Zo 250 euro is idd super weinig zeg! Knap dat jullie het nog zo lang volhouden, ik zou echt gek worden denk ik haha. Wij hebben ook niet veel over aan het eind van de maand, maar gelukkig wel meer als 250 euro.
He Vica, ik werk "fulltime" nou ja ben 1 dag in de week thuis maar goed dat rekenen ze hier onder fulltime. Moet zeggen dat ik het vooral niet trek om m'n huishouden er nog goed bij te doen. En daardoor raak ik weer in de stres. Ben ik het overzicht kwijt en raak ik in een dip omdat ik me zo'n slechte moeder voel. hahaha tis erg als ik het zo opschrijf. Manlief en ik werken ernaar toe dat ik bij hem in het bedrijf instap. Dan wordt het nog meer werken maar dan wel voor mezelf en kan ik m'n tijd variabel indelen. Dus en meer tijd voor de kindjes en m'n huishouden. *droom droom* duurt nog wel ff voor het zover is, maar er is een eind in zicht.
Jojoki: fijn dat de therapie zo goed gaat!! En Sem lekke gegroeid! Mir: mooi dat de wortels goed gaan! Guus gaat ook zelf zitten in z'n wipper....het echte kleine is er vanaf....Lekkere stevige vent is Daim! Musty: MD weer lekker gegroeid! Houd niet op he Luckey: balen van die nachtvoedingen... ik weet ook niet zo goed wat je er verder aan kan doen... 1x kijken wat er gebeurd als je haar laat huilen? maar dan is gelijk het hele huis wakker.... Vica: wat balen van de rommelmarkt!! hoop dat het wel doorgaat! Hier dit keer helemaal geen boz meer gehad. Bij de eerste paar maanden echt gebruikt, bij de 2de nog nauwlijks en nu dus in de kelder laten staan hahahaha. Heb hem nog niet gemist. Guus speelt lekker op een kleed op de grond of in z'n wipper. Door de reflux kon hij de eerste maanden ook helemaal niet plat liggen dus een box was dan ook niet handig geweest. Ja, ik werk full time met 3 kids En ik heb wel zeker een keus, want ik hoef niet te werken maar vind het gewoon erg leuk. Ik heb daarnaast ook veel minder stress omdat niets perse af moet wat ik wel zou hebben als ik part-time werkte en dus alles in minder dagen moet doen. Voorts is de structuur en routine vor mij en ons gezin gewoon heel goed.
Zwaai! Nathan krijgt sinds drie dagen een (dunne) papfles 's avonds en z'n darmpjes lijken het wel oké te vinden. Hij slaapt er alleen nog niet langer op (maar het is ook nog maar erg weinig pap). Dus moet helaas zeggen dat ik de 6 maanden volledige bv nét niet gehaald heb, maar hij was er zo aan toe dat we toch maar niet nog twee weken gewacht hebben om zo'n getalletje te halen ten koste van hem
@Chantico, ach die 2 weken.. Bijna 6 maanden volledig is beter dan volle 6 maanden als je kindje echt toe is aan bijvoeding. @Me2, ja van jou wist ik het dat je fulltime werkte. Maar jij werkt ook vaak vanuit huis toch? @Koeky, ik heb juist die chaos als ik thuis ben en tijd over heb. Bij mij moet eigenlijk alles via planning gaan. Dat heb ik helaas altijd gehad. Het meest perfect zou zijn 36 uur in 4 dagen, aaar weet niet of dat te vinden is. Hier nog steeds niemand gevonden voor de rommelmarkt. Baal er echt van. Maar ik ga zowiezo. Al zou hubby een paar keer langs moeten komen zodat ik naar de wc kan. Gaan zal ik. Ik ga geen 30 euro weggooien.
