@FB: Wat goed van je! Moet ik ook maar weer eens gaan doen. Wij hebben een hometrainer en een roeiapparaat op zolder staan. Maar ja, nu is het te warm op zolder Misschien na morgen ofzo
Zo, veeeeel teveel gelezen om op te reageren, dus doe dat ook maar niet Als jullie het hebben over omrollen, bedoelen jullie dan één kant op of ook terug? En rollen ze dan al om en om de hele kamer door? En wordt er al achter- of vooruit geschoven op de buik? Er zijn er al wel een stel die oefenen op zitten, toch? Hier nog niet veel van dat al trouwens, alleen één kant op rollen en wat komische 'kruippogingen' die nog geen succes hebben Wel op de buik rondjes draaien trouwens, tenminste: als er links of rechts (of achter) iets leuks te zien of te pakken is, duurt het niet lang of hij ligt die kant op. Leuk om te lezen wat jullie april-kindjes nu doen! 't Gaat zo snel, bijna niet te geloven dat we een half jaar geleden nog niet eens bevallen waren (een aantal dan )
@ FB..... sportieffffffff! @ luckey.... ja vind r echt op jou lijken vooral de blik en ogen uitstraling @ vica.... vince lijkt heel erg op zn papa @ minime... robin vind ik ook veel op jou lijken! @ chantico... hier rolt ie de woonkamer door dat houd dus in van buik naar rug en weer naar buik o op plaats van bestemming te komen verder schuift ie voor en achteruit en om zn as en verwoed bezig benen goed onder zn bips te krijgen zitten gaat super goed, zelf gaan zitten vanuit helemaal liggen gaat nog niet wl dat ie zich optrekt tot staan en dan stat ie effe triomfantelijk houd ie onze handen op zijn buikhoogte en als ie t niet meer houd ligt meer dubbel van t lachen door t ploffen op zn luier tijd gaat veels te snel zo cliche maar waar
Jesley rolt al een tijdje alle kanten op. Van buik naar rug, van rug naar buik, van ze ene naar zn andere zij. En ´kruipt´ zijn hele bed door.... Zelfstandig zitten kan hij nog niet. Doen we ook nog niet echt oefenen. Hij staat liever aan 2 handjes
Beweging.... Alina rolt nu beiden kanten op... eerst rolde ze alleen naar de rechterkant van rug naar buik en weer naar rug, maar nu rolt ze dus ook de andere kant op. Draaien om de as gaat ook al een tijd goed en schuiven wisselt. Ene keer goed andere keer komt ze niet ver. Kruipen lukt nog niet omdat ze de armpjes vergeet haha, knietjes gaat goed onder kontje maar hoofd gaat de dekens in dus stop haha. Hier net allebei naar mijn ouders vertrokken (sem en alina) en ik heb dus nog 1,5 uur voor ik moet gaan werken..... Ze is nu ook het hoesten als een zeehond terwijl neusje nog vrij is, mijn moeder heeft toch maar even de neusspay meegekregen en gisteravond had ik haar met babyluuf ingesmeerd..... had ik al verteld dat mijn man het "ultiëme" verjaardagskado krijgt... een sterilisatie. zucht... hij wilde zelf die dag maar echt happy ben ik er nog niet mee hoor. Wil geen 3e maar het maakt het wel zo definitief.....
moet het gewoon even delen... CVM... dit wens ik je ook toe. Alina had om 6.30 uur gedronken (1 kant) en dus moest ik de andere kant kolven. Electrisch gedaan en opbrengst zonder neusspray was 270 ml hihi
Goedemorgen, @Bewegingen, Vince kan zitten maar durf hem nog niet alleen te laten als hij zit. Hij kan rollen beide kanten op, maar doet het pas weer sinds hij niet in de box meer ligt. Schuiven gaat alle kanten op. Kruipen, hij begint nu de kruiphouding aan te nemen, maar hij kruipt nog lang niet . Optrekken doet hij alleen als hij onze vingers vast heeft. Het gaat zoooooo anders dan bij Rebecca. Die sprintte letterlijk de kamer door in de loopstoel. Maar dan zonder te zitten op het zitgedeelte. Die kon goed staan en zat al los met 4 maand. Kon dat ook heel goed met 6 maanden. Met kruipen was zij later, maar echt heeel anders. @Geluidjes, wat voor geluidjes maken jullie kleintjes al? Rebecca deed het op deze termijn al heeel veel klanken enzo. Vince komt nog niet echt verder dan uh uh uh uh . Tegenwoordig gaat hij savonds eerder naar bed en dan ligt hij nog minimaal 30 minuten heerlijk te brabbelen tegen de knuffels. Maar echt verschillende klanken zijn het nog niet. @Luckey, oeh das wel heel definitief he? Hier gaat begin volgend jaar de knip erin bij hubby.
