April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    @KGB, ging hier echt automatisch 2 keer.

    Hier net naar school geweest. Hubby had het maar moeilijk met Vince. Hij huilt tegenwoordig weer verschrikkelijk als ik niet in de buurt ben. Lekker dan!
    Verder gewoon heel moe dus sorry maar echt reageren zit er even niet in nu.
     
  2. MiKiJa

    MiKiJa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    hier ook nog complete bv !!

    en kgb...ik snap er geen snars van, al aan zoveel mensen gevraagd wie wil me helpen....maar ineens weet niemand er iets van af.....
     
  3. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Musty: mooie bv foto! Ik heb nooit de kunst van het liggend voeden onder de knie gekregen en heb toch al 2x7 en 1x bijna 6 maanden achter de rug hahahaha. Ook ik hoop nog een tijdje bv te geven, zeker omdat het wel eens de latste zou kunnen zijn, maar met bijvoeden ging mijn productie wel snel achteruit.....

    Pompoen in kleine stukjes snijden en ook koken/stomen! Wordt hier veel gegeten in witserland ook als soep bijvoorbeeld.

    Vica: knuf!

    Ik weet helemaal niets van kgb en dat soort dingen. Volgens mij zijn wij daar nooit voor in aanmerking gekomen....
     
  4. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ me.... grappig ik had en heb soms nog problemen met zittend voeden ;)...... bij ons meis lukte het alleen maar liggend
    nu overigens wel handig als ik zittend voed is ie heel snel afgeleid op t moment, dus lekker op de slaapkamer zonder prikkels

    ik ga t eens proberen pompoen :)

    hier nog geen achteruitgang van productie gemerkt ondanks dat ie savonds een 'potje' groente na binnen werkt
    om 16.00 voeding
    17.00 groente
    en tusse 6 en half 7 is t alweer aanvalluh :p
    dit deed ie ook zonder de groente, veelvraatje whaha
     
  5. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @KGB/Kinderopvangtoeslag etc: heel gemakkelijk aan te vragen als je maar het juiste toetsingsinkomen/verzamelinkomen gebruikt. Dat heb ik nog niet goed begrepen. Aftrekposten van de hypotheekrente etc.
    Gelukkig hebben we de aangifte van 2010 die onze belastingadviseur heeft gedaan, en kon ik het daar van overnemen. Dus ik ga ervan uit dat het goed is gegaan....maar ik ben wel een beetje bang voor de aanslag volgend jaar. Toch bang dat ik het ergens niet goed heb gedaan, en ineens heel veel geld moet terug betalen.

    Maar goed, KGB hebben wij toch geen recht op.. dus daar hoef ik me dan niet druk over te maken;)

    @Pompoen: KLinkt lekker! Ik houd zelf wel van pompoen. Ga morgen eens kijken of ik het kan vinden:D

    @Hier: Hubby heeft vandaag ongeveer alle meubels (behalve het aquarium van 1.80m...beetje zwaar...400 liter!) in de woonkamer verplaatst. Even wennen, maar zoveel meer ruimte!
    Vrijdag gaat een muurtje in de keuken er nog uit, waardoor we dan vanuit de woonkamer de keuken in kunnen kijken, en een soort bar-effect krijgen. Ben benieuwd als ik thuis kom van mn werk....hihi

    Zo nu lekker slapen. Goodnight ladies!
     
  6. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Goedemorgen,

    @pompoen, ik vind het echt vies maar bij Vince valt het zeker in de smaak.

    @MiniMe, anders is dat dan he als de spullen verplaatst zijn :D.


    Hier wederom veel te vroeg vandaag. Maar maar goed ook want hubby zou zich verslapen.
    Vandaag weer naar het cb met Vince. Even wegen. Vorige keer was hij wat afgevallen, dus ben benieuwd hoe het vandaag is.
    Verder even bezig met schoolwerk als de kids meewerken. Ik wil er echt snel doorheen zijn. En dan desnoods maar als Vince 1 is fulltime gaan werken. Maar eerst maar eens kijke of dat wel loont.
     
  7. MiKiJa

    MiKiJa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    je dat toetsinginkomen is allemaal van het jaar daarvoor....toen had ik nog ww.....heb nu niks noppes nada........
     