Vica: ja werk grotendeels van thuis uit en ben dus heel flexibel. De was is dus ook al opgevouwen en de boodschappen gedaan als ik smiddags de kids haal. Ik heb dan dus 100% aandacxht voor hen en mijn situatie is dus niet helemaal vergelijkbaar met andere moeders die full time of parttime werken. Ik herken dat wel van jou wat je zegt over planning. Bij ons loopt het dan ook gewoon het meest gesmeerd! Chantico: kan het me helemaal voorstellen. Hier ook een ventje dat volgens mij smacht naar meer dan melk. Weet niet of ik die 2 weken dus ook nog red met enkel bv. Wellicht volgende week als we met vakantie zijn al wat groente.... Nou dames, weet niet of ik ergens komende week internet heb, dus even zwaai! Wij gaan een weekje met vakantie!
@Me2, veel plezier op je vakantie! Heerlijk, ben jaloers. Hier is overigens de noodzaak om een strakke planning te hebben al vanaf kinds af aan aanwezig. 1 van de redenen dat ze mij toen gingen testen op autisme. Ook mijn sombere gevoel altijd (echt altijd), mijn fantasiewereld (vooral als kind, ik leefde een eigen wereldje), moeilijk contact maken enzo. Alles is nog aanwezig maar de noodzaak op planning wordt eigenlijk alleen maar erger. Dit is dus ook waarom ik het NIET leuk vind om een relaxe baan te hebben. Het moet druk zijn. Als ik rustig aan moet gaan werken om aan de tijd te komen dan dwaal ik af. Dan kan ik mij de rest van de dag echt niet meer concentreren. Daar heb ik thuis ook last van. Ik heb eigenlijk tijd over. Dan kan ik mij niet meer aanzetten om echt wat te doen of echt wat af te maken en wordt ik down. Werken in de zorg zou dan perfect geweest zijn haha, daar is nooit rust .
Vica: Full-time werken lijkt mij niks. Alleen voor ritme en regelmaat zou het wel fijn zijn ja.... Alleen moet je je kindjes dan ook heeel veel weg brengen, en dat kan ik niet! Helaas moet ik vanaf juli 2012 ook weer 4 x 9 gaan werken. Is eigenlijk ook fulltime! Dan loopt mijn ouderschapsverlof af... Ik mag helaas niet minder werken van mijn werkgever! Toch ga ik zeker nog wel een gesprek aan om te blijven proberen dat ik wel 3 dagen mag blijven werken! Anders ga ik kijken hoe het gaat met 4 dagen, en anders op zoek naar ander werk! Dan maar minder geld en krapper zitten! Maar zie er NU al tegenop!
Hier gaat alles eigenlijk goed, zijn gangetje! Lekker lang weekend vrij. Vandaag, za, zo en ma Heerlijk hoor! Vandaag zoveel mogelijk in huis gedaan. Laatste was zit er al weer in! Dus nu lekker echt vrij! Vriendlief moet helaas wel werken alle dagen! Morgen een kinderfeestje met als thema: Tinkerbell! Dus even kijken of ik nog iets in elkaar kan toveren dat Jesley op Peter Pan lijkt haha Iemand tips?
Musty: Dacht dat je op de foto op je rug lag met md op je buik drinkend, verkeerd gekeken. Me2: Fijne vakantie! Vica: Succes op de rommelmarkt, hoop dat je alsnog iemand vind! box: Hier nog wel hoor, en voorlopig blijft ie staan. Mir: Heerlijk wijs mannetje heb je! Verder: zeeeeeef Hier: Vandaag advocaat geweest, boeiend en ze ziet er wel een zaak in. Volgens de tabellen die ze hanteren gebaseerd op het aantal kinderen en gezamelijk inkomen van hubby en ex ten tijde van de scheiding betaalt hij zelfs al jaren veel te veel! Verder lk gebeld, wilde domperidon gaan slikken ivm productie issues, heb moeite om genoeg te kolven, het lukt wel maar echt net aan. Ze raad het echter af en adviseerd om de laatste voeding om 23 uur waar ik Liv wakker voor maak af te kolven ipv te geven en dan eventueel weer een nachtvoeding te geven. Nou vind ik die nachtvoeding helemaal niet erg, maar heb nu een kind dat doorslaapt en ben zo bang dat het een gewoonte gaat worden en dat ze straks met een jar nog 's nachts komt terwijkl het nu zo goed gat. Wat zouden jullie doen? En oja.......WEEKEND!!!!!!!!!
