pff zware dagen gehad. Ik heb wel allees gelezen maar geen energie gehad om te reageren. Zit nu op mijn werk. Zo naar een ander kantoor toe, en om kwart over 5 naar huis. Gelukkig werk ik zo vlak bij huis.
@Fb, idd vocht is het belangrijkste. Rebecca dronk graag pyamapapje als ze ziek was. Maar is wel zwaar denk ik. Qua vast eten begon ik altijd met droge biscuitjes. Dit komt er niet zo snel uit en kan het misselijke gevoel zelfs wegnemen (als het binnen blijft natuurlijk). Gewoon proberen wat voor Jesley het beste werkt, waar hij zich het meest prettige bij voelt.
Hey girls Musty: In mijn ogen echt helemaal logisch dat jou energiepijl op dit moment 0 is.. En dan ook nog eens 2 zieke kindjes en zelf ziek Zit niet echt mee zeg.. Knuff voor jou!! Mir: Leuke foto zeg .. Naud heeft bij mijn ouders ook een loopstoel en hij vind het echt prachtig.. Hij scheurt het hele huis door hihi.. FB: Jeetje dat noem ik nog eens een financiele tegenvaller!! Niet echt een bedrag wat je zo in je broekzak hebt zitten Heb je iets kunnen regelen met het rondbellen?? En Jesley ook al zo ziek BETERSCHAP.. **Echt niet te geloven hoeveel zieke kindjes er hier in het topic zijn!!** Jorietje: Wat goed van lars zeg Musty: Pfff inderdaad.. MANNEN!! Ik sluit me er bij aan Demaco: Hier is de strijd met de wasmand ook weer begonnen.. Pff zo'n ondankbaar werk.. Er komt nooit een einde aan Musty: Is de huisarts al geweest?? Wat zei hij?? FB: Naud is precies zo ziek geweest van vrijdag t/m dinsdagmiddag en dan voel je je echt radeloos he.. Ik geef onze patienten altijd als advies om alle vast voedsel te vervangen door vocht.. Dus brood vervangen door fruit zodat hij dat 2x per dag heeft en genoeg vochtreserves krijgt.. Koekje vervangen door extra sap.. Enz enz.. En gewoon paracetamol als onderhoudsdosering geven want temp stijgt in de loop van de dag!!!! Hier: Gister trok Naud zich opeens zelf op aan de speelgoedkist en ging er zelf speelgoed uit pakken.. Hihi zag zo grappig uit Zometeen komt zijn fysio weer en ik denk dat ik maar eens ga vragen hoelang hij dat nog moet krijgen.. Kruipen gaat hij gewoon niet is mijn idee en de rest van de ontwikkeling gaat in mijn ogen nu heel goed.. Het is gewoon geen super snel kindje maar dat hoeft ook niet Oww hij begint te mopperen in de box dus ik ga hem maar eens even entertainen
Even heeeeel ego.. Ik heb gesolliciteerd en hoop zooooo dat het positief is! Vorig jaar ook hier gesolliciteerd en toen ook naar de infoavond geweest. Echter kon ik toen niet starten ivm de ongunstige bevallingsdatum. Info bijeenkomsten zijn dinsdag 7 en woensdag 8 februarie. Volgens mij wordt iedereen daar uitgenodigd en als je na de infoavond geintresseerd bent kun je je spullen inleveren (kopie id/diploma e.d.) en van die mensen worden de nieuwe medewerkers uitgekozen. Het is verzorgende in de thuiszorg! Zo en dan nu even reageren op Nikske haha. @Nikske, wat leuk dat hij nu zelf speelgoed pakt! Mijn dochter ging pas kruipen toen ze al lang en breed langs de tafels liep enzo hoor. Hopelijk hoeft de fysio niet lang meer te duren.
Musty... voorraad... geen idee..... even gauw tellen 37 flesjes varierend van 150 ml tot 300 (merendeels 150-200 ml) Ik moet nu echt gaan rouleren want er zijn ook flesjes van eind juli bij en 6 maanden is de max dat ik wil houden. Zeker omdat ik niet elke dag gesteriliseerd heb. Slinken gaat niet want ik kolf elke dag ca 200 cc bij en dat drinkt ze ook op het kdv.... demaco... ik ga duimen!!!! ik ben ook het denken om de opleiding verzorgende te gaan volgen via thuiszorg (mag na 1 jaar in dienst via hun, maarja eerst contract verlengd krijgen in juli) maar ik zie op tegen de vroege begintijd en avonden/weekenden......
