Arrrrghhh, mijn man heeft Krystian vanochtend geleerd om op de bank te klimmen! Hij had het anders waarschijnlijk zelf wel ontdekt, maar ik ben echt pissed.. Hij vindt het natuurlijk fantastisch en van mijn man mag het gewoon,maar ik vind het echt link.. Ik was even naar de wc en hoppa hij loopt over de bank! Dan ben ik wel de boe man als ik hem er vanaf haal(huilen, gillen, overtrekken, voetjes stampen). *zucht*
Zat ff te twijfelen of ik toch zou komen naar de meeting, maar zag net dat we dan op concert at sea zijn ook niet verkeerd
Das zeker ook leuk..wie spelen er allemaal? Ik heb vorige week een kaartje weten te scoren voor lowlands! Het was in januari binnen een uur uitverkocht en vorige week zijn er nog 140 kaartjes in de verkoop gedaan en daar heb ik er dus een van! We gaan al jaren met een hele vrienden groep, vorig jaar niet geweest omdat ik borstvoeding gaf en het e het niet zag zitten om de drie uur in de vieze wctjes te kolven.. Maar nu ga ik dit jaar dus toch! Het is altijd echt een mini vakantie, ik kijk er echt naar uit. Voel je al een beetje beter? @bank klimmen, i'm over it..je kan het niet verbieden, maar aanmoedigen is natuurlijk ook niet de bedoeling hij heeft wel al op de bovenste rand geprobeerd te lopen..en papa's Volkskrant gepoogd op te eten(HA!) Mijn lieve boef❤
Jesley klimt ook al maanden op en af de bank... En rent helaas ook heen en weer, leuk op een grote hoekbank. Vanmorgen rende hij per ongeluk de bank af. Poinkkk op de grond
Hier ook overal op klimmen maar van de meeste dingen ook keurig weer achterwaarts er zelf af gelukkig. Volgens mij is het meer geluk dan wijsheid maar hij weet dus wel hoe je er veilig af moet.
weet niet meer wie dat schreef over de pampers via wehkamp maar heb ze ook besteld. kreeg bij het afrekenen nog meer korting dus nu zes pakken voor veertig euro!!!
Ik was nog vergeten te reageren op dit stuk. Voor mij iig heel herkenbaar alleen slaat Krystian niet, maar bijt en knijpt heel soms. Ook hij weet heeeel goed dat het niet mag, maar wordt soms boos als je hem nee zegt op zon moment of hem weghaalt van degene die hij wil bijten pfft.. Heel lastig! We waren op een geveven moment alleen aan het corrigeren.(nog steeds een beetje) Als hij ons een keer wil bijten en we het zien aankomen vragen we tegenwoordig waar z'n bijtgiraffe is(Sophie).. Hij gaat hem dan zoeken en bijt er op los..heel grappig maar het werkt dus wel..en hij heeft blijkbaar erge bijtbehoefte op zo'n moment. Ook is het even een stukje afleiding op dat moment. Ik denk dat bijten/slaan/haren trekken zeker met frustratie te maken hebben. Slaat ze alleen als er iemand in de buurt komt of loopt ze ook op mensen af? Klinkt een beetje alsof ze de persoon uit haar "personal space" wil hebben. Wat ontzettend schattig dat ze nee zegt en met haar vingertje beweegt, maakt het nog moeilijker om streng te zijn op zo'n moment!!
Liv mept ook van zich af tijdens knuffelen bijvoorbeeld. Komt ze op je af om te kussen en kroelen en ineens slaat het om en kun je een mep krijgen. Probeer haar wel af te leiden maar dat lukt niet erg, ze is nogal vastberaden. gelukkig doet ze dit op het kdv helemaal niet en is ze alleen druk met kindjes en juffies aaien. Dit leren we haar nl als ze mept "Nee Liv, niet slaan, doe maar lief...aaaaiiiii" Helaas begint madame nu ook te bijten als ze de kans krijgt dyus ben bang voor een dametje met temperament. Maar goed, hopelijk gaat dit beter als ze loopt. Ze is nu af en toe zo boos en gefrustreerd. Maar meeste tijd is het gewoon een heerlijk moppie met een grote dosis humor waar we volop van genieten hoor Alleen dat karakter hé...ff doorheen zien te breken!
wie van jullie had ook alweer ervaring met medicatie???? Hoor het nu van zoveel kanten dat ik toch even wat meer informatie wil hierover....
Titania, ja voel me wel wat beter, nog veel gesnotter en hier een daar de laatste weeën van de astma, maar tgaat de goede richting op Wat de line-up betreft heb geen idee haha Ik laat me verassen Lees dat K. bijt en knijpt ben ergens wel blij dat je dit zegt want Jelte doet dit ook. Knijpen doe ik terug, vind ie niet zo leuk Dus is nu wat afgezwakt maar dat bijten krijg ik er maar niet uit!!! Geef wel eens zn bijtring maar mama blauwe plekken bezorgen lijkt leuker Luckey, ligt eraan welke medicatie . Ik ken veel medicatie uit de psychiatrie
Weet me te herinneren dat meerdere dames hier "last" hadden van (soortgelijke of) dezelfde "geestelijke" toestand als ik. Ik meen me ook te herinneren dat sommige er medicatie voor hadden. Hier hoor ik het advies om tijdelijk (3maanden ofzo) een tabletje te slikken die even rust geeft in het hoofd om dingen aan te kunnen pakken. Bij behalen van bepaalde doelen weer afbouwen. Heb het toen meteen van e baan geveegd want wilde geen medicatie. Nu hoor ik het van zoveel kanten dat ik toch ga twijfelen. Heb dus ervaringen (en namen meds) nodig. Vrijdag moet ik weer bij de psych zijn en vraag ik zijn mening nog maar dan ben ik al voorbereid haha.
