14.40 uur bij de huisarts zijn.. Moet me er toe aanzetten maar beter vandaag nu het in ieder geval nog droog is.
Goedemorgen meiden Ik was nog wat reacties verschuldigd dus heb even terug gelezen, maar met zo'n kleine boef die de hele tijd mama roept vanuit de box is dat niet super makkelijk.. Maar ik ga mijn best doen: Mini: De camping die jullie hebben uitgezocht valt behoorlijk in de smaak Haha.. Wij hebben onze zomervakantie al geboekt anders denk ik dat wij er ook serieus over na hadden gedacht.. Demaco: Wat balen zeg dat je bent afgewezen Wat voor diploma's heb je? En kun je daarmee niet naar een uitzendbureau? Mir: Hier wonen schoonouders EN eigen ouders beiden op 3minuten rijden.. En dat is inderdaad heel ideaal CVM: Balen dat je nog niets gehoord hebt van het kdv.. Succes met afvallen!!!! Luckey: Fijn dat het oudergesprek goed ging, wat betreft het niet willen missen kan ik me iets bij voorstellen.. Maar waarom gaat het thuis dan ook soms nog mis?? Niet aanvallend bedoelt hoor!! Sauna: Toen ik vriendlief leerde kennen vroeg hij me na een paar weken mee naar de sauna.. Nou no way dacht ik toen, maar eenmaal daar merk je dat niemand naar je omkijkt want iedereen is er om te ontspannen.. En er loopt zoveel lelijkers rond dan jezelf dat je zelf alleen maar met opgeheven hoofd kunt rondlopen Titania: Een tweede heeft wel altijd in de planning gestaan alleen wisten we niet precies wanneer en nu zeiden we toch echt beiden dat we wel weer naar de gyn willen voor wat vragen en antwoorden Mini: Als ik de keus heb tussen keizersnede of natuurlijk bevallen dan wil ik graag natuurlijk bevallen.. Ik heb me ontzettend rot gevoeld over de keizersneden.. Bij mij speelde het heel erg mee dat ik niet natuurlijk zwanger kon worden en dan ook nog eens niet natuurlijk kon bevallen "wat was ik voor vrouw?!".. Nu ben ik wel klaar met die gedachten maar ik hoop echt ooit een natuurlijke bevalling mee te maken!!! Jorietje: De wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk en het kan altijd spontaan lukken, maar we mogen van de gyn meteen de MMM in dus dat zal wel meteen meer duidelijkheid geven.. We gaan eerst al onze vragen stellen en dan beslissen we hoe we gaan starten Reden IUI bij ons: Ik heb vijandig baarmoederhalsslijmvlies.. Dus zodra de zwemmers van vriendlief mijn baarmoederhals bereikten waren ze meteen dood.. We hebben meerdere samenlevingstesten gevonden en nooit geen enkele levende zaadcel gezien Kever: Ik stond vannacht om half 3 ook een poepluier te verschonen.. Haha heeeeel fijn Demaco: Als je denkt dat het rot voelen door lichamelijke problemen komt dan zou ik toch een keer op je tanden bijten en die kids meenemen om bloed te laten prikken!! Als jouw schildklier nou echt de reden is dat jij niet lekker in je vel zit dan hebben je kids meer aan je als je ze 1x meeneemt door de kou en mama krijgt dan eventueel medicatie en voelt zich beter dan dat je zo blijft doorlopen!! Hier: Naud houdt eindelijk zijn antibiotica binnen dus ik hoop snel verbetering te merken!! Hij heeft wel weer iets nieuws waar ik minder blij mee ben.. Elke nacht rond half2 begint hij hele verhalen te vertellen tegen zijn knuffels en na 3kwartier tot 1uur valt hij dan weer in slaap!! Hopelijk is dit een korte fase haha.. Verder tijgert hij eindelijk vooruit En wat hij ook doet is zijn armpjes in de lucht als ik zeg "hiep hiep hoeraaaa".. Dus ik ben weer trots
@Demaco: Succes vanmiddag! Misschien kan de HA op meer dingen testen, en komt er iets uit waardoor je je zo voelt. @Nikske: Kan me voorstellen dat je een natuurlijke bevalling wilt proberen. Volgens mij gaat het in 80% wel gewoon goed hoor (na de eerste keer keizersnee). Ik heb dat gevoel van 'falen' nooit gehad, maar ik heb het niet eens op de natuurlijke manier kunnen proberen, dus ik heb niet het idee dat het aan mij lag. In jouw geval natuurlijk ook niet, je hebt het hartstikke goed gedaan, maar ik kan me voorstellen dat je toch zo'n gevoel krijgt dan. Gewoon kijken hoe het de volgende keer gaat, als de baby maar gezond ter wereld komt Ik heb wel heel lang gedacht (en nog steeds af en toe) dat het mijn schuld is dat ik placenta loslating had. Dat ik iets verkeerd heb gegeten tijdens de zwangerschap, te lang heb doorgewerkt, niet genoeg rust heb genomen, neusspray gebruikt...maar de gyn benadrukte ook nog dat ik er niets aan kon doen, maar dat het altijd gewoon heel erg stomme pech is. Dat moet ik maar accepteren, maar bij een volgende zwangerschap zal ik toch wel nog beter op mn eten letten (terwijl ik dat bij Robin ook al heel erg deed!), en nog meer rust nemen, en vooral de kleine kwaaltjes ook serieus nemen! @Hier: Ik wil eigenlijk nog even naar de stad, maar vraag me af of het niet te koud is voor Robin. Natuurlijk pak ik hem wel goed in, maar hij zit natuurlijk wel stil in de kinderwagen, en misschien is de wind in zn gezichtje te koud. Aan de andere kant denk ik, het is goed voor hem om ook aan de kou te wennen. Kinderen die nooit buiten komen worden veel sneller ziek. Misschien vanmiddag als het iets minder koud is, en het zonnetje lekker schijnt
@Nikske, oh wat schattig dat hij al hiep hiep hoera doet! Hier ook soms fases dat hij snachts ineens wakker is en dan gaat brabbelen. Ik heb enkel vmbo afgerond, dus kom ik niet ver mee helaas. @Tractatie kdv, wat doen jullie voor tractatie bij het kinderdagverblijf? Ik vind het heel moeilijk voor 1 jarige.. @Cvm, jij vroeg dat geloof ik. Maar ik kan het kdv niet meer afzeggen. Heb een contract en dus ook opzegtermijn.
