April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Jorietje, wat er vroeger altijd gebeurde was de broodstukjes in een laagje opvolgmelk (of bv natuurlijk) leggen. Zo hebben wij het ook eerst aan Vince gegeven. Toen at hij gelijk een heel broodje (zonder korstjes want die worden niet zacht genoeg dan). Nu krijgt hij het met een laagje boter. Zo gaat er nu een halve boteram in maar hij zou al wel meer lusten dus vanaf morgen krijgt hij zoveel als hij op kan met wat water of thee.

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Sapjes... hier nog niets van drinken naast de bv.....

Hapjes... gaat wel steeds beter. fruit is nu 1/2 potje (tenminste van peer en banaan) Groente tot nu toe gegeven: wortel en broccoli en van beiden gaat er wel 50 tot 100 gram in.
    Vandaag alleen een beetje ongunstig uitgekomen.
    3.35 bv
    8.30 bv
    9.00 1/2 potje peer
    12.15 120 ml bv
    14.30 bv
    16.30 ongeveer 50 gr broccoli gepureerd met stukjes
    17.00 bv
    Ik zeg ongunstig omdat ik normaal de bv eerst wil geven maar het koken nam wat meer tijd in beslag. Had natuurlijk ook gewoon eerst kunnen voeden en dan pas groente kunnen geven maar dat vond ik weer te kort op elkaar haha..

BVmamas.... hebben jullie "nog steeds/al" een ritme. Dus vaste tijden voeden en hapjes of ook nog elke dag wisselend???
    Hier nog niets vaste tijden, wel ongeveer dezelfde tijd maar niet echt vast. Bijvoeding komt dus ook op wisselende tijden al houdt ik wel aan: ochtend = fruit en middag = groente.....

Brood... geef ik af en toe paar stukjes....
    wil niet teveel in een keer gaan geven ivm produktie... Merk nl al vaker stuwing op en wil het niet laten teruglopen....

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Luckeu, op werkdagen een redelijk vast schema:

645 bv
    slapen
    10.00 vers fruit
    1100 180-200cc bv uit fles
    slapen, daarna eventueel sapje
    1500 180-200 cc bv uit fles
    slapen
    1800 groente
    1900 bv
    slapen
    2230 bv

Op vrije dagen ligt het er maar net aan, wel ongeveer dit schema maar de tijden staan dan niet zo vast als op werkdagen.
    Het bevalt ons zo prima!

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    "Durf" de laatste avondvoeding nog steeds niet zo goed te laten vervallen al moet ik haar er elke avond voor wakker maken.
    Ze drinkt al slapende nog zo veel die voeding, en daarna slaapt ze er heerlijk op door tot de volgende ochtend.
    Dus ik denk dat ik het lekker zo laat.
    Yoghurt/koemelkproducten wil ik niet mee beginnen zolang ze bv krijgt, dus voorlopig geen toetjes.
    Dan moet ze de borst maar als toetje zien ;)

Broodje wacht ik sowiezo nog even mee, de granen uit pap vallen al niet goed dus komende weken even helemaal geen granen meer. Denk dat ik met een broodje begin als ze 8 maanden is.

Jorietje, leuk ventje is Lars! Is er nog aan hem te merken dat hij zo klein geboren is?

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    wat drinkt ze veel uit de fles zeg...
    hier wisselt het ontzettend... de ene keer 120, de andere keer 170....

Zag weer knappe koppies langs komen!!!!!!!

6. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ik heb soms echt het idee dat ik achterloop omdat ik bv geef.....als ik al lees over brood enzo!!

en nee geen stipte tijden hier, alleen in de ochtend en de avond laat maar zeggen zit het vrijwel op dezelfde tijden

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Sorry als ik mij vergis, maar het is toch normaal dat een bv kindje op een bepaalde termijn minder bv vraagt? En dat dan dus de productie iets minder wordt? Ik zie steeds angsten voorbij komen dat de productie gaat dalen, maar hoort dat niet bij het natuurlijke proces? Ik weet er niet veel van maar dit klinkt mij erg logisch in de oren.

