meiden ik spring hier weer in(althans poging tot) @ luckey.... zie clubje dikke knuff @ titania... wat ben je toch een schat meis, dikke knuff en ook al t goeie voor jou en je gezinnetje dit nieuwe jaar! @ all dikke knuffs! vele een fijn oud en nieuw gehad! @ mir... hihi @ hier... schiet mij maar lek (o nee ben ik al) :x nog 1,3 dag te gaan met die paardenpillen.... en t resultaat *tromgeroffel* nog steeds onverandert :x middag en avond amper bewegen van de buikpijn ik wordt er echt moedeloos van met kleine man gaan de nachten steeds beter merk wel dat ik t zeer benauwend idee vind mbt de productie en blablablabla dat ie op een 5 voedingen nu p/d zit inclusief de nacht soms 6 eten gaat wel stukken beter! hij krijgt nu ook toetje, eet alles op smulaapje ons meis is lekker druk bijdehand aan t peuterpuberen ........ en momenten dat je giga kwaad/boos en streng moet zijn maar dat je van binnen dubbel ligt van t lachen
*zwaai*! even snel , we zijn net thuis. Fijn dat de feestelijkheden bij iedereen min of meer goed zijn verlopen!! Krystian is met O/N wakker geweest vanaf een uur of 23:00. Typische tijd de laaste dagen, maar hem in slaap krijgen lukte niet omdat hij de mensen in de andere kamer hoorde en steeds nieuwschierig z'n nek uitstak richting deur. Uiteindelijk hem er gezellig bij gehaald. Het was uiteindelijk ook wel mooi om hem erbij te hebben. Hij schrok gelukkig helemaal niet van de knallen en toen het vuurwerk losbarstte heeft hij gefascineerd uit het raam staan kijken..en samen met het nieuwe jaar hebben we ook TWEE nieuwe(voor)tandjes verwelkomt.. Al ruim een week heb ik de witte streepjes op opgezwollen tandvlees gezien en nu zijn ze dus eindelijk door. Arm manneke, hij heeft er zo'n enorme last van. Dit is zijn tandjes 3 en 4 en de eerste twee kwamen ook tegelijk, nouja best efficient eigenlijk, maar helaas wel dubbel leed. Verder hebben wij ook slaapdrama..maar het is eigenlijk onze eigen schuld, denk ik.. dus ik durf er niet over te klagen maar toch even biechten hoor.. Krystian slaapt nog steeds bij ons op de kamer en hij is inmiddels echt gewent dat we bij ELKE kik reageren. Hij heeft sinds hij uit de wieg is(7maanden) erg veel moeite met de grootte van het ledikant, soms raakt hij "verdwaalt" aan de zijkant en gaat huilen totdat we hem terugdraaien(hij rolt al maanden beide kanten op). of als hij halverwege zo'n draai z'n speen kwijt is geraakt(hij kan zelf z'n speen in z'n mond doen). Ook neem ik hem regelmatig, als hij om een uur of 3 blijft jengelen, bij ons in bed waar hij gelijk in slaap valt en doorslaapt tot 7:30(ander 6:15). We zijn dan vaak beiden te moe om hem terug in slaap te wiegen. Ook het wiegen op de armen door de kamer gebeurt vaak, ook voor de middagslaapjes. Het is echt een vicieuze cirkel inmiddels. Aan de ene kant wil ik het op gevoel doen en dat doe ik nu zeker, maar hij is ook oud genoeg om bepaalde dingen door te hebben en "gedaan" te krijgen. Ik vind het super lastig! Ik heb zelfs op internet zitten lezen over "natuurlijk ouderschap" en of misschien samen slapen gewoon het beste zou zijn voor hem. Toch weet ik niet of het voor ons het beste is.. de bedoeling was een eigen kamer en een beetje rust voor beide partijen(ons en hem) whhaaaaa .. misschien moet ons nieuwjaarsvoornemen worden dat we dit patroon gaan doorbreken!!
Goh, ik lees over nogal wat onrustige nachten hier. En dan knijp ik maar eens extra in mijn vuistjes met onze slaapkop. Wij hebben helemaal geen problemen met het slapen van Rune. Die slaapt altijd heerlijk door. Is wel soms vroeg wakker 6:00 uur maar vanaf een uurtje 0f 19 heb je daar geen kind in. Kan me er gelukkig helemaal nisk bij voorstellen hoe dat is als je kind zoveel slaapmoeilijkheden heeft. Ikzelf zou daar helemaal niet mee om kunnen gaan. Toen Rune net de diagnose en medicatie voor reflux had gekregen merkten we wel dat hij het niet gewend was om in zijn bed te slapen. Met het boek regelmaat en inbakeren zijn we toen heel consequent aan de slag gegaan. Ow wat hadden we het moeilijk de eerste dagen om hem zo flink te laten huilen. Maar die tanden op elkaar zetten heeft zijn vruchten wel afgeworpen. Rune heeft het af en toe best nodig om even in slaap te huilen maar voor de rest is het een probleemloze slaper. Hier nog geen tandje alhoewel de eerste lijkt te zijn doorgebroken. De luiers hebben de afgelopen dagen in elk geval zijn geld opgebracht met de vele poepluiers op een dag. ZO vandaag rustig dagje. Laatste dag van de vakantie samen en vanmiddag naar KA terug. Verwacht dat de medicatie stopgezet gaat worden. Duim duim duim dat hij over der reflux heen gegroeid is. Anders gaan we een heftig weekje tegemoet. Ow goede voornemen: jaja 11 kilo afvallen. Zal niet makkelijk worden zonder sporten maar we gaan een begin maken. En misschien dat ik toch stiekem het hardlopen wel weer op ga pakken. Hopelijk laat mijn bekken het toe.
