April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ aardbei vlek ons meis heeft een kleintje op achterhoofd gehad, tot 6 mnd groeit een aardbeivlek en na de 6 mnd kan ie af gaan nemen, hier is ie zo goed als weg

ons mannetje heeft een flinke ooievaarsbeet in zn nek bij haargrens

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Luisteren naar je eigen gevoel! In principe als je vers geeft en 1 ding per keer introduceerd kan er niks mis gaan. Als er dan een reactie verschijnt weet je direct waar het aan licht. En na een reactie niet gelijk opgeven (of het moet een heftige zijn) want een reactie kan ook voorkomen bij het wennen en dan is het daarna snel weg. Ik zou ook niet meer uur gaan dan vergoed wordt. Ze kunnen vanalles zeggen, maar jij bent diegene die de rekening moet betalen. Jij als moeder let toch goed op je kindje. Indien jij vind dat er een vreemde reactie ontstaat kan je hiermee ook naar de huisarts of cb.

Ben je in het ziekenhuis naar een dietist geweest? Of ergens anders?

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

De vlek ligt niet op de huid dus denk niet dat het een aardbeienvlek is.

Ooievaarsbeet heeft hij heeeel veel in zijn nek bij de haargrens.
    Op dit ooglid zat ook een licht rode vlek. Maar die lijkt nu paars te worden. Dat terwijl het rode juist steeds minder werdt.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, jij hebt pb ;)

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    vica... ziet er zo uit alsof hij zich in het oog gestoken heeft met iets... lijkt me geen aardbeienvlek in elk geval.... lijkt wat blauwig eromheen...

jojoki... wat misschien nog een tip is...
    op www.borstvoeding.com staat een voedselintroductieschema wat echt heel goed geschikt is om voorzichtig alles op te bouwen.. staat precies wanneer ze wat mogen enzo...
    het bv gedeelte moet je dan maar vergeten haha...ik volg dit ook op mijn manier hihi (ben even kwijt waarom je bij de dietiste bent beland???)

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja daar word ik ook gek van ;)haha
    Sinds vandaag echt in de kinderstoel eten, daarin gaat het net iets lastiger

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vica: Vreemde vlek inderdaad bij zn oog. Zou het toch even aankijken, meestal zie je na 2/3 dagen toch wel een vershil....
    Leuke foto van je meis!

Hier: Jesley vandaag voor het eerst zelf gemaakt groente hapje gegeven. Worteltjes met aardappel. Voorheen alleen maar potjes groente, maar dit at hij best slecht.
    Nou hij vond mijn kookkunsten goed;) Heel het bakje leeg (100 gram!!)
    Hij heeft nog nooit meer dan 40/50 gram op. Dus ben weer blij!

Net hij heeft pyama papje vanile uit een pakje gekregen, kant en klaar.
    Dit ruikt lekker zeg! En hij vond het ook erg lekker volgens mij.
    Hopen dat hij er niet op gaat reageren en lekker doorslaapt vanacht;)

Zo denk ik nog even op de crosstrainer, morgen weegmoment!

O ja, WEER door mn pil heen ongesteld!! Zoals elke keer weer!!
    Word er gek van:x:$
    Wie heeft ervaring met andere anticonceptie dan pil??
    Spiraal lijkt me helemaal niks! Plaatsen lijkt me doodeng,en ja, wil toch ooit nog een kindje, en dan moet ie er ook weer uit!
    Andere tips?
    Het liefst dat je (bijna) niet ongesteld word. Het zó last van de hormonen na de bevalling:(

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, fijn dat hij het lekker vond! Hier is de rijstebloem niet heel erg in trek. Granen des te meer.

@Luckey, nee aardbeienvlek ligt op de huid. Dat doet dit niet.
    Maar het gekke is dat hij dus 2 dagen geleden wakker werdt met een vlekje zo groot als een pennenpunt. Langzaam wordt hij groter. Dat lijkt mij toch niet mogelijk bij een bloeduitstorting? Dat is toch ineens (binnen een paar uur) en daarna wordt het weer minder?
    In 1e instantie dacht ik ook een bloeduitstorting. (eigenlijk een moedervlek, maar toen was het donker en later zag ik dat hij paars was).

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb een koperspiraal gehad. Plaatsen en verwijderen voelde ik bijna niks van. Bij het plaatsen voelde ik iets licht een krampje, maar was bijna geen kramp te noemen. Verwijderen helemaal niks van gevoeld. Maar de werking is bagger. En hij zat verkeerd bij mij.

Als ik over zou gaan op wat anders dan zou ik de mirena spiraal nemen. Maar ik denk dat ik aan de pil blijf totdat hubby zijn sterrilisatie goed is verklaard... Nog een half jaartje denk ik.

