April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Dat half 7 is 5.50 geworden maar daarna wel nog slapen tot ik jaar wakke maakte om half 8. Drinken wilde ze toen niet dus dan maar een extra flesje bij de opvang....

Fijne dag iedereen

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Luckey ook een korte nacht dus. Vermoeiend hè...

Me2, heb jij goed geslapen vannacht?

En de rest?

Ik heb Nathan een groot deel van de nacht (van 1 tot 3 en van 5 tot 7.40 uur) naast me in het grote bed laten slapen :) Na de late voeding (die hij pas om 00.15 uur hoefde, daarvoor sliep ik gelukkig al eventjes), wilde hij wél in mijn armen slapen maar niét in z'n wiegje. Had geen zin om op te blijven zitten, dus heb hem naast me gelegd en ben zelf ook in slaap gevallen. Om 3.00 uur heb ik hem verplaatst, dat ging goed tot 5.00 uur. Toen weer huilend wakker, maar wel half slapend nog. Zetpil gegeven (tandjespijn, ziekig?) en daarna heeft ie naast me nog ene paar uurtjes geslapen, en ik ook. Vind het wel lastig hoor: Hem laten huilen (en iedereen wakker laten worden) doe ik liever niet. Hij laat zich zo moeilijk troosten 's nachts, er zit hem dan echt wat dwars en hij huilt dan hard, terwijl overduidelijk is dat hij zelf ook liever slaapt. Alleen in mijn armen komt hij dan tot rust. Wakker zitten met een slapend kind in m'n armen is alleen niet mijn favoriete tijdverdrijf ;) Dan maar samen slapen, al ben ik best bang voor gewenning. Overdag valt hij ook moeilijk zelf in slaap op het ogenblik. Liefst valt hij in slaap in mijn armen en moet ik hem niet te vroeg wegleggen, dan gaat hij weer huilen. Maar ja, hij moet natuurlijk gewoon zelf alleen leren slapen / in slaap vallen / doorslapen. Dat kon hij trouwens ook gewoon. Maar het lijkt echt of hem iets dwars zit, en om dan te gaan 'opvoeden' ipv zijn verdriet/pijn verzachten, dat voelt ook niet lekker... Ik hou me maar vast aan de gedachte dat alles een fase is en dat we het best even aan kunnen zien of het vanzelf weer over gaat. Zo niet, dan is het een nieuwe gewoonte geworden en gaan we alsnog opvoeden. Onze meid heeft ook een tijdje gehad dat ze graag bovenop me sliep het laatste stukje van de nacht, en dat is ook vanzelf overgegaan. Soms is het ook maar gewoon een beetje de tijd uitzitten/doorkomen zonder er zelf als mama aan onderdoor te gaan. Maar ik blijf het lastig vinden, zulke afwegingen maken over verzorgen/gewennen/opvoeden.

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Luckey: pfff lekker dan....hopelijk kan je wel een beetje wakker blijven op je werk...

Chantico: ja goede nacht gehad gelukkig. Moest meneer echt wakker maken om 8.00 uur om naar de oppasmama te gaan. Man vertelde dat hij rond 5.30 uur wel wakker was geworden en hem een speentje had gegeven. Heb ik niets van gemerkt.
    Inderdaad Chantico, ik vind het ook altijd lastig om die afwegingen te maken. Mijn ervaring is wel dat als hij hetw el kon dat dit een fase is en hij daar gewoon weer doorheen komt. Ik zou dus toch die paar keer gewoon doen wat voor jou en het egzin het beste is.
    Ik heb laatst voor het eerst in 4 maanden snachts weer een voeding gegeven. Hij wilde niet getroost worden en toen ik hem de borst gaf deed hij of hij uitgehongerd was. Dat is gelukkig bij 1 keer gebleven.

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Musty: had nog niet gereageerd op de foto. Het valt inderdaad erg mee het plekje maar als ouder is het altijd te veel. Ik denk dat het ook nog wel verder weg zal trekken. Ik heb als klein kind hete soep over mijn arm gehad en dat is echt nog veel minder geworden in de loop der jaren.

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Musty, had ook nog niet op je foto gereageerd, sorry :) Voor hoe heftig het toen was, is het best nog tot een vrij klein plekje beperkt gebleven ja, al wil je je kind tot als ouder natuurlijk totaal ongehavend door de kinderjaren loodsen :( Is het een gevoelige plek, bij aanraking of bij warm/kou ofzo? Haar oksel is wel helemaal gaaf, toch? Pfff wat een afschuwelijke dag was dat toen zeg...!

