Dit heb ik net in je andere topic hierover neergezet hihi 7.30u fles 180/6 + ontbijtgranen 11.00u fruit, ca 125 gr 13.30u fles 180/6 17.00u groente ca 200 gr + half uurtje erna wat yoghurt met n drupje roosvicee 20.00u of 20.30u 180/6
Wij gaan binnenkort naar Center Parcs en willen we voor het eerst met Lars gaan zwemmen. Nu schijnen er zwemluiers te bestaan.. Is dat handig of juist helemaal niet of hebben jullie er geen ervaring mee? En koop ik die gewoon bij een kruidvat o.i.d.? En hebben jullie nog meer handige tips voor het zwemmen met zo'n ukkie?
was net bij Wibra een slaapzak wezen kopen, ze lig nu in een 80, dus denk neem voor de winter maar een 90.....daar verzoop ze in.......moest het armpje omslaan (en flink) eer ik een handje tegenkwam!!
drinken.... ik heb er ook geen verstand van hoor, geen idee hoeveel ml alina drinkt op een dag. als ik naar het het dikgedrukte van FB kijk, is het dus wel genoeg.... Hier...z it er weer doorheen. wordt er ook zo onzeker van. Faal ik nu of moet ik het ergens anders zoeken. Op het schoolplein had 1 ouder het tegen andere ouder over het feit dat kinderen zindelijk moeten zijn bij naar basisschool gaan en dat de juffen wel wat beters te doen hebben dan kinderen schone kleren aan te trekken. De klas van Sem komt naar buiten en wat heeft Sem.... schone broek aan. Hij was te laat bij de wc, zei hij. Pfff wat voel ik me even neergeslagen zeg. Net thuis was hij het kleien en hij gleed met de placemat van de tafel af... troosten dus. Ik vroeg hem toen tijdens het troosten of mama wel lief is. JA. Doet mama ook wel eens wat fout.... hij begon toen te huilen en zei: dat je telkens vraagt waar ik heen ga.... (als hij opeens de gang op loopt vraag ik wat hij gaat doen, hij gaat dan meestal plassen of iets boven pakken). Ik heb hem toen nog even lekker beetgepakt.... Dat is ook het enige dat ik fout doe en volgens hem de oorzaak dat hij in de broek plast. Ik zei dat mama dat dan niet meer zal vragen. En dat hij het moet zeggen als mama niet lief is of iets fout doet. ik weet ht even niet meer hoor......
Bedankt voor je schema Zwemluiers zijn wel erg handig hoor. Het schijnt dat de plas er wel doorheen gaat, maar poep niet ! haha Je hebt ook speciale zwembroeken wat meteen een luier is zegmaar. Ik heb ze bij kruidvat gekocht. Zo´n leuke zwemband waar ze in kunnen hangen is ook er leuk! Zal zo een foto zetten van Jesley.
Ow ja.. zo'n ding is idd ook handig FB, daar zal ik ook ns naar gaan kijken... Ben zo benieuwd hoe hij het vindt
Wauw steeds vaker zit ze op handen en knieën te wippen maar komt niet vooruit. Zo grappig als ze dan kwaad wordt hihi. Ze "kruipt" ook de hele box door maar ligt liever op e grond. Ons heerlijk meisje. Denk dat ik zaterdag een uurtje met sem erop uit trek........
FB, balen dat Jesley eczeem heeft! En schrikken dat hij zowel bij de stekker/snoer als de klamboe kon! Gelukkig ontdekte je het op tijd! Kinderliedjes: alle liedjes met een hoepeltje erom. Niet echt een mooie luistercd (5 stuks!) maar je kent echt álle liedjes (weer) als je deze af en toe luistert Ook te leen bij de bieb. Vocht: ik hield altijd een beetje aan 500 tot 1000 ml per dag voor babies en dreumessen. Weet niet meer hoe ik daar aan kom. Luckey, hartstikke knap van je dat je met Sem in gesprek bent gegaan over hoe je het doet als mama. Dikke knuffel meis, je bent een topmama en iedereen heeft bepaalde dingen die niet lekker gaan met zijn/haar kind en daar kom je met veel liefde, geduld en misschien wat hulp vast best uit! Nathan begint ook 'kruiphoudingen' aan te nemen af en toe. Vraag me af of hij eerder gaat tijgeren of toch nog eerst leren terugrollen
had het hele verhaal (en meer haha) naar mijn vriendin gemaild en toen ze het in het kort tegen haar man vertelde, gaf haar dochtertje antwoord. Heel stellig zei ze: sem vindt het niet leuk op die school en wordt gepest. Ze werd kwaad toen haar moeder vroeg hoe ze daarbij kwam en dat ze de school niet eens kent. Meisje is 3 jaar oud. Morgen toch maar eens aan sem vragen of er kinderen zijn die hem pesten en of hij het wel leuk vindt daar. Morgen ook nog de dokter dus afwachten even......