  8. Fleuri

    Fleuri Fanatiek lid

    17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ha lieve allemaal

    Ben jullie niet vergeten hoor!
    Ik en mijn man hebben een paar heerlijke dagen in Barcelona gehad. Het was fantastisch om weer even ouderwets met zijn tweetjes te zijn en niet te leven op 'schema's' :).
    Heb wel kunnen kolven, maar dat ging dan regelrecht weer in de goot. Dat betekende voor mij dat ik lekker aan de wijn kon! Heerlijk!:D

    Uiteraard hebben we de kindjes reuze gemist en zaten we regelmatig op een terrasje tegen elkaar te vertellen wat voor een fantastische kinderen we hebben! Hihi...
    Gister avond F opgehaald bij mijn ouders. Ze heeft het daar heel goed gedaan. Elke dag kregen we even een sms-je met een up-date.

    Wat was het heerlijk om haar weer vast te houden, haar kusjes te geven op haar zachte wangentjes, haar blote voetjes in mijn handen en haar teentjes die om mijn vinger krulden.....zwijmel ;)

    Over uurtje komt T weer thuis. Hij is bij mijn s.ouders geweest. Die hebben er ook zo van genoten!

    Nu nog even snel het huis aan kant maken en dan kom ik verder lezen.
     
  9. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Fleuri: hahaha dit doet mij denken aan ons lange weekend in februari in Barcelona. Toen zaten de 2 kids thuis met schoonmoeder en wij op een terrasje in Barceliona steeds maar over die kids praten hahaha. Was toen zwanger van Guus dus helaas geen wijn voor mij toen.
    Voelt wel tegenstrijdg he als je de elk door de goot moet spoelen! Maar ik denk maar altijd zo, dan heb ik gewoon nog lekker genoeg voor als ik weer terug ben :D
     
  10. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hier net weer eens op de weegschaal gestaan..... 56 kilo met kleding en schoenen aan!!!!
    Dat is gewoon net zo "zwaar" als op mijn dieptepunt tijdens de zwangerschap (toen was ik 55.3)
    Ik weet wel regelmatig, niet wat ik zou moeten maar ook weer helemaal niets..... minimaal 4 sneden brood, avondeten en tussendoortjes....
     
  11. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    fleuri... fijn dat jullie zo genoten hebben.
    hier echt nog niet aan de orde dat we zelfs maar 1 nacht weggaan zonder kids.
    In de eerste plaats omdat ik het nog niet wil en op de 2e plaats omdat dochterlief in de avonduren gewoon niet stil is zonder mijn aanwezigheid....... (zelfs als ik in bad lig en zij is beneden bij papa is het huilen)
    maarja komt nog wel...
    Wel jammer idd dat je de melk weg hebt moeten gooien....

    mikija.... met het inkomen van vorig jaar *dus met de ww* hadden jullie toen recht op KGB?????
     
  12. MiKiJa

    MiKiJa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @luckey......daar heb ik niet naar gekeken eigenlijk, toen hadden we nog geen kind hihi
     
  13. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nee ik bedoeld heb je het met het inkomen van 2010 berekend of je recht op kgb hebt?
     
  14. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    hoi hoi,

    musty, prachtige bv foto's...liggend voeden zoals jij dat doet lukt hier ook niet, wel vinden we het allebei heerlijk om liggend op ons zij te voeden in bed. Dan heeft ze dr armpjes om mn borst terwijl ze mooi rustig drinkt en kan ik precies dr bolletje kussen. Puur genieten. dat doen we dus elke ochtend en avond :) Overdag gewoon zittend voeden.

    Kolven: Ik kolf nu 3x per dag om 10,13 en 16 uur en totale opbrengst is dan zo'n 360cc. Precies genoeg dus voor de twee voedingen van 180 die liv nu op het kdv krijg overdag.
    Baal er wel van dat ik niet meer gekolfd krijg in 3 sessies maar het is niet anders. Gelukkig heb ik naast het kolven als ze live drinkt wel meer dan genoeg melk dus aan mijn productie ligt het niet!
     
  15. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ minime.... succes met t breken morgen!

    @ fleuri... super dat jullie to leuk hebben gehad!

    @ luckey.... 56 kg is toch niet verkeerd ?