Me2, gelukkig jullie ook een goede nacht :) En wat je zegt: nu maar gewoon doen wat goed voelt en werkt, de kans dat het vanzelf weer voorbij gaat is er altijd.

Hoe vaak/lang zitten jullie kindjes in de wipstoel? Als ik Nathan er in zet zit ie binnen twee tellen achterstevoren gedraaid om achter de stoel te kijken of probeert ie er voorover uit te klimmen ;) Gebruik hem op dit moment dus niet veel. Voor de hapjes ook niet, want hij kokhalst nog vrij makkelijk, dus ik wil hem goed rechtop op schoot kunnen houden zodat hij minder snel kokt én ik bij evt. spugen sneller kan reageren om de schade beperkt te houden :p
    In de box kan hij het soms nog wel een tijdje uithouden, als ie leuk speelgoed heeft gevonden, maar de vloer is toch echt favoriet op dit moment!

En nog een vraagje: hebben jullie kindjes voorkeur voor speelgoed dat een soort van 'seksespecifiek' is? Ons jochie is gek op wielen (van de kinderwagen (jak!) de loopfiets van grote zus, de loopkar) en ik kan me niet meer herinneren of onze meis dat ook leuk vond op deze leeftijd. Knuffels en doekjes enzo vindt ie geen ruk aan, hij is meer van het grote werk (grote kartonnen doos, grote mand waar duplo in zit, de vuilnisbak (jak!), de onderkant van de wipstoel, de loopfiets van z'n zus). Zij heeft een periode gehad dat ze alle kleine kruimels enzo van de grond opraakte. Hij laat die totaal links liggen, maar ik weet niet meer op welke leeftijd zij dat deed. Ben zo benieuwd naar of dit dingen zijn die horen bij het verschil jongen/meisje, of dat het gewoon verschillende leeftijdsfasen zijn (of gewoon omdat het verschillende kindjes zijn, ongeacht hun geslacht ;)).

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Iemand een apparaatje te leen waar ik gedachtes mee kan lezen???
    Vandaag uit school Mega nat het stonken gewoon.
    Zijn antwoord ik was te druk het spelen.... zmoesje dus

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jesley zit eigenlijk nog maar zelden in zijn wipstoel.
    Had het er net nog met mn moeder over....
    Hij beweegt ook zo erg, dat hij er binnen een minuut alweer naast ligt, op de bank!
    Het enige wanneer hij er nog wel eens in zit, is als ik zijn nagels knip, en als hij een boterhammetje krijgt.... Maar meestal in zijn eetstoel.

Speelgoed: Geen voorkeur, vind alles leuk!
    Het liefst met muziekjes en lichtjes.
    En het allerliefst mijn laptop!!

Heb nu dus ook een laptopje voor hem gekocht.
    Hij vind hem super!!
    Is wel voor 2 jaar en ouder, maar hij vind het geweldig!

8. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Thijs zit regelmatig in z'n Doomoo wipstoel is stuk :cool:. Maar hij kijkt er heerlijk tv in (hij is tvverslaafd geboren) en speelgoed pfffff wieltjes zijn favoriet en labeltjes. Hij heeft zo'n speelgoed autosleutel slotdinges wat herrie maakt dat vind ie ook gaaf maar daar kan die lekker op kauwen. Verder is z'n allllllltime favorite z'n zus :D en hoppaardje hop ow en hoe harder hij schrikt of hoe enger het is (in de lucht gooien enzo) hoe gaver het is.

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    favoriete speelgoed hier: alle labeltjes!!!!

Pfff mevrouw vecht tegen haar slaap.
    Heb haar om half 3 wakker moeten maken ivm school en ze heeft weliswaar nog geslapen van 17 tot 18 uur maar was net weer moe.... gevoed en in bed gelegd maar praten nu.... kijken wat ze gaat doen....

Wipstoeltje... soms vind ze het leuk, soms ook helemaal niet.
    Kinderstoel zit ze in voor de maaltijden, verder soms ook met speelgoed (ik gooi het op de grond en mama raapt het wel op haha)

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi hoi,

musty, het armpje van je meisje ziet er mooi uit. Maar begrijp je gevoel als je zegt dat het voor jullie nog te groot is. Het blijft een herrinnering aan een hele vervelende dag!

