Liv vraagt er totaal niet om, het maakt haar helemaal niets uit waar de melk uitkomt. Ben ik voor haar natuurlijk blij om, ze mist het niet, is tevreden en blij na haar flesjes en dat is yhet belangrijkst. Maakt het voor mij ook makkelijker, maar voelt ook een beetje dubbel. Blijkbaar genoot ik er meer van dan mijn meis...:S Zelf wel wat last van stuwing, heb vrijdagavond 19 uur laatste x gevoed, zaterdag 0900 uur gekolfd ivm erge stuwing (170cc), zondag 0700 gekolfd ivm stuwing (110cc) Vanmorgen 11 uur gekolfd (80cc) en hoop morgen helemaal niet te hoeven kolven...Masseer elke avond mn borsten goed met olie zodat harde plekken ed weggaan want zit niet op een borstontsteking te wachten maar wil ook niet blijven kolven, want zo blijf je alleen de productie stimuleren. Zie wel aan de kleine kolfopbrengsten bij stuwing dat het gewoon echt op was, anders had ik wel langzamer moeten afbouwen/meer gekolfd.
Om nog maar even in de huishoudvragen te blijven... Scheiden jullie je was? En zo ja, wat scheiden jullie? Ik scheid eigenlijk niks. Alles gaat bij elkaar. Puur omdat we allemaal beperkt aantal kleren hebben en ik dus niet kan wachten tot ik genoeg was heb. Wel de handdoeken zoveel mogelijk bij elkaar en het beddengoed apart. Die was ik meestal ook warmer.
@MIniMe, fijn dat het beter gaat met Robin. Hopelijk een goede nacht vandaag! @Cvm, wat fijn toch wel dat ze er zelf zo'n vrede mee heeft.
Was scheiden: Ja, spijkergoed bij elkaar, Liv dr fijne kleertjes bij elkaar, drogerwas (handdoeken, sokken en ondergoed) bij elkaar en onze kleding bij elkaar, dan nog beddengoed apart en de kussenhoezen van de huisdieren apart. heb drie wasmanden dus we gooien het al zoveel mogelijk gescheiden van elkaar in de was.
Daar hou ik mij nu ook maar aan vast. Baal wel als ik er aan denk hoor. Kids sochtends wakker maken, naar het kdv brengen, werken, kids ophalen.. Misschien wel pas rond 18.00/19.00 uur thuis terwijl de kids nu rond 18.30 echt wel slapen. Ik zit er heel erg aan te denken om op voorhand te gaan koken. Dus savonds koken als de kids op bed liggen. De volgende dag eenmaal thuis, eten en dan nog even knuffel/speeltijd.. Dan nog badderen en naar bed. Oh wat zullen ze moeten wennen aan de kortere nachten. 14 uur slaap per nacht is hier normaal gebruikelijk.
Demaco, ik begrijp je zorgen wel hoor. Koken op voorhand is heel slim denk ik, want als je kids uit het kdv komen zijn ze het ook zat en hangerig en vooral hongerig. Ik voel me ook schuldig als ik Liv smorgens om 630 wakker maak terwijl ze opmijn vrije dagen lekker tot minstens 9 uur slaapt. 's morgens sta ik er ook alleen voor, Liv verzorgen, naar het kdv brengen en na mn werk weer halen. Ons kdv zit in de plaats waar ik werk dus manlief kan haar niet brengen of halen aangezien ik de auto heb. Ik ben ook altijd pas na 18 uur thuis met Liv en dan is het ook eten erin, douchen en naar bed. Maar idd, 's avonds heeft manlief wel het eten klaar en hij helpt met haar douchen (of hij onder de douche met Liv en ik kleed haar aan, of andersom). En dat moet jij straks natuurlijk alleen doen. Zeker heel zwaar!
