April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

Hier kreeg Vince de laatste dagen weer donkerdere ontlasting.
    Vanmorgen waren het pikzwarte keutels.

Mij is verteld dat zwarte ontlasting komt door een bloedinkje in de maag of hoog in de darmen. Ik heb het zelf ook wel eens gehad.

Kan ik hiervoor de HAP bellen?

2. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Goedemorgen,

@Titania: WOW wat is jullie mannetje goed gegroeid zeg (Daimen is ook zo'n lekkere bollie met z'n 8125 gr.) dat is in ieder geval een zorg minder. Goed van je afgebeten hoor wat betreft de voeding. Lijkt me toch logisch dat je als moeder wilt dat het goed gaat met je baby ook al zou je daarvoor moeten stoppen met bv. Stelletje sukkels!

@Me2: heerlijk dat de vakantie goed bevallen is. Wel jammer dat jullie ziek waren, maar ja dat hoort er nou eenmaal bij.

@Musty: he bah, vervelend dat het weer zo tegenviel! Hopelijk gaat het snel weer beter. Sterkte en knuf!

@Vica: had je nou door mij door dat Vince boven tandjes kreeg of bedoelde je iemand anders? (paar pagina's terug)

Ik zou zeker de HAP bellen voor z'n zwarte ontlasting. Klinkt niet echt normaal hoor.

@Hier: gisteren is het tandje van Daimen EINDELIJK door gekomen, maar helaas is er nog één die nog niet door is, dus zitten nog met een jengelige baby :$. Hopelijk komt de tweede ook snel door.

Ik wil trouwens vandaag courgette gaan geven, maar hoe maak je dit (zonder toevoegingen)? Ik had gelezen:koken, maar dan wordt het mega waterig dus moet je er rijstebloem o.i.d bij doen, of in vieren snijden (lengte), paar minuten koken en dan gewoon zo geven in het handje. Iemand ervaring? Wat zouden jullie doen? Ik wil het liefst alleen puur groente/fruit geven zonder toevoeging op aanraden van de dieetist.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Mir, ik kookte de courgette gewoon heeel eventjes en daarna pureren met een mini scheutje olijfolie. Maar zonder olijfolie moet het ook wel lukken denk ik? Je kan er ook wat rijstebloem in doen hoor.

Oh ja ik kwam er door jou achter hahaha. Beide boventandjes komen bijna door.

4. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)

Haha wat grappig ;). Ik ga het denk ik pureren met een mini scheutje olijfolie. Bedankt!

5. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #485 titania, 6 okt 2011
    Laatst bewerkt: 6 okt 2011
    @zwarte ontlasting/keutels..hier ook ewel eens een dag gehad hoor.. Is gewoon ontlasting die wat langer in de darmen is gebleven.. De poep die daarna komt zachter en lichter. Misschien even in de gaten houden maar zou er niet voor bellen. Als het morgen nog is misschien?

@courgette, ik doe het altijd met rijstebloem of een aardappel, maar als je die nog nooit hebt gegeven zou ik die nog niet combineren ivm dat je Dan niet weet waar het aan lag als hij een allergische reactie krijgt. Alleen courgette is idd waterige drap.. Oh ja laatst courgette met wortel gegeven, was een zeer geslaagde combi!

6. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)

Ik heb het net 10 min gekookt (met schil) scheutje olie erbij gedaan en in de blender gegooid. Moet zeggen dat het nu niet zo erg waterig meer is. Heb het geproefd en het smaakt best lekker haha. Zo kijken wat de kleine man ervan vindt!

Appel heeft ie dinsdag voor het eerst op. Geen idee dat dat ook samen kan met courgette (rara combi :$) miss kan ik het van de week samen met appel geven. Of met wortel want dat heb ik nog in de vriezer.

