April mama's 2011 Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Musty, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #1761 titania, 16 nov 2011
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
    vandaag trouwens echt een crisisdag met K gehad.
    Vanochtend voelde ik een klein ribbel randje van een doorkomend eerste tandje! Rond de middag begon hij met enorme diaree.. vervolgens kwam het fruithapje dat hij een uur daarvoor op had er van beide kanten onverteerd uit. Hij rook ook heel zurig uit z'n mondje.. :( Vervolgens heeft hij soms wel 3 spuitluiers binnen een uur gehad. Ook wou hij zijn flessen sinds de middag allemaal niet.. ik heb uiteindelijk rijst gekookt met een beetje appel en kardemon, dit at hij gelukkig wel en het is ook binnengebleven. Het was alleen niet meer dan 100gram, dus ook maar erg weinig. Hij is verder gelukkig niet lusteloos en gelukkig gewoon zijn vrolijke zelf..maar goed bij kindjes kan dat zo ineens omslaan.
    Ik heb de huisartsenpost gebeld en ik moet het van hen maar even in de gaten houden. Ik ga hem straks wakker maken en proberen ORS te geven. Ik vind het allemaal vrij extreem voor tandjesleed..

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Titania: spring weer lekker in! Dit klinkt meer als een griepje dan tandjes leed...

3. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Goedemorgen,

@Titania, klinkt mij ook meer als een griepje. Hier hebben ze nog nooit gespuugd van tandjes.

Hier een redelijke nacht gehad in vergelijking met de vorige 2. Rebecca was van 1 tot 2 wat huilerig en overstuur. En Vince was weer om 6 uur wakker. En ik was zo 'slim' om pas om 1 uur te gaan slapen (dat was de bedoeling haha).

Vandaag een rustig dagje.

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoe kan een nieuw account aanmaken? En de oude wissen?
    Heb t idee dat er meegelezen word....
    Vandaar dat ik ook niet zo veel meer schrijf:(

Ik wil een nieuwe aanmaken, en iets minder prive praten! ;)

Of gaan we nog over naar een prive clubje? Waar niemand mee kan lezen?

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Bericht naar mod sturen....
    verder gewoon privé sinten in club schrijven en ons even. Doorsturen hihi. Succes. Hoe ben je erachter gekomen dan?

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    prive clubje is er al, mag van mij daar verder gebept worden hoor

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik kom vanaaf verder bij beppen

hier alles goed op zb vandaag :D kleine man is 74,5 cm en 9350 gr :$:D alles gaat en doet ie super dus waren snel klaar

hij weigert echt pertinent voeding op kdv fles en tuitbeker....
    cb zegt laat maar gaan dan hij haalt schade in als je hm ophaalt
    en dat ie dat kan hebben met zn groei en leeftijd

wat vinden jullie?

8. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hebben wij ook gedaan Must uiteindelijk is ze toch gaan eten ;). hahaha

9. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Haaaai!

@Titania: hé bah wat een getob met K. Wel erg heftig voor doorkomende tandjes hoor. Hopelijk gaat de ORS werken. Sterkte ermee!

@Demaco: wat een horror verhaal met de bus. Kan me heel goed voorstellen dat R er een trauma van heeft. Jak! Hoop dat ze wel straks nog vaker met de bus duurft.

Super dat je een fietskar hebt gekregen. Fijn dat er nog mensen om je geven, dat heb je wel verdient, zeker met de rot situatie waar jullie nu inzitten.

@Musty: mooie foto :).

@Zittende kindjes: super goed! D zit ook al zelfstandig en probeert ook regelmatig van lig naar zit te gaan. Lukt nog niet helemaal, z'n voetjes gaan nog niet helemaal mee. Maar denk dat het niet lang meer gaat duren.

@Mini: hier de laatste fles om 20.00. Meestal slaapt hij door tot 7.00. Denk dat je bij Robin ook wel kunt proberen hem wat eerder naar bed te brengen hoor.

10. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @Praten in de priveclub, er zijn daar geen banners/onderschriften, je kunt er geen abonnement op nemen en je moet altijd vanaf pagina 1 beginnen.. Je kan niet naar de laatste pagina ineens..
    De topics daar moeten dus echt klein blijven. In principe geen probleem dan moeten we gewoon vaak een nieuwe openen, dat kan daar onbeperkt.

@Musty, zooo wat een beer zeg! Ik zou het gewoon proberen wat betreft de voeding, als het na een paar keer nog niet werkt wellicht weer overleggen?