Luckey; Ja t is dan wel meteen definitief ja!! Lastig. Kan je het niet een jaartje uitstellen? En nog even aan de pil ofzo blijven... Dan is t misschien net iets makkelijker! Na ja, jij kan altijd nog zwanger worden, van een andere vent hahaha Nee hoor grapje!
Geluidjes: Jesley maakt wel verschillende geluidjes. En zegt soms al soort van woordjes op zijn manier. Hij zegt bumba (hij weet niet eens wie dat is) en mama. Maar gewoon onbewust hoor.... En klanken als bah.
Ja ik ben al lekker vroeg mn bedje uit! Jesley zn fles gegeven rond 8.15 uur en terug in zn bedje gelegd. Meestal ga ik zelf terug, maar ga nu lekker rustig wakker worden. Zit nu lekker mn versgemaakte fruitsmoothie te drinken! Eigenlijk had ik nu al 2 uur op mn werk geweest, maar had gisteren nog even vrij gevraagd (de ochtend) Dus straks pas werken, van 13.00 tot 17.00 heerlijk, zou dat altijd wel willen Als Jesley wakker is gaan we even wat boodschapjes halen en wegen en meten bij het CB!! Ben heel benieuwd! Rond 12.30 leg ik m dan weer terug in bedje en dan hopen dat hij paar uurtjes slaapt, want vriendlief heeft nacht, dus die wilt graag nog even slapen!(morgen zelfde probleem) Morgen ochtend ga ik lekker zwemmen met Jesley! Is alweer te lang geleden! Heb er zin in! Ga nu douchen en aankleden enzo Fijne dag!!
@Rollen: hier ook allebei de kanten op. En hij doet ook al beetje kruipen in z'n bedje en op het speelkleed. Zitten probeert ie wel, maar lukt nog niet zelfstandig. @Hyves: Vica wat is onze prive Hyves? @Meeten: in principe kan het wel bij mij thuis, maar is miss niet voor iedereen ideaal i.v.m locatie. @Musty: je kan sowieso wel met mij mee rijden mochten we ergens gaan meeten hoor. Je woont toch vlakbij.
Net terug van CB. Ging er heen om alleen even te wegen en meten, omdat ik vorige week mn afspraak gemist had, en nu pas over een maand een afspraak had. Maar er was iemand niet komen opdagen, dus mocht ook meteen even bij arts komen Hij is helemaal goed gekeurd haha Hij weeg nu 7394 gr en is 67,5 cm. Gewicht iets onder zijn lijn... Maar kon geen kwaad. Ik mag gaan beginnen met afbouwen van een fles, en overstappen op 3 flessen. Dit omdat hij dus meer vaste voeding nodig heeft om zijn gewicht op pijl te houden. Mogen jullie ook al afbouwen? of nog niet overgesproken? Dit schema is hun advies: wakker: 50 cc pap, 150 cc fles (pap opbouwen naar 200 cc) 11.00: fruit en daarna water. 13.00 - 200 cc fles 15.00 - liga, of fruit met liga erdoor. En daarna sapje 17.30 - groente. + water/sapje slapen?: 200 cc fles 3e fles die hij normaal rond 16.00 uur moet ik langzaam afbouwen. Het is dat ik daar om vroeg, want ze vertelde het alsof ik meteen over moest op 3 flessen!! haha. Ben benieuwd hoe het gaat Ow ja, en ik "moet" vitamin D gaan geven. Er is uit onderzoek gebleken dat ze dit toch nodig hebben en dan ze niet voldoende binnen krijgen. Wisten jullie dit??
@FB: hier nog steeds 4 flessen. Daimen krijgt pas sinds 2 weken beetje bijvoeding en nog niet voldoende om fles af te bouwen. Jesley is weer goed geroeid hoor, mooi! Viatmine D, weet ik ook pas sinds mijn laatste bezoek bij het cb (vorige week). Geef hem 6 druppels in z'n laatste fles.
@FB, ik zit al op 3 flessen. 4 kwam niet meer uit in zijn schema. @Mir, heb jij de hyves niet? Zal even de link opzoeken...... Je hebt toestemming nodig van musty en niemand anders kan de berichten zien.