@MiniMe, vrieskou is gezond he! Zolang ze maar goed ingepakt zijn dat de rest dus niet koud wordt is het heel gezond. Dus ik zeg, gaan! Ik ben zelf heel bang dat ik de stempel depressief krijg ofzo. Vince is al een half uur aan het huilen. Hij is heel moe, maar weigert te slapen..
Nikske wat een super blij en goed nieuws. Heel veel geluk en suc6 bij de Gyn. Demaco kan de thuiszorg je niet komen prikken? Of anders toch je moeder dwingen ff 1,5 uur of zo bij jou thuis op te passen. Hier weer een snotverkouden Rive met ook weer diaree... gister 2 x dr eten uit gespuugd na een hoestbui... verder zit ik nu op mijn werk tot 5 uur.
@minime.....ik heb gisteren gewoon het regenscherm naar beneden gedaan toe de koude wind echt in de wagens tond !
tractatie 1ste jaar heb ik een doosje rozijnen met een lege ballon op geplakt met een gekleurd papiertje Hoera Dante 1 jaar. En bij Viggo een varkens kop uitgeknipt de neus uitgeknipt daar doorheen een nepdanotje van de aldi en daarop 2 neusgaten getekend en door de mond een lege ballon. traktaties - Varkensnoetje met danoontje zelf maken
@Kevercabrio, mijn moeder is helaas op vakantie. Thuiszorg prikt ook niet zomaar thuis. Maar ach.. als het moet dan moet het maar. Dan maar naar 1 van de ziekenhuizen.
Nikske.... thuis is het aandacht trekken of luiheid. Eergisteren was hij boven met de lego het spelen en toen ik ging kijkd. Was hij nat.... denk dat het zijn "wraak" is omdat ik niet meespeelde.... ging echter niet ivm alina. hij is het er ook niet altijs mee eens als ik bv uur tv gekeken heb, ik dan eten moet gaan koken.... juf gaf als tip het meer te benoemen. Mama heeft net gezellig met jou tv gekeken /gespeeld /wat dan ook, maar nu moet mamaeten gaan koken zodat wedaarna gezellig samenkunnen eten. Ik zeg wel alles wat ik ga doen maar niet dat ik daarna weer tijdvoor hem heb. gisteravond verbaasde hij me opnieuw. Manlief had ruim 1 uurmet hem met lego gebouwd en gedaan toen hij al halfuurin bed lag begon hij tehuilen omdat niemandmet hem knuffelt!!! Terwikl ik het smiddags dikke 2 uur geknoopt op de bank heb gezeten met hem. maar goed ongelukjes zijn niet meer elke dag hoor..
@Demaco: Wel goed dat je naar de HA gaat, gewoon afwachten wat hij zegt. Als je weet wat eraan scheelt is altijd beter toch, dan kun je er iets aan doen. Anders word je misschien alleen maar neerslachtiger. Ik hoop voor je dat het meevalt, en dat je je snel weer beter voelt. Het is ook niet niks wat je de laatste tijd allemaal meegemaakt hebt! Robin slaapt normaal ook van 10.30-12.30 ongeveer, maar nu wil hij niet slapen. Hij lijkt ook niet echt moe te zijn. Ik heb hem dus maar weer naar beneden gehaald, en probeer het straks nog wel een keer. @mikija: Ik heb geen regenscherm geloof ik... @Kevercabrio: Leuke tip! Ik zat ook al te denken wat te doen voor traktatie. Maar een Danoontje is wel heel leuk! @all: Wat voor pap geven jullie? Ik heb altijd Bambiz zonnige ontbijtpap appel of peer, waar je alleen water bij hoeft te doen. Ideaal, en Robin vindt het heerlijk, maar zo'n pak gaat zo snel op (paar dagen) en kost EUR 1,79. @Haar: Heeft iemand nog een leuk idee wat betreft een kapsel? Ik wil zaterdag naar de kapper (is hard nodig). Ik heb halflang haar (net op mn schouders), heel steil en dun/fijn en weinig volume. Ik zat zelf te denken aan een bob, heb ik al vaker gehad, maar misschien iemand anders nog een leuk idee?
