April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ cvm..... fijn dat je schoon- en ouders bij willen springen
    met live voeden halen ze vaak veel meer uit de borst dan met kolven
    dus het zou kunnen dat je op die manier wel wat productie achteruit zou kunnen gaan doordat de borsten niet goed geleegt worden

    @ chantico.... helaas geen optie, en op aanraden van fysio liever zo de trappen af dan met 1 tegelijk ook met tassen beide kanten een zodat ik zo stabiel mogelijk in evenwicht ben
    (doe t trouwens al zo min mogelijk alleen als t echt noodzaak is, geluk dat manlief ploegen werkt en zo ook overdags vaak nog effe thuis is)

    @ aardappels, kan je wel invriezen maar dan zonder iets erbij

    @ luckey.... beterschap!!



    visite is hier net de deur uit
    manlief heeft de was opgehangen nu effe koffie en dan kolven en dan naar bed
    morgenochtend om half 9 bij bedrijfsarts zijn voor die tijd louise-faye naar t kdv gebracht hebben en later naar de fysio
     
  2. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    aardappels, meestal kruimige maar zou dat zo veel verschil maken dan? Haha ik weet het eigenlijk niet, weet alleen dat je een aardappel beter kan stampen met een beetje vocht (kookvocht zitten nog vitamine in ook) dan staafmixen.
    Later met een beetje melk maar dat mag nu nog niet. tenzij je het alleen voor Robin doet, dan kun je er natuurlijk een beetje aangemaakte poedermelk in doen ;)
     
  3. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Heb trouwens de zoutloze gepureerde broccoli van Livje ook geproefd om aan haar te laten zien hoe ' lekker' het was haha...Ik moest me echt bedwingen om er niet een beetje zout en kaassaus doorheen te doen :p Wat een vieze smakeloze hap zeg * realiseer me nu dat ik veel te veel zout gebruik met koken, toch maar eens minderen*
     
  4. FB1984

    FB1984 VIP lid

    17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kinderbijslag gaat ook omlaag he:x
     
  5. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    yup 10 euro minder

    @ cvm.... whahaha erg heh die babyhapjesv:p

    hier gister courgette geprobeerd maar hij was t totaal niet met me eens ;)
     
  6. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ja kindergeld daat 35 euro omlaag maar is dit nu per jaar?????
    Kindgebonden budget gaat wel omhoog he.... nouja we wachten het maar even allemaal af.

    Vandaag geen zin gehad om te kolven en dus ook niet gedaan.
    Alina had om 10 uur gedronken op het kdv dus rond 13 uur 1 borst gegeven (en toen wel maar gekolfd want was behoorlijk het lekken haha). Nu ligt ze lekker te slapen sinds ongeveer 45 minuten.....

    Moet binnenkort een dagje shoppen inplannen. Heb zelf laarzen/schoenen (liefst 2x paar) en een winterjas nodig. Daarnaast nog schoenen voor Sem en dikker jasje voor nu voor alina. Och ja eerst maar eens kijken wanneer we dat kunnen doen he.... tijdgebrek is chronisch hier...
     
  7. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Musty: hoe was het bij de bedrijfsarts?

    Ja echt smakeloos hè al die babyhapjes! Ik meng nog wel eens een beetje bv erdoor zodat ze de smaak van mama herkennen.

    Ben ik trouwens de enige die nog niet bijvoed? Nog 2 weken en dan krijgt Guus ook. Ben met de andere twee ook pas met 6 maanden begonnen en wil ze wel gelijk behandelen :D Gisteren Guus inderdaad ook zo hup met een hand in de spaghetti en meteen naar z'n mond! Wil overigens niet zeggen dat hij zo vreselijk toe is aan bijvoeding, maar meer dat ze nu alles willen ontdekken en dat doen babies nu eenmaal via de mond in het begin. Heb wel het idee dat hij nu meer honger heeft en zet echt een keel op als hij niet op tijd te eten krijgt! Denk dus dat over twee weken beginnen geen overbodige luxe is.:D
     
  8. FB1984

    FB1984 VIP lid

    17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    35 euro per kwartaal toch??

    (Hoop dat jullie gelijk hebben met 10 euro per kwartaal:D)

    En wanneer heb je recht op kindgebondenbudget dan??
     
  9. FB1984

    FB1984 VIP lid

    17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Shoppen heb ik altijd tijd voor ;) haha
    Das mijn hobby!

    Alleen helaas is mn portommonee nu echt bijna leeg!