Nathan heeft deze week een paar keer bijna een bord van tafel getrokken of midden in het eten gegrepen toen hij op schoot zat tijdens het eten. En maar kijken naar het bord en het eten en hoe wij dat in onze mond stoppen en steeds proberen om er bij te komen met z'n armpjes en z'n hele lijfje overhellend En die nachtvoeding zou dan je productie ophogen ofzo? Want anders zou je dus ipv voeden om 23.00 uur gaan kolven en ik zie niet zo in waarom dat je productie ten goede zou komen... Hier nog steeds een nachtvoeding en ik ben ook bang voor gewoontevorming. Als Liv doorslaapt, zou ik zeker niet onnodig gaan klooien en weer een nachtvoeding introduceren. Op je werk moeten kolven is al vervelend genoeg, ik probeer dat thuis echt zoveel mogelijk te vermijden! Ik heb best wel veel voor de bv over, maar dat kolven... Als je moeite hebt met kolven moet je je afvragen of je te weinig melk produceert of dat je het wel in je hebt maar er niet uit krijgt. Beiden hebben een andere aanpak nodig. Ik neem aan dat je de andere trucs om je productie te verhogen (rust, genoeg drinken, goed eten, speciale dingen eten misschien) al hebt gedaan. Als je de melk wel maakt maar het probleem in het kolven zit (dat de tsr dan moeilijk komt), kun je een oxytocinespray proberen, via de ha te krijgen. Mag ik vragen hoe lang je hoopt nog te kunnen voeden? Als je productie afneemt, is het dan geen optie om je lichaam daarin te volgen en langzaam af te gaan bouwen? Ik ben mezelf deze week ook deze vragen aan het stellen en ik denk dat ik me niet extra ga inspannen om weer meer te gaan produceren, maar dat ik me ga bezinnen op de overstap op flesvoeding. Snif. Het is heel mooi en goed geweest, maar als de bv uiteindelijk afgebouwd is, is dat ook weer een mooie nieuwe fase.
zwaai ben net thuis effe snel @ cvm.... wij maakte ons mannetje eerst nog altijd tussen 23.00 en 24.00 wakker voor voeding op aanraden van lk dat niet meer gedaan en sindsdien slaapt hij van half 7/7 uur savonds tot zeker 5 uur sochtends ik vind dit uitstekend te doen waardoor ik savonds 2 x de gelegenheid heb om te kolven..... EN mocht ik de productie niet vertrouwen doe ik af en toe een avond dat ik elk half uur tot uur effe kolf effe een powerboost ik ben van 75 CC savonds kolven naar 180 CC gegaan in aantal weken, t is effe wat energie erin steken ennuh meis.... stress (situatie met alimentatie) kan ook tegenwerken heh? persoonlijk zou ik niet domperidon of zoeits gaan gebruiken, maar eertst de simpele dingen proberen zoals venkel thee (3 kopjes p/d) oxytocine neusspray evt ik ga kolven en mn bed in ben lekker de hort op geweest alleen
goeiemorgen Chantico, de nachtvoeding schijnt idd de productie enorm te verhogen, en het probleem zit m in het kolven ja. Met live voeden heb ik meer dan genoeh melk maar met kolven krijg ik het er moeilijk uit. Exact genoeg om mee te geven naar het kdv, maar daar moet ik wel echt moeite voor doen. Ik gebruik al oxytocine spray maar heb dan alsnog moeite met kolven. Ik hoop vooral als ik de 23 uur voeding kolf dat ze dan alsnog de nacht doorslaapt maar dat is een kwestie van uitproberen. Maar dan kan ik iig de voorraad wat opbouwen. Al heb ik nog bijna 4 liter staan dus misschien moet ik gewoon niet zeuren en die aanspreken als ik eens een dag te weinig kolf... Ik wil trouwens zo lang mogelijk bv geven, zeker tot een maand of tien maar wie weet tegen die tijd dat ik wel doorga. Kolven is ook echt niet mijn hobby, op mijn werk tot daar an toe maar thuis....pfff Musty, dus jou mannetje slaapt er goed op door, wat fijn zeg! Ik denk idd dat stress er wel aan meewerkt dat ik nu ineens zo'n moeite heb met kolven, of het komt doordat ik 4 dagen achter elkaar werk. Is best pittig! Ik merk dat ik na het weekend steeds veel vollere borsten heb, dan kolf ik in principe niet en voed ik op verzoek in tegenstelling tot werkdagen. Ik drink overigens al borstvoedingsthee van weleda, baad het niet dan schaad het niet....Maar is vrij prijzig dus drink maar 1 of 2 koppen per dag en alleen op het werk. ben nu pompoen an het koken, nog nooit eerder gemaakt of zelf gegeten haha. ben benieuwd hoe Liv het vind vanavond! Oja, mn toetsenbord is stuk, backspace doet t niet meer. Dus sorry voor de spelfouten!
