Mijn zus had voor haar kids een soort 'voetenzak' van waterafstotend materiaal speciaal voor een fietsstoeltje. Kwam helemaal tot de schoudertjes, lekker warm dus!!! Maar of die nog te koop zijn??? Zal eens googelen!
het heet bike away van het merk deryan, via google kun je het vinden. De prijs viel destijds mee, 20 euro geloof ik. Je hebt 1 maat voor het voorzitje en 1 voor achterzitjes. Was wel ideaal! Hieronder fotootje van de site.
@Luckey: Ik kan me best goed voorstellen dat je af en toe zo reageert. Ik denk dat ik hetzelfde kan doen. Ik heb soms niet zoveel geduld...dus ik snap je heel goed! Maar ja, dat lost jouw probleem niet op @CVM: Super! Dank je, ik ga ook eens googlen. Ziet er wel handig uit. Even kijken of het ook makkelijk (=snel) aan te trekken is
Minime... ik denk dat heel veel mensen het wel heben maar het niet zeggen... stel je voor zeg.... toen ik tegen een tante (4 jaar geleden) zei dat ik wel eens een tik op de vingers geef ter correctie of waarschuwing kreeg ik als reactie± laat ik het maar niet zien want ik bel AMK... pfffff. Je merkt dit gedrag vooral als hij moe is of gewoon een drukke dag had.... Net als broekplassen... stressige periode dan gaat het mis. Nu bijvoorbeeld als dagen droog........ Morgen gaat hij dus zwemmen met papa.... Mij is wel opgevallen dat ik "te" weinig met hem bezig ben. Ik knuffel op zich wel en filmpje kijken of puzzel maken of boekje lezen doe ik ook wel, maar zou me toch meer met hem moeten bezighouden...... Och we leren steeds meer bij over alles he....
even snel, reageer later.. ben een beetje brak vandaag @Minime, wij zijn hier nog niet met Krystian aan het fietsen(ik wil eerst een betere fiets kopen), maar ik heb toevallig deze in m'n favorieten staan.. misschien is dit ook een oplossing; Kinderzitje regentunnel - Fietsaccessoires & Fietsonderdelen - Internetbikes
Minime, de 'voetenzak' kun je heel makkelijk in het zitje plaatsen vanwege de voorgevormde beentjes. Kwestie van kind erin, gespjes vast en gaan. Die regentunnel van titania ziet er ook makkelijk en leuk uit!!! Maar lijkt me wel zwaarder fietsen met harde wind en betwijfel of ie dan op zn plek blijft en niet gaat zwabberen, is een aardig hoog 'tentje'.
Hier ook nog geen fiets. Ja heb wel een fiets maar dat is een goedkope stations fiets. Wil een 'mama' fiets kopen. Denk wel dat ik iets via Markplaats ga zoeken, want ze zijn best prijzig die fietsen. Hoop dat ik voor de lente een goede betaalbare fiets heb gevonden. Zo'n regenzak lijkt me ideaal !
Bij halfords heb je een eigen merk mamafiets die ook heel goed schijnt te zijn én betaalbaar. Ik heb gisteren mijn fietszitje op mn fiets gezet, heb gelukkig nog een hele goede fiets, paar jaar geleden gekocht maar amper gebruikt. Nu hopen dat het snel beter weer is en dan lekker een rondje fietsen, zal Liv prachtig vinden! Hier geen optie om naar mijn werk/kdv te fietsen want ben dan zeker 3 kwartier tot een uur onderweg en dat twee keer per dag. Moet nog even spammen hoor..... Onze meis:
huh een goeie jas, muts ect evt regenjas in echte nood span ik een vuilniszak over de beentjes beetje ouderwets mssn maar zo doen ze ook weerstand op als t nu echt hondsberoerd is dan wacht ik tot t droog of zo goed als droog is ben zelf ook altijd door weer en wind gegaan en ook zo met mn moeder op de fiets, heb t ook overleefd
Over met regen op de fiets: vaak valt het best mee als je buiten bent. Vanuit je huiskamer lijkt het meestal erger dan het is Hier altijd met de fiets naar de opvang en zelden nat (*effe afkloppen, want anders de volgende keer natuurlijk zeikesnat* ) Voor grotere kindjes kun je prima regenpakjes gebruiken als het echt regent. Maar op korte stukjes en met niet al te harde regen blijven ze in een voorzitje ook best droog achter het windschermpje (bij Bobike voorzitje tenminste). Goeie jas, muts op en fietsen maar. Jasje evt. te drogen hangen en op de terugweg zelfde recept. Ik zou zeggen: koop een voorzitje met windscherm (is ook bij niet-regen handig, tegen de wind ja ) en desnoods een poncho of regenpakje. Een goeie jas heb je waarschijnlijk toch al wel. Maar ja, ik hou niet zo van al die extra toestanden die je eigenlijk niet echt nodig hebt wanneer de 'gewone' dingen zoals een windscherm + poncho het ook doen. Regenkleding heb je sowieso waarschijnlijk wel in huis, ook voor regenachtige buitentripjes zonder fiets (vinden kinderen supercool dus ga je vanzelf doen ). Maar ja, die producten in jullie linkjes werken vast ook prima. Ik zou me alleen rotergeren aan steeds die dingen op m'n fiets monteren / er weer af halen, want waarschijnlijk zijn ze erg diefstalgevoelig, dus loop je er de hele tijd mee te slepen *drup drup drup* Oh, haha, zie nu dat Musty precies hetzelfde zegt We zijn niet van suiker, hè Musty (Ook de kindjes niet.) CVM, mooie foto's!