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Even snel: Mir, je kan ook Liga (eerste stap) erdoor heen verkruimelen. Dan wordt het ook wat dikker. Heb ik laatst ook gedaan, en ging prima :)

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik wil eigenlijk ook courgette gaan proberen, omdat ik hoor dat baby's dat heel erg lekker vinden.
    Maar ik zelf vind het dus echt zooo vies!!
    Misschien toch maar maken voor m.

Moet je hem dan schillen en in stukjes snijden (net als komkommer) en dan koken??

Ik ben net begonnen met werken, dus ff snel bijgelezen.
    Helaas moet ik nog tot 22uur :(

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Courgette, Vince moet er niks van weten.

@Liga erdoor, lijkt mij niet verstandig omdat je dan niet weet waar hij op reageert als er een reactie komt.

Hier boodschappen gedaan. Vince zijn ontlasting was net heeeel donker groen. Niet zwart meer dus.
    Zal dan wel aan het eten gelegen hebben.

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik heb even een gedachtegang over alimentatie, weet dat het heel erg speelt bij mensen hier. Ik heb er zelf geen ervaring mee en hoop dus niet dat mijn denkwijze fout overkomt.

Op het moment dat dit vastgelegd (door rechtbank) wordt wordt gekeken naar de draagkracht vd betalende ouder.
    Naderhand bouwt hij nieuw leven op (andere partner/kindjes ect) en als hierdoor de draagkracht minder wordt... willen/kunnen ze minder alimentatie betalen.
    Van de ene kant vind ik logisch en geheel terecht (betalende partner moet immers ook kunnen leven) maar aan de andere kant heb ik ook weer een klein stemmetje dat fluistert: tja het kind (waarvoor alimentatie wordt betaald) kan er ook niets aan doen dat betalende ouder (zet het maar even zo want kan ook een mama zijn) "zo nodig" een nieuw kind erbij "moest hebben".
    Kindje moet dus "boeten" (lees minder alimentatie krijgen) omdat papa/mama nieuwe kindjes wil.
    Het is natuurlijk een heel ander verhaal als de baan veranderd of persoon de baan verliest of iets in die richting. Dan kun je gewoonweg niet meer betalen.
    Maar weet niet of ik het persoonlijk makkelijk zou accepteren als mijn (ex)partner per maand bv 250 euro "opgelegd" krijgt aan alimentatie en dit door de komst van een nieuwe kindje met nieuwe partner nog maar 150 zou kunnen worden......

Hoop dat ik nu niet heel erg fout overkom...... heb er zelf natuurlijk geen ervaring mee..... weet ook niet of ik het nu gewoon even heel erg zwart wit zie.....

Alina heeft vandaag peer/banaan gehad maar meer dan 2/3 lepels ging er niet in.Ze schreven eetlepels dus dat vind ik toch nog best veel of niet??
    Borstvoeding heeft ze de laatste keer gehad om half 10..... Fruit was om 11.45... Om half 1 wilde ze niet echt aan goed aan de borst drinken, wel wat binnen gekregen maar geen hele voeding. Ze was veel te moe.... Hopelijk drinkt ze dalijk nog.

Nogmaals hoop niet dat ik met mijn gedachtegang mensen voor de kop stoot want dat is niet zo. Ik gun iedereen een (financieel) goed leven....

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Vica: ik wilde net zeggen dat de donkere ontlasting ook kan komen door de verandering van voedsel ed. Kijk het even aan.

Courgette doe ik altijd met een beetje rijstebloem maar dat zou ik niet doen als je nog niet weet hoe rijstebloem bevalt bij Daim.

Mikija: je mnoet gewoon beginnen met bijvoeding als jji je er goed bij voelt. Ik ben nogal erg van pas bij 6 maanden ivm de darmontwikkeling, maar ik heb dan ook 3 kinderen met een gevoelig maag/darmstelsel. Dat ze het eten uit je nmond kijken wil niet per definitie zeggen dat ze er aan toe zijn. Ze willen alles ontdekken nu en dat doen ze op deze leeftijd nu eenmaal via de mond.