Goedemorgen, Ik zal vanmiddag proberen bij te schrijven, ik heb wel alles gelezen. @Nachten, Vince wordt de laatste dagen weer gillend wakker snachts. Een paar keer. Misschien tandje denk ik. @Goede voornemen, Werk vinden, Meer onafhankelijk worden van mijn familie. Daar kan ik namelijk toch niet op vertrouwen. En verder niet te streng zijn voor mezelf. Dan met name over de opvoeding. Het komt wel eens voor dat ik Rebecca eigenlijk zou moeten straffen maar ik er de puf niet meer voor heb. En dan doe ik het dus soms niet. Ik kan daar heel erg van balen. Maar ja, in mijn 1tje is het gewoon heeeeel zwaar om alles perfect te doen met 2 jonge kinderen. Zo naar het cb met Rebecca.
Goeiemorgen, oei wat een slaapproblemen weer, ik mag net als bramtim in mijn handen knijpen! Maar zoals al meer zeggen...dat komt wel doordat ik haar in het begin een paar dagen heb laten huilen, max 15 minuten (en even troosten MAAR wel in bed laten liggen als ze overstuur werd) en sindsdien heb ik een hele makkelijke slaper. Ze weet dat papa en mama niet op elk huiltje afkomen dus de lol is er snel af en dus gaat ze maar gewoon lekker slapen. Ik begrijp dat het heel moeilijk is om je kindje te laten huilen, maar hoe ouder ze worden, hoe bewuster ze worden en je zit al snel een een vicieuze circel. Ooit komt dan toch die dag dat je er klaar mee bent en ze toch een keer moet laten brullen. Nu pikken ze dat makkelijker dan wanneer ze een stukje ouder zijn, dan gaan ze namelijk in bed staan en hysterisch "MAMA!!!!!!!!!!" roepen Sterkte iedereen!!! Hier vandaag nog een dagje samen vrij, zo even een bakkie doen bij een vriendin, mijn auto voltanken en schoonmaken aangezien dat vanaf nu onze 'gezinsauto' is (tot gisteren reden we prive in hubby's auto, nu dus niet meer) en boodschappen doen. Hubby is de hele week nog vrij maar Liv gaat wel morgen weer naar het kdv, even een beetje ritme erin en hubby kan wel wat tijd voorr zichzelf gebruiken. Ben benieuwd hoe ze het doet na ruim een week thuis met natuurlijk meer aandacht dan normaal door al die familiebezoeken!
@ bramtim... wow 11 kg super!! @ demaco... afvallen ging bij jou ook goed toch? dat ik laatst in je onderschrift zag, succes op cb... en fijn dat ze t niet combineren @ cvm... idd dat hebben wij afgelopen week toegepast mbt slapen en huilen, gecontroleerd laten huilen Enjawel!! na een week doorbijten heeft ie afgelopen nacht doorgeslapen!! gisternacht denk ik ook wel als zn zus niet de kamer opgecrossed kwam @ titania... erg 'grappig' om te lezen dat onze manneke t zelfde doen (deden) md ligt ook nog steeds bij ons op de kamer... maar ik reageerde ook erg snel en altijd bij elk huiltje bang dat ie honger had en dan voeden ipv goed leggen toedekken en verder maffen wanneer echt nodig is/was @ fb..... hoe is de nacht gegaan? @ nikske... hoe is de nacht bij jullie verder gegaan?
Goedemorgen allemaal, Iedereen de allerbeste beste wensen voor 2012 met veel geluk, gezondheid en liefde! @titania; wat een lieve woorden, voor jullie ook een heel mooi nieuwjaar met heel veel goeds gewenst! @hier; Ryan was met oud en nieuw ook heel onrustig. Dan ook nog in een vreemd huis. Hij heeft tot 12 uur redelijk geslapen maar daarna was drama. Hebben hem tussen ons in genomen dat ging iets beter, alleen heb ik bijna niet geslapen, lig toch niet op me gemak met een kind tussen ons. Tandjes 7 en 8 komen ook door misschien had hij daar ook wel wat last van. Nou ja, we hebben onze slaap alweer lekker ingehaald. We zijn lekker vroeg naar bed gegaan gister.