Sjonge jonge wat ben ik toch een doos. Ik had hem wel, maar kon hem niet meer vinden. Zit ook niet zo vaak op Hyves. Maar toch bedankt!
hoi hoi, ga zo even teruglezen en reageren hoor, nu even snel: Livje is weer helemaal goedgekeurd op het cb, wel is ze erg klein, 62 cm en 6550 gram. Lekker klein bijdehandje dus haha. Qua ontwikkeling vonden ze haar snel (rollen, zo goed als los zitten, optrekken, tijgeren hihi, ze gaf echt een show weg!). Alles perfect dus. Wel een roggeltje in dr longen te horen, ze hoest ook nog steeds behoorlijk 's nachts maar tussikind geeft veel verlichting. Kon ermee naar de ha voor eventueel een puf maar omdat het maar een hele lichte piep in dr longetjes is ga ik dat nog niet doen. Ben niet zo'n fan van die medicijnen als ze niet écht nodig zijn. Word het nog erger dan ga ik uiteraard wel!
@Afspreken: Ik kan op zaterdag en zondag. Beurs is heel leuk maar voor mij momenteel geen optie ivm entree/parkeergeld. @Kinderstoel: Hier staat ie wel maar niet in gebruik. Moet nog even op zoek naar een stoelverkleiner. @Titania: Leuke foto in de tripptrapp, schatje is K toch! @Tilburg meeten: Is voor mij wel heel ver weg. Wij wonen in Naarden (vlakbij Amsterdam) top drie plaatsen: Naarden Amsterdam Utrecht .Eindhoven is geloof ik anderhalf uur, heb het er wel voor over hoor Wel in het weekend want dan heb ik de auto van hubby (= auto vd zaak) @Fruithapje: Haha die Alina, tja het is even wennen natuurlijk. Hier geef ik altijd vers appel, peer of banaan (of gemengd) Vanmorgen een keer een potje banaan gegeven, was geen succes haha. Kreeg het er niet in! @Vica: Heerlijke foto van Vince. Mooi kereltje! @FB: Leuke foto van Jesley @Luckey, supermooi meisje is Alina! @vica. Helaas geen hyves meer, ben wel benieuwd naar je vraag ..kun je pb-en? @lijken op papa/mama: Liv lijkt op haar tante, hubbys zus .Geen spoortje van mij of hubby haha @Rollen/Schuiven. Liv rolt al maanden om en om en schuift nu naar achteren de kamer door. Zo cute Staat ook heel stevig, bijdehandje. @Luckey: Geen leuk kado L @Luckey: Wauw super opbrengst!
@ luckey.... pooh jeetje idd erg definitief *knuffs* en wowie wat een opbrengst!! @ vica... whahha grappig hier idem t verschil tussen ons meis en manneke hier maakt de kleine man al heel veel klanken en heeft al hele 'gesprekken' met zn zus geweldig! @ FB... vroege vogel wij werden pas met zn 3 (manlief heeft ochtend) half 9 wakker @ Mir... dat zou idd kunnen maar waarschijnlijk moet ik mn meis dan wel meenemen wordt beetje vol achterin dan lief aangeboden!! @ FB.... groeit lekker volgens zn eigen lijn toch met flessen afbouwen.... dat lieten we ons meis totaal zelf aangeven ze heeft lang op 4 flessen gezetten, nog langer op 3 .... ons manneke zit nu nog op 6 voedingen, veelvraatjes vitamine D hoef je pas te gaan geven als ze minder dan 2 flessen voeding krijgen! (cbarts) bij BV meteen @ cvm.... heerlijk bolletje is je meis aww hopelijk trekt t piepje op de longen snel weg! hier helaas toch echt puffer nodig laatste dingentjes aan t doen voor morgen ben nerveus aan t worden ze gaan t eertst proberen onder plaatselijke verdovingen *zweet zweet* vanavond grote boodschappen doen, strijken zo tas inpakken en dan zijn we er klaar voor ben pas smiddags aan de beurt .... blegh mn jongste broertje vangt ons meis op na de kdv en gaat naar ons huis nuchter ga ik niet blijven, wil wel dat de bv goed is voor de kleine man ons meis wordt eind deze maand alweer 2 *snik* van schoonvader krijgt ze nieuw bed cadeau net uitgezocht! leuk leuk wordt van de week gebracht gietijzer wit bed (beetje bank idee) verders beetje aanrommelen vandaag net gelukt goei foto van de man zn beentjes te krijgen