FB Arme jesley zeg, heftig! Beterschap voor hem! Musty, jou duo ook al ziek, ook beterschap! Hier nu 25x150ml in de vriezer, helaas niet goed opgelet met verse invriezen en oude opmaken dus 4 ervan zijn nu al 3 mnd oud...en langer bewaren mag niet toch? Of was het 6 maanden tegenwoordig? Bijkolven doe ik niet meer, alleen in plaats van een voeding kolf ik nog. Productie is stabiel. Luckey, hoe is het met je borst, nog steeds pijn of weg kunnen kolven? Mir: Leuke foto van je kleine man! Hier: Vanmorgen is Liv thuis geweest met manlief, ze was redelijk vrolijk maar weinig gegeten. Nu ben ik lekker met haar thuis en ze zit lekker te spelen. Maar kijken of ik er wat te eten in krijg, ze drinkt iig genoeg. Lijkt wel weer op te knappen. Ze wil iig niet meer alleen maar op schoot. Nog wel koorts maar valt mee, 38.3 Heb geen zin om iets in huis te doen, erg hé?!
Diepvries... hangt van je diepvries af. Wij hebben een hele grote en dan kan 6 maanden. Zover ik weet, anders kan ik heel veel weggieten......
even snel gecheckt op het bv forum... tot 6 maanden mag het bewaard in vriezer... toch echt meer gaan circuleren dus!!!!!
mbt invriezen -15 ongeveer 3 mnd bewaren en bij -20 6 tot 12 mnd bij ons staat ie op -20 heb nu zon 7 ltr is dus genoeg denk ik gebruik zoiezo eertst t 'oude' altijd @ cvm.... fijn dat ze op lijkt te knappen! er gaat een alarm af ...
Eigenlijk is de diepvries hier alleen voor de maandage n avondjes weg want als het zo gaat bij sem is het stoppen met voeden ook stippen met bvdrinken door alina
Even ego hoor: Jesley slaapt heel veel, is voor de rest wel levendig! Htemperatuur schommeld heel erg tussen de 37 en 39.5 Hij heeft vandaag 2x flesje 60 cc op, net een appel, en wat kaakjes. Zometeen weer iets drinken!
hmm poppie is toch nog niet lekker, te vroeg gejuichd. Eten krijg ik er op bv na amper in en nadat ze tijdens mijn vorige bericht lekker speelde heeft ze alleen maar bij mijn voeten liggen jengelen. Inmiddels slaapt ze alweer, nog geen 2 uur op geweest vandaag! Nouja, slapen is het beste medicijn en mama vind de rust niet verkeerd hoor haha. Geen idee welke temp mijn vriezer staat, eens kijken of ik het kan uitzoeken. Het is wel een vriezer met eigen deur dus niet bij de koelkast in...dus zal wel 6 mnd houdbaar zijn. Oudste voeding is nu van 25-10.
Mir: wat goed dat Daimen over z'n KMA heen is! Vlot hoor! FB: balen van die financiele tegenvaller! Kome taltijd als je er echt niet op zit te wachten....Je kan bellen met de vraag of je het in termijnen mag voldoen. Zijn ze meestal wel gevoelig voor. Ach arme Jesley nog steeds ziek! Hij moet voornamelijk veel vocht binnen krijgen. eten is midner belangrijk, liever geen melk of verdund, want dat kan maag/darm irriteren, en veeeel water of afgekoelde thee. Verder als het iets beter gaat en hij wat binnen houdt: appel raspen met kaneel of rijst met kip. Voor de koorts paracetamolletje zetpil. Demaco: fijn dat V van zijn ongemak af is hihihi Spannend je solliciatie! Ik duim!! Nikske: klinkt ook alsof Naud zich gewoon normaal ontwikkelt! Ben benieuwd hoe lang je idd nog fysio moet! Musty: wat fijn dat het vloeien gewoon echt drastisch minder is! Ja wat zou je daar de komende jaren aan kunnen doen? Misschien hele gekke vraag maar is totaal niet onaardig bedoelt, maar is het wel verantwoord om nog een keer een zwangerschap door te maken? Gelet op al je lichamelijk klachten en het feit dat met erge BI de gevolgen permanent kunnen worden? Is een vraag uit interesse en niet om je af te fakkelen hoor! Ik kolf op het werk voldoende voor de dag erna. In de vriezer zit voor ruim een week volledige bv. Ik slink dus niet in, ja af en toe 120 ml, maar dat wordt dan meestal ook wel weer aangevuld, maar de voorraad heb ik eigenlijk niet echt meer nodig, want als het nu zou ophouden vind ik het wel mooi, maar dat ziet er voorlopig niet naar uit. Veel beterschap voor jullie!! CVM: ook beterschap voor Liv!! Guus heeft dit vorige week gehad.... Ik hou altijd 3 maanden aan voor bv uit de vriezer. Ik ben geen voorstander van loopstoeltjes, bouncers etc. Is niet goed voor de ontwikkeling van de heupjes en beentjes en rug worden verkeerd belast. Bovendien gaan ze er niet sneller van staan of lopen .