@Wasmiddel: Ik merk duidelijk verschil tussen huismerk en A-merk. Ik heb weleens huismerk van de AH of de Kruidvat gehad, maar die ruiken niet zo lekker EN je moet er veel meer van gebruiken. Dash was laatst in de aanbieding en toen heb ik gelijk meerdere pakken gehaald. @Demaco: Weet zeker dat ook dat je gaat lukken! Je zal even je ritme moeten vinden, maar komt helemaal goed hoor meid
Pfff daar zou ik gek van worden geloof ik.. Bij hubbie wisselt het ook wel ns een keer en meestal op de dagen dat het niet uitkomt, maar goed, ik heb een flexibele chef, dus er is altijd wat te regelen. Chef zegt altijd, je kind komt op de eerste plaats, die kun je niet alleen laten, dus als je geen oppas hebt of als ie ziek is, blijf jij lekker thuis, werk komt dan wel goed (jaja ik heb m hoor, de ideale chef) En het scheelt dat hubbie en ik bij t zelfde bedrijf werken, mijn chef weet dat ze op de afdeling van hubbie wat minder flexibel kunnen zijn (omdat het qua werk eigenlijk niet anders kan) dus is ie naar mij toe erg makkelijk en er is altijd een oplossing te vinden
Witte was 60 graden : hoeslakens handdoeken theedoeken ondergoed sokken rompertjes monddoekjes slabbertjes Witte was 40 graden : witte / lichte bovenkleding, beddengoed Donkere was 40 graden : alles wat donker is. Bovenkleding ondergoed sokken enzovoort Jeans : 40 graden Rode was 40 graden : alles wat rood oranje paars is haha Is het niet veel dan gaat het samen mrt een colorqist catch doekje erbij
@huishouden: niet echt een strakke agenda voor haha, alleen altijd op donderdag alle sanitair schoonmaken en op vrijdag (of soms zaterdag) beneden alles stoffen en zuigen. Op maandag meestal boven stoffen en verder doen wat ik nodig vind, ik doe echt niet alles elke week (zoals ramen zemen, boven stofzuigen, keuken helemaal uitsoppen). En dan uiteraard ook de bedden regelmatig verschonen. Op zondag doe ik echt niks, ja soms een draai was of de vaatwasser uitruimen haha, daar houdt het wel mee op.. @wasmiddel: ik gebruik eigenlijk altijd Fleuril, behalve voor de werkkleren, daar gebruik ik een goedkoper wasmiddel voor en wasverzachter heb ik altijd Silan @schoonmaakmiddelen: wc: glorix wc (en tussendoor ook wel ns zo'n wc eend doekje ofzo over de bril halen) overig sanitair: een of andere badkamerreiniger (cif, muscle of net wat ik gekocht heb wat in de aanbieding was) keuken: muscle keukenreiniger tegelvloertjes meestal met ajax allesreiniger ramen zemen met spiritus en spiegels schoonmaken met keukenrol en glassex, werkt perfect
zo hee wat veel geschreven eens kijken wat is blijven hangen. @werk hubbie: mechanisch monteur en net geslaagd voor electromonteur en werk van 8 tot half 5. en 1x per 2weken een papadag. @mijn werk adviseur Verkoop & Service bij een bank @vakantie: pinksterweekend denk een last minut Landal of zomer vakantie 2,5 Italie @KDV op vrije dag JA geen probleem mee hahaha @demaco je bent een kanjer hoe je alles in je uppie doet RESPECT voor je. En qua werk idd van te voren koken en niet te moeilijk. een keer brood als avond eten is niet erg. @huishouden pff hele klus maar ook wel weer zo gepiept. Door mijn Burn Out onlangs doen hubbie en ik het samen in het weekend en mijn moeder is er 1 x per 2 weken en doet dan ff grondig de badkamer of ramen zemen of zo iets en voor de rest ....boeien...hahahah @ was donker en wit gescheiden 40 of 60 graden en soms handoeken 95 graden. Wasmiddel wat ik gratis of met korting kan krijgen en altijd een schep soda. Goedkoop, goed voor de machine en zacht voor de was. @ zieke kindjes zijn weer beter? zoja gelukkig maar zoniet snel weer beter worden hoor! @ vallen van de trap is zoooo gebeurd. Ik zie mijn zoon Viggo toen net 2 jaar zo van de bovenste tree naar beneden koprollen en zo met een smak op de plavuizen vloer die net een week lag. In 10 sec hoog uit gebeurd en nog als de dag van gisteren op mijn netvlies. Hij heeft er gelukkig niets aan over gehouden en ben erg blij dat kinderschedels flexibel zijn. Verder blanco Hier gaat alles zijn gangentje. Veel aant leren, kids verzorgen en bezig houden.
ohja schoonmaak middel Allesreiniger voor alles hihiih glorixdoekje voor de wc spiritus ramen wc eend voor onder de rand.
CVM: wel fijn dat Liv niet anar de borst vraagt...dat maakt hetw el makkelijker! Nee hier geen vrij voor de verjaardag van Guus. Hij krijgt daar toch echt helemaal niets van mee. Mini: fijn dat Robin vandaag stukke beter ging! Schoonmaken en wassen: dat doe ik al jaren niet meer zelf... Ik concenteer me op full time baan en kids. Demaco: het is best te doen, maar je moet wel goed plannen. Ik bereid altijd alles voor, totaan de kleding aan toe voor de week etc.
Me2.... jij heht het echt druk he. Fulltime werken, regelmatig van huis 3 kids. Hoe krijg je het voor elkaar om toch je kids vaak genoeg te zien ik zou het niet geregeld krijgen.... Wel fijn dat je hulp hebt zeg ..... komt ze vaak? werkt je man ook fulltime? Vindt je dat niet erg met 3 kids
Een vraag van mijn oudste zoon (5)jaar Mam hoe komt een baby in je buik? Tja wat moet ik daar nou op antwoorden? De waarheid vind ik nog niet gepast bij een 5 jarige Ik heb nog geen antwoord geven ik zat te denken aan iets als " mama heeft net als een kip eitjes. Het eitje bij mama blijft in mijn buik zitten tot het een baby is. En een kip poept eerst het eitje uit en gaat dan steeds op het eitje zitten tot het een baby kipje/kuikentje is" Of is dit pedagogisch niet juist???
