Chantico: Probeer ook niemand een schuldgevoel aan te praten hoor, maar het is misschien wel het proberen waard als troosten niet helpt om dan eens wat langer te laten huilen. Elk kind is inderdaad anders, mijn zus heeft er drie, de oudste twee liet ze huilen en vielen dan vrij makkelijk in slaap, nooit problemen mee gehad en bij de derde werkte dat echt niet, die ging compleet over zijn toeren als je hem liet huilen en is nu (5 jaar) nog steeds een drama met slapen. Eten: Liv eet ook een vol bakje groente en toetje op, zonder problemen. Ik weeg eigenlijk nooit, ze geeft het wel aan als ze genoeg heeft. Musty: Hoop dat het vloeien steeds minder zal worden nu!!! Goed van M-D, broodje eten!!! Tandjes: Hier nog helemaal niets, wat ik uiteraard niet zo erg vind met de bv Maar vandaag ging ze af en toe vanuit het niets hysterisch brullen en deed dan haar handje in dr mond, ze leek dan echt pijn te hebben. Kon echter niets van tandjes/knobbels/wit tandvlees ontdekken maar ze laat het ook niet toe dat ik goed aan dr tandvlees voel. Misschien dat ze dus vandaag of morgen toch ineens een tand heeft. Morgen weer aan het werk, gelukkig heb ik deze week nog wel wat vakantie, was er flink aan toe om even bij te komen en nog, dus heb donderdag de hele dag en vrijdagmiddag vrijgenomen. Woensdags werk ik altijd maar een halve dag dus het valt mee deze week!!! En morgen is mijn kleine frummeltje alweer 9 maanden oud, wat gaat de tijd toch snel. Ik geniet al 9 maanden lang elke dag zo ontzettend van mijn meisje, moeder zijn is het mooiste wat er is!!! (zo cliché maar zo waar!!!)
@Vakanties, pfff al zeker 6-7 jaar niet geweest (weet niet precies meer) maar aankomende jaren ook zeker geen optie. Hopelijk zijn onze balkons voor de zomer verbouwd dan kan er een zwembadje op voor de kids.
Pap als ontbijt (gelepeld) is toch prima? Ik snap dat de fles op een gegeven moment beter kan vervallen, maar dan hoeft het toch niet per se brood te worden 's ochtends? Als hij uit zichzelf niet echt een stop heeft met eten, zou ik wel begrenzen ja. En 250 gram is toch een standaardhoeveelheid van potjes? Wel volgens mij pas bij de potjes vanaf 1 jaar ongeveer, daarvoor 200 gram, maar lijkt me dat dat toch moet kunnen. Als hij er geen buikpijn van krijgt en het zo gezond is als ik denk dat jouw zelfgemaakte hapjes zijn lijkt mij dat prima! Zijn er meer aprilkindjes die de lol van fruit en yoghurt nog niet zo ontdekt hebben? Onze kleine man begint (na weken/maanden van kwakkelen met de gezondheid en daardoor niet graag hapjes eten) eindelijk te ontdekken hoe lekker eten is. We waren vandaag helemaal blij met hoe enthousiast hij zat te happen van z'n groentehap en z'n pap. Fruit ging ook beter dan eerst, maar na een paar happen heeft ie het wel gezien. En yoghurt is na één hap al 'prrrt'
Zo zo wat kletsen jullie veel! hihi ik ben vandaag aan 't werk gegaan *baal* heb nu al geen zin meer in morgen :S. Maar ja... T is trouwens een bodemloze put kan er wel in blijven gooien. Dus beperken wij 'm in z'n eten het enige waar ie nog niet blij van wordt is yoghurt. Maar dat komt ook vast wel. R luste het eerste jaar geen fruit. Uiteindelijk is ze niet uit de fruitmand weg te slaan. En flessen 's ochtends nou T krijgt straks gewoon een papfles 'smorgens dat heeft R tot 3,5 jaar gekregen en ze genoot ervan tot we stopte met de peutermelk met gewone melk vond ze het goor hahaha en nu is ze een melk monster.
