April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Luckey: Alina luistert toch wel naar haar mama, dus zal wel goed komen straks haha

@Jorietje: Robin dus ook veel te weinig geslapen vannacht, en dat merk je gelijk 's avonds. Lastig he...

Nou Robin heeft 40 min geslapen en is nu weer wakker. Diepe zucht....ga nou slapen!!!

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meiden

Even zo uit het hoofd wat is blijven hangen..

Ochtendroutine op werkdagen: zelf om 6.15 opstaan en mezelf verzorgen en spulletjes bij elkaar pakken als lunch.. Dan om 7.00 naud de fles geven.. Om 7.20 zitten we in de auto richting (schoon)ouders en daar leg ik naud dan meteen weer in bedje en ga dan zelf door richting werk waar ik dan om 8.20 aankom en kan ontbijten :)

Jorietje: balen dat Lars zo uit z'n doen was :( hier doen (schoon)ouders het ook niet altijd zoals ik zelf wil, maar ik zeg er meestal niets van (tenzij het me echt tever gaat).. We kunnen blij zijn dat we hun hebben en ze hebben zelf ook kids groot gebracht dus het komt vast goed

FB: fijn dat jesley opgeknap is!!

Mini: ik hoop voor je dat je een betere nacht krijgt.. Hier is het ook echt een puinhoop met de nachten :(

Hier: de uitslag gehad en Naud heeft een longontsteking, we hebben antibiotica gekregen en moeten hem heel goed in de gaten houden.. De antibiotica spuugt hij echt direct uit dus ik hoop dat hij het snel binnen gaat houden en opknapt!!

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    hoi hoi,

Nikske, schrikken zeg! Hoe is het nu?

Jorietje e.a met oppasoma's: Misschien een idee om een heen-en weer schriftje mee te geven elke dag met daarin bijvoorbeeld:
    "Hoi lieve oma, wat gezellig dat ik weer een dagje bij jou mag spelen! We gaan vast weer fijn samen knuffelen vandaag! Ik kan nogal moe zijn want al dat leren kruipen kost zoveel energie, wil je me rond 10 uur en 3 uur in bed leggen" enz....beetje slijmen zijn oma's gevoelig voor en misschien vind ze het wel fijn om op papier te hebben wat ze 'moet' doen.

Inkomensafhankelijke combinatiekorting.....kun je toch alleen achteraf krijgen? Ik heb er nu ook recht op en kan het maandelijks heel goed gebruiken maar kan alleen achteraf aangevraagd worden dacht ik.

Verder weet ik het even niet, drukke dag gehad.
    Besloten om Liv van het kdv te halen, ik voel me er gewoon niet goed bij dat ze daar zit, het vertrouwen is gewoon te weinig geworden. Nu is de vaste leidster ook langdurig ziek (kanker :() en komt voorlopig of misschien nooit meer terug...de enige waar ik dus wél vertrouwen in had. Wat ook betekend dat de invalster waar ik al eerder over geklaagd heb vaker op de groep zal staan, en als ik iemand niet vertrouw met mijn kind is zij het.
    Heb nu een aanvraag voor overplaatsing gedaan naar een andere vestiging waar mijn moeder werkt, en ook voor de groep waar mijn moeder werkt. Ze zal dan dus bij oma op de groep komen....heerlijk gevoel voor mij en collega's van mijn moeder/baas ed zijn ook positief, nu hopen dat het centrale bureau akkoord gaat.......Het is niet eerder voorgekomen dat een collega haar eigen kleinkind op de groep heeft gehad maar er staat ookj nergens dat het niet mag...en mijn moeder werkt niet elke dag als Liv er is. Daarnaast ben ik natuurlijk gewoon betalende klant, en zijn de kindaantallen dusdanig laag dat ze liever geen kinderen zien vertrekken. En heb wel aangegeven dat ik dit wil of anders verder ga kijken naar een andere stichting kinderopvang.

