April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    :DIedereen een gelukkig nieuwjaar!!!!!!:D

Zo was even paar dagen niet geweest. Moet heel veel bijlezen,
    dus ga nu even beginnen en reageren :D

Action: Ik heb vorige week ook veel potjes avondeten en fruit ingeslagen. En ook de kant en klare pakjes melk met biscuit en druif.
    Hij vind ze heeeerlijk! Dus nog wat bijgehaald. 25 cent per pakje.

CVM: Super foto in het badje!!

MiniMe: hahah dat verhaal over Robin dat hij de leidster onderspuugde en moest lachen.. hihi

Titania: Woow super voor iedereen even een kort verhaaltje :D Super gedaan zeg! Thanks!

Nikske: Balen zeg dat Naud zo onrustig was met O&N en niet wilde gaan slapen:( Dat voel je je rot he! Gelukkig is hij later wel in slaap gevallen

BramTim: welcome back!!

Pfff zal wel wat mensen vergeten zijn, sorry!

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier:

Alles gaat goed!! Drukke dagen weer voorbij....

Gister moest ik helaas werken tot 22 uur:x
    Gelukkig mochten we toch om 21 uur naar huis toe

Jesley was bij zn papa heel de dag.
    Alleen wilde absoluut niet drinken, alleen zn fles bij mij om 07.00 uur.
    Dus ik ben tussendoor nog even naar huis gegaan,
    maar helaas bij mij wilde hij ook niet drinken!

We vierden O&N bij mn zwager en schoonzus, met alle vrienden.
    Was erg gezellie!
    Toen ik daar eenmaal aankwam had Jesley t super naar zn zin.
    Die was daar al een tijdje met papa. En kreeg van iedereen heel veel aandacht! :D
    Ik meteen geprobeerd, en toen hij heeft gelukkig weer gedronken, 120 cc water.
    En uurtje later nog flesje melk van 200 cc. Om 22.00 uur op bed gelegd en er bij gebleven tot hij sliep.
    Om 00.00 uur was er heel veel herrie en vuurwerk. Van al die gasten van ons ;)
    Jesley sliep overal doorheen...
    Totdat er een 100duizend klapper aan ging om 00.45 uur.
    Toen werd hij wakker, en ben ik zn kamer in gegaan dat hij me niet kon zien en alleen sttt sttt, en viel weer in slaap. En ja hoor, meteen boem! nog 2x een 100 duizendklapper. Ja over zn toeren dus:(
    Dus ja, uit bedje gehaald....
    En toen lekker mee naar beneden, naar de rest. Lekker vuurwerk gekeken vanuit het raam en gekroeld met een paar mensen.

Om 02.15 uur zijn we naar huis gegaan, nog klein flesje en slapen!

Op zich een goed O&N dus... Alleen wat vroeger naar huis dan dat we gehoopt hadden!
    Was wel gezellie, maar ja, kindje gaat voor alles he!!:D;)

Vanmorgen lekker uitgeslapen!
    Jesley werd om 09.30 wakker. Schone luier en flesje en weer terug in bed. (ik ook!)
    En toen werd hij om 1 uur pas weer wakker:D hihi.
    Ik iets eerder.... Heerlijk hoor!

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Sorry lieve meiden, heb even geen tijd gehad om bij te lezen..

Naud viel vanacht om 00.30uur in slaap in de armen van mijn schoonbroer maar was vanochtend gewoon weer om 7.20uur wakker.. Pittig dagje dus achter de rug want jullie kunnen je wel voorstellen dat hij niet super vrolijk was na zo weinig slaap..

En nu lijkt het er helaas weer op dat hij niet wil gaan slapen..
    Vriendlief heeft hem om 19.00uur in bad gedaan en aansluitend de fles gegeven maar hij slaapt nog steeds niet!! Ligt een beetje te protesteren boven.. Maar niet echt huilen dus ik laat hem maar even!! Misschien toch weer onder de indruk van alle drukte??

Nou ik ben hier druk bezig met het opruimen van de kerstspullen zodat we aan een fris en opruimd 2012 kunnen beginnen :)

Ik spring hier weer in :D

xxx

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jesley had dat met kerst, ook erg zichzelf tegenzitten....
    Gewoon oververmoeid!!
    Even flink laten huilen in zn bedje, en toen lag hij daarna meteen in coma.

Vandaag had hij ook vanaf 13uur niet meer geslapen, alleen even 30 min in de auto... Dus ja, net ook even weer oververmoeid!
    Dus zijn we een uur met zn 3tjes in bad gegaan hihi.
    Hij ligt nu heerlijk te slapen sinds uurtje

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Whaha een uur in bad!! Jeetje dan ben je toch ook zo verrimpeld als een vrouwtje van 95 :p haha..

