April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Heb snelsnel gelezen... maar eerlijk gezegt weinig zin om te reageren. solly ;)

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Demaco: gezellig dat je er weer bent!!

Foeske: ken ik hoor, soms ook geen zin/puf om te reageren!

Hier ook geen boekjes lezen voor slapen gaan. Meneer wil alles, maar dan ook alles wat de andere twee hebben of wat ik heb. Een boekje lezen betekent dus momenteel dat hij ook een boekje in zijn hand wil. En net als ik anderen hoorde zeggen wordt hij dan gewoon weer druk. Ook doet hij alles na.
    Avond ritueel is naar boven (gaat zelf naar de trap en blijft voor hekje staan) en dan op onze verdieping beetje rommelen en dan in bad en pyjama aan en naar bed met naar een papfles. Helemaal blij als hij de fles ziet. Dan ga ik weg, aai over zijn bol en zeg slaaplekker en dan hoor ik hem nooit meer. In het weekend slaapt nog steeds uit tot 10.00/10.30 uur! (jammer dat de andere twee dat niet meer doen....)
    Hij is wel weer in een erg bewerkelijke fase, wordt veel boos als hij niet mee mag doen of ook niet hetzelfde heeft als de anderen en hangt veel aan mij....

Lopen: Guus loopt sinds hij het kan overal zelf naar toe, net als de twee anderen dat hadden wil hij niet meer worden getild of lang in de kar: alles moet "ZELF"! Dus ook trappen op en af. Hoewel soms best onhandig (als je even iets snel wil doen), ben ik wel blij dat bij hem de zelfredzaamheid er ook goed in zit.

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wiens kindje is er al een keer naar de kapper geweest, en wat betalen jullie er voor?

Ik was net bij onze buren van een paar huizen verderop om een pakketje te halen. Zij hebben ook een kapsalon, dus gelijk gevraagd wat het kost om Robin te laten knippen. EUR 10.00. Is dat een redelijke prijs?

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik denk dat een tientje netjes is hoor, wij zouden 14,00 moeten betalen. Maar ik heb onlangs zelf wat puntjes van zijn haar afgeknipt en t zit mij weer even prima!

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb zelf ook al eens puntjes geknipt; plukjes naast zn oren.
    Maar hij krijgt nu achter echt lange haartjes, zo'n matje, ziet er niet uit! Dat kan ik niet zelf, dus hij moet echt even naar de kapper:)

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Avondritueel: eerst was dit altijd, badje, flesje en naar bed.. Maar meneer werd op een gegeven moment juist heel fit van het badje dus dat doen we nu 's ochtend.. Nu is het gewoon om 19uur naar boven, uitkleden, fles en naar bed..

Kapper: hier echt nog steeds niet nodig :p ben stiekem jaloers hoor op kindjes met een volle haardos..

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Kapper... nee hoor.... denk wel dat ik de eerste keren naar een kinderkapper zal gaan daar betaal ik 12.50 (tenzij prijs gestegen is) en anders hier bij de kapper waar sem ook gaat en daar betaal ik 10,50.... Maar goed voorlopig nog niet nodig....

Avondritueel.... Naar boven, schone luier en eventueel pyama aan (nu slaapt ze in romper met tshirt) daarna handjes, voetjes en gezicht wassen en tanden poetsen (dit wil ik nog wel eens vergeten). Vervolgens slaapzak aan, bv en naar bed

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Badje doe ik op de dagen dat ik vrij ben (= om de dag) en dan rond 17.00 uur, voor het eten.

De avondfles krijgt hij altijd beneden. Mag hij op zn fauteuil nog even baby-tv kijken (vindt hij geweldig!)

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    * gaaaaaaap *

Jeetje wat ben ik moe.. Heb het idee dat ik al een hele dag erop heb zitten maar het is pas 14uur!

Vanochtend al optijd naud in bad gedaan, daarna boodschappen gehaald, afwas van het ontbijt gedaan, overal in huis gestoft, beneden de vloer gepoetst, 3e machine met was staat al aan, en heb alvast gekookt voor onszelf en voor mijn ouders + broertje....

Nu ga ik even lekker een stukje fietsen met naud!! :)

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Drukke dag Nikske! Nu lekker genieten met Naud. Heerlijk he, fietsen!

Ik ben weer alleen vandaag, Robin is weer naar de camping (en volgende week dinsdag ook nog een keer). Vanochtend lekker uitgeslapen tot 8.30 (luxe voor mij!), daarna beetje op het forum rond gekeken, relaxed, naar de stad geweest, badkamer grondig gepoetst, naar de supermarkt geweest en nu weer lekker relaxen. Gaat wel snel zo'n dagje hoor! Ben blij als we Robintje morgen weer kunnen halen, onze allerliefste schat! :)

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @badje: meestal op maandag of dinsdag en dan donderdag en zaterdag.. En als ie in de zandbak heeft gezeten en/of erg vuil er uitziet ook even een snelle badbeurt hihi..

