April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    nog eentje van onze beer :)

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Musty... wat een heerlijk beertje!!!
    zo valt het me weer minder op bij het beentje....

Sterilisatie... ja idd definitief maar er gaat bij mij geen 3e kindje meer uitkomen in elk geval. hihi... zou wel willen maar moet gewoon even logisch nadenken.....

Meeten.... mijn ouders willen weekend vd beurs een weekend weg met ons allen. Zal in de buurt uitzoeken dan ga ik wel buurten bij jullie allemaal hihi..... Komen jullie gezellig naar het park, komt dat helemaal goed haha

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @luckey.... whaha sneaky :p zullen je schoonouders je dan niet missen?

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    musty... nee niet sneaky... mijn schoonouders zien we nl aanstaande zondag en woensdag en weekend vd 14e komen schoonzusjes.....
    weekendje weg is pas 4 november dus past allemaal precies haha

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Musty mooie foto. De lengte van het beentje valt wel heeeel erg op! De dikte vind ik op deze foto wel een stuk minder opvallen.

@de rest, sorry ben met 100 dingen bezig en ik heb echt alles gelezen maar ben het weer vergeten. Zo maar eens kijken of er nog wat te reageren valt.

Hier vandaag wezen shoppen met de kinderbijslag. Voor mijn meis 2 Vingino broekjes via marktplaats gescoord. In 2 maten, 1 voor nu en 1 voor later. En net 2 maillots gehaald bij de hema voor haar.
    Voor Vince een paar sokken, mooie hema spijkerbroek, wintersetje (muts, sjaal, handschoenen), blouse, slabbertjes e.d. gehaald. Nu nog even wat luiers en voeding halen.

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ luckey... goeie timing :D

@ vica... hihihi lekker shoppen ;) ze groeien zo snel uit alles heh :$
    moet hier de maten 98/104 en 80/86 inslaan

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb het anders begrepen, weet niet wie gelijk heeft :p Het oude advies (in 2008) was om 5 druppels vit.D te geven bij bv. Als ze meer dan 500ml flesvoeding kregen, hoefde je geen extra vit.D te geven. Bij elke 100ml minder 1 druppel. Inmiddels is het vit.D advies opgehoogd naar 10 druppels. Weet niet of de flesvoeding ook een hoger gehalte bevat nu, maar anders zit in 500ml dus niet genoeg (nl maar 5 druppels). Logischerwijs zou je dan zeggen dat ze met 1000ml flesvoeding per dag geen extra vit.D hoeven, voor elke 100ml die ze minder drinken een druppel (dus bij twee flessen van elk 200 moet je nog 6 druppels vit.D geven, zou ik dan denken). Maar ik weet niet of de flesvoeding een hoger gehalte vit.D bevat nu.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja echt he.. Mijn dochter valt wel mee al heeft ze nu wel een maat overgeslagen. Ze zit nu in maatje 92 (nog een kleine ukkepuk) en voor Vince heb ik nu maat 80 ingeslagen. 86 heb ik al wat van dus wanneer het echt nodig is dan heb ik al wat. Maar hoop eigenlijk dat hij nu niet meer zo snel groeit hoor hahaha.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee. Mijn meis moest al 10 druppels standaard omdat een donkere huid minder vit D opneemt via de zon.

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ahhhh ik wist niet dat ze dat inmiddels opgehoogt hebben ;) op mijn flesje staat nu 6 druppels geven trouwens

(500 zie ik als 2x250 ;))

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    whahaha idd , maar dat hoop ik nu ng steeds bij mn meis dat de groei wat afneemt ;) dus ik ga er niet van uit
    92 zit nu net krap aan kleine man slaat 74 zo goed als helemaal over
    zonde om nu nog te kopen dan maar even randje omslaan evt

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja hier zit Vince echt PRECIES in maat 74. Maar mag niet korter hahaha. Maat 80 broeken had ik er nog maar een paar van maar die zitten prima. Soms 1cm omslaan ofzo. Shirts maat 80 zit ook als gegoten.

Ben benieuwd hoe de Vingino broekjes bij mijn meis zullen passen...

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    #413 MiniMe81, 3 okt 2011
    Laatst bewerkt: 3 okt 2011
    @Geluidjes: Robin kent al een heel scala aan geluiden. Brabbelen, gillen (hard en hoog!), 'schreeuwen', schaterlachen. kreunen etc.

@rollen: Alleen nog van rug naar buik. Op zn buik kan hij superlang blijven liggen, met zn armpjes opgedrukt naar de tv kijken bv, hij vindt alles prima.
    Terugdraaien heeft hij een paar keer gedaan, maar volgens mij meer per ongeluk.

Om zn as draaien gaat ook. Hij zou zo graag willen kruipen, maar dat lukt nog niet. Hij doet wel zn knietjes onder zn billen, maar zn armpjes werken nog niet goed mee, dus zo blijft hij op dezelfde plek liggen;)

Alleen zitten kan hij heel even (een paar seconden), voordat hij weer opzij valt. Staan nog lang niet hoor, ook niet als ik hem vasthoud (hij zakt snel weer door zn beentjes).

@FB: Mooie lengte en gewicht toch! Robin zit qua gewicht net iets boven de middenlijn, maar ja, ieder kindje is uniek toch? Ik denk dat er maar weinig precies gemiddelden zijn.
    Wij moesten van het CB nu pap introderen (kreeg hij nog niet). Na een tijdje (als wij denken dat hij er aan toe is) mag hij dan 's middags een boterham met een beker melk. Dan vervalt er dus automatisch een fles.
    Uiteindelijk krijgt hij dan 's ochtends pap, 's middags boterham en melk en 's avonds warme maaltijd (duurt nog wel even haha). De laatste fles van 21.30 uur gaat er af als Robin hem niet meer hoeft.

