April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    er is er een wakker geschrokken......

2. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    Probeer eens koolhydraten te minderen.
    en juist ei en vet te eten.

gripopkoolhydraten.nl | Richtlijnen, recepten en voorbeeldmenu's om opgewicht te komen én opgewicht te blijven

sinds oktober ben ik 8,5 kilo kwijt.
    Als ik nu eens gek doe met patat, pizza of zo dan komt er in verhouding weinig aan en is er zo weer af.

Als je wilt ik heb het basis boek en 2 kookboeken die ik voor ja kan kopieeren en op sturen.

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Aangelegd... huilen....
    Op de arm.... huilen...
    Dentinox.... huilen...
    Neusspray... huiken....
    dan maar trug in bed.... huilen ...
    manlief is nu naar binnen ......

4. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Zuid Holland
    misshcine rode hond of de bof?

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Luckey en Nikske: Bedankt voor de tip, gaik volgende keer ook eens proberen. Met een wattenstaafje is geen succes in ieder geval.

@Afvallen: Hier gelukkig ook niet meer nodig. Ben zelfs een kg lichter dan voor de zwangerschap:) Is echt sinds na het officiele 9 maanden ontzwangeren dat ik echt mn eigen vertrouwde figuur (incl taille;)) weer terug heb.

@Hier: Robin ligt te slapen, maar eerst wel flink huilen voordat hij in slaap kwam. Heb hem nog een zetpil en dentinox gegeven, EN een uit onder zn bed, en hopelijk komt hij (en wij) daar de nacht mee door. Ben benieuwd.....en er een beetje bang voor.
    Ach, morgen weer lekker parttime dag met mn kereltje! :D

6. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Wat lief van je!

Wat houdt dit dieet precies in? Welke dingen hebben de voorhand met eten?

Dieten met minder koolhydraten werken zeker voor mij. Het enige 'probleem' is dat ik een beperkt boodschappen budget heb.
    Ik heb hier het boek liggen van het dukan dieet. Werkte super maar als je bijna alleen eieren, vis en mager vlees mag eten dan wordt dat erg duur.

7. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Zuid Holland
    zo alles bij gelezen...

weer gewerkt vandaag en daar was het ook druk...

@toetje hier elke avond direct na dr potje avond eten.
    Ze eet om 5 uur. wij om kwart over 5 / half 6 daar zijn we soms wel 3 kwartier mee bezig. D en V eten niet zo snel.
    Dan in bad, eerst R dan de jongens en meestal krijgt ze rond 7 uur een fles 150cc maar dat gaat niet meer leeg. Sinds kort is dat ook dr laatste fles. helaas wordt ze snachts nog vaak wakker.

@ slee jjaaaa hier geweldig hhhaha. Onze keuken en voordeur grenzen aan een speelpleintje. Er staat een glijbaan, piknick tafel, draaimolentje, speelhuisje en sinds deze zomer een betonnen pingpongtafel. Tegen de pingpongtafel heeft mijn man al het snee van het pleintje op een hoop geschept en er een schans van gemaakt. De slee (een laag bij de grond slee) word op de tafel gezet. Kind er in, een zet geven waardoor ze zo van de sneeuw schans het plein over gaan. hahaha echt een lol.
    Rive is zwaar verkouden dus die komt alleen in hooge nood buiten.

Verder blanco

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bij man op arm hele tijd armpjes uitstrekken naar deur. Bij mij op arm meteen stil voor ongeveer 5 minuten. Daarna niet in drink/lighouding oftegen de borst liggend te houden en huilen. Drinken nee. Dentinox nee.... dus maar terug in bed gelegd en nu is het even stil huilen. Even stil huilen ......
    vreselijk om gewoon te horen dat er iets dwars zit en niet te kunnen helpen....

9. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @Luckey, arme A dat ze er zo'n last van heeft!

@Dentinox, ik ben erg anti medicijnen enzo dus ik geef het nauwelijks. Alleen als hij overduidelijk erg last ervan heeft.

@Tandjes, hier nu 7, 8e komt eraan denk ik. Weer vieze stinkende luiers, uitslag en veeel kauwen.

Verder hier hoofdpijn. De stopweek (nuvaring) is begonnen en krijg hoofdpijn als die uit gaat en als de volgende in gaat. Maar geen migraine meer. Tijd voor een mirena denk ik...

10. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Minime: ik hoop met je mee. Hoop dat Robin lekker doorslaapt en jullie allemaal een beetje bij kunnen komen.
    @Luckey: beterschap zou het misschien de 5 e of 6e kinderziekte kunnen zijn? Dat het heerst op de opvang?
    @cvm: Wat een gedoe zeg om het geregeld te krijgen zeg. Maar wel erg fijn dat je je zo lekker en goed voelt. Is ook wel lekker.
    @afvallen: hier gaat het erg langzaam. Na de zwangerschap 7.5 kilo afgevallen. Heb ook niet echt haast. Nu ik merk dat me lichaam echt bijna is ontzwangerd merk ik ook dat het afvallen wat makkelijker gaat. Ik heb ook het koolhydraatvrij dieet geprobeerd maar ik werd er heel erg flauw van.
    @hier: morgen weer naar de ka is tenslotte al weer een heleweek geleden:(. Nu is het voor controle en de uitslag van de blaas/nier echo van vorige week.

