April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    hier ook weer sinds 2 dagen het spelltejt drinken uit me mond laten lopen !!
    je blijf verschonen !!!

2. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Misschien ligt het aan het weer? Ik zou soms ook een beker koud water over mezelf heen willen gooien ;)

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hm dan zal het er wel bij horen :D

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hahahaha mooie foto Nikske! Zal hem niet aan mijn man laten zien want die kan daar absoluut niet tegen hahahaha

Titania: jeetje cht erge galbulten zeg. Weet je wat het heeft veroorzaakt? Ik zou och wel naar Lowlands gaan. Is echt wel lekker om eens iets voor jezelf te doen en niet "de mama van" te zijn. Mijn ervaring is dat als je het naar je zin hebt je sowieso niet de hele tijd over je kinderen praat omdat je dan toch even met andere dingen bezig bent hahahaha

Luckey: sterkte met S. Wanneer begint school weer bij jullie? Gisteren?

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Me2... scholen zijn idd gisteren weer begonnen.
    De "ontploffingen" heb dus ook deels hiermee te maken.
    Manlief was erg laat thuis en dus ik was geprikkeld. Sem was moe door school en dus geprikkeld. Voila....
    Vanaf vandaag frisse start en consequentie (2x zeggen daarna negeren) gaat weer beginnen.

Voel me wel steeds verdrietiger worden omdat ik zo weinig van manlief kan hebben. Snauw hem constant af en knuffels en kusjes zijn zeldenheid geworden. Heb er gewoon geen zin in.
    Pffff twijfel steeds vaker aan mijn liefde voor hem.... en dat terwijl ik ook niet zonder hem kan....

6. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hallo dames,

sorry op de een of andere manier lukt het me niet helemaal om goed bij te blijven :).

@CVM: heerlijke bos met haar heeft Liv, echt geweldig. Fijne vakantie!

@Niske: oei wat een behoorlijke val heeft die kleine man van jou gemaakt. D is een tijdje geleden ook heel lelijk gevallen en heeft er een litteken boven z'n neus aan overgehouden. Maar ja zulke dingen gebeuren helaas.

@Titania: heel vervelend als je je bij je vrienden zo in moet houden. Ik ervaar dat bij sommige (kinderloze) vrienden ook. Best jammer, want eigenlijk wil ik de hele dag door van de daken schreeuwen hoe geweldig m'n kindje is :p. Ik hoop dat je ondanks dat wel een heel leuk weekend krijgt!

@Hier: gisteren was ik jarig :). Vriendlief had nog 1 dag extra vrij, dus dat was helemaal niet verkeerd. Heb een hele leuke dag gehad. Van vriendlief de aller nieuwste Blackberry gehad, veel te gek, maar super blij mee! S' ochtends zijn mijn zusje en haar vriend gezellig op de koffie geweest. S' middags m'n moeder, souders en m'n tante samen met m'n oma (die kwamen onverwachts). Ik vier het zaterdag eigenlijk pas, maar het was erg gezellig. Gister-avond met m'n 2 mannen lekker friet gegeten in de tuin.

@Krentenbollen/melkbroodjes: ik geef D s' ochtends vaak een mini krentenbol of een melkbroodje, maar vriendlief denkt dat ik beter een snee brood kan geven. S' middags krijgt D wel gewoon 2 bruine boterhammen met beleg. Ik merk dat hij krentebollen gewoon erg lekker vindt en volgens mij is het ook wel gezond (en makkelijk voor mij :)). Melkbroodje krijgt hij alleen 1x in de week omdat dat volgens mij best vet is. Wat vinden jullie?

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    @ foto: normaal mag naud echt niet knoeien met eten, maar het ging allemaal zo snel en iedereen lag krom van het lachen dusja dan snapt naud natuurlijk niet als ik hem waarschuw.. Agja voor een keer moet het kunnen

@ mir: gefeliciteerd nog!!

@ luckey: balen van de ontploffingen maar vandaag gewoon weer met goede moed opnieuw beginnen, komt vast goed :)

* straks meer reacties *

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Mir: Nog van harte gefeliciteerd!!

Ik kom straks even uitgebreid reageren, ben druk met Robin.
    hij heeft nogal veel aandacht nodig vandaag, hij zit niet zo lekker in zn velletje. Volgens mij door tandjes die aan het doorkomen zijn. Gisteren moest ik hem al eerder halen van het KDV omdat hij alleen maar aan het overgeven was. Gelukkig is er vandaag niets aan de hand, behalve dat hij wat zeurderig is, en erg hangerig en huilen etc.