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Thuis slaapt Lars s middags tegenwoordig ruim 2 uur, soms wel richting de 3 uur. s Morgens slaapt hij dan niet, want als ik niet werk, slaapt hij tot ca 8.30u (en als hij erg vroeg wakker is s morgens dan rommel ik wat met de slaapjes, want dan slaapt ie s morgens soms nog wel n uurtje, anders redt ie t niet tot lunchtijd)

Op dinsdag is hij bij schoonma, dan is hij wel vroeger uit bed, maar slaapt daar overdag heel erg weinig (uurtje, hooguit anderhalf uur)

Op woensdag is Lars bij mijn moeder en daar slaapt hij alles wat hij dinsdag te weinig heeft geslapen weer bij haha, daar slaapt hij s morgens altijd wel 1 uur en s middags ook zeker 1 uur, maar ook gerust 2 uur

Ik denk toch dat het een soort omschakeling voor hem is, dat hij op dinsdag echt moet wennen aan het van huis zijn en op woensdag moet ie dan de slaapschade inhalen. Volgende week gaat hij ook op de dinsdag naar mijn moeder, ns kijken of hij daar dan ook zo beroerd slaapt..

Lars heeft trouwens een nieuwe tik: alles wat ik in mijn handje heb, stop ik gelijk in mijn mond (verdwaalde koek/chipskruimels, pluisjes van sokken enz). Ben bang dat ik een keer extra met de stofzuiger door t huis moet. Eerst zat hij er alleen mee te friemelen in zijn handje, maar het gaat nu dus gelijk de mond in

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Vandaag weer zo'n blunder van de leidsters, ik geef vanmorgen aan dat ze géén bv meer krijgt maar nu bij het broodje een fles gewone melk van 180cc krijgt....kom ik haar halen, zegt ze "Nou ze was wel boos hoor, dat de melk op was" Dus ik verbaasd reageren want thuis heeft ze er genoeg aan. Zegt ze, "Ja, maar ze is natuurlijk volle flessen bv gewend en nu krijgt ze maar zo weinig". Dus ik weer verbaasd, aangezien ze evenveel gewone melk als bv krijgt in de fles. Blijkt dat ze het vanmorgen verkeerd verstaan hadden, hebben ze maar 80cc melk gegeven ipv 180cc. Geen ramp, maar gewoon wel dom, wek kind krijgt nou maar 80cc melk per dag???? Denk dan na en als je twijfelt, bel me dan!!! Volgende keer maar weer opschrijven hoor....

6. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Even heel snel want ben echt doodop.

@Nikske, he bah beterschap. Hopelijk gaat hij snel de antibiotica innemen!

@Inkomensafhankelijke combinatiekorting... gewoon de voorlopige teruggaaf 2012 aanvragen en dan krijg je het maandelijks uitbetaald.

@Communicatieschrift, ik maak er gebruik van met ex over Vince. Hoewel hij lang niet alles doet zoals in het schrift staan en dingen ook wel vergeet gaat hij bij twijfel wel kijken en dan werkt het wel. Helaas is ex niet zo'n held in logisch nadenken aangezien hij in een virtuele wereld leeft.

Hier deed Vince ook moeilijk met slapen! Maar na een uur toch in slaap gevallen. Ik ben echt een beetje uitgeput.. bah bah.. Voel me echt gewoon slecht. Hopelijk heb ik snel een baan gevonden!

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Cvm... goed dat je overplaatsing hebt aangevraagd. wat een blunder zeg!!! hoop dat het goedgekeurd wordt!!!!
    hebben jullie geen schriftje voor het kdv waar je alles in opschrijft.... zij maken er dan ook een leuk verhaaltje van hoe de dag was.

schriftje moeder..... tja mijn moeder vult dus gewoon niks in, leest het volgens mij niet eens. maar goed ze geeft wel de melk die ik mee geef dus luistert wel naar me haha

hier... ze is toch in slaap gevallen dus ik duik er ook maar zo in

Mond stoppen.... ja alles gaat hier de mond in. inclusief de bijtring vd hond ieks....

meeting... heb er zin in, hoop wel dat dan de sneeuw weg is.. ben niet zo'n held in rijden in sneeuw.
    wie nam nu wat me? ben het lijstje uit het oog verloren???

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    nikske... hopelijk blijft er genoeg vd antibiotica binnen om te werken. hier heeft sem het ook eens gehad voor zijn oortjes en die vond hij me toch lekker zijn.
    zodra ik het spuitje pakte, ging zijn mond wagenwijd open haha
    tenminste die van zijn babyperiode, die wat hij laatst gekregen had kreeg ik ook met geen mogelijkheid erin... was echt van die gore overheersende rose troep dei zelfs in chocoladepudding nog erbovenuit kwam qua smaak

9. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Hier Vince vandaag trouwens aangetroffen met wasco in zijn hand, over zijn hele gezicht, handen, kleding en ja dus.. in zijn mond. Direct alles schoongemaakt, wasco wegegooid en zijn mondje schoongemaakt. Ook binnenin..
    Ik gelijk bang want ja.. is dat giftig.. Maar goed, ik bedacht mezelf dat het vreemd zou zijn als kinderspeelgoed echt giftig is dus heb het aangekeken en hij heeft nergens last van gehad. Was wel even schrikken.