2Babygirls, wat rot dat Q weer zo'n last van reflux heeft. Zielig! Ik heb een stuk gemist hier, dus weet niet of je al geschreven hebt wat er met haar reflux gedaan moet/kan worden. Nog steeds medicijnen? Moet ze er vanzelf overheen groeien en wanneer dan? Of moet er iets geopereerd worden ofzo als dit blijft? Lijkt me zooo moeilijk als ouders, om je kindje zo te horen gillen. Sterkte en ik hoop dat het snel beter wordt! Musty, ik heb gemist wat er precies allemaal speelt, maar begrijp dat je nog steeds ontzettend last hebt van vloeien. Heb je nu een medicijn dat het zou móéten oplossen, maar dat dus niet doet? Wat zou de oorzaak kunnen zijn, weten ze dat? En zijn er nog ontwikkelingen met MD z'n beentje de afgelopen 2 weken? Sorry, ik realiseerde me later pas dat het door jou te quoten een beetje over kon komen als een 'aanval' op jou en zo was het niet bedoeld! Maar ik merkte dat ik een beetje een gevoel kreeg van 'het is toch niet alleen maar m'n eigen schuld als ik een kindje heb dat wat onrustiger slaapt dan andere kindjes?' dus voelde de noodzaak om er iets over te schrijven. Was absoluut niet bedoeld als verwijt dat jij mensen een schuldgevoel probeert aan te praten! En het is zeker een tip om eens te proberen, dat laten-huilen. Zou alleen maar mooi zijn als het werkt Dingen worden niet voor niets een cliché
Hallo ben er weer. Wat een hoop geschreven. Weet niet ik het onthouden heb @tandjes hier vier onder en boven voel ik 4 bobbels maar ze heeft nergens last van @vakantie naar Italië Toscane park albatros als ik het goed uit mijn hoofd zeg. Net mijn moeder, zus dr man en 2 kids @avondeten en pot 8+ en volle yoghurt met diksap of reste fruit @ze heeft door dat slapen lekker is en doet het redelijk nu soms nog ff speentje geven @hoop dar het vloeien stopt mutsy @optrekken begint ze te doen Ehhhh geloof dat ik blanco ben sorry Ga nu slapen trusten
@Nikske: Wij wilden in eerste instantie naar Zwitserland, maar schijnt nogal prijzig te zijn, de Zwitserse Franc staat sterk tov de Euro. Daarom gekozen voor Frankrijk, kunnen we altijd nog een dagje naar Geneve bijvoorbeeld. @Luckey: Balen van jullie auto! Altijd zuur geld @CVM: Lekker dat je deze week maar zo weinig hoeft te werken. Langzaamaan opstarten in het nieuwe jaar En ja, ik ben het helemaal met je eens: het is heerlijk om elke dag je kleintje weer te mogen bewonderen en te knuffelen! Het is inderdaad een verrijking! Zo, nu maar eens slapen. Morgen zal wel een binnen-blijf-dagje worden, gezien de weersvoorspellingen
@ KC.. Slaapse @ luckey... bha wat klote van de auto zeg verder... te vroeg gejuicht lig alweer dubbel van de krampen en heb al kunnen rennen ik duik mn bedje in slaapse
Weten jullie dat, Ik geef vanaf zijn geboorte al Nestle FV. Nu geef ik af en toe van die kant en klare pakjes melk (pyamapapje enzo) Maar allerlei verschillende merken... Net welke er in de aanbieding is, of welke lekker lijkt. Kan dit eigenlijk kwaad?? Nee toch zeker... Heb nu heel veel van die pakjes ingeslagen van Friso (biscuit en druif) bij action. Hij heeft er geen last van!
Ze zit idd aan medicatie, het ging een maand of 4 heel erg goed maar sinds een paar dagen is het weer flink bezig. Moet 7 feb naar de ka maar weet niet of ik dat wil afwachten aangezien ik de eerste 5 maanden van der leventje al van het kastje naar de muur werd gestuurd en ze dus zolang onwijs veel pijn heeft gehad. Maar nou moet ik zeggen *klopklop* vanavond gaat het erg goed en slaap ze nog steeds *ietsharderklop*
Jorietje: En heeft lars lekker doorgeslapen?? Ja soms vraag je je inderdaad af waar ze de energie vandaag halen.. Dat dacht ik echt met Oud&Nieuw toen de kleine boef het tot 00.30uur had volgehouden!! Luckey: Ik hoop dat je verlof goedgekeurd word.. Jeetje wat een geld zeg voor een rem!! Mja beter betalen dan dat er wat gebeurd want dat wil je niet op je geweten hebben.. FB: Op www.zoover.nl staan meer dan 700 beoordelingen over dat park in Griekenland.. En ze verschillen van "top vakantie, prachtig park en heerlijk eten" tot "niet de moeite waard, geen lekker eten, vreselijke kamers".. Je hebt natuurlijk altijd van die zeikerds die het veel te goed gewend zijn en niet snel tevreden zijn en je hebt mensen die blij zijn dat ze uberhaupt al op vakantie kunnen en het weten te waarderen.. Je moet er toch zelf iets van maken vind ik altijd.. Avondeten: Hier standaard een potje van 200gram tot de laatste restjes helemaal leeg Chantico: Naud eet ook geen gewone yoghurt (maar moet ook eerlijk zeggen dat ik dat ook super vies vind).. Hij eet wel de nestle kwark toetjes (aardbij, peer of banaansmaak) CVM: Ik sluit me helemaal aan bij het "clichè".. Altijd wel gedacht dat het heel speciaal zou zijn natuurlijk, maar eigenlijk is gewoon niet uit te leggen hoe het voelt om moeder te zijn!! Musty: aaaah nee Had zo gehoopt dat het beter zou gaan.. FB: Ik denk niet dat het op deze leeftijd nog kwaad kan om verschillende merken te gebruiken.. In het begin had het waarschijnlijk gezorgd voor krampjes, maar als Jesley nergens last van heeft zou ik gewoon doorgaan zoals je het nu doet!! 2Babygirls: Hoe heeft jullie meisje het gedaan vannacht?? Hier: Naud maar 1 keertje wakker geweest omdat hij per ongeluk op zijn buik terecht was gekomen en niet meer terug kon rollen.. Opzich dus een heerlijke nacht Ik ben in elk geval blij dat de feestdagen voorbij zijn, want ik merk dat ik met voldoende rust en regelmaat toch een heeeel ander kind heb dan wanneer ik het allemaal maar op z'n beloop laat!! Sowww onder het typen heb ik fijn mijn ontbijtje gegeten.. Dan ga ik me nu eens aankleden en een boodschappenlijstje maken Vanmiddag komt mijn broertje hierheen, die heeft schoolvakantie maar mijn moeder is werken dus hij voelde zich alleen haha.. We gaan cupcakes bakken en een spelletje spelen denk ik..