Ander vraagje, voor kattenbezitters: Robin trekt nu steeds aan de staart van een van onze katten (de langzame). Hij houdt de staart echt stevig vast en wil niet meer loslaten. Poes natuurlijk boos en blazen (gelukkig krabt hij niet gelijk). Ik word steeds boos als Robin het doet, maar hij lijkt er nog niet van te leren. Hebben jullie tips?

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Melkbroodjes/krentenbol: dit krijgt naud geregeld hoor als alternatief voor een boterham.. Ik vind het wel belangrijk voor Naud dat hij gezond eet maar zo'n dingen horen er net zo goed bij vind ik! Net zoals dat Naud nibits (chips) tussendoor krijgt, hij heeft ook wel eens organis wortel of kaaschips maar heus niet altijd!

Ach vroeger hadden ze niets biologisch en mochtend we gewoon een snoepje zodra we tanden hadden en kijk hoe wij zijn geworden..

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Drinken: Robin heeft weleens met pap dat hij het uit zn mond laat lopen als hij geen zin meer heeft. Of vandaag bijvoorbeeld met de nectarine. Hij was zo gulzig dat hij 4 stukjes tegelijk in zn mond propte, maar dat was toch iets teveel dus hij liet ze er allemaal weer uitvallen;) Met drinken doet hij het gelukkig (nog) niet.

@Titania: Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om je kleine (en grote) man te missen, maar het wordt vast heel gezellig, en het is juist goed om af en toe echt iets voor jezelf te doen! En misschien wel fijn dat je vrienden niets met kinderen hebben, dan word je er ook niet steeds aan herinnerd.

Wel sneu die bultjes bij Krystian. Had hij er ook last van?

@Luckey: Ik word verdrietig van jouw post. Kon ik je maar helpen om je weer beter te laten voelen. Kunnen jij en je man er niet een keertje een nachtje tussenuit met zn tweetjes? Even wat tijd voor elkaar, zonder de kinderen.
    Wij doen dat af en toe, en het doet ons echt goed!

@Mir: Ik geef Robin ook af en toe een krentenbol voor lunch. Hij vindt het heerlijk! Ik denk niet dat het heel slecht is, maar bruine boterhammen zijn gezonder natuurlijk. Afwisseling is goed.
    Hier eet Robin af en toe wel eens zo'n reuzenkrentenbol. Vraag me af waar hij het het laat (is alweer een tijdje geleden trouwens).
    Melkbroodje heeft hij nog nooit gehad.
    Robin krijgt ook vaker yogho bij de lunch. Gewoon een klein bekertje omdat hij het zo lekker vindt. Is ook niet zo gezond, maar ja, zoiets moet kunnen vind ik.
    Melk lust hij overigens ook gewoon.

@Nikske: Knoeien met eten hoort er wel een beetje bij. Ze zijn nog zo klein, netjes eten komt vanzelf wel als de motoriek beter wordt.

11. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Mini: naud eet zijn boterham en avondeten altijd zelfstandig met een vorkje :) maar zo'n danoontje is natuurlijk heeeel leuk als iedereen om je lacht, achja daarna regelrecht in bad en opgeruimd staat netjes!

Drinken: meiden een vraagje, Naud is echt een slechte drinker.. Op een dag krijgt hij maar tussen de 350-450ml binnen.. Is dit niet veel te weinig? Hij heeft wel gewoon plasluiers en energie voor 10!! Ik bied het hem ontzettend aan maar ik kan het hem natuurlijk niet naar binnen gieten.. (Ik ben zelf ook een slechte drinker, gem. Maar 400ml per dag aan drinken)

12. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Even kijken wat ik nog weet:

@Luckey, even een dikke knuf voor jou! Misschien idd wel een goed idee om een keer een nachtje weg te gaan? Ik heb heel goedkoop een overnachting gewonnen via vakantieveilingen.
    Hoe is het vandaag gegaan met Sem?

@Knoeien, Rebecca at allang zelfstandig met deze leeftijd, maar knoeide wel (niet extreem). Vince is veel klunziger. Als ik hem alleen laat eten en het eten is niet met handen te pakken dan doe ik hem een groot schort voor ;) met bestek eten komt later wel. Hij probeert het wel met een vorkje maar veel valt er nog naast.

