April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Pfff wij hebben weer wat meegemaakt!!! :(
    Jesley is van de bank gerold....

Ik stond net 1 tel onder de douche en hoor ik toch een gek kabaal beneden! Ik voelde meteen dat er iets niet klopte, dus draaide meteen de douche uit om te luisteren. Vriendlief kwam meteen naar boven, Jesley was gelukkig al weer getroost.

Vriend zat samen met hem op de bank, Jesley lag naast hem, en ineens draaide hij op zn buik en meteen weer door, de bank af...!

We zijn best geschrokken, maar hij was meteen weer vrolijk en zichzelf. Heel klein beetje huilen af en toe, maar meer omdat hij slaap had!

Ik houd hem vanacht gewoon extra goed in de gaten!:)

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @FB: Oeh dat is wel even schrikken zeg! Gelukkig is het meegevallen.

@Voeding: Ik zit nu op 4 flessen. Ik wil inderdaad binnenkort (waarschijnlijk volgend weekend) proberen om 1 fles minder te geven.
    Maar ik zit een beetje met de tijden.

Nu is het schema als volgt:

07.00 uur Fles 180 + 6
    9.30 uur Fruit
    12.00 uur Bordje pap (180 + 6 + pap)
    15.30 uur Groente
    17.00 uur Fles 180 + 6
    21.30 uur Fles 210 + 7

Van de fles van 07.00 en van 17.00 laat hij steeds vaker (en steeds meer) staan. De laatste fles drinkt hij wel helemaal leeg, en de pap, groente en fruit eet hij ook helemaal op.

Wat hebben jullie voor schema? Ik vraag me af hoe ik de tijden moet verschuiven zodat het weer uitkomt.
    Ik wil de laatste fles niet eerder dan 20.00 uur geven denk ik, ik ben bang dat hij het anders niet redt de hele nacht (maar zou het natuurlijk gewoon een keer moeten proberen)

Advies? :)

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dit is zijn schema zo'n beetje! We zijn wel aan het veranderen en beetje aan het kijken, omdat hij over mag op 3 flessen.
    Maar zo ziet het er de laatste dagen uit:

07.00 wakker
    07.30- 50 cc pap (uit een bordje) + 150 cc dit willen we uitbreiden naar 200 cc pap)
    08.00 - 09.30 - slapen
    11.00 - fruit + paar slokjes water/thee
    12.30 - fles 200 cc
    13.00 - 15.00 slapen
    15.30 - koekje of fruit
    17.00 - groente+aardappel
    17.30 - flesje 135 cc - hierna meestal 30/60 min slapen.
    20.00/21.00 - flesje 200 cc of pyama papje 200 cc
    Slapen!

Het flesje rond 17.30 uur willen we steeds verder minderen, tot hij weg kan.
    het is nu nog een beetje aanmodderen met hoeveel cc in die fles,
    en de tijden met groente enzo.
    Ik wil niet meteen die fles weglaten omdat hij dan ineens 200 cc minder
    vocht binnen krijgt en dat vind ik geen fijn idee!
    Vanmiddag heeft hij wel 50 cc thee op, dit bevalt goed bij hem!
    Hij vind het echt lekker

4. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Schema's zijn hip ;)
    @FB: wat schrikken!!!

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb nog geen thee of water geprobeerd, omdat dat nog niet nodig was. Als ik straks op 3 flessen (of eigenlijk 2 flessen en 1 bord pap) zit, dan ga ik dat ook introduceren denk ik. Dan krijgt hij toch weer wat extra vocht binnen.

Wel een goed idee om de fles niet in een keer weg te laten, maar eerst het aantal cc te minderen. Ga ik ook doen denk ik:)

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja die fles ineens weglaten vind ik niks hoor!!
    Ik ga nu gewoon steeds iets minder geven, en proberen dat hij de rest
    van de dag al wat meer water/thee/sap drinkt!
    Dan weet ik ieder geval dat hij genoeg vocht binnen krijgt.

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga effe de was sorteren en er alvast 1tje instellen dat hij morgenochtend vroeg begint...

Denk dat ik ook maar even wat kleertjes van Jesley ga strijken haha!
    Doe ik tegenwoordig savonds laat!
    Kan ik morgen weer van Jesley genieten :D

Slaap lekker allemaal & Fijn weekend!
    Misschien ben ik er zo nog even

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vlees/Vis: O nog even een vraagje: Doen jullie al vlees/vis door het groentehapje heen??