Ik gebruik ander pap van bambix daar moet ik melk bij doen. is even duur maar doe ik ruim 2 weken mee. ik maak pap van 150cc water 5 schep melk en het zelfde maatschep 5x voor de pap. qua haar ik heb dik haar met slag/krullen en net voorbij mijn schouders dus geen advies.
Demaco: Goed van je dat je vanmiddag naar de huisarts gaat, dan kun je tenminste lichamelijke afwijkingen uitsluiten!! Denk je niet dat er misschien een kern van waarheid in zit dat je misschien depressief bent?? Ik bedoel het niet rot ofzo hoor.. Maar je hebt heel wat voor je kiezen gehad, dus ik kan me goed voorstellen dat dat er nu allemaal uitkomt.. Mini: Placentaloslating kun je inderdaad echt helemaal niets aan doen zelf, maar toch ben jij degene die het kindje draagt en dan voel je je toch verantwoordelijk voor alles wat gebeurt.. Tenminste zo voelde ik dat!! .. Als ik nu met Naud naar buiten loop ik eerst gewoon een stuk zodat hij frisse lucht krijgt en daarna doe ik de regenhoes over de kinderwagen zodat hij het niet te koud krijgt Luckey: Misschien dat S. ook gewoon echt moet wennen aan de nieuwe gezinssituatie.. Elk kind gaat daar natuurlijk anders mee om! Ik hoop in elk geval dat het snel gewoon helemaal goed gaat met hem In elk geval al fijn dat hij het op school goed doet, dat is toch een geruststelling!! Hier: Naud heeft vanochtend uit zichzelf zijn eerste slaapje overgeslagen, hij ligt nu net in bed dus ik ga maar eventjes opruimen en douchen.. Benieuwd hoelang hij slaapt! Vanmiddag even bij een vriendin en haar zoontje op bezoek en straks bij mijn moeder aan tafel aanschuiven aangezien vriendlief middagdienst heeft.. Demaco: Als traktatie kun je: * eierkoeken versieren in inpakken.. * Plaatje van bumba uitprinten en op een doosje met rozijntjes plakken, ballon eraan en klaar.. * Taartpunten vouwen en vullen met rozijntjes..
Pap: Naud krijgt nog gewoon rijstebloempap in zijn fles, hij eet geen bordje pap... Kapsel: Hier ook slag/krullen en dat vind ik zelf vreselijk moeilijk om een leuk kapsel mee uit te zoeken.. Stijl haar kun je meer kanten mee op vind ik Als ik echt stijl haar zou hebben zou ik zoiets als dit wel leuk vinden: Kennisgeving voor omleiding
@Nikske, ja dat zou heel goed kunnen.. Maar ik had me toch echt altijd voorgesteld dat je je veel slechter moet voelen als je depressief bent. Wel heb ik ook steeds meer last van angsten.. Angst voor het donker, voor films (zelfs al actie of misdaadseries, opsporing verzocht ofzo kan ik ook niet meer kijken), angst voor inbrekers, angst om ziek te worden (ernstig dan), angst om dood te gaan, faalangst en sinds kort als ik aan een nieuwe relatie denk komt er ineens acute bindingsangst opzetten. Een paar jaar geleden was ik helemaal niet zo angstig.. Tuurlijk vond ik het geen pretje om savonds laat te fietsen, maar het hield me niet tegen. Nu ben ik al als de dood als ik op mijn vrije vrijdagavond om half 8 savonds de bus pak. Dat zal ik ook maar eens aankaarten bij de huisarts vanmiddag. @MiniMe, wat betreft je haar kan ik je niet aan helpen. Geen ervaring mee. Hier juist slag, heeel dik, heeeel veel volume en heeel veel haar. Kan ik ook niks mee hahaha. @Pap, hier geen pap meer. Brood eet hij veel beter namelijk. Hiervoor gaf ik dezelfde bambix als kevercabrio. Dus eerst melk aanmaken dan pap erin. Die gaan veel langer mee.
@Kevercabrio: Jij hebt dus het tegenovergestelde haar van wat ik heb haha Die pap waar je melk bij doet heb ik ook wel gehad, maar die wordt zo snel dik als het een beetje afkoelt. Aan de andere kant..Robin eet nu meestal best snel zn bordje leeg dus dan heb ik dat probleem ook niet meer. Toch die maar weer eens halen. @hier: Robin weer in bed gelegd, want hij begon in zn oogjes te wrijven. Nog een beetje kletsen en nu is hij net in slaap gevallen. Ik ga maar eens afwassen en dan kapsels zoeken. Verder niet veel doen, want maandag en dinsdag heb ik al veel in het huishouden gedaan. Toch voel ik me dan gelijk schuldig, als ik iets voor mezelf ga doen op mn parttime dag (tv kijken, lezen, internetten). Hebben jullie dat ook?