@Drinken knoeien, hier niet weer geweest, alleen een maand of 4 geleden ofzo.

@Nikske, Rebecca drinkt ook erg weinig. Tja, wat kan je er aan doen? Niks. Rebecca drinkt wel goed chocomelk, maar ik vertik het om dat in huis te halen. Zo nu en dan een pakje krijgt ze maar anders niet. Als ik dat in huis haal dan drinkt ze helemaal niks anders meer. Gelukkig drinkt ze op de opvang wat beter. Zien drinken doet drinken. Je kan het er moeilijk inproppen. Gewoon blijven aanbieden, meer kan je niet doen.

@Krentenbol/melkbroodje, krijgen ze hier wel eens hoor. Boeit me weinig of dat nou gezond is of niet. Normaal krijgen ze altijd volkorenbrood dus als ik dan eens wat anders geef kan ik me er niet druk om maken. Melkbroodjes vinden ze heerlijk! Soms haal ik een zak en ja, die moet natuurlijk wel op dus dan eten ze een paar dagen melkbroodjes. Daarna gaan ze weer over op volkorenbrood.

Hier een rustige dag gehad. Kids waren naar de opvang en ik ben wezen auajoggen en wat in huis gerommeld. Morgen weer een dagje werken en donderdag en/of vrijdag blijven de kids thuis. Volgende week ook een paar daagjes extra thuis.

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Boterham eet Robin wel zelf, fruit ook, maar avondeten geef ik hem eigenlijk altijd nog wel. Ik geef hem ook zelf een vork/lepel, maar vaak valt de helft er dan af. Als ik het eten er voor hem op doe, kan hij het wel netjes naar zn mondje brengen.

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier wordt alles zelfstandig gegeten en gedronken uit een glas. Komt door de oppasmama denk ik en die stimuleert het ook. Fee en JP konden ook rond 14 maanden zelfstandig eten en drinken. Wel fijn vind ik.

Luckey: knuf. Denk toch ook dat jullie iets echt samen moeten gaan doen en meer tijd voor elkaar moeten maken.

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik/wij.... gisteren ging al een stuk beter. Kon beter op sem reageren maar wel 2 ongelukjes gehad. Hij gaat gewoon te laat/niet naar de wc. Maar goed proberen op te reageren, het is gewoon de overgang van bso/vakantie naar school wat hem wat moeite kost. (had hij ook 1e week bso).
    Ook kwam hij thuis met een mega mega knijpplek op zijn schouder. Kindje had hem geknepen toen hij om de fietskar vroeg. Sem kennende zal hij ook wel wat schuld hebben dus dalijk maar even vragen of de juf wat mee heeft gekregen. Zo ja dan schandalig dat ze me het niet verteld heeft....

Nachtje weg... tja zolang alina snachts nog wakker wordt, wil mijn moeder haar niet pakken....
    Gekke is zodra hij werken is mis ik hem echt en stuur ik vaak whats app enzo en zodra hij thuis is valt de alledaagse stress (zeker als hij later thuis is en ik dus hele dag alleen in de weer ben geweest met kids enzo) over ons heen en is er niks meer van over.
    Had toch wel gehoopt dat ik me beter zou voelen nu maar merk op zich eigenlijk weinig verbetering :(

Krentebol... krijgt alina ook af en toe hoor. Niet elke dag ofzo maar waarom niet... brood is gezond, rozijnen/krenten is gezond dus tja...
    Jogho heeft ze nog nooit gehad... Melkprodukten drinkt ze max kwart beker van dus bar weinig. Leve de bv voor de zuivel.
    Verder drinkt ze 1 tot 3 bekers water weg op een dag dus laat maar gaan.