Ik doe de groentehapjes sindskort ook zelf maken, want dit eet hij veeeel beter. En wil er nu ook vlees of vis door gaan mengen.
    Aardappel zit er ook al doorheen, vind hij lekker!
    En doe ook beetje olijfolie.
    Vandaag sperciebonen gemaakt....
    En heb ook nog worteltjes en brocolli in de vriezer staan.
    Morgen nog een hapje verzinnen. Heeft hij genoeg afwisseling;)

9. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    @FB: ben wel van plan om het er doorheen te doen. Wil er deze week een start mee maken. Fijn dat hij vers beter/goed eet! Waardering voor je werk ;) Ik moet weer een voorraad maken, het is bijna helemaal op....
    Hier ook wat olijfolie of vloeibaar bakboter door haar eten.
    (Tuin)erwtjes, bloemkool, spinazie, courgette, pompoen, venkel, avocado, bruine bonen met appeltje, bietjes enz enz.
    De Keukenkikker | Verse babyvoeding maak je zelf!
    Zelf babyvoeding maken, van groentehap tot fruithap | Smikkels.nl
    Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter (kan ook voor je zoon ;):D)

Ik maak het, verdeel het in van die ijsblokjeshouders en dan per soort in een bakje chinees. Ik besticker het bakje met datum en inhoud.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ga morgen even op de sites kijken (1 ken ik er al)
    Was weer opgevouwen, vuile was gesorteerd en wat kleding van Jesley gestreken! :)
    Ga nu in bed tv kijken en dan slapen

Doei Doei

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik doe het verdelen in soort tupperware bakjes.
    Ooit een keer bij ikea gekocht, hele kleintjes, erg handig hiervoor!
    Doe er nu 100 gram in, en binnenkort wat meer!

Ga morgen eens kijken wat voor potjes ik nog heb staan,
    en die af en toe maar geven, gemengd met aardappel.
    Moet toch een keer op :) Zonde om weg te gooien

12. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Wat ben jij onwijs druk zeg!! Wilde vanavond wel strijken, maar zat eigenlijk achter de laptop en aan het Wordfeuden. Slechte huisvrouw!

Is ook zonde om weg te gooien! Hier ook van die gekregen potjes opgebruikt.

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ fb dikke knuffel, wat een schrik! gelukkig was alles ok met jesley

@ rest sorry ben net thuis en zit in zombie modus

wilde even laten weten hoe t bij ha is gegaan
    maar niet veel wijzer geworden ja kwam erop neer : gewoon vol blijven proppen en vol gieten met water ipv borstvoeding :$.... en ze heeft lactulose voorgeschreven

dus k ga t advies van cb opvolgen

bijvoeding nu stop gezet en vanavond al was ontlasting al wat soepeler
    hm even lekker tot rust laten komen hij is ook lekker gaan slapen, kruik in wiegje erbij werkt super!

morgen gaat ie over van wieg naar ledikant *snik* wel nog bij ons op de kamer :) wil hm nog niet missen whahaha en gemakkelijk met nachtvoeding evt

ik ben net huis van mn ouders effe ertussenuit
    maar heb me toch een inzinking :)verband verschoont, maar man wat een verschil je alleen al ziet bij gewricht van duim:$
    prober zo min mogelijke pijnstillers te slikken
    maar vanaaf uiteindelijk toch genomen
    sloeg best in als een bo m icm aantal nachten geen slaap
    dus ik ga nu effe kolven en dan onder de wol

effe spammetje van broer en zus :D

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    en mn kroelkippie :D

15. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @musty.......Kleine meid hier slaapt ook nog in de wieg....alleen al bij het idee dat die weg moet wordt ik ook emo......stom he !!

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

@Musty, mooie foto's. Niet echt meedenkend die huisarts zeg.
    @FB, wat ben jij nog druk zeg savonds!

Hier mij ziek gemeld vandaag maar ze hingen direct aan de telefoon. Of ik niet gewoon het hoognodige kon doen want anders hadden ze een probleem omdat niemand anders dichtbij woont (er woont er 1 heel dichtbij maar die wilt niet werken in het weekend en ik woon daarna het dichtste bij terwijl het voor mij al meer dan 10km is).
    Nu moet ik alsnog vanavond en morgenochtend gaan. Lekker dan. Fijn zo'n baan waar je niet ziek kan zijn! Ik heb er nu al helemaaaaal geen zin meer in. Ik krijg al geen km vergoeding. Hier zouden ze achteraan gaan maar nooit meer wat gehoord.
    Binnenkort gaat de auto eruit en dan hoop ik toch wel een andere baan te hebben.

