vica... balen zeg vd rommelmarkt..... osteopaat... super dat het ook zo´n goed resultaat gaf!!! de osteopaat waar ik was waarschuwde wel dat er een terugval kon komen, maar die hadden hier altijd nog een reden (sprongetje, tandje enz)... ben dus ook super blij dat ik die stap met alina gezet heb!!!!!
Vica- Balen zeg van de rommelmarkt! maar ja, toch 60 euro! Kan je toch weer iets leuks van kopen Osteopaat- Wat doet zo´n iemand precies? En wanneer kan je daar heen? Krijg je het ook vergoed?
Zwanger: Hebben jullie dit ook? Ik zou zo graag een broertje/zusje voor Jesley willen. Het liefst gewoon nu al... Ja ik snap t zelf ook niet, want is natuurlijk heel druk. En wil eigenlijk ook eerst nog goed genieten van Jesley. Maar heb dit gevoel nou al een maand of 2! Iemand dit ik ken was heel snel weer zwanger, en toen verklaarde ik haar echt voor gek!! Vriendlief wilt sowieso geen 2e zegt tie... Dus ja. Ik wacht nog wel hoor! (eerst vriendlief overhalen haha) Maar ben benieuwd of jullie dit gevoel ook hebben
@FB, ik herken het wel. Dat had ik ook nadat Rebecca geboren was. Dit keer niet. Heb nog altijd het gevoel dat we compleet zijn.
Hoi hoi, alieke: Wat fijn dat je zoveel verschil merkt bij Eline! Vica:Balen van de rommelmarkt, maar aan de andere kant: Toch weer 60 euro FB: Ik verbaas me steeds weer op hoe groot en wijs Jesley er al uitziet! Lekker ventje hoor Tweede, nee nu nog even niet, ik geniet volop van Liv en wil voorlopig nog even al mijn aandacht aan haar geven. Weet nog goed hoe moe en 'niet mezelf' en onzeker ik in mijn zwangerschap was, zo'n moeder gun ik Liv niet nu ze nog zo klein is. Later wil ik er zeer zeker nog eentje bij, maar eerst maar eens afwachten of het financieel beter word want momenteel kunnen we amper dit gezin onderhouden Luckey: Heb vrijdag met Lucie gebeld, zij adviseerd om de laatste voeding om 23 uur te skippen en in plaats daarvan te kolven (dus extra voorraad) en mocht Liv komen dan 's nachts te voeden (is productieverhogend)....ben er nog niet helemaal uit of ik dat ga doen, want vind het juist heerlijk dat ze doorslaapt en ben bang dat ik haar op deze manier ga leren om 's nachts te komen. Vooralsnog red ik het precies met wat ik overdag kolf dus ik kijk het wel even aan. Wat goed, Alina haar tweede tandje! Hier nog niets in zicht Hier: Vandaag verjaardag van neefje gehad, werd 2. Was wel even gezellig Verder een rustig weekend, was ik wel aan toe en Liv ook!
@Vica: balen dat de opbrengst zo tegen viel. Kraam was 30 euro toch? Gelukkig nog wel iets winst dan, beter als verlies. @FB: hier ook wel kriebels maar geen serieuse denk ik. Wil nog wel een jaartje wachten ofzo, maar ik begrijp je gevoel wel. Vriendlief is hier ook nog niet helemaal overgehaald. @Luckey: beterschap met je verkoudheid.
@Vica: Jammer van de rommelmarkt. Ik ging ervan uit dat het buiten was...maar binnen dus. Had je vandaag idd geen goede dag, het weer was veel te mooi! @FB: Ja dat gevoel herken ik wel hoor, alleen is het nu wat minder dan eerst. Ik had het heel sterk toen Robin een maand of 2 oud was, toen wilde ik zo graag weer zwanger zijn en nog zo'n kleintje erbij! Heeft ongeveer 2 a 3 maanden geduurd. Nu is het weer minder en zie ik ook de voordelen van 1 kindje. Ik ben dus nog niet 100% overtuigd of we uberhaupt een tweede willen (moet dan ook eerst hubby overhalen hihi). Voorlopig eerst van Robin genieten. We zien volgend jaar zomer wel weer verder. Vrijdag vertelde een collega van me dat ze 9 weken zwanger is. Ik was zo blij voor haar, maar stiekem ook een beetje jaloers! @Tandjes: Hier ook nog geen in zicht. Robin is de laatste 2 weken wel wat onrustiger ('s nachts, en 's ochtends eerder wakker), en ook af en toe hele dunne, gele ontlasting. Dus wellicht dat er iets zit aan te komen, maar kan ook een sprongetje zijn o.i.d.
