kapper... ik ben met sem de eerste keer met 1,5 naar de kapper gegaan (als ik het goed herinner). Speciaal naar de kinderkapper, speelgoed voor de neus en ze werkte echt heel snel dus was echt een succes. prijs 12,50, vond ik nog wel meevallen.... Alina hoeft nog niet.... laat het eerst eens groeien haha.... Vannacht gloeide ze de hele tijd en echt vaak wakker. Wil het liefste zelf mijn bed in duiken maar gaat niet. Manlief is een vrouw helpen verhuizen en ik heb de kids.... daaag rust.... Pfffff maar goed. straks even sporten denk ik....
Eten: het lijkt inderdaad normaal dat onze kids minder goed eten als ik het hier zo lees, dan hoef ik me in elk geval al geen zorgen meer te maken of te frustreren 2BG: jammer zeg dat het kamperen niet door kon gaan wij hadden ook vorige week en deze week vakantie en baalde ontzettend van het weer! Kapper: hier nog niet nodig want het begint eindelijk te groeien Hier: naud is echt mega erg verkouden, we zijn al sinds 2.30uur wakker van het hoesten en huilen wat hij doet en de zakdoekjes zijn niet aan te slepen! Hij weet zichzelf ook echt geen houding te geven, dus ik hoop dat het droog blijft vandaag zodat ik vanmiddag met hem de stad in kan (dan is hij altijd stil, hihi en dat vind mama niet erg!)
Wat een knapperd Nikske. Zo te zien heeft hij echt genoten van de zon/zee/strand, prachtig! Hier trouwens ook een blondie met twee bruinharige ouders. Wel grote kans dat het later toch gewoon bruin wordt denk ik. Beterschap voor Naud met z'n verkoudheid. @eten.. Uhhm, hier dus het tegenovergestelde "probleem". Dus eigenlijk geen, maar ons ventje is dus echt een mannie nooit genoeg! Hij heeft nu steeds tussen de maaltijden door echt hoger en dorst.. Hij blijft er ook steeds om zeuren met soms dikke tranen. Hij krijgt al vrij grote maaltijden en ik heb een paar dingen toegevoegd of iig geweizigd. Zo krijgt hij nu vaker roggebrood ipv van gewoon brood en een bordje volkoren pap met gedroogde vruchten ipv een boterham s'ochtends.. Zodat hij met meer vezels binnenkreeg en misschien wat verzadigder zou zijn.. En dan nog steeds komt hij regelmatig tussendoor om "meer" vragen. Ik geef dan als snack of zakje organix koekjes/reepje, komkommer plakjes, gekookte worteltjes, mandarijntje, rozijnen en andere gedroogde vruchten.. Niets te zwaars want zijn buikje is vaak door het vele drinken en eten ook helemaal hard en opgezet. Ik ben enigenlijk van plan het cb ns even te bellen voor nog meer tips. Hele dag door willen snaaien kan ook geen goede eetgewoonte zijn en ik wil ook niet dat hij gaat willen eten uit verveling ofzo, dat is ook niet gezond. Ufff zucht mijn lieve hongerlapje.. Weten jullie hoeveel drinken ze mogen hebben nu? K drinkt 300ml melk op een dag en daarnaast 700ml ongeveer denk ik..soms wat meer @praten, nog geen woord! De arme heeft de pech zowel jongen als tweetalige te zijn. Hij begrijpt wel heel veel en kan al zijn lichaamsdelen laten zien als je het vraagt(zowel Nederlands als Pools)..laat papa zien waar de papier bak is, laat elk dier in z'n boekje zien als je het vraagt.. dus ik denk dat het wel goed komt Moet wel super bijzonder zijn voor de mama's van de kindjes die al zo veel kletsen..En dan nog dat lievepiepstemmetje..smelt! Ik kan niet wachten! @CVM je mag echt beretrots zijn op je meisje! Wat goed van haar! @kapper, Nog lang niet! ik vind het niet erg om z'n haar half lang te laten worden..zo lang het niet voor zn ogen komt ofo..nu krult het heel schattig om aan de achter en zijkanten.. @ luckey, wat vervelend dat vakantie niet helemaal aan je verwachtingen voldeed. En weer gedoe met Sem.. maak jezelf aub niet te druk. Alle mama's maken fouten, jij hebt tenminste door dat je het wel ns verkeerd doet of je geduld verliest ofzo..geloof me er zijn er zo veel die dat niet eens door hebben. Ik denk trouwens dat Krystian ook een "maar waarom?"-kind gaat worden hiihi...hij is de hele dag aan het wijzen naar alles binnen/buiten/in z'n boekjes en wil het soms tot 10 keer(of meer) aan toe benoemd hebben. Nu is het nog wel schattig..heh @hier ik baal even van een rekening van het ziekenfonds.. Blijkbaar is er bovenop eigen risico ook nog zoiets als eigen bijdrage aan GGZ.. Ongeacht de aanvullende verzekering(ik heb de max, 4 sterren geloof ik met vergoeding tot 12 sessies psych geloof ik-waar ik niet aan zat)..dus *poef* 220eu plus eigen risico van m'n rekening afgeschreven. Net voor de vakantie dus ik baal er ff van. Ben het ook niet van het ziekenfonds gewend..meestal kreeg je netjes eerst een brief met alle gemaakte kosten uitgelicht en factuurtje erbij..grrmpff moest t ff kwijt hoor! Het is ook geen giga bedrag maar soms kan je van zon onverwacht afschrift zo balen. moest wel gelijk denken als je een ernstige persoonlijkheidsstoornis of psychische aandoening hebt en geen geld hebt..verschrikkelijk dat deze mensen,een zwakkere groep in de samenleving, er dan zo de dupe van dit soort nieuwe bezuinigingsmaategelen worden. We zullen als maatschappij op den duur toch voor die kosten moeten opdraaien ben ik bang.