@ cvm... nou idd, hier hebben ze bijna gehele dag geslapen maar zijn een end opgeknapt! @ me2... snap je vraag we hebben t allang uigebreid besproken ook met de artsen en voor nu gaan we er tegen die tijd gewoon voor, ik hou wel in mn achterhoofd dat dat altijd kan veranderen ha gebelt vanochtend juist voor de 2 dondertjes.... ze is net geweest, kids hebben heel de dag eigenlijk geslapen.... en een end opgeknapt, gelukkig!!kleine man zn oortje nog beetje rood, maar is aan t beteren alleen over mama was ze niet zo te spreken eerst operatie besproken ect, heb zelf oorontsteking keelontsteking en mn longen gaan ook die kant op ik dacht da ik rugpijn had van verkeerde houding op werk gister staan, maar dat zijn mn longen dus, en na operatie is je weerstand super laag en dan worden de kids ziek en mama krijgt t dubbel manlief is nu ab kuur aan t halen en we eten simpel pizza, voor de kids heb ik altijd maaltijden in vriezer effe gemakkelijk manlief voelde zich nu toch wel erg lullig en schuldig en he should! verder druk bezig voor mezelf iets aan t op te zetten in trant van hobby/werk als tijd rijp is zien jullie t wel op fb
Diepvries... ik denk dat ik alles van juli ook wegschud... zonde maar wel beter. verder echt erop gaan letten dat ik diepvries mee geef naar kdv, het erge eraan vindt ik dat ik in het begin porties van 200-300 heb gemaakt en ze maar max 150 drinkt op het kdv. ik schud dus elke dag weg... maarja.... niets aan te doen. Loopstoeltjes.... komt er bij mij ook niet in, maar och als je de regeltjes in het oog houdt zal ik ook niemand afkraken die er wel een heeft. verdr heb ik strakjes een feestavond van het kdv met en magisch optreden en buffet haha.... zit al helemaal opgedoft klaar hihi, heb er zin in (hoef pas om 17.15 uur weg)
Musty: ja ging er vanuit dat je dat wel had besproken met de artsen hoor! Maar was gewoon nieuwsgierig hoe je dat ziet. Luckey: zonde dat je inderdaad steeds weg moet gooien! INderdaad goed circuleren! Guus drinkt ook nog maar 120 ml per keer dus maak nu ook geen grotere bakjes mee. Loopstoeltje heeft Guus een keer ingezeten bij vrienden. Ze vinden het over het algemeen geweldig!
Loopstoeltjes en babybouncers komen er hier ook niet in, vind het niet goed voor haar ruggetje. En juist omdat ze het zo geweldig vinden ben je geneigd de kleine er toch wat langer in te laten, hier zou manlief dat zeker doen, als ze maar stil is haha. Liv drinkt op het kdv nog steeds 200cc, één keer per dag. Laat nooit ook maar een laagje staan. Maar ze is sowiezo een natnekkie want de flesjes sap en thee gaan ook allemaal leeg. Hé er is er eindelijk 1 wakker, mooi want ik verveel me!
CVM: Guus drinkt bij de oppas overdag nog 2x 120 ml en sochtend en savonds bij mij echt 2 borsten en dan nog 200 ml pap hahahaha, maar hij drinkt verder niet zoveel tussendoor, af en toen zo'n 20-30 ml water....
