April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Even snel, zit nog op mn werk, nog half uurtje!!

Zo volgens mij mis ik hier iets, met de hele discussies over alimentatie ;)
    Ja ik weet de situatie met cvm. Heb de rest even snel doorgelezen!

Jesley wilde vandaag zijn 4e (laatste) fles niet.
    Hij heeft om 16.45 een fles op, en rond 18.30 zijn groente en paar slokjes water (10cc)
    Straks nog wakker maken voor een fles??
    Of kijken of hij zelf wakker word.
    Hoop dat hij nu niet té weinig vocht binnen heeft gekregen?

Ik denk dat ik morgen de 3e fles toch ga halveren.
    Want hij eet echt veel groente en fruit de laatste dagen.
    Omdat ik het nu zelf maak, niet meer uit potje!
    Van het cb mag ik ook al 1 fles weg laten

Wat denken jullie??

2. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    oke....ben dus niet de enige @cvm hihihi

waarmee kan ik nou het best beginnen, en wanneer??
    dus in de ochtend of beter in de middag?

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
  4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, hier is de 3e fles er al af. Na de lunch volgt een koekje (uurtje of 2 later) of wat fruit als ik het in 2 keer geef met water. Dan 4 uur later groente met water en tegen een uur of 7-8 nog de 3e fles. Dan sochtends natuurlijk ook de fruitmaaltijd met water.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@DolceGusto86, jij zit al sinds december met ons mee te lezen. Wordt het niet eens tijd om jezelf voor te stellen?

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja ik wil ook rustig aan overgaan op 3 flessen.
    Alleen hij heeft nu de laatste gehad om 16,45 ipv 20.30
    Maar heb besloten m te laten liggen, ik merk t wel als hij wakker word;)

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

#527 Vica86, 6 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2011
    @FB, ben benieuwd hoe laat hij dan morgen wakker wordt.

@All hebben jullie ook dat het ontbijt ineens geen haast meer heeft voor de kleine? Vince kan nog rustig een uur spelen in bed ofzo voor hij gaat zeuren voor de fles.

Oh en dit is zijn oogje vandaag:
    En daarboven die van van de week...

8. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Op het consultatie bureau adviseerden ze ons van de week om de ledikant en box bodem lager te zetten omdat wanneer kindjes beide kanten op kunnen rollen het niet lang duurt voordat ze zichzelf aan de spijlen op gaan trekken..
    hm ik vind dit erg vroeg met 6 maanden, maar goed vroeg me af of jullie dit ook al hebben gedaan/van plan zijn te doen? Mij persoonlijk leek het pas noodzakelijk om te doen wanneer kindjes zelf gaan zitten en echt sterker en behendiger met hun lijfje worden..

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Titania, Nee nog niet maar gaat wel heel snel gebeuren.

10. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    @ Vica, de foto is van verder weg genomen maar het vlekje lijkt al een stuk lichter te zijn geworden. Misschien is het toch een a-typische bloeduitstorting? Wordt het lichter van kleur als je het indrukt? Ik zat trouwens te denken dat je misschien kan voorstellen die foto naar de huisarts te mailen als hij je geen afspraak wil laten maken?

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    ja binnenkort doe ik het bedje naar beneden. Box hebben we niet meer staan.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het wordt niet lichter met indrukken. Het lijkt idd lichter omdat de foto van vandaag dus een bepaald stukje wat lichte puntjes erin heeft zeg maar. Ik hoop van harte dat het minder gaat worden.

Zal eens kijken of ik de foto kan wijzigen voor 1 van dichtbij.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Foto is gewijzigd..

14. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    hm.. ok ik heb er geloof ik overheen gelezen dat er witte puntjes op waren verschenen.. hm.. toch gek ja.

Hey! Ik heb ooit in de krant gelezen over dematologische consulten online! Ik heb de site opgezocht en gevonden
    Huidconsult | Homepage Huidconsult misschien valt dit te proberen??

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vica: Vlekje lijkt inderdaad toch wel een bloeduitstorting, die nu aan het wegtrekken is!

Flesje Jesley: Ga hem zo toch nog een flesje aanbieden, even rustig boven bij ons op bed. Zit me toch niet helemaal lekker en dan slaap ik ook niet lekker....

Ochtendvoeding: Jesley kan ook rustig nog een tijdje in bed liggen hoor als hij s'ochtends wakker word. Hij gaat altijd met zn voeten, handen, knuffeldoek of zn spijlen spelen. Ik moet dan zelf altijd nog een beetje wakker worden en blijf meestal nog half uurtje liggen.
    Hij vind het wel best. Huilt nooit, brabbelt soms alleen tegen zichzelf.

Bedje/Box omlaag: Ik merk wel dat Jesley in zn box op zn buik ligt dat hij zich probeert op te trekken aan de spijlen. Maar dit lukt nog echt niet...
    Pas als hij zelfstandig kan gaan zitten ga ik het omlaag zetten.
    Als het eerder nodig is, eerder.
    Maar in de box houd ik hem altijd al goed in de gaten omdat hij alle kanten op rollebolt.
    En in zn bedje zie ik hem ook altijd omdat wij een babyfooncamera hebben.

Kindjes met 3 flesjes op een dag: Hoe ziet jullie schema eruit??

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dank je! Ik ga even kijken..

Hier trouwens aangegeven van het meelezerprobleem wat ik hier heb. Diegene is waarschijnlijk geregistreerd als forummer hier maar plaatst nooit wat. Leest zeer geregeld hier rond en is de tante van stiefzoon.
    Helaas is de enige oplossing hiertegen om een gesloten club aan te maken bij de clubs.. Beetje jammer weer want waarom zouden ze mensen erin houden die nooit wat schrijven maar wel een acount hebben (en dus de profielen en foto's alles kunnen kijken)...

17. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #537 titania, 6 okt 2011
    Laatst bewerkt: 6 okt 2011
    Wat gaat het hard allemaal ineens he?

Krystian heeft nog best veel lol in de box, alleen blijven z'n chubby beentjes nog wel eens tussen de spijlen vastzitten, dus ik moet echt heeeel goed opletten dat hij dan niet gaat rollen!
    Als kindjes ouder zijn vind ik een box met lage bodem handig om ze in te laten spelen als je even uit de kamer gaat(wc/keuken etc.) Hoe doe je het zonder box dan, in de wipstoel?
    Binnenkort wordt het ook echt tijd om te gaan babyproofen! :$

Trouwens gisteren de onderbuurman aan de deur gehad, die vroeg zich af wat het enorme kabaal was bij ons.. tja.. Krystian heeft sinds kort de kracht van z'n beentjes ontdekt en stampt met beide benen keihard tegen de vloeg of boxbodem. Klein stampertje.. het liefste ook de armpjes erbij en zo hard mogelijk gillen! Volgens mij wordt het echt heeel een energiek mannetje die ik nog heel veel achterna ga moeten rennen. ;)

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, schema van hier.

8 uur 200 cc pap met een lepel
    10 uur fruit en water
    12 uur (broodje+) fles
    14 uur koekje met sap
    17 uur groente met water
    20 uur papfles

Broodje zijn we aan het introduceren zo langzaamaan.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik kom hierbij echt uit op een goedaardig gezwel. Hetzelfde als een aardbeienvlek alleen hoeft het niet altijd op de huid te gaan liggen.

Zodra de plek gaat groeien is het zonder twijfel dat staat er. Maar vaak wordt het in het begin nog aangezien voor bloeduitstortingen ofzo.

Er staat ook dat als het o.a. rond het oog bevind het zeker onderzocht moet worden door een arts.

20. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

Deel Deze Pagina