@VitD: HIer niks over gehoord.

@CVM: Inderdaad lekker klein meisje:)

@Musty: Veel sterkte voor morgen alvast! Voor je weet is het voorbij;)
    Mooie foto's van je mannetje! Wat kan hij al goed zitten! (Robin hangt wat meer naar voren als hij zelfstandig probeert te zitten)

@Kinderbijslag: Komt hier wel goed uit deze maand. Veel extraatjes deze maand, waaronder vorige week shoppen bij de Prenatal;)

@Kleding: Hier nog maatje 68, maar merk dat shirtjes en rompertjes toch ook alweer strak worden (afhankelijk van merk). Maatje 74 heb ik al in de kast liggen.
    Zo gek, van de week had hij nog een T-shirtje maatje 56 aan! Verschilt zo per merk!

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ minime.... robin ook al een lekkere beer, echt een super gave foto op fb van hm :D

@ zitten gaat hier super, in wipper/autostoel ect weet ie zichzelf ook overend te krijgen maar nog niet vanuit lig positie

wat we hebben trouwens omdat ik ook bang ben voor omvallen ect
    zon foam/schuim puzzel op de vloer;) kleed erop en je hebt een ideale landingplek :p

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Musty: Ja, stoer rompertje he? hihi

In de wipstoel gaat Robin ook vaak rechtop zitten. Best lastig af en toe als ik hem fruit wil geven en hij blijft maar niet stil zitten;)

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kbs, hier is het er alweer doorheen. En dat van 2 kids.. Helaas gaat het grootste deel echt naar rekeningen op dit moment.

@Zitten, gaat hij op zich redelijk, totdat hij ineens afgeleid is.

@Landingsgrond.. zal hier niks uitmaken. Als Vince ook maar ietsje pietje harder de grond raakt dan normaal ligt hij te gillen hahaha. Mietje :p.

Oh ja, Vince is vandaag 6 maanden!!!! Jeeeeeej!!

@Wijnvlek/aardbeienvlek, er was hier toch een kindje met zo'n vlek? Vince is 2 dagen geleden wakker geworden met een paars vlekje op zijn ooglid. Ik dacht dat hij met zijn vinger te hard tegen zijn oog geprikt zou hebben ofzo. Dat het een bloeduitstorting was. Maar hij wordt steeds groter. Zal zo eens een foto plaatsen. Morgen ga ik de huisarts bellen voor een afspraak. Op zijn ooglid vind ik wel even iets wat gezien moet worden.

@KDV, is hier zo goed als geregeld. Behalve die maandag voor Rebecca die nog niet zeker is. Heb vandaag de intake en rondleiding gehad. Het is een erg mooi kdv met 6 groepen. 2 babygroepen (van 0 tot 1,5 jaar), 2 dreumesgroepen (van 1,5 tot 2 jaar en 9 maanden) en 2 peutergroepen (2 jaar en 9 maanden tot 4 jaar).
    Elke catogorie groep heeft een eigen afgesloten buitenruimte.
    Alles zag er super uit en ik ben helemaal tevreden.

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    vica... aardbeienvlek ontstaan volgens mij kort na de geboorte... heb nog niet gehoord dat hij pas na een paar maanden ontstond-... maar kan me vergissen.
    Sem heeft er een gehad, nu nog maar lichtjes zichtbaar...

Maat kleding.... hier toch echt nog 62 hoor.. jurkjes en shirts met korte mouw kan wel al 68 maar de rest nog niet (op sommige merken na)

musty.... sterkte alvast voor morgen...

rechtzitten.... nope.. ze probeert wel maar zit voorover en als ik loslaat kiept ze na 2 seconden naar de zijkant of voorover haha...

fruit... ging iets beter maar meer dan 5 mini hapjes gingen er niet in. mijn banaan vond ze wel interessant maar toen ze eenmaal een stukje "afgebeten" had en het lag in het midden op haar tong zat ze te kokhalzen en wist ze niet wat ze ermee moest doen....

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, haha dat banaan happen en dan kokhalsen komt mij bekend voor :p.
    Wijnvlek kan wel later verschijnen in ieder geval. Mijn zusje heeft er 1 gehad en die verscheen pas later en die heeft zeker 10 jaar op haar gezicht gezeten.

Ik zal zo eens een foto plaatsen.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dit is hem.

En ook even een spam van mijn meis erbij (L)

20. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

ik dacht "even" bij te lezen hahahahaha jeetje kletskousjes:)

Wat las ik nou over mobius? is ze zwanger?????:$

Wat gaan jullie kids hard zeg qua ontwikkeling!! hier gaat sam alleen nog maar rollen van rug naar buik maar echt niet terug helaas *zucht*

En zitten?? wat is dat?? hier een zoutzak! hihi , hij wil wel graag staan!

Lees dat er meer kindjes zijn die zo'n naar blafje hebben?? Hier 2 kindjes die zo'n vol, benauwd hoestje hebben bah!

Groente/fruithapjes: met sam naar de dietist in apeldoorn geweest.

pfoe wat een gedoe zeg! ik had nog niet mogen beginnen met potjes en blablabla

nu moet ik verse groenten doen (vind ik niet erg) en helemaal volgens schema gaan doen.
    Maar ik krijg maar 4 uur dietist vergoed van de verzekering en heb veel meer uren nodig volgens haar, ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.
    We zien wel hoe het verder gaat.

Deel Deze Pagina