@jojoki: als ik je een tip mag geven dan zou ik toch gaan voor de wat duurdere zwemluiers van huggies, die sluiten namelijk ook echt heel goed aan bij de beentjes...Je kunt ze ook in de taille nog wat verstellen met een klittenbandje! Ze zijn echt superfijn! Ik heb namelijk met Maud al een keer meegemaakt dat ik in het babybadje ineens allemaal 'rare stukjes' tegenkwam...Je begrijpt me al he? Verder is idd die zwemband die FB liet zien heel leuk! En vergeet niet om iets mee te nemen om in de box te leggen (handdoek of kleed) en een aantal droge/schone luiers voor de momenten dat je op de kant bent... Verder lekker gaan zwemmen, is zo leuk! @schema's, Stijn komt vandaag ook uit op 3x bv hoor...Kan het niet helpen....Zal wel ok zijn! Ik vind dat jullie kids aardig drinken hoor! Maud heeft nog nooit zoveel gedronken... Hier is het als volgt vandaag: 8.00 bv 10.30 fruit 200 gram 13.00 bv 17.15 warm hapje 200 gram en straks rond 21.00 of 22.00 bv Andere dagen is het: 6.30/7.00 bv 9.30 fruit 200 gram 12.00/12.30 bv 15.00/15.00 warme hap 200 gram 17.30/18.00 bv 21.00/22.00 bv Vandaag dus door het 'uitslapen' en een langere middagdut een voeding minder...prima toch! @rust hier: ik moet eerlijk bekennen dat ik dat wel fijn vind, kan ik het wat beter bijhouden @iedereen die ik weer vergeet: sorry!
hoi hoi, Luckey, wist je maar wat Sem nou echt dwars zit he....sterkte! Jullie mannetje komt er wel, hij heeft in ieder geval een mama die heel hard zijn best doet voor hem! Zwemluiers: Hier ook die van kruidvat en bevallen prima, nou moet ik wel zeggen dat ze er nog geen één keer in gepoept heeft Het schijnt dat baby's in (zwem)bad sowiezo hun ontlasting vast houden, mijn zus hoefde om die reden dan ook geen zwemluiers te gebruiken bij babyzwemmen (werd vermeld door het zwembad) en er is nooit een ongelukje gebeurd met haar drie kids tijdens het zwemmen. Kinderliedjes: Inderdaad die van een hoepeltje erom, kids vinden het geweldig. Ik ken natuurlijk alle liedjes door mn werk en zing ook heel veel voor Liv. Vind ze prachtig! Hier: Liv heeft het iig de hele dag volgehouden op het kdv maar was volgens de leidsters niet zichzelf, erg hangerig, meer piepen dan normaal, wilde geen fruit en liet van de tweede voeding 100cc staan. Maar met wat meer aandacht ging het wel goed (genoeg) om te kunnen blijven. Tja, het liefst hou je je kind dan toch thuis maar moet toch echt ook werken
@cvm: dan is Maud een uitzondering op de regel, die heeft het in de tummietub ook al eens gedaan en in het zwembad dus ook
@Vica: Succes met je gesprek donderdag! Maar gaat vast goedkomen @FB: Gaat goed met je dieet zeg! Knap hoor! Je moet de discipline maar hebben (daar gaat het mis bij mij hihi) Ons schema nu: 07.00: Fles 180cc + 6 09.30: +/- 100 gr fruit 12.00: Bordje pap 15.30: +/- 100 gr groente met babykoekje 17.00: Fles 180cc + 6 21.30: Fles 180cc + 6 De laatste tijd drinkt hij of zn ochtendfles of de fles van 17.00 uur niet meer helemaal leeg. Vandaag had hij bv 120 (!) cc van de 17.00 uur laten staan. Om 18.30 heeft hij toen nog een toetje (kwarkolino) gehad. Hij is al een aantal dagen goed verkouden, en eet daarom ook minder. Hij heeft vandaag en gisteren ook geen groenten gehad (duwde hij weg). Binnenkort wil ik brood gaan proberen, en dan ook ander vocht te geven. Volgens het CB was het nu (met bovenstaand schema) nog niet nodig meer vocht te geven. @Jorietje: Geef jij gewone yoghurt (mager/halfvol/vol?) of speciaal voor baby's? Ik vind die kwarkolino zo duur, wil eigenlijk gewone yoghurt gaan geven, maar weet niet of dat al mag. Wij gaan ook naar Centerpars (18 nov - Port Zelande). We hebben al een paar keer met Robin gezwommen, gewoon hier in het zwembad, en zwemluiers zijn ideaal (en volgens mij verplicht). Je kan ze inderdaad gewoon bij de Kruidvat o.i.d. kopen. Per 5 of 6 stuks geloof ik. Ik wil nog zo'n zwemband gaan aanschaffen: Speelgoed 763608 Babyfloat 79cm Lijkt me wel handig, heb je je handen vrij. (zie nu dat FB al een fotootje heeft geplaatst van hoe het in de praktijd werkt hihi) @Luckey: Laat ze maar kletsen. Makkerlijker gezegd dan gedaan. Een kind laat zich niet dwingen zeggen ze toch? Jij bent een hartstikke goede moeder hoor! @Chantico: hier ook een ventje die nog niet kan terugrollen van buik naar rug, maar wel al druk bezig is met vooruit en achteruit 'schuiven'. Misschien dat hij nooit terug gaat rollen, maar gewoon gelijk gaat kruipen en zitten straks @Hier: Robin heeft nog steeds vuurrode wangetjes. Ze zijn ook wat schraal/droog. Ik heb er dus maar witte vaseline opgedaan, hopelijk helpt het. Ook nog wat rode vlekjes op zn kin...het ziet er zo zielig uit. Morgen gaat hij weer een dagje bij oma spelen, even geen KDV bacterien Net na het douchen weer Luuf gesmeerd, hopelijk slaapt hij vannacht weer wat beter. Afgelopen nacht ben ik er weer 4 keer uitgeweest, maar ging al beter dan de nacht ervoor.....pfff best vermoeiend hoor. Misschien ben ik gewoon verwend omdat hij al die maanden zo heeeeeerlijk doorsliep
Mini, ik heb gisteren een megapack kruidvat luiers gekocht, 96 luiers voor 12,99! Was goedkoper dan de aanbieding van de etos die ik eerst wilde halen (2 pakken a 42 stuks voor 13 euro). Ik ga lekker lezen in bed, over een uurtje nog voeden en dan lekker slapen Weltrusten!
