April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    ja heel veel onbegrip! heb ook geen zin om mezelf telkens weer te moeten 'verantwoorden' pijn iszoiets persoonlijks.. valt niet uit te leggen...

2. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #2602 titania, 29 jul 2012
    Laatst bewerkt: 29 jul 2012
    Ik bedenk me nu je dit zegt dat een van de grootste symptomen van een te snelle schildklier afvallen en een super snelle stofwisseling zijn. Dat heb jij zeker luckey! Misschien idd wel ff de moeite waard om te laten checken.

Onbegrip, tja helaas hebben veeeeeel mensen een gebrekkig inlevings-en empatisch vermogen. Je hoeft iets niet precies hetzelfde te hebben gevoeld om te kunnen bedenken dat iemand het fysiek of psychisch zwaar kan hebben.. Het is makkelijk te oordelen vanuit jezelf terwijl ieder mens anders in elkaar steekt, een grote of lagere pijntollerantie heeft, een grotere of kleinere psychische draagkracht bij dezelfde ervaringen..de een lijdt in stilte, de ander vraagt juist meer aandacht. De dapperste mensen zijn juist diegenen die zware dingen meemaken en die (proberen te) overwinnen of ondanks deze een positieve houding blijven hebben. Je zou ze just meer moeten bejubelen en respecteren!
    Ik denk altijd als iemand snel een oordeel klaar heeft over een ander dat ze n's een dag in diegene zijn of haar schoenen zouden moeten staan, dan zouden ze wel anders piepen als ze zelf op die onbegrip zouden stuiten. Dan zouden ze weten hoe het echt voelt. Begrip moet je ook leren voor veel mensen begint het pas wanneer ze zelf een fysiek of psychisch dieptepunt bereiken..en zo is het allemaal eigenlijk een vicieuze cirkel. Jammer dat het zo moet zijn.

3. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    he girls !!
    weer eens ff teken van leven hier geven haha

Madam heeft hier de poppen ontdekt, dus moeders is Marktplaats enzo aan het afstruinen voor spullen te kijken haha
    Van de week ook even naar Ikea, moet een kastje hebben met manden ofzoiets erin, wordt gek van al dat speelgoed overal

Misschien een stomme vraag hoor, maar laten jullie kids het ook "weten" als ze wat an het doen zijn in die luier??
    Hier gaat ze dan hurken ofzo en zit in die luier te knijpen...ik zei al, ga maar een potje kopen ofzo

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Schildklier.... zou ik helemaal niet opgekomen zijn.
    Afvallen is bij mij gewoon stressafhankelijk. Als ik thuis ben eet ik gewoon slecht....
    Moe... nachten breken me gewoon op....
    Voor de rest vind ik geen symptomen passen, tenminste niet zo 123... Maar kan het altijd eens voorleggen aan de arts....

Zeggen bij luier vol.... nee hier niet echt....

5. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    stomme vragen bestaan niet ;), ik maak J er wel bewust van ja als hij an het poepen is, hij kom nu zelf ook al pffff zeggen (teken dat het stinkt) als hij iets gedaan heeft! Heb ook al aan een potje gedacht maar is dat niet te vroeg??

6. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    mijn moeder zeg dat ik met 1,5 al zo goed als droog was, dus misschien ga ik het gewoon proberen......

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Voor een potje lijkt het me inderdaad nog wel heel erg vroeg! Maar je kan het altijd proberen natuurlijk. Ze geven zelf wel aan als ze er klaar voor zijn. Ook daarin zijn meisjes weer sneller dan jongens (ook lichamelijk gezien). Robin geeft het nog niet aan, maar hij zit wel vaak aan zn luier te plukken inderdaad als hij vol is...
    Maar ik ruik het toch sowieso wel gelijk....;)

8. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ja doe nog wel eens na het douchen ff zo rond hobbelen (zonder luier dus) en kan er eigenlijk al van op aan als ze gaat zitten en gaat kijken laat maar zeggen dat ze moet plassen

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    mikija... ken er toch wel een paar die met een jaar begonnen met zindelijkheidstraining hoor.
    Als je niet werkt en je merkt dat je kind er interesse in heeft, vooral doen zou ik zeggen.....
    Ik begin er nog niet mee. soms gaat ze voor de gein op het potje voor ze in bad gaat maar wat ze er mee moet beginnen... tja dat weet ze nog niet.
    Was zelf aan volgend jaar met mooi weer het denken om te starten.....

10. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    we gaan gewoon eens kijken, zet er nog geen druk achter

11. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    MikiJa, ik zou het zeker proberen. Je merkt vanzelf hoe het loopt.. Ik heb wel eens gelezen over vroege zinderlijkeidstraining en bij sommige kan het zelfs al voor het eerste levensjaar.. Ligt allemaal aan het kind en het belangrijkste is dat er niets geforceerd wordt anders kan het een averechts effect hebben en duurt het uiteindelijk langer.

Jij bent de hele dag thuis met Lisa en kent haar door en door, daarom ben je waarschijnlijk allerter op de signalen die ze geeft als ze wat moet doen. Ik merk hier met Krystian alleen met poepen, hij poept sowieso altijd rond dezelfde tijd, ook nooit in bed en altijd in een net verschoonde luier kan er echt een klok op zetten..voorlopig ga ik het nog niet proberen, maar ik vind het wel grappig dat hij blijkbaar wel ergens bewust of onbewust het ophoudt totdat hij een schone luier om heeft.

12. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meiden,

Thuis heeft onze laptop het begeven, harde schijf is definitief DOOD :( .. Blackberry leest niet echt handig dus nu op mijn werk pauze en heb even bijgelezen..

Onbegrip: Ik denk dat iedereen hier op een bepaalde manier tegenaan loopt, zo liepen wij er vaak tegenaan toen het zwanger worden niet wou lukken.. Goed bedoelde adviezen als "je moet er niet zoveel mee bezig zijn" mja hoe kun je er nou niet mee bezig zijn als je jezelf moet injecteren!?

Maar toen ik op de middelbare school elke maand blaasontsteking had en niet mee kon doen aan de gymlessen enzo (de hoeveelheid antibiotica had mijn lichaam gewoon uitgeput) liep ik ook tegen onbegrip aan, later bleek ik een afwijking in mijn rug te hebben en ben hieraan geopereerd.

Ik probeer me er altijd zo min mogelijk van aan te trekken en niet meer in de verdediging te schieten, je kunt je energie beter in jezelf stoppen en in mensen die je WEL begrijpen..

Luckey: Ik lees dat je gister een pokkenhumeur had door de drukte, gaat het ondertussen weer een beetje met je?? Geen hekel hebben aan jezelf maar je eigen grenzen aanhouden, dan ben jij op je best en merkt iedereen om je heen dat ook..

Potje: Naud laat het wel weten als hij aan het poepen is (plassen nog niet natuurlijk), en als ik dan vraag "naud maak je stinkers?" dan begint hij te lachen en houdt hij zijn billen vast.. Een potje ga ik nog niet mee beginnen, laat hem eerst maar even een tijdje voelen dat hij bewust poept en dat hij het ook vies gaat vinden, hij heeft nog tijd genoeg!

Hier: gister met z'n drietjes een dagje naar center parcs erperheide geweest.. Wat een leuk park!!! Eerst naar de kinderboerderij, daarna op naar het zwembad waar echt super veel te doen was voor kleintjes, vervolgens nog even naar de binnenspeeltuin die ontzettend uitgebreid was en als laatste naar het pannenkoekenrestaurant :) Echt een topdag..

Naud was helemaal kapot en sliep al om 18.00 uur en heeft de hele nacht doorgeslapen :) hihi..

Wel vond ik het onwijs duur, we waren alleen al voor het zwembad 32,50 entree kwijt, dan moest je nog parkeergeld betalen 5 euro, en dan hadden we nog niet eens gegeten of gedronken.. Maar goed we hebben ons goed vermaakt dus dat is het belangrijkste!

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ow ik bedenk me net nog iets.. Is het bij jullie ook opeens zo'n drama als jullie kindjes naar de oppas moeten?
    Naud gaat 2x per week naar oma, vorige week was dat 4x doordat ik een dag naar zeeland moest op en neer en vriendlief geen papadag had door drukte op het werk..
    Ik merkte al dat hij toen begon te zeuren als we de straat bij mijn schoonouders inreden maar ik dacht dat het kwam doordat hij erg veel weg was geweest die week..

Vanochtend bracht ik hem weer naar mijn schoonouders en bij de apotheek (2 straten bij hun vandaag) begon hij al te zeuren, toen we de straat inreden ging hij het huis aanwijzen en "nee" schudden met zijn hoofdje, vervolgens brak echt mijn hart toen ik wegging want ik hoorde hem gewoon tot op de straat schreeuwen en huilen....