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heeerlijk!!
    Af en toe beetje water eruit, en nieuw warm water erbij!
    Jesley had t ook super naar zn zin met zn nieuwe badspeeltje

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    FB: Heerlijk zo'n uur lekker genieten met z'n 3tjes :) !!

Pfff hier is het naar bed gaan gevecht nu ondertussen 2uur bezig.. Iedere keer lijkt hij rustig te worden en in slaap te gaan vallen maar dan begint hij opeens weer uit het niets heel hard te huilen..

Ik weet echt niet wat ik daar nu mee moet hoor?! Echt hard laten huilen kan ik niet langer dan een minuut of 3..

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik heb Naud zojuist nog schone luier, een klein flesje melk, een paracetamol en druppeltjes voor de tanden gegeven...

Nu heb ik honger en pijn in elk geval uitgesloten, maar toch vind ik momenten als deze moeilijk hoor :) Dan zou ik willen dat hij kon praten... Ik vraag mezelf dan altijd af of ik wel het juiste doe...

9. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    Oei dat isheftig. Je hebt vast alles al geprobeerd, maar misschien is het het verwerken van alle prikkels. Weet niet hoe het bij jullie zit maar de laaste dagen weinig rust, reinheid en regelmaat gehad.
    Ik zou de babyfoon uit zetten , inde woonkamer muziek opzetten zodat het huilen dempt en dan 10 volhouden. Je hebtgrote kans dat ertussen het huilen door langere pauzes komen. Sterkte

Rive is ook onrustig. Heeft net een flesje gehad was ff stil en ligt nu te jengelen/huilen. Ik hoop dat het nodig is om in slaap te komen.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nikske: Bliijft altijd lastig! Je hebt nu gedaan wat je kan doen...
    Meer kan je ook niet.
    Hoop dat hij snel gaat slapen.
    Wij hebben Jesley van de week 10 min laten huilen en toen sliep hij.
    Had toen ook alles al geprobeerd!
    Had wel t geluid van babyfoon uitgezet en aleen op camera gekeken.

Morgen zoveel mogelijk rust en slapen... Dan komt t weer goed!

Slaapt hij ondertussen al??

11. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ja ik denk inderdaad wel dat het door de prikkels komt.. Eerst natuurlijk die drukke kerstdagen, dan gister weer zo'n avond met veel mensen en drukte bij elkaar..

Hij slaapt nog steeds niet maar is wel rustiger.. De babyfoon slaat af en toe eens aan voor een zucht/kreun/jengel.. Maar ik laat hem nu gewoon maar even vechten!!

Als hij in de gaten krijgt dat ik steeds naar hem toe blijf komen dan ben ik bang dat we hier nog wel een paar avonden mee zitten.. en daar heb ik echt geen zin in :) Was net zo blij dat hij weer doorsliep sinds een dikke week!!

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Bramtim: Welkom terug!

@FB: Is dus eigenlijk wel goed gegaan met Jesley. En lekker dat hij vandaag zo goed heeft geslapen! Robin werd ook pas om 9.15 wakker en heeft later nog van 11.00-13.15 uur geslapen (is veel voor zijn doen). Erg fijn dus:)

@Nikske: Waarschijnlijk is Naud inderdaad nog een beetje van slag door gisteren. Misschien moet hij het nu allemaal nog verwerken, en is hij daarom nog een beetje aan het 'zeuren' in bed.
    Ik ben er vannacht nog 2 keer uit gemoeten om Robin een beetje te troosten. Gelukkig sliep hij snel weer verder. Het is ook allemaal niet niks voor die kleintjes.

@FB: Oh lekker met zn 3-en in bad. Maar is jullie bad zo groot dan??? Hier zou het wel passen, maar is niet echt comfortabel. Manlief is nogal groot, dus ik ga liever alleen;) (of alleen met Robin hihi)

@Nikske: Misschien toch wat langer laten huilen. Geen idee hoor, ieder kindje is natuurlijk anders, en het is wel heel moeilijk om hem zolang te laten huilen.
    Wij hebben het 1 x gedaan, echt 10 minuten laten gillen, en toen viel hij in slaap. Dat was in de periode van de onrustige nachten. Sindsdien slaapt hij weer als een roosje (meestal;))
    Ik heb toen wel de babyfoon uitgezet, zoals Kevercabrio ook zegt, je hoort hem (helaas) toch zo ook wel, en door de babyfoon klinkt alles 10x heftiger.
    Zou inderdaad makkelijk zijn als ze konden praten...ik vraag me soms ook af wat Robin wil...Zolang je rustig blijft, en hem liefde geeft, is het altijd goed denk ik.