Ik ga meneer zo weer ophalen bij oma, mijn 'werkdag' zit er al weer op..

12. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    #2652 Nikske89, 31 jul 2012
    Laatst bewerkt: 31 jul 2012
    Sow 18.40uur en naud ligt al in bed, die was KA-POT! Hij is wel nog een beetje aan het brabbelen tegen zijn knuffel maar ik wed dat hij dat geen 15minuten vol houdt..

Ik ga nog even een wasje vouwen en dan ook lekker de bank op :)
    Vriendlief is bij mijn ouders klussen, die gaan hun woonkamer en hal helemaal opnieuw schilderen, behangen enz..

** EDIT: 18.52uur en het is helemaal stil boven, nog geen kwartier... Wat heerlijk als je gelijkt hebt :) **

13. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Niske: zo Naud lag lekker vroeg zeg :D
    Lars lag ook vroeg, 19.15u. Hij was vanmiddag voor 14u al wakker zei schoonmams, terwijl hij normaal ergens tussen 14.30u en 15.30u wakker is, dus die was vanavond thuis ook niet te genieten... En ik heb hem ook helemaal niet meer gehoord :)
    Hij slaapt bij schoonmams altijd wat minder goed en dan morgen bij mijn paps en mams slaapt ie tot 16.15u ofzo ;)

@Tandjes: Hoeveel tanden/kiezen hebben jullie kindjes? Lars heeft er nu 8, 4 boven en 4 onder, maar er komen er boven nu weer 2 door zag ik net, alleen lijkt het alsof er aan beide kanten nog een tand tussen moet komen.. Zou dat kunnen? Dat die er tussen later nog doorkomen? Of zou het maar zo lijken, dat kan natuurlijk ook..

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Robin heeft 8 tandjes. 4 tandjes en 2 kiesjes boven, en 2 tandjes onder.

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Slapen: naud is wakker van 7.00-11.00 slaapt dan tot 13.00 / 14.00uur en gaat dan tussen 18.30 en 19.00uur de nacht in.. Ideaal!

Tandjes: naud heeft er 8.. 4 boven en 4 onder!

Jorietje: het zou kunnen dat die tandjes ertussen in nog komen, dochtertje van vrienden heeft dat namelijk ook!

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Tanden.... alina heeft 4 boven, 4 beneden en 4 kiezen!!!
    Wanneer allemaal gekomen, geen idee.... ging zo snel dat ik niet eens de datums heb kunnen opschrijven, opeens waren ze er.....

Slapen...
    dinsdag/woensdag/donderdag(kdv): ca 13 tot 15-16 uur
    vrijdag/zaterdag/zondag(thuis): ca 11 tot 14 uur (soms langer, soms korter)
    Maandag (oma) wisselt, soms van half 9 tot half 10 en dan van half 12 tot .. nog eens. Soms maar 1 slaapje vanaf 11.30 tot 13 uur ongeveer.

De nacht begint bij haar om ca 19 uur maar de ene keer meteen stil en de andere keer moet ik nog 1 keer naar boven. Soms binnen 15 minuten soms ook om 20 uur. De nacht is ook wisselvalling, ene keer 1x eruit, andere keer 3x eruit.... Laat wel steeds wat langer huilen in de hoop dat ik ook eindelijk eens van die lange nachten mag beleven....

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Slaaptijden Jesley:

Rond 07.15/09.00 wakker.
    Slapen: ongv 13.00 tot 16.00
    Slapen: tussen 20.00 en 21.00.

Alleen zn vakantie ritme zit nog erg in hem.
    Dus ook de laatste 1,5 week vaak pas rond 22uur naar bed .
    Even omschakelen

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Guus heeft al zijn tanden al op een kiesje na denk ik.

Slapen: doordeweeks om 8 uur wakker maken. Slapen tussen 13-15 uur en 19.30 uur erin tot de morgen.
    Weekend: 10.00/10.30 uur wakker, slaapje 14/14.30 uur voor 2 uur en dan rond 20.00 uur nr bed.
    Slaapt altijd meteen na de fles.

19. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!

@Tandjes: Ik heb net zitten lezen dat rond de 12-15 mnd de eerste kiesjes doorkomen en dan wat later de hoektanden dus ik denk dat bij Lars dus wel goed gezien heb. Dan zitten er boven nu 2 kiesjes door te komen en die hoektanden komen dan nog wel.. Ik merk weinig aan hem, hij heeft er blijkbaar niet heel veel last van, alleen is hij wat vroeger (ca 7u/7.30u) wakker dan normaal (8.30u/9u), maar als dat alles is dan valt het wel mee :)

Volgorde van doorkomen maakt niet uit, uiteindelijk komen ze normaal gesproken allemaal wel door

20. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    hier zitten nu 2 hoektanden door te komen, en boven kiesjes

Deel Deze Pagina