Zelfstandig eten/drinken... eten probeer ik ook zoveel zelf te laten doen. Lepel of vork gaat echter nog niet goed dus wel alles wat ook gewoon met de hand te eten is. Dus geen pasta met saus bv (geef dan "droge" pasta en rest geef ik dan)
    Drinken... alles uit rietjes/tuitbeker. Gewone beker houd ik vast, ben te pingelig om haar te laten proberen (eten knoeien maakt me niet uit maar drinken LOL)

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Robin kan eigenlijk hartstikke goed uit een beker drinken, maar zodra hij niet meer hoeft houdt hij de beker op de kop.....daarom krijgt hij meestal nog zn tuitbeker

17. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Zelfstandig eten: hier nog niet hoor, als hij zin heeft prikt hij zelf een stukje brood aan zijn vork en stopt het dan in zijn mond (of hij haalt het eerst weer van de vork af en eet het dan op haha) en het gewone avondeten helpen we hem altijd, maar bijv friet/frikandel dat laten we hem zelf eten met vork of handjes net wat hij wil..
    "Gewoon" avondeten (aardappels/groente) prak ik altijd nog voor hem, anders eet hij alleen aardappel en geen groente ;) en geprakt eet hij meestal aardig zijn bordje leeg.

@Drinken: Lars drinkt op zich wel genoeg denk ik, hoeveel ml weet ik niet precies, maar meestal zo'n 2-3 bekers roosvicee/sap van ca 180 ml en tussen de middag bij de boterham en s avonds voor hij naar bed gaat krijgt hij een (half) bekertje yoki (omdat hij gewone melk niet opdrinkt) en vaak verdun ik de yoki met wat melk. Hij drinkt alles uit een antilek tuitbeker.
    En s morgens eet hij altijd nog Bambix pap gemaakt van 150 ml melk, zodat hij wel melk binnenkrijgt.

@Krentebol: Lust hij ook wel, maar heb ik bijna nooit in huis.

@Tussendoortjes: Lars krijgt hier rozijntjes, banaanschuimpjes, nibbit, lange vinger. Uiteraard niet alles op 1 dag haha, vaak gaan er ook dagen voorbij dat hij niks tussendoor krijgt. Wel probeer ik erop te letten dat hij elke dag wat fruit eet.

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Pfoe wat een tempraturen buiten! Het weekend wordt het echt loei heet.. In limburg melden ze zondag 36 graden!!!!
    Ik wil zondag eigenlijk naar een leuk dagstrand ofzo met Naud.. Maar eens even iets leuks uitzoeken en kijken wie gezellig meegaat :)

Ik ben de komende dagen veel alleen met Naud..
    Hubby moet:
    * donderdag, zondag, maandag en dinsdag tot 23uur werken,
    * vrijdag tot 20uur
    * zaterdag ook de hele dag en dan hebben we 's avonds een housewarming

Tussendoortjes: Naud krijgt vooral fruit/tomaten/komkommer, maar dat is omdat hij dat zelf super lekker vind.. Verder krijgt hij rijstewafel, nibits, of droog biscuitje

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Weer: Jaaaa echt benauwd en klef vandaag! hopelijk gaat het nog flink regenen... onze slaapkamer is alweer erg warm aan het worden.
    Ik heb ook nog geen idee wat ik dit weekend ga doen. Zaterdag gaat manlief de hele dag vissen op een bootje ergens in noord-holland. Dus ik denk dat ik 's ochtends een stukje ga fietsen of wandelen met Robin, en ;s middags lekker in de tuin, kan hij in zn badje spelen.
    Zondag nog niets gepland, maar wie weet gaan we even lekker ergens zwemmen ofzo:)

@Tussendoortjes: Robin krijgt elke dag standaard vers fruit. Vooral nectarine en banaan vindt hij heerlijk. Ik probeer wel veel af te wisselen, zodat hij ook andere smaken leert kennen.
    Verder krijgt hij meestal 's middags een biscuitje of een paar Organix chipjes. Verder eigenlijk geen tussendoortjes. Rozijntjes vindt hij wel erg lekker, dus die kan ik ook nog weleens geven (hij vindt couscous met rozijntjes heerlijk!)

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zelfstandig eten: Jes eet eigenlijk altijd alles zelf.
    Met vorkje of met zn handjes.
    Alleen als hij eet potje krijgt, heeft hij een lepel en ik.
    En daarna alles vies ;)

Tussendoortjes: Van alles en nog wat. In iedereen geval 1x per dag vers fruit/knijpfruit. En dan 1a2x pd nog wat lekkers:
    Koekje, ontbijtkoek, chippies, soepstengel, enzo.

Brood ed: wisselen we af, want een echte broodfan is hij niet.
    Wit brood, bruin brood, tosti, eierkoek, krentenbol, melkbroodje (favoriet), crossaint.

Ontbijt: Bijna altijd pap ongv 230/250 cc

Hier: door de warmte eet hij erg slecht helaas!

Deel Deze Pagina