@All: Hebben jullie nog goede voornemens? Mijn goede voornemen is om het hele huis eens goed op te ruimen (in stapjes;)). Dus de zolder, de kleedkamer (een kamer is onze kledingkast zeg maar), garage, kastjes etc, EN het dan bijhouden. Nu hebben we gewoon teveel rommel, waarvan heel veel weg kan.
    STEL dat er ooit een tweede komt, dan is het wel handig als de kleedkamer goed opgeruimd is, want dat wordt dan de nieuwe babykamer (over een jaar of 2 haha)

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Naud is als echt klein babytje super makkelijk geweest, maar rond een maand of 3-4 werd het een kind dat moeilijk tegen drukte kon.. Als we naar een verjaardag ofzo gingen moesten we daar 2dagen voor "boeten".. Ik vind het altijd zo zielig als hij overprikkeld is mja soms moet je toch ergens heen en hij moet natuurlijk ook aan bepaalde dingen wennen.. Ik probeer hem dan altijd gerust te stellen mja soms helpt dat helaas niet :(

Goede voornemens:
    * Hier inderdaad ook het huis eens goed aan kant maken, de garage is gelukkig al gebeurd door vriendlief..
    Nou moeten we nog de zolder & een grote kast in de woonkamer.
    * Een tweede goede voornemen is iets zuiniger leven zodat er meer gespaard kan worden..
    En voor de rest vond ik dat ik het al prima deed ;) hahahaha !!!

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Nikske: Fijn toch dat je al zo goed leeft en al helemaal tevreden bent:)
    Zuiniger kunnen wij ook wel doen, maar heb ik me al vaker voorgenomen, maar op de een of andere manier is alles wat ik koop 'noodzakelijk' ....;)
    Ik heb ook elk jaar het voornemen om niet (of minder) meer te snoepen, maar ook dat lukt niet, dus ik ga nu maar gewoon door zoals altijd. Ik eet gezond, en snoep een beetje haha.
    Weeg nog steeds hetzelfde als toen ik 16 was, dus heb niets te klagen denk ik:)

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Mini: Hetzelfde als toen je 16 was?! Jeetje waarom zou je dan minder snoepen.. Lekker genieten zou ik zeggen :) Haha..
    Hier ook niet te klagen.. Weeg nu 57kg bij 1.63meter (ik was 55 voor de zwangerschap)..

Ag die goede voornemen vallen meestal na 3weken al in het water dus ik heb me voorgenomen gewoon tevreden te zijn met hoe het gaat en als iets niet lekker loopt het meteen te veranderen en niet te wachten tot 1 januari!!

Al is dat zuiniger aandoen wel een punt wat mooi meegenomen is als dat nu eindelijk eens lukt :)

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Kwart voor 11 en Naud slaapt nog steeds niet!!!!
    Je zou toch denken dat hij om zou moeten kiepen........

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #3417 Me2, 1 jan 2012
    Laatst bewerkt: 1 jan 2012
    Titania: super dank voor alle lieve woorden! Ik heb je "leren kennen" als een hele zorgzame, bedachtzame vrouw met een enorm doorzettingsvermogen. Ik eens jullie ook alle goeds voor 2012!

Alle dames: een top 2012 gewenst!

Ik ben een weekje bij mijn ouders dus niet veel online!

Nikske: bij ons heeft het bij alle kids geholpen om even 10/15 min te laten huilen als er echt niets is van dorst/vieze luiere/ziek omdat het op deze leeftijd echt gewenning wordt en voordat je het weet zit is in een cirkel. Babyfoon op stil of zacht want meestal hoor je ze toch wel ;) Wellicht ongevraagd advies maar spreek uit ervaring dus wellicht heb je er wat aan.

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @nikske: nou misschien niet helemaal waar, ik weeg nu 56,5 kg (1.62m) en toen ik 16 was zo'n 55 kg. Maar ja, is wel 14 jaar geleden dus ik ben tevreden:).mn lichaam is wel minder strak dan toen, maar is vooral door de zwangerschap.

Sterkte vannacht!

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

Fijn dat oud en nieuw voor velen een leuke avond/nacht was. En ja, wel wennen als je nu voor het eerst vroeg op moet vanwege je kindje...

Onrustige babies kan inderdaad door alle drukte komen. Zooo lastig om te bepalen hoe je daar mee om moet gaan, want wat Nikske ook zegt, je wil ze niet wennen aan dat je op elke kreet reageert. Maar laten huilen kan ik ook niet.

Nikske, kerstspullen opruimen: goed bezig! Ik denk dat ik het doorschuif naar volgend weekend, maar het idee staat me wel aan om weer een lekker opgeruimde huiskamer te hebben :) Moeilijk hè, als je niet weet waarom ze huilen. Ik voel tegenwoordig wel vaak aan of het 'echt' is of 'manipulatie'.

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier Jesley ook onrustig... Nu al 3x huilend wakker geworden.
    De eerst keer ging hij meteen in bed staan... Huilend en nog met zn ogen dicht!

Net even laten gaan, nu slaapt hij weer.
    Denk toch een tandje?

Deel Deze Pagina