Maar ja, Vince stopt dus ook letterlijk ALLES in zijn mond.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    *Ach arme Naud! Hopelijk is hij snel beter!
    Pfoe heftig hoor longontsteking!

*Liv: goed dat je haar daar weghaalt als je je er niet prettig bij voelt!
    Wanneer hoor je of het goedgekeurd word?
    En hoe ga je dat doen met opvang tot die tijd?

*Schrift: hier niet als hij naar mn moeder gaat.
    We bespreken alles als ik hem breng, en babbelen nog ff na als ik hem haal.

*Meeting: ik maak cupcakes, en neem nog wat lekkere chocola of bonbons mee!
    Komen er nog veel?

* Jesley stopt ook alles in zn mond. Als ik niet oplet, de kauwbotten van onze hond zelfs!! Bahhhh

*alles proberen: Jesley denk tegenwoordig dat hij veel meer kan dan hij echt kan.
    Los lopen, los staan enzo!
    Dus valt regelmatig! Net zelfs tand door zn lip:(
    Doen die van jullie dat ook allemaal al uitproberen??

11. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Luckey: ik heb het idee dat ze me geen baby antibiotica meegegeven hebben want zijn hele lijfje schudt als hij het proeft en dan komt het er meteen weer uit! Morgen de apotheek maar eens bellen

Schriftje: ik geef mijn (schoon)moeder gewoon 'sochtends kort instructies.. Mijn eigen moeder houdt wel een oppasdagboek en fotoboek bij van haar dagen met Naud dus dat is wel super leuk :)

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    op ons kdv werken ze niet met een heen en weerschrift, wel schrijven ze eens per maand een a4tje in een map en daar ook foto's/knutsels ed in. En mijn moeder houd ook een leuk dagboekje bij :)

FB: De vestiging waar ik haar heen wil hebben is van dezelfde stichting, overplaatsing kan dus per direct als ze akkoord gaan. Hoop het deze week nog te horen!

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoop dat je snel bericht krijg!
    Zou wel betr zijn... Lekker bij oma ;)

14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @schriftje: ik kijk het nog even aan, misschien was Lars vanmorgen wel gewoon de vrolijke lieve jongen en heeft ze hem daarom niet in bed gelegd (doe ik zelf ook niet als hij lief zit te spelen). Misschien heeft hubbie niet gezegd dat hij al zo vroeg wakker was, anders had ze m denk ik wel even naar bed gedaan.. Zal t zo ns vragen, hij zal zo wel thuiskomen..

Net even bij Larsje gekeken, hij ligt zo lekker te slapen, dan ben je snel vergeten dat hij me eerder vanavond behoorlijk gesloopt heeft

15. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #4695 titania, 31 jan 2012
    Laatst bewerkt: 31 jan 2012
    @ Nikske, jeetje wat naar en heftig. Ik hoop dat er een truckje is om Naud de ab binnen te laten houden en hij gauw wat opknapt. Ik vind het zo sneu voor je ventje :(

@luckey,
    die roze smurrie antibiotica kan ik mij zelfs nog herinneren van mijn kindertijd.. echt de smaak kan ik nog voor me halen..yuck! Ik hoop dat Alina een rustige nacht tegemoet gaat, arm meissie.

@ meeting,
    ik wil graag iets voor de kindjes maken (wou eerst bananen mini muffins maken maar twijfel nu over kwarktaart cupcakes) en voor de mama's hartige wraps met zalm en roomkaas. Misschien nog een hartige snack/

@ Demaco,
    van mij krijg je even een giga digitale knuffel. Ik lees steeds toch wat depri berichtjes tussen de regels door van jou. Ik vind dat je je erg sterk houdt en ik kan me niet eens voorstellen hoe zwaar het allemaal voor jou moet zijn. Heb je nog dat leuke dagje uit in Utrecht gehad dat je hier had gewonnen??(zoiets was het toch??). Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met de baan, duimen draaien volop!