Ik spring weer in, er wordt hier weer eens heeeeel veel geschreven! oh meiden wat een ellende met ziekje kindjes..ik leef zoo met jullie mee. net als bij Jorietje(geloof ik) is Krystian nog nooit echt ziek of verkouden geweest, maar de keren dat hij zich al een beetje niet lekker voelde na de prikjes of met tandjes brak m'n hart gewoon om het zo te zien lijden. dus lieve Mathieu-Darreau, Jesley, Liv.. snel beter worden lieverds!! @ eten bij ziekte, hier dus een keer twee dagen fikse diaree en overgeven gehad met z'n eerste tandjes. Ik heb toen om de 10min ofzo ORS gegeven en een pannetje rijst gekookt.. flink doorgekookt en steeds water toegevoegd, beetje gestoomde appel bij gedaan en kaneel, kardamon, klein theelepeltje (geklaarde) boter en geblendert totdat het helemaal vloeibaar was. Dit heeft hij die dagen toen gedronken. @Mir, hee wat geweldig goed dat Daimen over z'n kma heen is! Hopelijk gaan de provocaties met ei etc ook helemaal goed! Heerlijk ventje is het @ Nikske, is Naud weer helemaal opgeknapt? Mooi dat het zo goed met de fysio. Mbt kruipen, ik heb heb hier geloof een keer een bericht van Me2 gelezen dat kruipen nodig is voor de ontwikkeling van de hersenen. Ik vraag me af wat jou fysio hiervan denkt. Ik heb dit namelijk ook gehoord;dat tijdens het kruipen beide hersenhelften genoodzaakt zijn samen te werken.(linker arm, rechter been etc.) Dit activeert ook de hersenen om vervolgens cognitieve vaardigheden beter te kunnen ontwikkelen etc. Ik heb veel gehoord dat bepaalde kindjes kruipen overslaan, maar hoe zit het dan met die ontwikkeling? misschien dat je fysio een antwoord heeft. Krystian kruipt ook niet, hij tijgert als een bezetende en hij buigt zijn knietjes netjes om tot staan te komen en te zakken. Hij trekt ook regelmatig z'n knieeen onder z'n buik en wieg heen en weer. Vanwege onze glade vloer is hij denk ik huiverig voor uitglijden en is tijgeren gewoon makkelijk. @ FB, jeej wat een *** timing met de rekening ik hoop dat het idd in termijnen kan worden betaald en jullie niet al te veel stress oplevert. @ Musty, heel veel beterschap voor jullie daar, had het al op fb gezet.. iig fijn dat het vloeien zo goed als over is. wat fantastisch goed dat MD zich aan het optrekken is.. top dat de fysio zo goed voor hem werkt!! @loopstoeltje/bouncer, hier ook geen ivm belasting voor ruggetje. @ bv, van al dit gepraat over bv ga ik het best wel missen. Dit is echt iets waar ik zo naar uitkijk om te doen met een tweede kindje. @ Demaco, duimen draaien en heeel veel good luck vibes jou kant op voor de sollicitatie. Ik hoop dat Vince z'n oogje gauw beter wordt..arm mannetje toch. Ik heb een keer in m'n leven oogontsteking gehad en lang niet zo erg als hij en ik vond het hel, kan me alleen voorstellen hoe zo'n kleintje zich ermee moet voelen. *knuffels voor Vince* @ Luckey, veel plezier vanavond! @ meeting, ik heb het lijstje geloof ik gemist! ga zo even verder speuren. @ Eerste verjaardag. Hier ook druk in de weer met ideeen. Ik wil nu een trein thema.. Krystian is geobssedeerd met de treinen die langs ons huis rijden(we wonen 20meter van het spoor) Elke keer als er een voorbij rijdt lacht hij en als ik hem vraag waar de treintjes zijn kruipt ie naar het raam. Dus het wordt treintjes! Ik ga hier een set print-out decoraties bestellen; Train Birthday PRINTABLE PARTY COLLECTION by paperandcake on Etsy en zo'n soort feest/buffet tafel maken. Ook heb ik een openbaar verlanglijstje die ik op bol.com heb gemaakt waar mensen cadeautjes van kunnen bestellen. Link komt dan op de uitnodiging. Ik heb er vooral locomotiefjes en treintjes van "Thomas" op gezet.. ben er nog druk mee bezig; bol.com | Verlanglijstje Ik wou eerst een "rupsje nooitgenoeg" thema, maar treintjes vindt hij toch leuker maar als iemand dat hier leuk zou vinden heb ik wat inspiratie plaatjes: Rupsje cupcakes Feesttafel met Rupsje balonnen en feesttafel met alle fruitjes waar het rupsje in het boek doorheen gaat