April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Heb je de diksap goed verdund? Anders is het heel strk van smaak. Wat hier en op mijn werk vak werkt in het begin is de sap een beetje opwarmen, vinden ze vaak veel lekkerder (en ze zijn alleen warme melk gewend dus koud is gek en eng)
    Anders idd thee, water of roosvicee, dat mag ook vanaf 4 mnd.

Liga mogen ze ook uit het handje eten, ze sabbelen erop waardoor het zacht word en ze er dus niet in stikken.
    Zelfde geld voor lange vingers, rijstewafels en cracottes.
    Ook kun je een liga verkruimelen met een beetje verdunde diksap erdoor, vinden ze erg lekker maar voor sommige kindjes ligt het wel zwaar op de maag dus is uitproberen.

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    persoonlijk betreft liga uit knuistje, nog niet doen
    ons meis hebben we aantal keer er bijna in zien stikken dat we dr hard op dr ruggetje moesten slaan
    de eertste liga is absoluut niet om te eten (staat ook op verpakking)

pak echt van die eertste koekjes ervoor ipv

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb ook babykoekjes van de Kruidvat, maar ook daarop staat dat je vanaf 6 maanden alleen mag verkruimelen en pas vanaf 9 maanden uit het vuistje. Maar verkruimelen en een beetje diksap erdoor kan natuurlijk ook. Ga ik eens proberen :)

4. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #604 titania, 8 okt 2011
    Laatst bewerkt: 8 okt 2011
    @CVM, ik heb toen ik bv gaf ook een enkele keer een wijntje genomen.. met zo veel uur ertussen is het weer uit je lichaam. Ik dronk toen ook veel extra water na zo'n glas. Wel oppassen dat het niet te heftig voor jezelf wordt. Eerste glaasje na bijna een jaar was voor mij echt heftig en ik was er zelfs gelijk wat dizzy van ;)

@ Minime, Klopt hhaha Robin en Krystian hebben nu echt dezelfde bouw.. onze kleine dikkertjes.;) Ik zal wel heel eerlijk zijn dat het echt heel erg wennen is dat hij nu zo flink is. Ik was al zo het kleine en fijne gewent.. :) Het is echt in een paar weken tijd zo verandert, echt een ander koppie en lijfje. Wel heerlijk om te knuffelen en die wangetjes zijn echt geweldig hihi.. Met tillen merk ik trouwens heel erg dat hij echt behoorlijk zwaar is.. Ik ben al rugpatient dus ik moet er echt op letten dat ik het op de juiste manier doe.

@ Musty, prachtige foto's! Advies van het cb lijkt idd wat verstandiger. Goed dat jullie al een afspraak hebben staan bij de kinderarts(wanneer moeten jullie er heen?) dan kan je dit ook aankaarten aangezien je man ook problemen met z'n darmen heeft. Hopelijk valt het allemaal mee.. het is op zich een goed teken dat het aan het hele begin de groente goed verdroeg toch?

@ FB, oh jeej wat een schrik zeg.. gelukkig viel het mee en had hij geen last na de val.

@ Seertje, leuk de babyrecepten sites!! Ik had tot nu toe alleen Engelse/Amerikaanse in m'n favorieten!

@ Ontlasting bij vast voedsel. Hier kreeg ik aan het hele begin nog advies om probiotica voor babies te geven. Nou ben ik wat nalatig geweest en wel aangeschaft maar niet gegeven(gewoon vergeten). Tot woensdag en het heeft echt direct resultaat! Ontlasting is eigenlijk niet meer hard geweest en hij poept wat vaker(was eerst 1x per dag)... nu met de introductie van nieuwe voedingsgroepen zoals vis/vlees en wat complexere koolhydraten(aardappelen,granen(gluten),rijst) en later brood(wil daar tot 7 maanden mee wachten) heeft zo'n jonge spijsvertering echt flink wat te verduren. Het enige nadeel dat het vrij duur is 15euro voor 15 sachetjes bij de Tuinen, maar misschien vind ik ergens wel wat goedkopers.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik strijk eigenlijk maar zelden hoor!
    Pas als ik het aan doe en het is nodig ga ik effe strijken.

Maar bij Jesley zn shirtjes is het nu wel nodig.
    Dus doe ik ongv 2x per week al zijn gewassen kleding even strijken.
    Meestal savonds laat haha:)

Wordfeut hoor ik heel veel mensen over, schijnt erg verslavend te zijn he;) Ik begin er (nog) maar niet aan

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bedankt!:)
    Ik wil inderdaad op dit schema uit gaan komen als de 4e fles weg is.
    Alleen fruit en liga omgedraaid.