Wipstoel: Hier nooit favoriet geweest, dametje is veel te bewegelijk om stil te zitten. Zit er nog wel vaak in met fruit/groente, in de kinderstoel gooit ze zichzelf vaak naar voren en dat voert zo lastig.

Speelgoed: Favoriet zijn de oren van hond en kat, maar aangezien dat niet mag is ze vooral gek op haar rupsje (met walgelijke liedjes en lachjes) en eigenlijk alles wat ze kan pakken en in haar mond kan stoppen. Liv heeft een knuffelkonijn van happy horse waar ze echt niet zonder kan, sleep dat ding overal mee naar toe want anders slaapt ze niet. Dus heb er maar een berg van ingeslagen, 1 bij oma, 1 op het kdv en drie voor thuis.

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Morgen gaat Liv op de 'school'foto bij het kdv :D Ben benieuwd of ze gaat lachen of juist huilen, de eenkennigheid begint hier nu echt wel haha.
    Mijn schoonouders zijn terug uit Java en Bali en die hebben een geweldig jurkje meegenomen voor Liv dus die krijgt ze morgen aan :)

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    #1572 Musty, 8 nov 2011
    Laatst bewerkt: 8 nov 2011
    ik heb me nu toch iets mafs met t kdv

md heeft sinds half juni zn plek daar, hij gaat nog niet ivm flesweigeren en ik toch in zw zit, we betalen wel gewoon
    dat wisten ze, nu hadden we t paar keer besproken en morgen zou hij van half 9 tot 10 1ste keer gaan wennen

nu kreeg ik tegen half 6 telefoon (ik heb om half 4 lf opgehaalt)
    dat dat niet door kan gaan want dan hebben ze 3 extra kinderen..... maaarrre ? ik betaal toch voor din en woen :( hij heeft al maanden zijn plekkie

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hallo fien ;)

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Musty: Jeeh dat het alweer een half jaar geleden is! Wat gaat de tijd toch snel.
    Ik vind dat het mooi geheeld is hoor (en zal nog wel minder worden de komende tijd).

@Chantico: Herkenbaar hoor, die slapeloze nachten. Ik kan je gerust stellen: het is een fase, het komt allemaal goed! Maar wel heel vervelend he....

@Speelgoed: Robin vindt alles nog leuk, maar vooral dingen met licht en geluid: tv, telefoon, computer (jaja nu al...).
    Ook speelt hij veel met allerlei knuffeltjes, kubussen, rammelaars, bijtringen e.d. Van het weekend heeft zn papa een speeltje voor hem 'gemaakt': een blikje met daarin een paar knikkers. Hij vindt het geweldig! Als het maar herrie maakt.
    Maar ook allerlei dingen dat geen speelgoed is, vindt hij interessant, zoals mijn schoenen (hij komt steeds verder richting alle hoeken van de kamer), doosjes, luiers etc. Hij heeft zelfs voor tijdens het verschonen een 'speelluier'. Die is niet meer te gebruiken, de watten binnenin zijn helemaal verschoven, omdat Robin er mee speelt:)
    Zo kan ik hem een beetje af leiden, want verschonen is af en toe een drama....die grijpgrage handjes willen alles pakken wat op de commode staat! haha
    Oh, en op het KDV heeft hij gisteren het speentje van een ander baby-meisje afgepakt. Vond hij blijkbaar ook grappig. Uiteindelijk hebben ze hem maar aan de andere kant van de (grote grond-)box gelegd, want dat meisje vond het niet zo leuk...;)

'Ruige' spelletjes met papa vindt hij ook geweldig! Dus net als bij Koeky: in de lucht gooien en hard paardje rijden:D

@Wipstoel: Gebruik ik nog heel weinig. Eten doet hij in de kinderstoel, en verder ligt hij meestal op het speelkleed op de grond of anders in de box.

@Musty: Huh dat kan toch niet?? Je betaalt toch niet voor niets? Als ze blijkbaar andere kindjes laten komen, dan moeten ze jullie maar je geld teruggeven (vanaf juni!!!). Heel raar....en nu?
    Of hebben ze toevallig die 3 kinderen extra dat die een dagje geruild hebben ofzo?

@Hier: Vandaag weer lekker dagje met Robin gehad. Vanmiddag heerlijk naar de stad gewandeld met het mooie weer. Zo leuk hoeveel aandacht hij altijd krijgt in de winkels. Ben dan zo trots op mn ventje!:D
    En lekker bij Rituals geshopt. Ik had nog een Pluim van mn werk van kerstcadeau vorig jaar, dus werd wel eens tijd om die te gebruiken. Fijn gratis shoppen voor heerlijk spulletjes:)

15. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ohhh ja laptops en metname toetsenborden zijn ook onwijs leuk blijkbaar (ik heb al een nieuw toetsenbord in m'n laptop).