Kan je witte vaseline ook kopen?? Of alleen op recept van huisarts? Ik heb het nu voor Jesley gekregen, maar gaat snel op. En vind t voor mezelf ook erg fijn spul. Dus als ze moeilijk doen met herhaalrecept koop ik het wel zelf. Dieet: Ik heb normaal ook geen dicipline hoor, maar doe t nu samen met collega's, en elke week wegen met zn allen. En ik heb het verzonnen, dus kan dan echt niet voor lul staan dat ik ben aangekomen hahaha, werkt echt super zo! En ik zie t zelf ook dat ik afgevallen ben. En vriend ook (wauw,wonder!!) Dus ja, dan houd je het wel vol En ben al mn zwangerschaps kilo's kwijt
@CVM: Ik denk dat ik ook weer zo'n megapak ga halen. Heeft Liv ook maatje 3? @FB: Witte vaseline kan je bij de apotheek kopen, zonder recept.
@FB, gaat idd hard de kilo's! Hier kan je witte vaseline ook zonder recept kopen bij de apotheek. @Toetje, ik geef nu kwarkolino, puur om te kijken of hij het lekker vind. Hierna gaan we over op yoghurt. Ik heb milde yoghurt gepakt. @Zwemmen, hier ook een meis die gewoon in bad poepte hoor. Dus zeker weten wel een zwemluier. Altijd de kruidvat gebruikt en die bevallen prima. Hier is mijn meis weer zo goed als beter... Alleen......... Ze heeft weer krentenbaard! Jippie *not* Morgen maar weer een zalfje bestellen. Hier net de vergadering gehad en besloten deel te nemen aan de buurtpreventie. Alles voor de veiligheid van de kids. Morgen komt er weer iemand voor de koelkast. Alleen is dit er 1 die wilt afdingen steeds. Ik hoop zooo dat ze niet te lang doorgaan. Ik haat dat eigenlijk. Prima als je het vraagt maar continu er over doorzeuren is wel vervelend. Het zijn ook buitenlanders want ze klonken exact als de familie van mijn ex. Ze komen ook sochtends en dan is hubby er dus niet. Ben benieuwd...
Ik geef hem volle yoghurt, eerst een paar dagen puur gegeven, maar dat spuugde hij steeds terug en keek ook errug zuur.. Toen een drupje roosvicee erdoor gedaan en daar zit hij heerlijk van te smullen. Hij krijgt nog erg weinig hoor (een potje van olvarit 4 mnd voor de helft gevuld). Op papier van cb staat dat het vanaf 7 mnd mocht, wij zijn ietsje eerder begonnen met een paar hapjes om te wennen En idd zo'n zwemband gaan we ook aanschaffen, leuk kan ik kopje ondergaan en kunnen we zo kiekeboe spelen, zie het al voor me.. En zwemluiers gaan we ook aanschaffen, zal wel even kijken welk merk.. Wij gaan vanaf 7 nov naar DLD, heb er nu al zin in, lekker zwemmen met meneertje Thnx all voor de zwemtips, nog meer tips altijd welkom.
Ik neem dit altijd mee met zwemmen: - 3 hydrofiele luiers - badcape - 2 setjes kleding (voor als het in het natte valt) - zwembroek - zwemluier - luiers - fototoestel - bodylotion - dikke grote handdoek om eventueel in een box te leggen Dit was het denk ik Ik ga morgen middag denk ik weer met Jesley zwemmen! Er is deze week geen babyzwemmen, dus lekker vrij zwemmen in het peuterbadje