@Jorietje
    , wat naar dat Lars zo uit z'n doen was en zo kort heeft geslapen. Ik hoop dat hij vannacht z'n rust pakt en morgen alles nog weer compenseert bij je moeder.

@Minime,
    ik hoop dat Robin lekker lang en rustig slaapt vannacht. Heerlijk die zomervakantie in het vooruitzicht. Ik heb nu m'n stedentrips(Londen en Brussel) maar ik wil graag nog van de zomer 10dagen of meer naar Polen.. naar de bergen. Ik wil zo'n rugdrager met zonnekap kopen en heerlijke wandelingen maken..misschien iets voor jullie? Geloof dat jij en je man ook actieve outdoor types zijn? ;)

@FB,
    Krystian wil ook veeeeel meer dan hij kan. Hij trekt zich bijvoorbeeld op aan de bank en draait dan volledig om z'n as en laat los als hij iets achter zich hoor.t. en boem! Heel veel van dat soort acties ;) Dat geluid trouwens van een babyhoodje tegen de harde vloer gaat door merg en been.Ik probeer altijd in de buurt te zitten als hij klimt, maar het gaat vaak helaas toch mis. :( :( Ik hoop dat hij snel ook daadwerkelijk al die dingen echt kan!!!!

@CVM,
    ik hoop zo voor je dat de overplaatsing goedgekeurd wordt! Moet vast wel kunnen. Ik kan me echt heeeel goed voorstellen dat je haar daar weg wil hebben. Ik heb zo veel narigheid en nalatenheid in de kinderopvang gezien dat ik precies weet hoe het zou voelen om weinig vertrouwen hebben in het personeel op de groep. Er lopen helaas te veel mensen rond die het eigenlijk niet zouden moeten doen. Bij je moeder zal ze vast de zorg en liefde krijgen die je meisje verdient. Er zijn gelukkig genoeg lieve juffen die echt een passie voor hun werk hebben en kindjes hun alles geven. Ik wil niet te negatief overkomen, ook omdat genoeg kindjes hier naar het kdv gaan. Je moet als ouder gewoon altijd heel oplettend zijn en altijd naar je gevoel luisteren, dus ik vind het heel goed van jou dat je juist dit nu doet. Echt Livje boft met jou!

@ Hier toevallig ook met Krystian op het kdv geweest!! hahaha, vriendin bezocht die op een kdv werkt en uiteindelijk de hele middag gebleven. Hij had wel een rare ochtend en middag achter de rug en had maar 30(!!!) minuten geslapen(normaal 2 uur), maar ik was toch vastberaden om te gaan. Uiteindelijk echt een super leuke middag gehad. Krystian heeft met andere kindjes gespeeld en was heel nieuwsgierig naar ze. Vanaf het moment dat we binnenkwamen was hij aan het lachen en helemaal dolenthousiast. Hij vond het niet erg als er af en toe een beetje aan hem getrokken werd door een andere baby, hij klom overal bovenop en trok zich overal aan op. Hij heeft ook met alle leidsters geflirt en iedereen vond hem een schatje(hihi toch leuk om te horen als mama ;))
    Heel grappig want ik had het me eigenlijk veel slechter voorgesteld. Op 30minuten slaap. Ook was hij laatst zoooo aanhankelijk en had enorme verlatingsangst van mij en mijn man, maar nu was er echt niets van te merken. Ik was aan de andere kant van de groep en hij deed de hele tijd zijn ding en vermaakte zich super in z'n eentje. Hij ging zelfs zo op in z'n spel dat hij niet reageerde als ik z'n naam riep... haahha wel een grappige ervaring! Nu dus op zoek naar meer sociale contacten voor hem, om te beginnen leuk met alle lieve beebjes spelen op de meeting!:D

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mini: dat is vrolijk=> de vakantie geboekt!

Jorietje: ik zou daar dus wel van balen van die schoonmoeder....maar ja wat heb je er aan om er stennis over te maken...Vind zo'n schriftje wel een goed idee. Ik geef mijn smoede rook altijd en lijstje, maar daar houdt ze zich dan ook weer te strak aan...da's ook wel eens irritant...

FB: fijn dat Jesley weer beter is! JA Guus denkt ook dat hij al achter zijn broer en zusje aan kan enalles kan wat zij kunnen, maar helaas....hahahaha

Nikske: hoop dat hij snel opknapt! Wel schikken zeg!