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Luckey: och arme Alina. Hopelijk slaapt ze nog een beetje vannacht (en jullie ook!)

@Demaco: Ik geef liever ook niet zomaar medicijnen, maar als hij er beter van slaapt, vind ik dat ook belangrijk. Dan voelt hij zich morgen hopelijk weer een stuk beter.
    Daarbij weet ik niet wat hij voelt. Zelf neem ik eigenlijk nooit pcm of iets anders, maar voor die kleintjes vind ik pijn zo zielig, en hij kan er zelf niets tegen doen.

12. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Zuid Holland
    Demaco ik eet elke ochtend 100ml yoghurt met een eetlepel lijnzaad.
    Lijnzaad vind je in het zonnatura schap is uit mijn hoofd 1,80 voor 400gr. en je eet 10 gr ong in je yoghurt

voor de lunch bv:
    Van lijnzaad kan je crackers maken. 2 eetlepels lijnzaad 2 eetlepels water dit even lanten wellen en als 2 rondjes uitsmeren op een bakpapiertje en dan ong 3 a 4 min op de hoogste stand in de magneetron. heerlijk met roomboter en kaas/worst of ander vlees waren.

een paprika met een blikje zalm/tonijn bij de aldi vandaan. De vis mengen met zaanse mayo heerlijk...

gemengde sla met olijven,augurk, kaas raspen, dressing waarvan de suiker niet tot de 1ste 4 ingredienten hoort.

s avonds eten we groenten met vlees/vis of nepvlees.

Je moet je koolhydraten en fruit(daar zit veel fruitsuiker in) beperken tot max 1 uur aan eengesloten.

Je kan kiezen voor bv brood tussen de middag dan moet je aardappel/rijst enzo s avonds weg laten.

Of juist s avonds wel aardappel enzo eten dan je brood voor del unch weg laten.

Je moet veel etiketten lezen buitne je uurtje je maaltijden beperken tot max 5 gr koolhydraten en als tussendoor 2,5 gram.

In het begin als ik dan een erge knor buik kreeg of flauw werd dan nam ik een stuk kaas, worst of een handje amandelen/walnoten. en sinds 3 weken eet ik niets meer tussne door. ik heb geen honger.trek meer.

13. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Zuid Holland
    detinox gebruiken we niet..eigenlijk niets voor doorkomende tandjes.
    Als ze erg veel last heeft dan krijgt ze een zetpil

Cvm vervelend hoor dat het kdv niet mee werkt

luckey arggggggg dat is zo frustreren als je ziet de je ukkie het moeikijk heeft maar je weet niet wat. Is ze misschien oververmoeid en dat ze wel wil slapen maar niet kan.

14. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ok dat klinkt wel heeeel goed.

Met het dukan dieet mocht ik dat allemaal niet. Geen groente, geen mayo enzo. Helemaal niks. Wel onbeperkt biefstuk, vis, e.d.. Ja lekker hoor, maar niet te betalen onbeperkt.

15. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ja dat is belangrijker natuurlijk. Hier heeft hij eigenlijk alleen last van luieruitslag als hij tandjes krijgt.

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Demaco: Robin heeft tot nu best veel last van tandjes. Over het algemeen is hij heel vrolijk en huilt bijna nooit...behalve als hij tandjes krijgt. En dit is nog maar nummer 3....long way to go:(
    Ach ja hoort er allemaal bij he:)

17. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Kever: Haha wat leuk dat je man zo'n schans gemaakt heeft :D Daar zou ik zelfs nog lol op hebben ;)

Mini: Ik hoop dat Robin lekker doorslaapt

Luckey: Sterkte met de kleine meid!!!

2BG: Succes morgen, houd je ons op de hoogte?

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Robin was alweer wakker geworden:(
    Ligt nu lekker bij manlief op de buik te slapen boven in bed (hij is daar tv aan het kijken...ik kijk beneden TLC;))
    Als ik ga slapen, leg ik hem wel weer in zn eigen bedje.

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Na 15 minuten afwisselend huilen en stil ben ik toch maar gaan kijken. Bij optillen verergerde het even maar heb haar toen op de grond gezet. Eerst huilen maar daarna kroop ze lekkertegen me aan en was ze stil. Z friemelde heerlijk mrt mijn haren.
    daarna heb ik haar zittend op de grond gevoed en nu ligt ze trug slapen hopenlijk is de onrust nu verdwenen....

Medicijnen.... dentinox geef ik met gemakkelijk maat zetpil eigenlijk alleen als ze met 39.0 temperatuur de nacht in gaat.... overdag zou ik zelf bij deze temperatuur geen geven tenzij ze hangerig enzo is.
    maat ieder volgt zijn eigen gevoel hierin

20. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    dentinox doe ik op wattenstaffje want ik vondt op de vinger niet lekker werken haha

hier ook veel kauwen, hand gaat de hele mond in.....en maar kwijlen !!!!

Deel Deze Pagina