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Me2... helemaal mee eens wat bijvoeding betreft.
    het is ook maar BIJvoeding he..... hier gaat er ook nog niet eens veel naar binnen... het is gewoon proeven van alles...

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, dat is een punt wat je zegt maar slechts van 1 kant bekeken. Hoe vind jij het dat de moeder bijv aan extra kinderen begint en dan daarna extra zou gaan eissen omdat ze meer geld wilt.? Allimentatie wordt niet zomaar veranderd omdat de vader een nieuw kind erbij heeft. Er spelen dan vaak meer factoren waardoor het bedrag gewoon te hoog is geworden. Bijv bij Cvm, hogere woonlasten, extra kindje erbij, samenwonen... Allemaal factoren die ook meetellen met de berekeningen volgens mij.

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Luckey: hier ook hoor. Vervangt echt nog geen maaltijd en Guus drinkt gelukkig nog net zo gretig als daarvoor. Hij krijgt dus nog 5 voedingen naast de groenten en vruchten hapjes. Bij JP was het snel over met de borst na 6 maanden maar heb zo'n gevoel dat Guus nog wel eens lang aan de borst zal blijven...

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Als de ontvangende ouder aan extra kinderen begint of in een duurder huis gaat wonen, geeft geen recht of mee Alimentatie eisen. Als je met nieuwe partner in duurder huis gaat wonen en dus minder aan alimentatie kan betalen vind ondanks weer een twijfelpunt. Maar goed bij cvm is het nooit officieel vastgelegd toch... dat vindt ik dus wel en must dan...... het is idd afhankelijk van meerdere factoren .
    daarom zeg ik ook gedachtegang he....

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Alimentatie: als de moeder er een kindje bij krijgt dan kan ze niet opeens van de ex meer geld vragen. De vader van dat nieuwe kindje is daar verantwoordelijk voor. Het gaat om de draagkracht en de behoefte ten tijde van de relatie.
    Ik kan er ook wel ergens inkomen wat Luckey zegt: een nieuw kindje zou kunnen "wegnemen" van het kindje dat er al was en daar zou ik als ex partner ook niet erg gelukkig mee zijn. Maar ons systeem zit gelukkig zo in elkaar dat alle omstandigheden van het geval meewegen. Zo zwart/wit is het dus niet.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

#497 Vica86, 6 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2011
    ...

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

#498 Vica86, 6 okt 2011
    ...

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

#499 Vica86, 6 okt 2011
    ............

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik vind dus ook dat een vader/moeder die weggaat bij gezin, moet betalen voor betreffende kind, tenzij de "achterblijvende" partij hier vanaf ziet.

Blijf ik met kind over, moet papa betalen voor kind.
    Krijg papa nieuw gezin en kan hierdoor niet meer betalen voor kind 1, heeft papa pech. Verliest papa baan of andere vorm van overmacht en kan hij hierdoor niet meer/minder betalen voor kind, is dit een ander verhaal.
    Krijg ik nieuw kind erbij, kan ik niet meer eisen van papa.
    Zelfde als dat ik een duurder huis ga betrekken, dan vind ik niet dat ik recht heb op meer voor het kind. het gaat immers om het kind en niet om mijn eigen levensonderhoud (al gaat het daar natuurlijk wel aan op).

Maar in de praktijk is het idd allemaal niet zo zwart wit en spelen heel veel factoren een rol bij de bepaling van een alimentatie.
    Daarom is het zo'n slecht idee nog niet om regelmatig (vooral bij veranderingen van de situatie van betalende ouder) een herberekening te laten doen. Dit natuurlijk met de hoop dat het niet slechter uitpakt voor de betalende partij (mist hij dit kan betalen).

CVM hoe is de stand nu eigenlijk bij jullie? Hoop met heel mijn hart dat het voor jullie beter uit gaat pakken dalijk.....
    Ex moet niet royaler kunnen gaan leven, terwijl jullie op droog brood leven....

Deel Deze Pagina