Goedemorgen, @Nikske, fijn dat Naud zo goed geslapen heeft vannacht! Veel plezier vanmiddag. @Yoghurt, Vince at dit eerst ook niet. Vond hij niks aan. Maar ik ben kwark gaan geven. Dit vond hij erg lekker en nu eet hij ook yoghurt. Soms krijgt hij het puur, soms met wat roosvice. Beide gaat er even makkelijk in nu. @2babygirls, hoe is het gegaan vannacht? Nog last gehad van de reflux? @FB, kan echt geen kwaad hoor. De darmen kunnen nu best veel hebben. Ik koop flesvoeding nu ook enkel in de reclame. Soms is dat etos, soms kruidvat enz.. Levert geen enkel probleem op. Hij kan alleen niet goed tegen nestle babyvoeding. Krijgt hij enorme krampen van. @Musty, even een knuf! @Cliche, het klopt idd.. Moeder zijn is het mooiste wat er is. Al kan het soms erg moeilijk zijn, als je dan een lieve lach of een kusje krijgt, of daarna ziet hoe de kleine ineens heel lief is ben je het moeilijke al snel weer vergeten Ik wou vandaag nog langs de wibra, zeeman en hema. Maar helaas. Als ik dit weer zie dan sla ik denk ik maar over. Zo maar eens kijken of ik nog een afspraak kan maken bij de tandarts... kies moet er echt uit... maar ben er zoooo bang voor!
goedemorgen @demaco ik begrijp je angst ben ook echt geen fan van de tandarts @mutsy arhggg vervelend zeg echt balen sterkte *knuf* @2babtgirls is het goed gegaan met Q? @luckey aai zuur geld idd auto is leuk maar als ze wat mankeren zijn het net vrouwen kost altijd veel geld (zei mijn vader altijd hahaah) @geheugen als een zeef @hier de jongens hebben geroepen dat het een pyjama dag wordt en daar sluit ik me graag bij aan. Tis hier nog donker waait hard en het regend. Rive heeft goed geslapen ben er niet uit geweest vanacht waren pas om half 9 beneden heerlijk hoor. Ga de was maar eens laten draaien en koffie leuten ahah
ohja goedevoornemens Maandag weer begonnen met het GOK dieet en nu al een kilo kwijt heerlijk En zuiniger leven zodat we wat kunnen sparen. en voor de maand mei 2 examens gehaald hebben zodat ik daarna de verplichte MBO4 kan gaan doen.
Slim juist, leert ie allerlei smaken kennen en went ie niet aan één ding waar hij niet meer zonder kan mocht het een keer op zijn.
Ja zeker, tot vanmorgen 7 uur. Dat kwam mooi uit, hij moest er toch uit, ik moet vandaag werken. Hij is nu bij oma, hubbie heeft hem weggebracht en het gaat prima. Ben wel benieuwd of hij overdag wel gaat slapen vandaag.. Maar oma weet ervan, dus als hij niet wil slapen en wel lief speelt, dan maar spelen hoor..
Pfff ik word ook gek van mijn verkoudheid. Ik raak er maar niet vanaf..... Maar eerst nog 1.5 uur werken terwijl ik in 45 minuten klaar kan zijn...... hetzelfde werk doe ik morgen nl al in 2 uur (hier heb ik 3,5 uur) kun je nagaan wat ik hier treuzel haha
Hoi, @ de nacht: nou dat was een groot drama of kwart voor 2 naar bed gegaan vanacht. Ze werd om kwart voor 12 wakker omdat der zus moest plassen en daarna dus tot kwart voor 2 klaarwakker. Maar ik moet wel zeggen dat ze niet zoveel last had van der reflux gister of vannacht. Hoop echt dat het zo blijft. @yoghurt: Geven jullie gewone yoghurt en kwark of speciaal voor baby's? Voel me echt een beetje dom aangezien het baby nr 2 is, maar kan me niet herinneren of ik het R gaf rond deze leeftijd. Bij haar deed ik ook alles volgens het boekje. En als er ergens stond dat ze het niet mocht gaf ik het niet. Ben er nu wel makkelijker in. Maar wel nog voorzichtig omdat ze natuurlijk niet overal even lekker op reageerd.