Titania: leuk dat jullie het zo naar jullie zin heben gehad op het kdv!

Demaco: dikke knuf! Hoopd at je snel kan gaan werken!! (dat houd mij geestelijk gezond hihihi).

CVM: hoop dat Liv snel over kan, want als je geen vertrouwen hebt dan kan je ook zelf niet goed werken!

17. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hallo dames,

wat is er weer een hoop geklets hier zeg in een paar dagen tijd :$.
    Even kijken of ik nog het een en ander onthouden heb.

@Werk partner: vriendlief zat in militaire dienst toen ik m leerde kennen. Nu inmiddels al een paar jaar vrachtwagen chauffeur. Hij werkt heel onregelmatig en lange dagen. Nu heeft hij bv Daimen al 2 dagen niet gezien :(. Moest gisteren en vandaag heel vroeg beginnen en ook nog eens heel laat thuis. Ik zou persoonlijk gillend gek worden als ik m'n mannetje 2 dagen niet zou zien. Vriendlief baalt er ook erg van, maar ja er valt weinig aan te doen. Wil in de toekomst wel ander werk zoeken hoor, want dit houdt geen mens vol.

@Huishouden/wassen: ik werk nu maar 2 dagen, dus het is wel zo dat het wel viezer in huis wordt als normaal. Moet wel zeggen dat ik het wel echt bij hou. Elke dag swifferen, tafels en stoelen afdoen en om de dag stofzuigen en evt dweilen. Bovenverdieping ben ik niet zo goed in om bij te houden. Als k dan naar bed ga zie ik dat ik nodig had moeten swifferen haha. Komt uiteindelijk wel goed hoor.

Ramen zemen, kasten keuken ed. echt maar 2x per jaar ofzo.

Wassen: voornamelijk in het weekend. Handoeken/spuugdoeken 60 graden, kleding kleur en zwart 40 graden, sokken/ondergoed 60 graden.

@Niske: ahhggg arme Naud. Hoop dat hij snel opgeknapt is van z'n longontsteking.

@Demaco: komt wel goed schatje ;).

@Ochtendritueel: s' avonds alles klaar leggen, brood smeren, tassen inpakken enz. S' ochtends sta ik 45 min van te voren op. GO is gelukkig maar 3 min wandelen, dus dat is wel fijn.

@Mini: ziet er goed uit jullie vakantie :D, krijg er zomerkriebels van ;).

Rest morgenochtend, ga nu slapen. Truste allemaal!

18. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    Inkomensafhankelijke combinatiekorting....wat is dat?????
    als ik geld kan krijgen wil ik het graag weten ( al weet ik zelf niet hoe ik dat moet doen!)
    want de zorgtoeslag is op dit moment ook flut, en kan/moet volgens mij hoger want het is hier maar 1 inkomen!

meeting.....
    ik ben niet zo handig om zelf iets te maken hoor!!
    ik denk dat ik ook wel ff kom....maar ligt ook aan wat andere dingen hier

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Vannacht heeft Lars heerlijk geslapen, hij was al wel weer om tegen 7 uur wakker, maar dat kwam eigenlijk wel mooi uit, want hij moest er toch vroeg uit. Hij is nu bij mijn moeder, kan tie lekker bijslapen..
    Vanavond na t eten lekker met hem kroelen, kijk er nu al weer naar uit ;)

Nachtje over geslapen, ik laat het maar zo met mn schoonmoeder, dit was echt de eerste keer dat het s avonds zo'n drama was omdat ie overdag amper geslapen heeft. Volgende week hoeft ie niet naar haar toe en de week erna zien we wel weer. Ik ben veel te blij dat schoonma ook een dag op wil passen, is voor haar ook leuke afleiding. Als ik er wat van zou gaan zeggen, stopt ze er gelijk mee denk ik, want ze is al zo onzeker momenteel.

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Heb met hubbie naar deze camping zitten kijken en hij is ook erg enthousiast, grote kans dat wij hier ook naar toe gaan. Omgeving is precies waar hubbie graag naar toe wil en de camping is precies zoiets als waar ik graag naar toe zou willen. Ik ben niet zo'n kampeerder (en hubbie juist wel, das een echte caravanner), dus heb graag wat luxe om me heen, nou dat zit op deze camping wel goed! Dus.... Bedankt voor de link!!

Deel Deze Pagina