    @ cvm... hoe bedoel je liggend voeden? want ik lig ook gewoon op mn zij op de foto ;)
     
  16. MiKiJa

    MiKiJa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ja ik snapte je, maar ik had daar nog niet over nagedacht....ik dacht alleen maar van ik heb nu niks meer....maar je kan het laat maar zeggen niet vooruit aanvragen
     
  17. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    mikija.... ik snap het even niet. je kunt toch de toeslagen 2011 uitrekenen... of niet.....

    hier.... alina komt sinds een week weer voor 2 nachtvoedingen. van de ene kant vindt ik het niet erg (ze heeft het blijkbaar nodig) aan de andere kant zou ik haar het liefste eens iwllen laten huilen om te kijken of ze weer in slaap valt.... Ik zit nu nl weer op 8-9 voedingen en ik vond ons ritme net helemaal super. (nachten van half 9 tot half 8 en 5-6 voedingen overdag)

    Musty.... ik ben 1.68 groot en heb met dit gewicht dus een BMI van 19.4 op zich wel een gezond gewicht maar ideaal is volgens mij 65 kilo ofzo.....

    kolven.... ik heb er af en toe geen zin in en doe het dus ook niet meer zo vaak. Meestal smorgens de kant die ze niet drinkt (alleen als ik moet werken of als ik op niet-werkdagen veel stuwing heb) en op het werk 1x..... De ene keer heb ik 200 samen, de andere keer 300... wisselt heel erg.
    Op het kdv krijgt ze 1 fles, die varieren van 100 tot 200 haha....
     
  18. MiKiJa

    MiKiJa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    @luckey...ik pb je wel ff vandaag ofzo
     
  19. jojoki

    jojoki Actief lid

    5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gevonden! en weer even eea bijgelezen!!

    Pff het lijkt wel alsof ik nergens tijd voor mezelf heb de laatste tijd!


    @financieel: wat vervelend dat er meerdere zijn die het straks echt lastig krijgen met die stomme bezuinigingen!
    Zat net ff te lezen wat ze in de zorgverzekering gaan schrappen en dan de eigen bijdrage omhoog jemig!

    Ben ook erg nieuwsgierig wat we straks nog krijgen aan kot of kinderboijslag...

    Het kan toch niet zo maar doorgaan dat iedereen aan alle kanten steeds meer en meer moet betalen!! straks gaan de burgers nog failliet. Kan me er echt boos om maken , en dan niet zozeer voor onszelf want wij redden het wel maar met name voor diegene die straks alle eindjes aan elkaar moeten knopen!


    Verder: ik hoop hier weer mee te lezen en af en toe te schrijven:)
    Maar beloof niets meer , ik dacht de vorige keer ook weer actief mee te schrijven:S

    @me: ben begonnen met de mimetherapie en ik heb er echt zin in!
    Kan nu weer drinken zonder rietje Jahooeeeee:)
    t gaat allemaal wel lastig want ik moet heel veel dingen weer helemaal vanaf het begin leren en over blijven nadenken bij elke handeling.
    verder hier alles helemaal goed:) Sam is weer goedgekeurd bij het cb met een gewicht van 7460 gram en 67 cm lang.
    Heerlijk een kindje die normaal gewicht is:)

    Tot snellllll!
     
  20. Mir1984

    Mir1984 Fanatiek lid

    8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Zo héhé, gisteren al een heel stuk getikt gooide vriendlief eten in het roet door de computer af te sluiten :$, dus weer opnieuw!!!

    Wel fijn zo'n nieuw topic, want als ik een paar dagen niet geweest ben en ik weer terug wil lezen weet ik nooit op welke pagina ik voor het laatst geweest was ;).

    @Musty: ja Daimen heeft hele lange wimpers (ik ben jaloers). Valt vast niet mee met je rug en bekken klachten en dan 2 dondersteentjes die steeds gedragen willen worden! Respect dat je nog zo goed vol houdt. Gefeliciteerd met je 6 maanden bv! Op naar de volgende 6 mnd..?
    Mooie foto's van je kanjers heb ik weer voorbij zien komen. LF lijkt idd erg veel op jou :D.

    @Hier: gisteren begonnen met worteltjes. Meneertje vond het super lekker en schrokte het naar binnen haha. Zondag gaan we bloemkool voor hem maken en miss wat fruit proberen. Oh en bij het cb geweest. Daimen weegt nu 8210 gram en is 68 cm :$ bollie!!! haha..

    Vorige week besloot meneertje trouwens rechtop in z'n wipstoel te gaan zitten.

    Bekijk bijlage 185094
     

Deel Deze Pagina