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ik heb wel een abo op het priv clubje ;) hihi

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Musty: onze oudste was ook een flesseweigeraar...wij hebben het ook toch zo gedaan. Hem dus laten gaan bij de oppasmama, die echt niets erin kreeg behalve hele kleine slokjes gedurende de dag uit een gewone beker....Thuis haalde hij de schade gewoon in en at de bijvoeding goed dus had niet echt honger en bleef dus wel gewoon groeien maar minder hard. Uiteindelijk is hij na een maand of 10/11 de fles wel gaan pakken al was het niet altijd van harte.

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    hi, even snel, ik kom straks verder kletsen;)

Morgen gaan we naar Centerparcs, en nu kom ik erachter dat de zwembroekjes die Robin heeft een beetje strak geworden zijn (is ook al 3 maanden geleden dat we voor het laatste hebben gezwommen....).
    Iemand een idee waar nu nog zwembroekjes te koop zijn?
    Ik heb ze laatst bij Prenatal gezien, maar die zit niet bij ons in de stad....

14. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @MiniMe, v&d misschien? Hema?

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Musty, lastig hoor, wat te doen met een flesseweigeraar. Als jij het gevoel hebt dat hij het aankan, kun je het best proberen of het lukt dat hij 's avonds bijdrinkt. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt, niet doen. Ik geloof niet zo in de methode 'als je ze maar lang genoeg geen bv geeft gaan ze vanzelf wel uit de fles drinken', heb teveel verhalen gehoord van kindjes die echt bleven weigeren en heel erg moesten huilen en uiteindelijk uitdrogingsverschijnselen kregen... Maar misschien werkt het bij jullie wel, want die verhalen hoor je ook :p

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    musty... zou je anders geen pap kunnen laten geven aangemaakt met bv... gewoon van ee lepeltje.
    Of joghurt... krijgt hij wel zijn vocht binnen....

En anders gewoon kleine beetjes laten geven zodat hij toch iets binnenkrijgt.
    Eventueel gewoon proberen te laten drinken uit een "echte" beker???? OF met een rietje??
    Of zeg ik nu hele gekke dingen hihi

17. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    oke...heb een courgette gekocht.....hoe moet ik die klaarmaken?? schillen??

en dan nog iets......cb zei tegen mij met bijv. water geven dat ik dit in een beker moest doen....maar ze snapt het nog niet zo, dus denk ik zal ik toch maar kijken voor een fles zodat ze snapt dat er iets uit hoort te komen??
    lijkt me namelijk wel handig als ik straks toch soms wat melk zou gaan geven dat ze ook kan drinken!

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Musty: Inderdaad lastige kwestie. Als hij niet wil drinken kun je hem moeilijk dwingen. Als het CB zegt dat het niet zoveel kwaad kan, zou ik daar vanuit gaan, maar als je gevoel anders zegt....

@mikija: Courgette kan je even 5 minuten koken (ik schil hem wel eerst, weet niet of dit nodig is) en dan in blokjes in de staafmixer pureren.

@Demaco: Ik ga morgenochtend denk ik nog even snel in de stad kijken. Ik ben alleen bang dat er nergens meer wat te vinden is in november... Maar V&D is ook een goed idee, had ik nog niet aan gedacht:)

@Hier: Vandaag zelf gekookt voor Robin (hij krijgt de laatste tijd alleen maar potjes groentehap). Ik had couscous, rozijntjes, wortel en courgette gemixt. Hij vond het heerlijk!
    Recept uit het Opperdepop! boek van AH. Leuke dingen staan daarin!
    Is toch een stuk goedkoper om zelf te maken. En dan is het tenminste niet zo glad, leert hij ook een beetje grover eten te eten:)

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Mikija: Wat betreft drinken uit een beker. Het CB adviseerde mij eerst yoghurt in een beker te doen, omdat dat dik is, en dus langzaam gaat. Zij kan hij een beetje spelend (want dat doen ze toch hihi) leren drinken. Als dat goed gaat kun je melk of sap proberen.

20. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    oke, had een beker dus gekocht (nuby ofzoiets) maar als ze m heeft zie ik r niet echt drinken eruit, er loopt wel eens water uit, maar dat gaat dan zo langs d'r wang weg haha

oke, courgette ff schillen dus.....dat vroeg ik me ineens zo af haha geloof dat ik zelf nog nooit zo'n ding op heb namelijk

en brocolli ook gehaald, morgen weer wat klaarmaken

ze krijgt nog steeds 1 ijsblokje per keer

Deel Deze Pagina