Hier is V mega vervelend! Zal wel last hebben van die tandjes. Zo maar fles geven en op bed leggen.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hoezo omdat je bv geeft?
    Het is toch echt een keuze van de ouders hoe en wanneer je bijvoeding introduceerd. Dat heeft helemaal niks te maken met bv of flesvoeding.

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Vica, het advies is om pas bijvoeding te geven met 6 maanden. Ook met fv maar zeker als je bv geeft.
    Omdat je dan dus meteen mag beginnen met fruit én groente, sap, koekjes én al bijna met brood zou er in één keer een hoop bv wegvallen als je het niet stapsgewijs vermindert. Er is een grote kans dat de productie heel laag word of zelfs helemaal stopt als je bijvoorbeeld ineens van 6 grote voedingen naar 4 kleine zou gaan. Dus kun je beter het bijvoeden heel langzaam opbouwen zodat je kleintje niet ineens minder gaat drinken en je productie dus op peil blijft.

Mikija: Lisa is natuurlijk ook wat jonger dat de gemiddelde beebjes hier, en maand geleden kreeg livje net haar eerste fruithapje, inmiddels krijgt ze ook groente en sap....Als je eenmaal begint met bijvoeding gaat het zo hard!!! Op deze leeftijd is 4 weken nog best een groot verschil.

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Mikija.... een maand geleden zaten wij net zo hoor....
    Ik weet niet wanneer je wilt starten met bijvoeding, maar over een maandje herken je vast veel van onze verhalen.

Vica... het is idd normaal dat de productie minder wordt maar ik zou het gewoon zooooo ontzettend balen vinden als de productie zo laag wordt dat ik moet stoppen met de bv. Wil graag zeker een jaar bv geven.
    Wat cvm al zegt... je mag nu ineens zoveel geven dat de vochttoevoer in het gedrang komt. Ik formuleer het even een beetje raar maar ik wil eigenlijk geen ander vocht erbij geven dan alleen bv... in elk geval de komende maanden.

CVM... ben je niet bang dat je bv door het geven van sap erg gaat verminderen dan?
    ik merk hier nu al vaker stuwing op die ze niet volledig wegdrinkt (beiden borsten stuwing maar ze drinkt maar 1 per keer)....
    ik ben ook gewoon een ontzettende twijfelaar dit keer haha....

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Luckey, op mijn vrije dagen krijgt ze eigenlijk nooit sap, alleen op mijn werkdagen om de flestijden iets te rekken zodat ze om de 4 uur een grote fles drinkt. Als k drie kleinere voedingen geef in dezelfde tijd is ze namelijk onrustig en slaapt ze minder terwijl ze het met 2 grote flessen super doet!

En ik kolf drie keer op werkdagen om aan die 2 grote voedingen te komen dus dan heeft het geen effect op mijn productie.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Cvm, ok dat van de productie snap ik wel op die manier. Tja en bijvoeden is idd voor flesvoeding hetzelfde advies, vanaf de 6 maanden. Aan de ouders dan de keus om daarop te wachten of eerder te beginnen. Bij fv zal het waarschijnlijk wat gewoonlijker te zijn om eerder te beginnen. Waarom weet ik niet maar het is natuurlijk niet zo dat je kritischer of geduldiger bent als je bijv bv geeft of ongeduldiger als je fv geeft. Het is puur de keus van de ouders wanneer ze starten en hier heeft het geven van bv of fv mijn inziens niks mee te maken. Ik begrijp de insteek, maar als een moeder die fv geeft met 6 maand begint met bijvoeden zal die ook niet binnen 2 weken op brood zitten bij wijze van.. /begrijp je? Zo bedoelde ik het.

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Vica, kun je me de afloop nog pb-en? Ben benieuwd.