    Vanmorgen nog wel leuk jurkje en riem voor mezelf gekocht.
    En eergister voor Jesley een winterjas + shirt met smurfje
     
  10. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Kgb is inkomsten afhankelijk.... krijgen wij wel dus ben blij dat het meer wordt haha

    Bijvoeding hier ook nog niet hoor.... over 2 weken ofzo en dan groenten en fruit afwisselend. Hoe pas jij het toe me2????
     
  11. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Luckey: ik begin met groenten, maar dan een beetje de zoete varianten. bij de andere 2 ben ik steeds begonnen met worteltjes, daarna erwtjes, pompoen etc en dan als dat lekker loopt ook vruchten introduceren, eerst steeds 1 smaak, beginnend met appel, dan banaan etc
    Ik maak het zelf (stoom alles eerst) en doe er een scheutje bv doorheen of een theelepeltje rijstebloem. Ik vind rapley ook wel een mooie methode maar vind dat mijn kids gewoon wel wat moeten binnen krijgen als ik begin met bijvoeden omdat ik pas laat start. Ik bied dus ook wel losse stukjes fruit en groente aan maar naast de de gepureerde versie.
     
  12. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    682
    113
    Zuid-Holland
    KGB gaan wij hier ook ns ff induiken. Hoorde dat een collega van mij het wel krijgt en wij niet.. En ik weet bijna wel zeker dat zij en haar man meer verdienen dan mijn man en ik, dus daar gaan we ns even achterheen hoe dat nu zit..

    Kregen jullie KGB automatisch of hebben jullie het aan moeten vragen? Meestal gaat het automatisch, maar aanvragen schijnt ook te kunnen.. Ik denk heel simpel als het automatisch hoort te gaan en ik krijg het niet, dan zullen we wel teveel verdienen, maar we moeten het nu toch maar ff uit gaan pluizen ;)
     
  13. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    zo wil ik het ook gaan doen!!!
    ik denk dat ik gewoon over 2 weekjes ofzo eens worteltjes ga koken en dit 2 dagen geef, (zelf maken en dan in de koelkast voor dag erna)..... ben benieuwd, kan niet wachten hoor
     
  14. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    geen idee of wij dit aangevraagd hebben, volgens mij ging het vanzelf.
    doe anders via de belastingsite even uitrekenen......
     
  15. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    van 195 naar 186 p/k


    effe snel mn werk afmaken ;)
     
  16. Chantico

    Chantico Niet meer actief

    Ik dacht dat alleen de kinderbijslag (of hoe het ook heet) van de SVB die iedereen krijgt automatisch gaat zodra je je kindje hebt aangemeld bij de gemeente. De dingen die inkomensafhankelijk zijn en je van de belastingdienst krijgt, dacht ik dat je zelf moest aanvragen. Doe je geloof ik wel over een heel jaar, dus is dan gewoon nog vanaf de geboorte van onze kindjes, ook als je het nu pas aanvraagt. Maar ik weet het niet zeker.
     
  17. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @KGB: Kan je aanvragen via de Belastingdienst. Op hun website kan je ook berekenen of je er recht op hebt, is inderdaad afhankelijk van inkomen.

    @Kinderbijslag: Oh dus 10 euro minder per kwartaal? Dat is nog wel te overzien (al had ik liever 10 euro extra gehad uiteraard;))
     
  18. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    kinderbijslag gaat automatish na aangeven van je uk op gemeentje huis

    kindgebondenbudget moet je zelf bij belasting aanvragen


    @ minime... idd 'maar' gelukkig 10 p/k
    liever erbij maar ja beter dan dat ze bij wijze van hop 50,- p/k inhouden;)

    @me2.... hoe maak je dan pompoen klaar? :) (nog nooooooi gedaan)



    vandaag bij bedrijfsarts geweest
    mn eigen werk zit er nog lang niet in
    mag evt 2x 30 min licht administratief werk gaan doe....... áls ze dat hebben, wat waarschijnlijk niet t geval is
    volgende maand terug komen en dinsdag even babbelen met leidinggevende over t administratieve werk wat er mssn is

    ook naar fysio geweest, maar daar niet zoveel aan gehad deze keer :s

    mathieu-dareau is lekker aan t boeven geweest, t is zon lachebek en dondersteen ook
    ons meis heeft gestuitert op t kdv vandaag
    morgen cakejes met dr bakken
    superleuke laarzen voor dr cadeau gehad :D me very happy
    ze vind ze zelf ook helemaal t einde gelukkig

    jut en jul liggen nu compleet uitgetelt in droomland
     
  19. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :p trouwens effe spam.... zo grappig hoe de kleine man mn borst altijd enthousiast aanvalt
     
  20. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    en bijna 6 mnd bv gehaalt :D en hopelijk komen er nog heel wat maanden bij
     

Deel Deze Pagina