@ cvm... venkelthee is stukken goedkoper en werkt(e) bij mij prima betreft de nachtvoeding.... zo nu en dan komt ie dan al om 3/4 uur voor een voeding werkt idd verhogend, die voeding wat ie rond 5 uur normaal pakt geeft ook nog wel een boost passen de kolfschilden ect goed? mssn krijgen je borsten niet de 'goeie' stimulatie? (ik kolfde persoonlijk heel slecht met medela) de 23.00 voeding laten vallen en wat vroeger naar bed? mssn dat wat meer rust de voeding ook ten goede komt? ik brainstorm maar effe mee ik heb gister na mn berichtje nog in een keer 200 gekolft gaat steeds beter hier, mn vriezerlade wordt nu toch alleen wat krap van de week willen we gaan proberen met een tuitbeker 1 voeding te gaan proberen
CVM: fijn dat de advocaat er heiul in ziet!! Misschien de laatste voeding toch kv gaan introduceren en de voeding zelf afkolven. Je voedt ook al bij toch, dan is de graduele overstap naar kv (en 1 voeding is natuurlijk niets) niet zo groot? Ik zou niet snel naar domperidon grijpen. Ik drink de hele dag venmkel thee. ik kolf overdag elke dag omdat ik full time werk. Heb altijd genoeg. Ik weet uit ervaring dat zo'n nachtvoeding gewoonte kan worden. Bij Guus gelukkig al heel snel gewoon geen nachtvoeding meer maar bij de andere 2 eindeloos nog een nacht of avond voeding gehad.... Chantico: hier van de week ook hand zo in een bord spaghetti en hup naar de mond... Nou dames nu ben ik echt weg!! Weekje vakantie
@Me2: Fijne vakantie! @Vica: Heb je nog iemand gevonden voor de rommelmarkt? Het is in ieder geval heerlijk weer. hopelijk verkoop je alles! Ik zou ook een keer op een rommelmarkt moeten zitten....we hebben zooooveel zooi.... @Hier: Gisteren heeft hubby met zn vader een stuk muur uit de keuken gebroken, zodat we nu een doorkijk hebben, en de woonkamer en keuken groter lijken. Half 1 vannacht waren mn schoonouders pas weg... (pffoe normaal ga ik om uiterlijk 23.00 uur slapen). Nu alle puinhoop omruimen en heeeeeel goed stofzuigen. Echt niet normaal hier! (ze hebben planken lopen zagen in de serre....hele serre, keuken en woonkamer onder het stof!) Ach wel leuk, stofzuigen als je goed resultaat ziet Kom straks even verder reageren
Vica, hoe was de rommelmarkt? Beetje verkocht? Even spammen hoor meiden, samen met mijn meisje op de grond spelen:
@ me2.... geniet van de vakantie!! @ minime.... wahaha resultaat na werk is altijd goed om te zien @ cvm.... mooie foto, en wat heeft ze een lekkere toet! hier net lekker gelambalt in t park hij lag lekker om zich heen te kijken in de maxi cosi