Ik zou het wel doen! 2 collegas van mij zijn er zo goed door veranderd! En waren er ook heel positief over! 1 collega heeft na 4 mnd afgebouwd. Andere collega is aan het afbouwen. Of anders eerst homeopatisch proberen (heb ik toen gedaan, en werkte goed)
Doe wat je gevoel je ingeeft... Iedereen zal er wel iets van vinden... ieder lichaam is anders dus ook iedere reactie... Ik denk dat je het zelf moet ervaren of dit jou kan helpen of niet. Maar sta er wel achter, zoniet zou ik het nog niet doen.
Luckey, ik krijg nu citalopram 20mg. Meestal beginnen ze met 10mg. Het heeft mij persoonlijk echt zooo veel geholpen, ik word echt met een ander (beter) gevoel wakker s'ochtends! De apathie en onrust zijn echt afgenomen. Voor mij was het ook een soort van bevestiging dat igg een deel van mijn "probleem" chemisch/hormonaal was. Wel is het zo dat het anti depressieve effect meestal pas na een maand merkbaar is en daarna moet je samen met de psychiater een juiste dosis voor je vinden. Soms switchen naar een ander medicijn als de eerste niet goed (genoeg) werkt. Ik geloof dat sowieso geadviseerd wordt om na 6 maanden eventueel te beginnen met afbouwen als je depressieve symptomen zijn verdwenen. Het is het geen wondermiddel..werken aan jezelf moet nog steeds, maar voor mij was het wel de korte termijn oplossing, omdat ik echt zo diep in de put zat en het heeft me echt dat zetje in de rug gegeven. Therapie is voor mij echt werk aan het herprogrammeren van jezelf en sommige "denkfouten" herstellen. Dus echt lange termijn werk. Er komt ook een beetje van het medicijn in de borstvoeding he ..ook misschien iets om met de psychiater te bespreken en in je overweging mee te nemen. Oh ja en hou rekening met bijwerkingen, sufheid, slaperigheid etc. zijn aan het begin erg pittig, ik voelde me er als tijdens de eerst zwangerschaps weken bij.
Hallo allemaal, ik meld me ook weer @Mini: wel spannend dat jullie waarschijnlijk volgend jaar voor een brusje gaan. Hier willen we ook een brusje maar ik denk een jaar later als jullie hoor. @Slaan o.i.d: Daimen trekt af en toe hard aan m'n haar (meestal als ik gebukt zit en hij er makkelijk bij kan)en knijpt wel eens, maar ik heb het idee dat hij er niet echt bewust van is, want meestal doet hij het uit enthousiasme of tijdens het spelen. We proberen dit wel gelijk te corrigeren. Bijten alleen als ik m'n vinger in z'n mond doe, maar dat is dan natuurlijk logisch. @CVM: goed nieuws dat je moeder (waarschijnlijk) kanker vrij is. En zeker na het al 2x gehad te hebben. @Tuigje: vrienden van ons hebben ook een tuigje voor hun zoontje en het is inderdaad geen gezicht en heel veel mensen zitten dan echt stom te kijken, maar het is wel ontzettend veilig. Alleen lijkt het wel of je je hond aan het uitlaten bent . Maar in jouw geval Titania, zo in A'dam, zou ik het ook gedaan hebben. @Bankklimmen: hier heeft meneertje het ook ontdekt en ik had m een paar keer laten zien dat hij er eerst met z'n benen af moet als hij van de bank af wil en tot mijn verbazing doet hij dit ook nog. Dat scheelt al weer. Hij wil nu ook regelmatig op onze glazen salon tafel klimmen daar ben ik wel wat minder blij mee. @Hier: alles gaat goed. Daimen is nog steeds een lekker vrolijk mannetje en ik geniet echt van hem. Hij loopt ook steeds meer los. Ik heb inmiddels weer promotie gemaakt (per volgende week weer assistent filiaalmanger) en ga een halve dag in de week meer werken (28 uur i.p.v 24). Voormalige afm wordt nu fm en ze wilden mij graag weer afm maken en heb uiteindelijk besloten om het toch weer aan te nemen. Ik vond het altijd wel erg leuk om te doen. Ik hoop alleen dat ik het goed met thuis kan blijven combineren en dat Daimen er niet te veel last van gaat krijgen als ik extra werk. Maar we zullen zien hoe het loopt! Gisteren een bruiloft gehad van ex collega in Geleen. Super gezellig, alleen ben ik door m'n voet gegaan (er lag water op de vloer en gleed uit) en loop nu met een dikke enkel. Dat is wel minder. Ik had heel de avond mijn enkellaarsjes (met hoge hak) aangehouden en lekker aan het dansen gegaan. In de auto deed ik m'n schoenen uit en kreeg toen in de gaten dat het wel heel erg pijn deed. Het zwelde ook gelijk op. Trap lopen gaat dus niet vanzelf nu, maar gelukkig kan trap op Daimen het zelf doen, alleen naar beneden is even wat lastiger. Maar we overleven het wel weer . Zo dat was even snel een update van de laatste week.