April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Nee totaal geen last van! Maar goed, mijn situatie is natuurlijk anders. Niemand anders die hard werkt voor de centen enzo..

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Die is leuk, maar wel erg kort, weet niet of ik dat zou durven:)

Ikzelf had dit gevonden:
    Kennisgeving voor omleiding

(alleen hubby vindt een pony niet leuk)

of
    Kennisgeving voor omleiding

(zulk soort haar heb ik precies, dus dat zou goed kunnen)

3. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    ik gebruik een blauw warmhoud bord van de hema. doe er kokend water in dan blijft de pap en avond eten warm.

HEMA)

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @KC: Oh dat is wel handig! Kende ik niet;)

@demaco: Mijn zus heeft dat ook, last van angsten, voor vanalles. Is ook sinds de laatste jaren, normaal had ze dat nooit! Als ze op vakantie gaan, krijgt ze een paar dagen ervoor ontzettend last van vliegangst (ze hadden bijna geannuleerd, ze kon er niet meer van slapen en veel huilen etc!), ze wilden een katje nemen maar ze was bang dat die dan overreden zou worden (bij de gedachte eraan werd ze letterlijk ziek, ze is een paar dagen van haar werk thuis gebleven). En zo zijn er nog tal van voorbeelden. Ook heeft zij vorig jaar gedeeltelijk in de ziektewet gezeten omdat ze zo moe was continu. Bij bloed prikken niets gevonden, het was echt psychisch. Ze heeft verschillende gesprekken gehad met een soort psychologe (heette anders weet het even niet meer), en het gaat wel wat beter nu, maar af en toe komt de angst weer naar boven. Moeilijk hoor!

5. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Tja en dat is dus ook een punt. Psychologe kan ik gewoon ECHT niet betalen. Ben er niet voor verzekerd. Ik weet dat ze hiervoor ook wel eens anti depressive geven, maar daar ben ik dus echt bang voor. Hoor zoveel verhalen over anti depressiva...

6. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik wil mezelf al heel lang laten testen op ADD. Vroeger als kind heb ik testen gehad op diverse vormen van autisme, maar had net niet genoeg symtpomen ofzo. Als het toen bestond had ik wellicht de diagnose PDD-NOS gekregen. Maar goed.. Ik heb BIJNA alle symptomen ADD. Eigenlijk allemaal die hier staan:
    Kenmerken ADD - Overwegend onoplettend type
    maar sommige in ergere mate dan andere.. Zoveel herkenning zie ik hierin..
    Maar ja die test gaat ook via een psycholoog en als dat 1 of 2 keer is is dat wel te redden met geld, maar als het meer is weet ik het niet of ik dat wel kan betalen :(

7. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Goedemorgen,

@Pap: geef ik hier ook niet meer, daarvoor Bambix volkoren pap. Werd idd wel dik, maar Daimen had het meestal snel opgegeten.

@Mini: ik vind jouw eerste gekozen kapsel (met Pony) het leukst. Maar de 2de zou ook goed kunnen. Ik heb heel dik/krullend/pluizig haar en is dus weinig mee te beginnen haha.

@Demaco: kan me goed voorstellen dat je niet wilt horen dat het miss depressie is, maar aangezien je de laatste tijd veel voor je kiezen gehad hebt kan ik me goed voorstellen dat je het miss wel bent. Of het zou iets anders kunnen zijn daarom wel goed dat je even naar de dokter gaat! Veel succes vanmiddag!

@Mini: ik voel me eigenlijk ook niet echt schuldig als ik iets voor mezelf doe om m'n vrije dagen, maar moet wel eerlijk bekennen dat ik (behalve zp-en) weinig voor mezelf doe. Heel soms iets met vriendinnen of zusje (dagje shoppen ofzo). Meestal wil ik lekker bij m'n mannetje blijven haha. Maar als ik dan weg ga voel ik me gelukkig niet schuldig!

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Demaco: Wat raar dat een psycholoog niet vergoed wordt. Ik ging er eigenlijk vanuit dat je een aantal keer per jaar mag, net als de fysio. Of is dat dan alleen bij aanvullende verzekeringen? Kijk eerst maar eens wat de HA zegt vanmiddag.

@Mir: Als ik een dagje ga winkelen of iets anders leuks ga doen, voel ik me ook niet schuldig, want dat is dan in het weekend als hubby ook vrij heeft. Het is meer het idee dat iedereen (collega's en hubby) aan het werk is, en ik zit lekker te relaxen. Ik ben gewoon gewend om 5 dagen te werken, en alleen het weekend vrij te hebben, en nu moet ik even wennen aan mn parttime dagen. Maar ik geniet er wel van hoor! ;)

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    pff heb steeds zin in iets lekkers, maar we hebben niets in huis. Gelukkig maar eigenlijk haha. Straks toch even wat halen bij de AH;)
    Als Robin wakker is samen lunchen.

10. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    hier ook de pap waar je water bij moet voegen, vanaf volgende week wil ik daar in de ochtend mee beginnen, ff uittesten of dat wat is als 1e ipv bv.
    bij dirx zijn ze goedkoper trouwens die pakken!

11. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    wil iedereen van de meeting mij ff mailen ?? muv de gastvrouw !!

altijdwattekoop@hotmail.nl

deze e-mail heb ik altijd open staan ivm het shoppie

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Demaco... knuf meissie!!!! Het is ook niet niks als je er alleen voorstaat met 2 kleine kids en daalijk ook nog fulltime moet gaan werken. Geen wonder dat je even door de bomen het bos niet meer ziet.
    Ik heb zelf gesprekken gehad bij een sociaal psychiatrisch verpleegkundige en deze worden gewoon vergoed door de verzekering.... zonder kosten!!!!!
    Succes bij de huisarts...