Water/sapje/thee drinken gaat de laatste dagen steeds beter!
    Maar het is inderdaad ook wel een idee om de laatste fles 210 te doen ja! Heeft hij weer wat extra binnen!

7. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    even een spammetje.. hij kan soms ZO serieus kijken.. volgens mij gaat hij later die prullip vaak gebruiken om iets gedaan te krijgen hahaha

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Titania: Ach wat een schattige foto zeg!! :D Wat word hij al groot he!

Sap: Hier geef ik sap ook op de zelfde temperatuur als zijn fv.
    Favoriet is water en thee! Roosvice (heel dun) vind hij niks.

Koekje/Liga: Ik heb berenkoekjes van bambix, die zijn vanaf 6 maanden, speciaal om te eten. Hij vind het heerlijk. Deze krijgt hij af en toe.
    Ik eet ze meer op haha.
    De liga's zijn inderdaad nog alleen om te verkruimelen.
    Deze doe ik door fruit heen of met sapje.

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jesley: De nacht begon hier als een drama!!:(
    Hij lag om 22.00 uur op zn bedje en sliep na 10 minuutjes.
    Rond half 1 ging het voor het eerst jengelen en huilen in zn slaap, soms zelfs even krijsen. Dus vriend ging naar m toe en zachtjes praten
    en over zn rug en hoofdje aaien. Dan werd hij wat rustiger en sliep weer verder.
    Nou dit ging dus tot 3 uur zo door! Bijna elke half uur....
    Ik wist op ten duur niet meer wat ik nou moest doen. Hij sliep elke keer toch als we bij hem kwamen!
    De laatste keer heb ik hem rustig wakker gemaakt en ben ik even goed met hem gaan kroelen en stukje lopen door zn kamer.
    Na 10 minuutjes heb ik hem terug gelegd en weltrusten gezegd.
    Ik had me voorgenomen als hij weer wakker zou worden dat ik de HAP zou bellen voor advies.
    Daarna is hij niet meer wakker geweest.
    Om 08.30 uur werd hij wakker voor zn fles (normaal rond 7uur)
    en toen heeft hij weer geslapen tot 12 uur!!:$

Ben vanacht en vanmorgen vaak bij m wezen kijken.

Denk toch dat hij soort 'nachtmerries' heeft gehad over zijn val??

Hij is nu gewoon hetzelfde als altijd, heel vrolijk, niet huilen niks.
    Maar vond het vanacht toch wel eng hoor.

Jullie een idee??

10. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #610 titania, 8 okt 2011
    Laatst bewerkt: 8 okt 2011
    Ik vind in dit schema alleen de fruit en groente wel wat snel achter elkaar. Ik hou die twee "maaltijden" nog liever wat verder verspreid. Ik heb altijd het idee dat vaste voeding z'n buikje wel flink opvult en hij daardoor minder trek zou krijgen in de fles die daarna komt.. lijkt me ook moeilijker te verteren als het achter elkaar komt. Misschien dat is het allemaal opschuif als we nog wat langer met vast voedsel bezig zijn..als dat broodje erbij komt ed.

11. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Jeejtje..dus toch wel een reactie. De arme. Kan me ook voorstellen dat jij hiervan bent geschrokken.. zou ik ook zijn. Misschien dat hij op jullie ongerustheid heeft gereageerd in combi met z'n eigen schrik?
    Wij hebben ook wel eens zo'n nacht gehad, maar daar ging geen val/schrik moment aan vooraf..het werd steeds erger naarmate wij er op reageerden, uiteindelijk hebben we hem bij ons in bed gelegd en sliep hij gewoon goed. Dit is natuurlijk geen ideale oplossing omdat je de kleine dan laat wennen aan het grote bed als troostplek, maar goed we wisten ons toen ook even geen raad en het werkte wel.
    Als het nu goed lijkt te gaan zou ik het even tot de avond aankijken.. wel even heftig voor het ventje. Klinkt wel meer als emotioneel dan fysiek.. Hij heeft geen bult of iets dergelijks toch? Ik hoop dat vannacht beter gaat..

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nee geen bult, geen blauwe plek. Helemaal niks te zien!

Voor t zelfde geldt had het met zijn doorkomende tandjes te maken.
    Moeilijk hoor...

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Ik dacht dat ik de diksap al heel goed verdund had, maar misschien toch nog te sterk dan. Ik heb het zelf geproefd en ik vond het ook niet lekker ;)
    Ik ga het zo nog een keertje proberen en dan ook een beetje verwarmen.