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    musty... mooie fotos/ prachtige kids hoor...

hier is het weer full house... kids zijn druk, alina valt gelukkig wel gewoon in slaap (vannacht 2x wakker geweest ter compensatie haha)......
    Rolluik achterom is kapot waardoor we de buitendeur niet openkrijgen.. eigen schuld dat hij kapot is (dichtmaken terwijl deur nog beetje openstaat is niet handig) maar ja krijg hem maar eens gemaakt.....

vanmiddag naar ikea.. wil nieuwe salontafeltje (die kleine vd lack serie) en nog lading kaarsen kopen.....

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48

Wat dacht je van het volgende schema:

700 bordje pap
    10.00 sapje met rijstewafel/liga oid
    1200 fles180, over een maandje broodje erbij
    1400 fruit met sapje
    1700 groente
    1830 fles 210

Dit schema zie ik vaak bij de kindjes op mn werk.
    Merk dat het met bv toch heel anders is trouwens, hier zijn we er echt nog niet aan toe om minder dan 5 voedingen te geven, in het weekend vaak meer dan dat.

19. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    verder, goeiemorgen :)

Musty, heerlijke kids heb je toch! Hoop voor je kleine man dat het snel beter gaat, vervelend hoor! Merkte bij Liv dat haar ontlasting nu ook veel harder is sinds ze naast fruit ook groente krijgt. Gelukkig nog niet zo erg als bij MD!

FB: Aiii schrikken, arme Jesley :( Heeft hij vannacht ergens last van gehad of liep het af met een sisser?

Vica: Lekker he, opruimen via MP. Hier net ook de schommel/wipper op marktplaats gezet want ze heeft er nooit ingewild. Het is een titanium swing, soort schaal die kan schommelen enz. Zit er nu wel in voor dr hapjes maar verder vind ze het niets. Gewone wipper bij kdv/oma vind ze wel leuk, dan kan ze rechterop.
    En een bobike voorzitje op mp gezet, heb er namelijk twee haha, mijn ouders hadden er 1 voor me gekocht met de vrijmarkt op koninginnedag (zonder kussentje) maar had er zelf ook al 1 gekocht dezelfde dag mét kussentje. Dus die zonder kan weer doorverkocht worden.

Hier: Vanmorgen was mijn dametje na de vroege ochtendvoeding om 6 uur klaarwakker. lag te zingen en kraaien in bed. Gelukkig ging ze uiteindelijk slapen want het was me toch iets te vroeg in het weekend hoor.
    Straks naar mn ouders, daar een bbq met een hele groep mensen en we blijven daar ook slapen.
    Wil eigenlijk vanavond ook eens een paar wijntjes kunnen drinken, niet meer gedaan sinds ik zwanger was ivm bv...Als ik Livje om 2200 te laatste voeding heb gegeven moet het toch wel kunnen? Dan komt ze niet voor 06.00 en dan zou de alcohol toch allang uit je melk/lichaam moeten zijn?????

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Goedemorgen dames, hier heerlijk uitgeslapen tot 10.00 uur! :D
    Wel Robin om 8 uur zn flesje gegeven, maar daarna samen verder geslapen.
    Robin is erg verkouden, dus vannacht een aantal keer wakker. Toen ik hem zn knuffel gaf, viel hij gelukkig weer snel in slaap. Vanochtend toen ik op zn kamer kwam had hij zo'n lekkere snotneus ;)

@musty: Mooie foto's!

@Vica: Wat raar! Je meldt je toch niet voor niets ziek?

@Luckey: Veel plezier bij de Ikea. Voor ons is de Ikea altijd wat 'gevaarlijk' , we kopen altijd veel meer dan we van plan waren ;)

@CVM: Bedankt voor je advies. Dat kan ik wel eens gaan proberen.
    Maar wat geef je dan tussendoor? Liga/koekje mag toch alleen nog maar verkruimeld worden? En wat voor sapje? Ik heb diksap geprobeerd, maar dat wou hij (nog) niet. Maar thee of water kan dan ook neem ik aan.

Deel Deze Pagina