Effe snel uit Frankrijk reageren Nikske: Leuke foto's! En wat is hij groot zeg!! Eten: Hier ook vaak een drama hoor, heb me er maar bij neergelegd. En zo heeft hij weer dagen dat hij blijft eten. Het lijkt wel of hij is aangekomen hier, ben erg benieuwd als we thuis komen. Maar ja, zal niet zo gek zijn, bijna elke avond 2x eten hihi Praten: Best veel woordjes: papa, mama, aai, kiekiek, schoenen, drinken, heey, hallo, en nog wat woorden, kom er ff niet zo snel op. O en sinds vandaag zegt hij; bal Kapper: Ik knip het zelf Lekker goedkoop. (ben geen kapster hoor) Oke het zit niet allemaal even lang, maar kan wel leuke stekels of hanekam maken.... En het zit leuk! Drinken: melk 400-500 cc per dag (best wat) Ander drinken onbeperkt: ongeveer 400/600 cc
@ FB, ik had al op de foto's op facebook dat hij echt een stuk groter leek! Mooi toch, hij kan het makkelijk hebben! Hij is echt een droppie!
*zwaai* Zag mooie foto's voorbij komen, leuk! psych. aandoening, Tis op 't moment niet normaal wat mensen moeten betalen voor consulten bij de psychiater en medicatievoorschriften! Heb hier al vele onzekere cliënten over gehoord!!
@Nikske: Mooi ventje heb je hoor! @Titania: Hier geen hongerlapje, maar een dorstlapje (om het zo maar te noemen). Kan geen genoeg van drinken krijgen. Ik weet niet hoeveel ze 'mogen' op een dag, maar Robin zit vast bijna aan de max! Hij krijgt 3x melk per dag ('s ochtends incl in de pap), dus dat is al 400/500 ml. En tussendoor drinkt hij nog 2 a 3 grote flessen (a 350ml gok ik) sap. Dus aan vocht komt hij niet tekort. Merk ik ook wel aan zn luiers, ik moet echt regelmatig checken, want dan is hij weer vol @Praten: Wel wat woordjes, en hij probeert ons heel veel na te praten, dus die klanken zijn er wel, maar vaak lukt het woord nog niet helemaal zoals het bedoeld is Ik vind het wel heel knap van Krystian hoor, dat hij al zoveel begrijpt! Ik lees elke dag boekjes met Robin en hij wijst wel veel, maar volgens mij weet hij niet wat het allemaal is. Het enige qua dieren bv wat hij wel kent is 'poes', maar goed daar hebben we er hier ook 3 van rondlopen Als hij een kat ziet, wijst hij erna en zegt ook 'poes'. Superschattig Verder kan hij sinds kort 'auto' en nog wat andere kleine woordjes die hij al kende. Ik heb wel het idee dat hij druk bezig is met zijn taalontwikking, want hij brabbelt ontzettend veel en probeert ons dus ook veel na te zeggen. @Kapper: Robin is 1x geweest, toen papa en mama ook gingen (Robin deden ze er gratis bij). Eigenlijk vind ik het nog niet nodig, aan de zijkantjes bij zn oren knip ik zelf wel een beetje bij. @Titania: Balen van die rekening! Ik vind 220 euro toch best veel geld! Kun je een hoop andere leuke dingen voor doen! @FB: Geniet nog even van het heerlijke weer! @all: Zie clubje
Gisteren de hele dag in bed gelegen. Ik was mega mega mega duizelig (moest mijn hoofd vasthouden om het te laten stoppen met draaien) en werd er gewoon misselijk van...... Volgens psych weer een teken van lichamelijke oververmoeidheid en moet ik echt vasthouden aan die middag 1 a 2 uur rusten. Activiteiten daarom heen plannen en dan ook daar bij rust houden (dus geen drukke gelegenheden opzoeken want dat zijn teveel prikkels) Moet dus ook gaan leren om niet overal erbij te willen zijn of controle over te willen hebben. dingen loslaten...... Belangrijkste is echter nog om te leren wanneer het teveel voor me is... en dat is net wat het moeilijkste is... Volgende week is man weer werken en S. 2 dagen bij bso en A. 3 ochtenden bij kdv. Ik moet dan niet "veel" gaan rusten want dan betaal ik de prijs als ik weer ga werken.... ook niet goed dus. Aantal behandelingen is nu nog 2,3 maar we zijn bezig met verlenging... zie club Rest even blanco, sorry
He jakkes, wat vervelend luckey. Ben je er ook voor bij de huisarts geweest?? Een psycholoog is geen arts hè..klinkt een beetje als iets met je evenwichtsorgaan, kan iid door vermoeidheid veroorzaakt worden maar ook andere dingen zoals oorontsteking. Mijn moeder heeft regelmatig problemen met haar evenwichtsorgaan en moet dan neusdruppels nemen.