lol chantico...idd mn tassen puilen al uit met werk spullen, kolf en al mn eigen dingen dan hun rugzakjes hun knuffels ect met 2 kids en al die dingen de trappen af en eind van de dag weer op als ik dan ook nog zon pieeeeeep ding continue af en op moet doen oid.... dar wordt ik niet vrolijk van kan ik je zeggen, en ze vinden jawel geweldig in de regen ik ga even door, net avondeten op (op tijd heh ) effe yoghurt naar binnen werken en dan eindelijk koffie en effe zitten
@Titania: Die regentunnel had ik inderdaad ook gezien, maar leek me niet zo gemakkelijk even erop en eraf te halen. Weet natuurlijk niet of dat ook zo is. En vangt wel meer wind inderdaad denk ik, zoals CVM zegt. @Mir: Mamafietsen zijn inderdaad best prijzig. Ik heb deze: Montego Liberty 7 Mamafiets Zandwit/Koffieboon Incl Zitjes 2011 kopen? Veel moederfietsen op voorraad Erg fijne fiets en niet zo duur als Gazelle of Batavus bijvoorbeeld. Ik heb hem via het Fietsplan op mn werk. Totaal incl voorzitje, windscherm en fietstassen was het EUR 800. Omdat dit bruto van mn salaris afging, heb ik netto maar iets van 400 betaald. Ideaal vind ik @CVM: Supermooie foto! Die van Liv met de jongens ook! @Musty en Chantico: Ik ga gewoon eerst eens proberen met die regenponcho. Ik denk dat hij daar al voor het grootste gedeelte droog mee blijft. Hij zit tenslotte achter zn windschermpje, en ook voor de beentjes zijn beschermd. Bedankt voor de ervaringen in ieder geval!
Minime, ik hoop dat het een paar keer flink regent als je naar de opvang moet om je test goed uit te kunnen voeren Of gewoon geen regen, dan hoef je ook geen extra dingen aan te schaffen
@Chantico: Haha, dan liever geen regen Gelukkig heb ik donderdag nog de auto, dan moet ik naar het CB, en dat zou anders 20 min fietsen zijn (is de andere kant van de stad) Maar je hebt wel gelijk: als het regent, regent het een beetje, het is bijna nooit stortregen. Ik fiets elke dag naar het station (en terug), en kan de keren dat ik nat ben geworden op 1 hand tellen. Dus dat zegt genoeg
Chantico: ja herkenbaar over terugschakelen na een zieke periode. Maar wij zijn daar zoals gezegd vrij streng in: is er niets aan de hand dan laten we even brullen.
Goedemorgen, Hier vonden de kids het om 5.30 uur wel welletjes. Maar ze mochten er nog niet uit van mij. Vince heeft volgens mij last van tandjes of zijn oogje. Zijn oogje ziet er goed uit, maar als ik de zal erin doe zie ik wel een 'strontje' zitten aan de binnenkant. Kan niet fijn zijn voor hem. Rebecca die had gewoon honger want die weigerde gisteravond te eten, zelfs haar toetje wou ze niet. Pech dan.. had ze maar moeten eten. Vandaag even boodschappen doen en huisje een beetje aan kant maken.
nou om de 1 of andere vage reden kreeg ik geen medling meer van een nieuw bericht...dus dacht nou dat klop nooit want er is vast nog wel wat getikt!! beetje zeef dus niet alles onthouden!! ben me eigen ook een bult aan het zoeken voor een betaalbare moederfiets, alleen ik moet er 1 met 7 versnellingen (veel op mp hebben er maar 3) ivm met rotte knieën. toevallig vorige week heeft de kleine hier overdag ff geknarsetand....zo van he wat kan ik nu weer....maar volgens mij vondt ze het niet leuk want ik hoor het niet meer haha
@slaapjes: Lars heeft gister dus een lange middagdut gedaan van ruim 2 uur en gisteravond en vannacht heeft ie ook heerlijk geslapen.. Vandaag is ie bij mijn moeder, ik heb gezegd dat ze m maar niet meer naar bed moet brengen vanmorgen (tenzij hij omvalt van de slaap natuurlijk) en dan 1 middagdut doen.. @buggy: Wij willen een buggy aan gaan schaffen, hij moet niet te duur zijn, is meer voor erbij (handiger om mee te nemen in de auto dan de mutsy als we ff snel een boodschappie moeten doen enz enz). Heb al ff op internet gekeken en zie er 1 van topmark (1 stand) voor 40 euri geloof ik), is er iemand die ervaring heeft met deze buggy? Of wellicht heeft iemand een andere niet al te dure buggy die goed bevalt... Kortom tips en adviezen zijn welkom.