Hoe kan dat nou, het hele bericht van dolcegusto en mijn reactie erop is verwijdert? Iig, de vertaling van wat ze schreef is "Gelukkig nieuwjaar" heb het even opgezocht. Maar goed, heel raar dat het bericht verwijdert is???
nog effe spammen hoor, tot veel te laat bezig geweest maar t is zo leuk en t gaat alleen maar beter en mooier beremans doe mee met baby vd maand met vriendje draak Bekijk bijlage 211403 en had ik al verteld dat ik deze maand cursus fotografie start
Heb gestemd hoor. Gaaf gedaan, hoe doe je dat? Volg je hier lesjes voor of via een site? Heb trouwens psp X4 weten te bemachtigen, echt een aanrader werkt heel prettig.
ik heb zaterdag pspx4 van hubby cadeau gekregen heb er al vaker mee gerommelt, maar lukte niet helemaal, langzaam steeds meer ontdekt en heel veel gedult van hubby om dingen uit te leggen verder crea met heel veel verschillende plaatjes zoals bv boek, trap, elfjes bloemen op voorgrond rond om boeken en trap allemaal losse plaatjes
@Musty, ik ben in de afgelopen 3 maand 8-9 kilo afgevallen. Maar ik doe er niks voor. Snaai nog steeds teveel. Leuke spam weer. Ik ga eens kijken bij de baby van de maand. Wat fijn dat hij is door gaan slapen! @Star, wat veel tandjes zeg! Hier nu 6 tandjes. Maar 5 en 6 zijn net pas door. @Bramtim, welkom terug. Succes met afvallen! Ik moet ook nog zeker 13 kilo kwijt voor ik weer een beetje tevreden ben haha. Succes bij de KA vanmiddag. Sorry, toen wist ik het niet meer. Hier bij het cb waren ze super tevreden over Rebecca. Zelfs erg verbaasd dat ze al 5 maand zindelijk is overdag. Snachts kan ze het ook, maar ik heb heel eerlijk de puf niet om erin mee te gaan. Vond ze helemaaaal niet erg. Ze zei, voor snachts heb je nog zo lang de tijd. Doe maar lekker als je er zelf ook aan toe bent. Ook gelijk boodschapjes gehaald en nu even gaan schoonmaken hier.
Hier is slapen ook nooit een issue geweest gelukkig. Maar wij zijn van de "even laten huilen als er niets anders aan de hand is"-aanpak. Ook slapen de kids nooit bij ons op de kamer (hooguit de eerste twee weken) want zij en wij vinden dat te onrustig. Met drie heb je ook niet altijd meer evenveel tijd/puf om bij elke kik naast het bed te staan
@musty; Wauw echt heel leuk gedaan. Ik had het een tijdje niet meer gedaan. Ik maakte meestal banners en icons. Maar dit is ook erg mooi. @demaco; hij gaat ineens heel snel, ik wist wel dat er wat aankwam maar 2 tegelijk...zn 2 boven voortandjes dit keer. Fijn dat Rebecca weer goed is gekeurd door het cb.
Hier... Mevrouw heeft het goed gedaan bij papa. 7.15 uur bij mij gedronken 9.30 uur fruit maar wilde niet veel 10.30 fles en daarna naar bedje toe tot half 1. Momenteel zit ik haar een boterhammetje met stroop te geven en ze vindt het maar wat lekker... Daarna mag ze nog bij mij drinken.... Tegen 2 uur gaan we even langs de garage voor manliefs auto, handrem moet aangetrokken worden en ik wandel intussen even door een winkelcentrumpje in de buurt. Vind het trouwens echt een genot als ik haar kamertje op gewandeld kom na haar middagdut en ze staat me in bed aan te lachen en te springen.... I LOVE IT Musty... mooi gedaan weer!!!! BVmamas... geven jullie nog steeds de borst voor de bijvoeding (alles bedoel ik dan???)... Hier eigenlijk niet meer echt. We hebben hier eigenlijk 2 ritmes, dagen als ze op KDV is verlopen anders als wanneer ze thuis is. KDV: 7.30 borst (of eerder als ze zich eerder meldt) 9.30 fruit 11 melk en boterham daarna naar bed voor gemiddeld 45 min. 13 borst thuis en weer naar bed 16 borst 17 groentehap 19 borst en naar bed. Thuis: 7.30 borst 9.30 fruit 10.30 borst en naar bed 13.30 (of bij wakker worden) borst en boterham ca 16.30 borst 17 groentehap 19 borst en bed. Nachten zoals gewend naar wens. Steeds vaker 1x, maar ook nog 2x..... Van de ene kant wil ik van die voeding rond 16 uur af en gewoon ander drinken geven, aan de andere kant is de voeding van 13 uur ook niet echt een grote en ben ik bang dat dus met het vervallen van de voeding om 16 uur mijn produktie keldert..... Kwestie van testen eigenlijk he?