CVM.... je zou het allicht eens kunnen proberen.... bij "slecht" resultaat terug naar het oude ritme...... FB.... ik heb het ook gedeeltelijk hoor. Die babywens. Van de ene kant wil ik wel weer zwanger zijn en nog een beebje erbij, va de andere kant heb ik ECHT GEEN zin in herhaling van zwangerschap en zijn we gewoonweg compleet met 2 kids. Financieel moet het ook leuk blijven he... Bovendien ligt de verwijzing van sterilisatie van manlief hier, dus denk dat mijn gevoelens gewoon komen omdat het niet meer gaat gebeuren. Wazige zin maar hoop dat hij overkomt. Alina wil al sinds een week de ochtendvoeding niet meer echt drinken. Ze is dan wel in de nacht 1 of 2x gekomen, maar als ik haar wakker maak om half 8 (vandaag half 7 omdat ze naar oma gaat) wil ze niet drinken..... Voor mij handig want ik kolf dan natuurlijk meer, maar leuk vind ik het niet. Vannacht 2x wakker geweest (half 3 en half 5) dus voeding genoeg heeft ze binnen, het zal wel veranderen als ze de nachten weer beter slaapt.... Osteopaat.... tja wat doet hij, dat vraag ik me ook nog steeds af haha. Alina moest met haar hoofdje naar hem toe op een bed/behandelbank liggen en hij hield haar hoofdje vast en duwde met de duimen tegen de fontanel.... daarna hield hij 1 hand onder haar rechterschouder (duim over de schouder heen) en andere hand op haar buik.... Toen hield hij met beiden handen haar taille vast en masseerde hij als het ware met zijn duimen de maagstreek.... In het begin huilde ze heel erg bij de fontanel en werd ze meteen rustig bij de schouderbehandeling. De 2e en 3e keer was ze meteen rustig toen hij haar aanraakte,, voor zover ze huilde dan.... Maar wat hij deed..... ???????????? haha
oja qua vergoeding was het fijn. 1e behandeling koste hier 57,50 en kreeg 40 vergoed. 2e en 3e behandeling waren 32.50 en kregen we helemaal vergoed. 40 euro per behandeling en een max van 350 geloof ik...... natuurgeneeskundige behandelingen valt het onder bij ons.
Goedemorgen, Hier gisteren vroeg naar bed gegaan. Was gebroken! Vandaag ga ik even wat solliciteren. Ik wil denk ik toch een avondbaantje. In het weekend is echt bagger. Soms twijfel ik of ik niet gewoon direct een fulltime baan moet gaan zoeken, maar ja.. Ik wel dan graag dat de kids naar een kdv gaan (toch meer schoolachtig dan een gastouder) en daar zijn natuurlijk vreselijk lange wachtrijen. Vandaag maar eens even info zoeken. Bij de rommelmarkt gelukkig wel winst gemaakt. Maar dat was niet zo moeilijk. Heb toch een babyborn auto verkocht, little people set en fisher price loopleeuw. En in de ochtend ging de kleding ook heel goed. Maar ja, volgende keer beter. Jullie nog plannen vandaag?
Vica, het gaat slecht met de kinderopvang sinds bekend is dat het zo duur word. Bij veel kdv's zijn de wachtrijen verdwenen....
cvm... ik heb het via een site van nibud uitgerekend en gaan ongeveer 30 euro meer betalen..... vind ik dus heel erg meevallen. maar wat ik wel vreemd vond is dat ik er nergens de gewerkte uren kon invullen.... k denk dat de regering weer eens heisa heeft geschopt wat achteraf meevalt. 30 euro is natuurlijk nog veel zeker als zorgverzekeringen enzo ook omhoog gaan maar goed, het is geen 200 euro.... (in onze situatie dan he!!!0
Wie weet waar ik het voor 2012 kan berekenen dan? In 2011 zou het ons zelf 355 euro kosten voor 2 kids fulltime kdv.
Vica, dan hou je toch flink over als je fulltime gaat werken...? Al zul je dan ook gekort worden in je toeslagen denk ik. Luckey: Klopt dat het waarschijnlijk volgend jaar nog meevalt wat je daadwerkelijk meer gaat betalen maar in het nieuws hoort iedereen alleen maar dat het onbetaalbaar gaat worden, dus halen ze hun kinderen van de opvang af of nemen ze minder dagen opvang dan voorheen. Dat heeft er bij de stichting waar ik werk voor gezorgd dat de wachtlijsten die vorige jaar nog meer dan een jaar bedroegen nu helemaal weg zijn...
Dan hou ik ongeveer 900 over. Daar gaan 400 aan toeslagen vanaf (misschien minder maar ga even van het meeste uit) dus hou ik 500 over. Nu werk ik voor 200, dus 300 winst. Alleen zal ik dan een paar honderd in moeten leveren aan de schuldsarnering. Max 100-200 denk ik.. Dan houden we nog meer over. Maar ja, 2012 is nu even de vraag nog.
Goedemorgen, @Plannen vandaag: helaas moet ik straks werken tot vanavond 21.00 uur. Vriendlief haalt Daimen op bij m'n schoonzus en legt hem vnvd na de fles op bed. Hoop dat alles deze keer wel goed gaat (meestal zet D het op een gillen als hij alleen met papa is). @Osteopaat: ben er ook een paar keer met Daim heen geweest toen ie ong 3 maanden oud was, maar ik had niet echt het idee dat het hielp. De mijne koste trouwens 80 euro per keer (max 45 min ) maar kreeg het gelukkig wel helemaal vergoed. We zijn maar 3x geweest ofzo, dus als je misschien vaker gaat zal het wellicht kunnen helpen.
hihi toevallig zei ik gisteren tegen em man....gaan we een 2de maken???? die stond me aan te kijken alsof die water zag branden haha
Mir, helemaal vergeten te reageren, ik wil de bv-thee graag hebben, passen ze niet gewoon zonder doosje zeg maar in een envelop? Dan stuur ik je wel postzegels op!