Hier heeft hubby het even zwaar, hij mag zijn kids nog steeds niet zien of spreken en ze beschuldigd hem van de raarste dingen. Ook zet ze op de hyves van de kids dingen over papa's die het woord vader niet waard zijn enz. We houden ons erg in en reageren nergens op maar soms is het zo moeilijk om niet mee te doen met haar kinderachtige gemene spelletje.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oeh wat een zielige bende daar bij de ex van hubby zeg!!! Bah bah, daar kan ik echt kotsmisselijk van worden!
    Gadver! En die kinderen zijn er de dupe van. Nou ja, de jongste waarschijnlijk omdat die oudste volgens mij al mooi opgestookt was tegen zijn vader of niet?

Je krijgt pb.

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik denk dat fv mama's het minder 'erg' vinden om met bijvoeding te beginnen en de flessen te verminderen omdat hun kindje toch al kunstvoeding krijgt. Bij bv is het vaak een bewuste keuze om de eerste 6 maanden uitsluitend bv te geven omdat je dan het meeste effect haalt wat betreft de antistoffen en anti-allergenen enz. Bij fv speelt dat minder omdat die antistoffen daar al niet in zitten. Komt nog bij dat de bv productie na 6 maanden makkelijker op peil blijft dan daarvoor, dus voor je productie is het t beste om niet eerder dan na 6 maanden bij te voeden omdat de kand dat het anders terugloopt voor die tijd veel groter is.

Probeer overigens niet fv/bijvoeden af te kraken hoor!!! Ik ben absoluut niet anti! Maar als je zowel moeite hebt gedaan om de bv goed te laten lopen is de drempel om bij te voeden veel hoger.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok heb je een punt waar ik niet aan heb gedacht. De antistoffen. Tja dat krijg je dus als je er verder niks mee te maken hebt.

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    @jorietje: Wat word hij groot zeg :D Leuke foto!

@bijvoeding: Bij iedereen loopt het anders inderdaad.
    Je ziet echt 'grote' verschillen bij iedereen hier, wat logisch is natuurlijk.
    Maar inderdaad als je eenmaal aan bijvoeding begint gaat het echt snel zeg.
    Soms te snel! Als je ziet wat Jesley nu op een dag mag/krijgt.
    Is echt veel vergeleken met een paar weken geleden....

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier: Jesley ligt al weer lekker in zn bedje.
    Het 3e (korte) slaapje rond 18.00 uur komt steeds vaker te vervallen,
    waardoor hij s'avonds eerder moe is.
    Hij heeft de laatste tijd nog maar 2 slaapjes op een dag.

Meestal van 09.00 tot 10.30 en van
    13.30 tot 15.30.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier een vergeetachtige hubby.. Stom stom stom!!!!
    Hij zou mee gaan naar de 10-minuten gesprekken en hij vergeet het gewoon!!!! Hij is er nu nog naartoe omdat het uitloopt, maar wel een hele stomme actie.
    Maar aankaarten dat de moeder dit voortaan maar schriftelijk doorgeeft dan heb ik er ook meer controle over zodat ik hubby kan helpen herinneren.

20. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    @Vica, positief dus! Zo kan het dus ook...;)
    Ohhhh mannen, haha gelukkig loopt het uit en kan hij alsnog erbij zijn! Hier ging hubby ook altijd mee naar tien minuten gesprekken maar dat zal wel niet meer gebeuren.

FB, slaapt Jesley nog maar zo weinig?
    Dan heb ik een echte slaapkop!
    Vandaag heeft ze geslapen tot 8.00, en verder van 830-930, 1100-12.00, 13.00-16.00, 1730-1830 en nu ligt ze erin voor de nacht!

Op kdv dagen maak ik haar om 630 wakker, moet 7 uur de deur uit. Meestal valt ze in de auto in slaap en als ik om 730 bij het kdv ben leg ik haar zelf lekker in dr bedje en slaapt ze door tot 10.00. Daarna meestal van 11.15-14.00 en van 16.00 tot ik haar kom halen!!!!

Deel Deze Pagina