwd is.
Hier: Alles was goed in het ziekenhuis, zag er allemaal netjes uit. Hechtingen heb ze gewoon laten zitten deze lossen langzamer op als die ze de vorige keer hebben gebruikt, vandaar misschien dat het toen is mislukt, te snel opgelost waarschijnlijk. In principe hoef ik niet meer terug. Net alvast hapje van Ryan klaar gemaakt. Courgette met aardappel en ei. Zelf had ik het nog nooit gegeten, vind het eigenlijk ook best lekker.
Star: wat fijnd at alles er goed uitzag! Reageert hij goed op ei? Ik heb het nooit eerder durven geven dan na een jaar, omdat ei echt een allergeen is.
Dit word zn eerste keer dat hij een stukje ei krijgt. Ben benieuwd hoe hij het vind en hoe die er op reageert. Hij reageert trouwens tot nu toe goed op alles.
ik heb toen ik klein was kroep gehad...maar pseudo is milder geloof ik.....tenminste....zo is het mij uitgelegd
MIkija: nee het is gewoon net iets anders, een is ontsteking van strottenhoofd ander van de stembanden maar lijkt erg op elkaar vandaar pseudo....
beetje offday vandaag ppff vanmorgen met de kleine nog bij de ha geweest, ze heeft een paar rode bultjes/pukkels op handje/pols.....maar hoef me nergens zorgen over te maken.....maar ja....vertel dat eens aan deze stress kip als het om d'r dochtertje gaat haha
Jorietje wat knap van Lars! We merken hier dat Rive ook steeds meer probeerd te zitten zo leuk. Luckey veel plezier Pseudo kroep beterschap hopen dat het snel overgaat. Demaco fijn hoor goed gevoel (heb club gelezen) Mikija begrijpelijk hoor ik heb af en toe ook een strippenkaart bij de ha. En voel me dan zon vreselijk overbezorgde mama. Hier moe, drukke week gehad. Re-intregeren valt soms tegen. Lekker de Voice kijken en ontspannen.