@Me2, leg je echt kleding klaar voor de hele week? Dat is nog niet eens zo'n gek idee. @KC, moeilijk zeg.. Ik vind het op zich wel een nette uitleg voor iemand van 5. @Fulltime werken en kids... Ik maak me straks vooral zorgen om de dwarse buien van Rebecca. En haar dan helemaal naar de schuur krijgen.. Voor ik die fietskar eruit heb ben ik een kwartier verder (rotbocht moet ik maken steeds). Ik zit er hard aan te denken gewoon een achterzitje te kopen. Voorzitje heb ik al en een moederstuur. Maar ik ben bang dat het moederstuur niet gaat passen op de hudige fiets. Maar eens kijken of ik er gewoon op kan komen als het stoeltje zo op de fiets gaat. Ok, het is wat kouder voor de kids en voor mijn gevoel minder veilig met vorst. Maar ja.. het scheelt wel een half uur geklungel met de fietskar. @Recepten, iemand tips voor echt makkelijke maar ook gezonde maaltijden? @Vraagje, als je savonds brood smeert en in een afgesloten bakje bewaart in de koelkast... Is dit dan sochtends nog te eten?
Ja hoor, niks mis mee. Ik smeer al jáááren s avonds brood om het de volgende dag mee te nemen naar het werk! Dus dan zit het een avond, nacht en ochtend in een doosje
Ok dan ga ik dat ook doen! Hoef ik sochtends alleen de kinderen aan te kleden, eten te geven en tanden poetsen/gezicht wassen.
@ werken en kinderen naar school/kdv: Hier gaat dat als volgt: S'avonds maak ik voor iedereen brood klaar voor het ontbijt en lunch. Dan zorg ik dat de theekoker vol met water zit dat het koffie apparaat met water gevuld is. Bij de thee koker zet ik theeglazen neer met een zakje thee en bij de koffie een kopje en cupje. Ik zet de ontbijt bordjes klaar met de melkbekers. Voor Dante op school doe ik een banaan in zijn trommeltje, als hij druiven krijgt zet ik die klaar in een bakje in de koelkast, soms krijgt hij een koekje mee en dan doe ik die ook vast in zijn trommel in zijn tas en zet ik in de koelkast zijn beker limonade klaar. Viggo Krijgt alles op het KDV en hoef daar niets voor mee te nemen alleen een setje schone kleding en die doe ik ook vast in zijn tas s'avonds. Rive doe ik ook schone kleding in haar tas samen met een aventfles en 2 bakjes melkpoeder. Ook pak ik schone kleidng uit hun kasten en leg ik beneden klaar. S'ochtends trek ik alles uit de koekast en eten de jongens op de bank voor de tv hun brood op. Dan eet ik zelf mijn yoghurt, thee en koffie als dat op is kleed ik de kids aan. Dan ga ik naar boven om mezelf te wassen en aan te kleden, ondertussen wordt Rive wakker. Als ik dan klaar ben haal ik haar uit bed kleed ik aan zet ik in de kinderstoel en maak ik haar pap. Dat heeft ze vaak zo op. Dan iedereen de tanden poetsen, schoenen en jassen aan en hoop naar het KDV en School. We staan om 6.45 (maar meestal 7 uur) op Hubbie gaat om 7.30 uur de deur uit en helpt bijna nooit met de kids omdat daar geen tijd voor is. Om 8.15 uur probeer ik buiten te staan met de kids. Het wordt wel eens 5 min later. Het KDV is 2 min lopen en van KDV naar School is alleen de straat over steken. Erge luxe Vaak ben ik dan om 8.45 weer thuis. Dan de boel gauw opruimen. Als ik nog tijd heb dan zet ik de aardappels en groenten klaar in de pannen zodat het vuur eronder aan kan als we weer thuis komen. Vaak maak ik ook op mijn vrije dagen ovenschotels klaar. gebruik daar allemaal verse producten voor dus zijn in de koelkast wel 2 dagen houdbaar. Als oven schotel bv: p.p. 200 gr bloemkool/broccoli half pakje monchou 200 gr gehakt dat rullen in de pan. BLoemkool 8 min in kokend water koken, broccoli 5 min. Dan bloemkool met staafmixer pureren monchou erbij nog ff pureren. Mengsel in een ovenschaal. Gehakt erover paar klontjes roomboter en in de koelkast voor de volgende dag of dag erna. 30/40 min op 160/170 graden in de oven. Of: Spagetti, maccaroni, taigliatelli maken met rode saus. in een oven schaal kaas er over en dan in de koelkast. als je het gaat eten 30 min op 160/170 graden. Of: Gehakt rullen nasi/bami groenten (of ander wokgroenten) meebakken Aardappel pureemaken ovenschaal invetten, laagje puree, dan het gehakt/groenten mengsel en weer een laag puree en hop in de oven puree kan je ook vervangen voor voor gekookte aardappelschijven. ook eten we wel een tosti met soep bakken we een patatje of schuiven we een pizza in de oven