Nou heb ik er helemaal geen last meer van.... Denk dat het een combinatie geweest is van te weinig gegeten en moe...... Ik houd het zeker in de gaten en merk ik het vaker op dan ga ik zeker langs de huisarts
We zijn weer terug van vakantie Dus vanaf deze week praat ik weer actief mee... Nu ff bijkomen! Jesley en vriend slapen al weer ff... Ik ben weer druk bezig, kan mn rust niet vinden!
@Kapper: Daimen is 2x geknipt door mijn nichtje (is kapster) en hij vond het prima. Bleef poeslief stil zitten . @Eten: hier ook het tegenovergestelde. Meneer eet de hele dag door als het aan hem ligt . 3 boterhammen, flink bord avondeten, toetje, 2 stuks fruit en dan nog koekjes/rozijnen/soepstengel tussen door. Er lijkt echt geen rem op te zitten. Ook is D ontzettend gegroeid, want zit nu van de een op anders dag, in een grotere maat (86). @Drinken: dat is wel wat minder hier. Nu is Daimen altijd wel een "slechte" drinker geweest. Hij drinkt ong 180 ml melk en 300 ml water op een dag. Als het warmer buiten is drinkt hij wel meer gelukkig! @Luckey: hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt?! @FB: welcome back . Hopelijk is de vakantie goed bevallen? Wel een beetje jammer dat thuis de stroom uitgevallen was. @Hier: volgende week nog 2 dagen werken en dan lekker VAKANTIE!!!! We zijn er zoooooo aan toe! En we gaan waarschijnlijk (ondanks de kapotte auto) op vakantie, toch naar Italie. We nemen een vliegvakantie en huren daar evt een auto. Vanmiddag gaan we boeken. Ik ben benieuwd wat het precies gaat worden. Mijn dag kan in ieder geval niet meer stuk .
Mir... goede vooruitzichten dus!!!! Gevoel.. kom net bij de kapper vandaag dus voel me een stuk beter haha.... Bedoeling was om alles lichter te verven (donkerblond of lichter) maar mijn haar bevatte teveel rood nog om licht te worden. Ze heeft dus plukken ingezet met 9% en gelukkig ook maar niet alles want alleen de eerste 5 cm kleurde... de punten dus helemaal niet.... Ga nu elke 6 weken plukken laten zetten en over 2 a 3x ben ik dan lichter. Ze heeft het aan de achterkant ook al mooi in bob geknipt dus ja.... ik voel me beter hihi Fb... balen zeg.... maar het is wat je zegt... de "controleurs" kijken niet in koelkast/diepvries of alles het nog doet he..... Maar balen zeg..... zeker als je had ingeslagen voor je vkantie... Nog 1 week vakantie en het gaat zomer worden heb ik gehoord.... gelukkig maar, kan ik lekker genieten vanmijn laatste week vakantie... Eten... pasta eet ze super goed.... (zonder saus gaat er wel een flink bord naar binnen). Brood en avondeten al naar gelang de zin..... Meeting.... ik mis demaco, cvm nog in de peiling... kan dat???? heb er wel weer zin in.... iemand al een idee waar het dit keer gehouden wordt????
kijk even in de datumprikker van vorige keer... als het goed hoef je maar www. datumprikker. nl in te gevn en krijg je de oude lijst van vorige keer.....