Traktaties... hier heeft ze tot nu toe als traktatie een nijntjekoekjepakketje in gepakt gekregen. of een badeendje.....
    maar ook al eens een baby houten puzzeltje vd action ofzo....

kapsel... vind de bobs helemaal super!!! vooral die met die pony, maar weet niet of het me zou staan....
    dat van nikske ook trouwens!!! Ik ben nu ook een bob het "kweken" maar ben bang dat het elke morgen föhnwerk wordt. mijn haar krult alle kanten op.

A is net zonder te voeden naar bed gegaan (half net om half 12 een flesje op). Dalijk uit bed halen en s. van school halen.
    daarna maar even spelen met zijn allen.... S en ik rollen de bal heen en weer en A kruipt erachteraan... gemeen he...
    Ga toch maar eens precies opschrijven wanneer hij de ongelukjes heeft, maar blijf erbij dat het vaak toch ook luiheid is en op momenten toch een schreeuw om aandacht is, terwijl ik er toch echt op let dat ik meer met hem doe.
    Hij moet toch ondeetussen doorhebben dat ik niet uren met hem bezig kan zijn (deed ik voor de komst van a. trouwens ook niet hoor) maar ook eten moet koken en a. moet bezighouden.
    Wil dus eigenlijk inplannen dat als wij de meeting hebben, dat hij dan met papa gaat zwemmen ofzo.
    In de carnavalsvakantie wil ik dan iets leuks met hem gaan doen, misschien ga ik dan wel zwemmen met hem haha.
    De donderdag gaan we naar de huishoudbeurs, kids gaan dan naar mijn moeder.....

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Mikija: you've got mail:)

@Luckey: Mijn haar is zo stijl als wat, geen krul of slag in te krijgen, dus een bob is ideaal voor mij. Ik fohn het dan wel vaak nog een beetje, zodat het niet naar buiten gaan staan, maar ben ik zo klaar mee, omdat het eigenlijk al zo valt als het hoort

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nikske en KC: lekker tijdstip voor poepluiers hahaha

Mini en Nikske: ik ben dit keer weer gewoon bevallen na een ks bij de tweede ivm stuitligging. Ging echt prima, maar ik was natuurlijk bij de eerste al gewoon goed en vlot zelf bevallen. Heb niets gevoeld van het litteken. Hier wordt echter van te voren wel de dikke van het litteken gemeten bij 36 weken en als het niet dik genoeg is dan nemen ze liever geen risico. Ik heb in NL 2 vriendinnetje die een baarmoederruptuur hebben gekregen terwijl de ks al 3 jaar geleden was.....

Demaco: succes bij de huisarts...die angesten kunnen toch wel van een depressie komen...veel sterkte!! Dikke knuf!

Leuke kapsels!!

Hier Pap van Nestle de Fijne Tarwe.

15. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Oh bedoelde je het zo! Ik dacht dat je je juist tegenover Robin schuldig voelde als je zonder hem weg ging haha. Ik heb dat idd ook wel soms hoor. Vooral tegenover vriendjelief want die werkt heel veel.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja is erfelijk!

In onze familie komt een te snelwerkende schildklier veel voor

17. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    #4797 Baukje1985, 2 feb 2012
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
    Na heel lang niet meer aanwezig te zijn, wil ik hier toch even op reageren. Je had het ook over medicatie. Indien dat je wens is zul je je moet aanmelden bij een 2e-lijns ggz-instelling. Een psycholoog (in de eerste lijn!) mag namelijk geen medicatie voorschrijven en mag bovendien officieel geen diagnose stellen, wat je graag wilt. Bij een 2e lijns instelling werkt een psychiater welke dit uiteraard wel mag en ook eventueel medicatie kan voorschrijven.

Wat betreft het kostenplaatje. Naast het eigen risico, wat iedere Nederlander heeft (dit jaar 220 euro), is er sinds 2012 een verplichte eigen bijdrage tot maximaal 200 euro per jaar.

Als je inderdaad naar een eerstelijns psycholoog gaat, heb je per consult een eigen bijdrage. Dit verschilt per zorgverzekeraar hoeveel zij vergoeden, dus dit zul je in de voorwaarden moeten vinden. Succes!

Hoe ik dit weet? Ik werk voor een 2e lijns ggz-instelling ;)

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gemaild!

Via gsm, dus hopelijk gelukt!

19. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @Baukje, bedankt voor de info.

Ben dus geweest en ze vind dus dat ik depressief ben (en daar alle redenen toe heb) Omdat de situatie per maart gaat veranderen wordt er nu niks aan gedaan. Midden maart moet ik weer terugkomen.
    Wel heb ik formulieren om bloed te prikken voor de schildklier. Dit kan elke ochtend tussen 8.00 en 9.00 uur bij de huisarts zelf! Superfijn! Morgen ga ik bellen voor een afspraak voor Vince voor maandag, aangezien de oogdruppels wederom niet lijken te werken. Hopelijk kan ik dan maandagochtend terecht zodat ik in 1 rit kan bloedprikken.

Verder gaat ze ook een verwijzing faxen naar GGNet. Grote organisatie hier met psychologen en psychiaters. Hier krijg ik een oproep van. Er was ook nog een andere organisatie die sneller plek heeft maar die rekent een hogere eigen bijdrage. Dus vandaar deze keuze. Dan wordt er getest op ADD..

Al met al heel spannend!

20. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    demaco spannend hoor en sterkte ermee.

Deel Deze Pagina