Oh en ik heb ook nuvaringen gehad. In principe vond ik die erg fijn. Ik voelde hem niet zitten ofzo. Alleen had ik *schaam schaam* toendertijd een vriend die nogal erg groot geschapen was :):):). Hij had er veel last van dus moest hem steeds uitdoen. Niet handig gewoon. Maar gemiddeld gezien hoort de man er geen last van te krijgen.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Lees ook net op internet dat het 3 tot 6 maanden kan duren totdat de tussentijdse bloedingen stoppen....
    Ben sinds 2/3 maanden aan de microgynon 50 gegaan i.o.m. huisarts omdat 30 niet meer werkte.
    Dus nog even aankijken! Want vind pil toch wel het makkelijkste.
    Prikpil lijkt me ook wel makkelijk!

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ FB.... zou de nuvaring proberen, geeft ook t minst hormonen af
    prikpil zou ik niet doen, mn nicht is dwars erdoorheen zwanger geraakt en naast dat kan t een hele lange uitwerkingstijd hebben wil je evt vor 2de uk gaan

@ vica.... zou even dat plekje in de gaten houden wordt t niet minder naar de ha

@ ongi eerst de hele tijd om de 2 wk en nu op dag 52 (of korter als ik de lichte vloeing meetel)
    ik snap er geen r**t meer van

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Ongi, hier deze keer ook dik een week te laat. Maar ben het nu en ook weer gestart met de pil.

@Musty, als de vlek morgen nog hetzelfde of groter is ga ik zowiezo de HA bellen. Omdat het toch op het oogje zit vind ik dat er wel even naar gekeken moet worden.

13. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    @Vica: ziet er idd een beetje uit als een bloeduitstorting. Daimen had een paar maandjes geleden ook zo'n paarse plek op z'n voet. Miss weet je dat nog, want ik had toen een foto geplaatst. Na een weekje was het helemaal verdwenen en ik had echt geen idee hoe ie eraan kwam. Goed dat je morgen even naar de HA gaat, liever het zekere voor het onzekere. Succes!

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Weet iemand of de pampers ergens in de aanbieding zijn?
    Heb een vvv bon gekregen van mn werk, dus wil ik luiers kopen.
    Altijd handig een voorraadje ;)

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, kruidvat heeft gewone en grote pakken in de aanbieding.

@Mir, ja nu je het zegt weet ik het wel weer. Hopelijk trekt dit ook weg!

16. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    hier krijgt ze al vitD....ivm bv

heb ff de link van dat bv infi ding (hahahaha) opgeslagen, want wil binnenkort ook gaan beginnen met een hapje erbij

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen!

Hier een erg onrustige nacht. Vince bleef huilen en zeuren.
    Net heeft meneer een bord pap op en zit nu aan een broodkorstje.
    Kleine vreetzak hahahaha.

De plek op zijn oog is niet kleiner of minder geworden. Dus ik ga zo nog eens proberen de huisarts te pakken te krijgen.

Vince heeft trouwens wat nieuws sinds vanmorgen. Hij kon al staan op handen en knieen. Kruiphouding dus. Nu doet hij dat en gaat dan met zijn bovenlichaam heel snel heen en weer (van voren naar achteren en weer terug). En dan wordt hij gefrustreerd dat hij niet vooruit gaat :p. Het ziet er echt komisch uit!

18. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vica: ik zit nu bij een dietist in apeldoorn bij jeugd en gezin oid aan de asselsestraat bij het cb daar (geen leuk cb vind ik, moeilijk doen over een poepluier en zakje...) en zij werkt ook op de allergiepoli in het ziekenhuis.. vond haar beetje te...

heb zelf ook zoiets van als ze mijn nu verteld van het hoe en wat dan kom ik tegen de tijd dat hij reageert/ koemelk geintroduceert mag worden wel een keer weer:)

@luckey: bij dietist omdat sam kma heeft;)

spannende dag vandaag voor MC! ben benieuwd hoe de operatie gaat.

19. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)

Jij ook al een onrustige nacht. Hier ook, maar z'n tandjes zijn BIJNA door, dus ik hoop dat dit de laatste loodjes zijn.

Goed dat je contact op gaat nemen met de HA. Lijkt me toch niet echt normaal dat het niet minder wordt. Ben benieuwd wat het is. Succes!

Wat een lekker ventje zeg dat Vince al z'n bovenlichaam zo snel heen en weer beweegt. Is hier nog lang geen sprake van. Kan me voorstellen dat het er erg komisch uit ziet!

20. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Ik zit ook bij een dietiste omdat Daimen ook KMA heeft.

Deel Deze Pagina