Pff hij heeft er nooit moeite mee gehad als ik 's ochtends moest gaan werken, maar op deze manier voelt het echt niet lekker om hem achter te laten :( :(

Dussss.. Is dit een fase en herkennen jullie het???

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nikske... denk dat het een fase is. hij is natuurlijk thuis geweest ivm vakantie en heeft nu het "besef" dat je hem daar "achterlaat"... geen enkel kind wil "in de steek gelaten" worden dus ...
    Lijkt mij dus een fase.. gewoon heel enthousiast ophalen en dan komt het goed....

Grenzen aangeven.... vrijdagavond was heel gezellig samen, zaterdag is iedereen smiddags even weggeweest zodat ik en alina naar bed konden en savonds weer grote pret. Zondags werd ik wakker met pokkehumeur en kreeg ik vooral gezegd: geen excuses maken... je bent zoals je bent en we houden nog steeds vna je hoor. Van hen dus wel begrip maar ikv oel me zelf dan zo rot.
    Komen extra 3 uur gereden om gezelligheid te hebben en dan loop ik met een lang gezicht rond.....
    Zondagmiddag is Manlief met sem naar Mondo Verde gegaan en heb ik heerlijk 2 uur geslapen....

CP zwemmen... pff wat een prijzen zeg... Landal was maar 5 euro entree zwemmen.... Wil dat wel vaker gaan doen, gewoon even een parc opzoeken en neuzen haha

Ga hier maar eens even wat opruiming houden.... vond bij de kapstok sjaals van sem zijn babytijd... pffff....

15. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ja schone luier gebruiken voor poepie is hier ook favo hoor haha

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nikske & Luckey: leuk zo'n dagje CP.
    Kan ik misschien ook wel eens doen...
    Altyd leuk! (Wel duur trouwens ja)

Luckey: Jammer dat je dan een rot humeur heb, waar je niks aan kan doen! Ik heb dit meestal alleen tegen vriend, maar niet tegen anderen...
    Wel netjes dat ze er begrip voor hebben! Maar snap wel dan je dan baalt van jezelf hoor! Maar komt helemaal goed!!:)

Nikske: Balen van je laptop!!
    Ik zit eigenlijk altyd via mn blackberry.
    Mn laptop is zo traag!

Onbegrip: Ik had het heel erg met mn schildklier, en depressie in 1.
    Je zag niks aan me. Waardoor mensen t ook niet begrepen waarom ik niet full time kon werken en gedeeltelijk ziek was.
    Ik had er echt schijt aan! (Sorry)

Mn moeder heeft t nu ook sinds 3kwart jaarn ook veel onbegrip!
    Ik ben echt de enige die weet hoe zy zich voelt.

Oo Jesley word wakker, na ruim 3ur slapen.
    Vanacht aan t spoken geweest.
    Doorkomende kies :(

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier: eindelijk de box weg! En een tafeltje met 2 stoeltjes neergezet.
    Erg leuk! :)

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier ook een kind dat opeens inderdaad gaat gillen als we hem wegbrengen (vorige week). Heeft hij nooit gedaan. Hij wil ook de hele tijd aan mij hangen dus denk dat er nu zo'n besefje is gekomen dat je ook echt weg kan gaan....

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Dames. ik baal even.
    Op de laatste schooldag is sem bij vriendje gaan spelen.
    tas is daar in een hoek gegooid en bij het naar huis brengen vergeten....
    4 juli heb ik gevraagd (per whats app) of de tas terecht was.
    Ja dat was hij.
    25 juli heb ik per whats app gevraagd hoe de vakantie tot nu toe is en of ik de tas kan komen halen.... Geen reactie
    28 juli heb ik weer geappt of ik de tas kan komen halen op de zaak of gewoon bij hun thuis. Weer geen reactie.
    Paar keer mobiel gebeld maar pakt niemand op en voicemail heeft ze niet.
    Vandaag naar de zaak gebeld of zij me even terug kon bellen... niks gehoord.
    Ben net naar haar huis gereden maar wonen op bedrijventerrein en hek was afgesloten. Bel hoorde ik niet dus geen idee of hij het doet ja of nee.. Auto (waar ze normaal mee rijdt) stond er wel. Gebeld... niemand pakt op.... Whats app gestuurd dat ik voor de deur sta, geen gehoor.

Wat zouden jullie doen.... blijven bellen of gewoon wachten tot 1e schooldag?????
    Sem heeft genoeg tassen maar gaat mij nu even om principe

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zijn ze niet op vakantie?

Deel Deze Pagina