@Titania: Kan me voorstellen dat het wennen is dat Krystian ineens spekjes heeft! Robin was heel klein en iel bij de geboorte (2500 gram), maar is vanaf toen ontzettend snel gegroeid. Ik ben inmiddels dus wel gewend aan ons bolle ventje. Maar zwaar inderdaad!!! Zeker met maxicosi. Ik laat de MC nu vaak in de auto staan, en draag Robin op de arm naar binnen.
    Wordt tijd dat ze leren lopen, hoeven we niet meer zoveel te sjouwen haha

@Wordfeud: Ik heb het deze week ook gedownload. Ik speel het nu alleen nog met hubby. Wel leuk hoor, maar ik ben nog niet zo goed:) Als jullie het ook gaan spelen, kunnen we tegen elkaar. Dat is wel leuk:D

@Titania: WAUW wat een mooi mannetje is Krystian! Wat kijkt hij wijs uit zn ogen hihi

@FB: Toch even in de gaten houden dus. Ik denk inderdaad dat hij heel erg geschrokken is, en dat hij dat 's nachts moest verwerken. Robin heeft ook een paar keer zo'n nacht gehad, maar meestal was er dan als verklaring dat het die dag te druk voor hem was geweest.

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Titania... mooi ventje zeg!!!!!

Wordfeud.... doe er ook aan mee haha. ben momenteel in 4 potjes bezig hihi... je kunt er goed in zijn of niet maar als je waardeloze letters krijgt houdt alles op....
    voeg me toe/nodig me uit: virgenie

bijvoeding... vandaag ging de banaan er ook weer goed in. straks probeer ik worteltjes (potje) en morgen ga ik dan zelf maken.... ben erg lui aangelegd.

Drinken.... krijgt ze nog niet, bv is haar drinken maar als ik ga starten met ander drinken zal dit water zijn of diksap/roosvisee heeeeel erg verdund of appelsap heel sterk verdund.
    Al naar gelang de bv, zal dit echter nog niet zijn voor het jaar.... Wil als ze brood eet, een bekertje bv geven of gewoon live haha... ik zie wel...

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    heb trouwens bij prenatal een jasje gekocht... maat 68, kan ze dat nu nl aan.... en ook nog 25% korting dus helemaal happy.
    mocht ze er nou niet lang mee doen, koop ik wel een nieuwe haha

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @luckey: ik heb je invited, mijn username is Desmo81

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Slapen snachts: Wat hebben jullie ukkies snachts aan? En waar liggen ze onder/in?
    T word weer echt koud nu...

Jesley heeft romper korte mouw aan, pyama, sokken en in zn slaapzak. Niet een hele dikke....

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Robin heeft een romper zonder mouwen, pyama en dan in een slaapzak (nu nog zonder mouwen maar kan ik er nog aanritsen). De slaapzak zit tussen zomer en winter in, ook niet superdik dus.
    Ik denk dat ik over een paar weken/maanden nog wel een dikkere slaapzak koop, of eventueel een deken over de slaapzak doe, en uiteraard de mouwen eraan.
    Sokjes heeft hij nog niet aan 's nachts (vind ik zelf ook niet lekker slapen) maar als het echt koud wordt doe ik dat wel.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Liga, hier gewoon liga stap 2 en berenkoekjes op de hand. Maar goed, brood gaat ook al goed dus hij is inmiddels gewend te kouwen.

@Titania, mooie foto!

@Kleding snachts. Sinds vandaag over op een slaapzak (beetje dik maar geen winter) met mouwen. Hieronder alleen een romper zonder mouwen aan.

@FB, ja hij kan er zeker wel last van hebben nog. Even aankijken nog. Soms kan het wel een paar dagen voorkomen (is hier ook eens in de zoveel tijd).

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Hier een pak van mijn hart hihi.
    Had een etentje met excollegas en normaal gesproken is alina super huilerig als ik er niet ben. Jullie kennen de verhalen.
    Vandaag dus kort voor het weggaan gevoed maar mevrouw wilde niet echt goed drinken.
    Om half 8 jengelig en in bed niet echt happy.... manlief dus flesje warm gemaakt (1 uur nade laatste (halve) voeding) en die dronk ze leeg (90cc) en toen zonder problemen in bed gelegd.
    WAUW....

Twijfel alleen of ik nu doe kolven of niet.... heb er toch wel een beetje een hekel aan, het is dat het moet tijdens het werken, want anders....

Deel Deze Pagina