Goh musty wat ziet d'r armpje er mooi uit inverhouding tot toen het net gebeurt was.

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ minme... tja die 3 kinderen zijn 1 malig extra zeg maar (Weet niet of geruilt is, weet wel dat het van 1 intake is:() maar ja hehmmm t was besproken
    nu moeten we morgen weer overnieuw gaan afspreken als we ons meis brengen wanneer ons maneke kan gaan wennen

schiet mij maar lek
    nu weet ik wel dat de organisatie redelijk op zn gat ligt op dit moment door reorganisatie maar wat ik hiermee aan moet

@ pc's... grapiiig md vind de modum veel intressanter whahaha

@ speelgoed, alles is leuk, ons meis heeft ook geen voorkeur

@ wipstoel is er al aantal weken uit, compleet overbodig met de chicco polly whaha

@ minime... heerlijk jezelf verwent!

@ cvm... wij willen ook foto zien in t jurkje heh ;)

@ luckey... klinkt alsof je kids een offday hebben, balen zeg, alina alsnog gaan slapen?

@ brandwond.... tijd tijd tijd heeft t nodig om compleet te herstellen natuurlijk op dat ene plekje na, zo op de foto zie je t bijna niet maar zo met blote oog zie je echt dat de huid dunner en veel vlekkeriger is
    ze heeft er overigens gelukkig totaal geen last van voor nu

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Oohh wat leuk!!

Foto´s!!:D

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Noujjj!! Dat kan écht niet!!
    Dat kunnen ze niet maken hoor:$

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier beetje stil de laatste dagen van mijn kant....
    Reageer soms even snel!
    Zit beetje in dipje, maar komt vast wel weer goed:)

Met Jesley gaat t super hoor!
    Hij vrolijkt mij altijd weer op:D
    LoveHim!!

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@FB, knuf!

@Musty, jee wat een rotstreek zeg! Ik vind niet dat ze zomaar andere kindjes voor kunnen laten gaan als de afspraak al staat! Ik zag het op de foto wel die wat dunnere huid. Ziet er net iets anders uit. Maar in vergelijking met eerst ziet het er heeeel goed uit. Natuurlijk is elke kleine plek nog veel te veel, vooral voor jou als moeder. Ik begrijp je gevoel daarbij.

@Cvm, leuk zeg een (school)foto!

@Luckey, balen van de natte broek. Het ging een paar dagen erg goed toch?

@All, sorry ik lees steeds wat vluchtig door.

@Spelen, hier speelt hij met alles. Favoriet is het blokkenpaard, computer (die van mij wel te verstaan) en de duplo. Maar ook de babywalker vind hij mega intressant. En zijn zus natuurlijk. Vooral die leuke krulletjes vind hij super om aan te trekken.

@Wipstoel, hier is hij kapot gegaan. Hij doet eten enzo in de kinderstoel en verder zitten op de grond.

@Box, hier ga ik de box weer neerzetten. Nu ik alleen ben zal ik hem denk ik best wel nodig hebben nu Vince bijna kruipt.

Hier druk druk druk. Heb de woonkamer al voor de helft af, meubels anders neergezet en zijn spullen voor de helft al afgesloten en klaar gezet voor verhuizing.
    Dressoir mooi opgemaakt. Hier stond eerst zijn mega tv op en nu heb ik een kleinere tv dus op een klein tv kastje. Dus mijn dressoir is mooi bezet met 2 kandelaren, 2 herfststukjes en Vince zijn lettertrein (houte letters) die ik bij de geboorte heb gekregen.
    De prullenkasten zijn zijn spullen al uit en de mijne uit zijn bureau. Kleren van stiefzoon uitgezocht en beddengoed van het peuterbedje en 1 pers bed (hij krijgt 1 dekbedovertrek mee, want de rest is voor Rebecca en Vince). Ook ben ik nu bezig met zijn kleding/schoenen enz uit te zoeken.

Morgen vanuit zijn werk gaat hij een kamer bekijken. Hopelijk is hij dan snel weg. Lijkt mij wel vreemd hoor om alleen te zijn met 2 kids, vooral savonds.

Morgen even langs de kringloop met mijn moeder.

Deel Deze Pagina