@Weer, ohh ik zie zo op tegen het weekend! Zaterdag met de trein naar Zutphen om Rebecca weg te brengen naar een vriendin van mij. Dan smiddags weer terug naar huis. Geen zin om thuis te zitten dus ik zal wel de hort op gaan. Savonds verjaardag van mijn zus en zwager. Zondag nog geen plannen maar heb de kids nietm dus misschien ff ergens zwemmen ofzo. @Tussendoortjes, op de opvang eten ze altijd fruit, thuis schiet het er nog wel eens bij in eerlijk gezegd. Verder vooral biscuitjes en af en toe een chippie. Vince vindt een cracotte (heet dat zo?) ook lekker. Hier is het heeel warm in huis dus de kids lekker luchtig laten slapen. Rebecca in onderbroekje en Vince in een luier. Nou ik heb het geweten ook hoor. Vince heeft snachts zijn luier afgedaan en bed was dus doorweekt vanmorgen. Gelukkig neemt de matrashoes heeel veel vocht op en was de schuim van het matras niet nat. Ik blij met dit weer want het hangt alweer buiten en vanmiddag is het vast alweer helemaal droog. Die hoes duurt normaal binnen 2 dagen voor het droog is. Rebecca is al 2 weken zonder luier aan het slapen. De 2e nacht een ongelukje en 2 dagen later was ze te laat bij de wc. Verder gaat het nu elke dag erg goed. Ze is ook zoooo trots op zichzelf! Alleen na een ongelukje is ze bang dat het weer gebeurd en wilt dan liever een luier om. Nu maak ik haar dus wakker als ik ga slapen om nog even te plassen. Ze slaapt daarna heel makkelijk weer in en zo gaat het perfect. Ongelukjes zijn zo verleden tijd en dat stimuleerd haar enorm. Ook gaan de nachten supergoed! Ze komt soms 1 keer haar bed uit omdat ze denkt dat het al ochtend is maar dat is alles. Terwijl ze toch zeker een half jaar elke nacht 4-10 keer eruit kwam. Ben zo trots op haar! Met Vince gaat het zijn gangetje.. Praten doet hij nog steeds nauwelijks. Wel jammer.
@ demaco: gaat rebecca zomaar bij een vriendin van jou logeren? .. Oei dat is minder dat vince zijn luier zelf af heeft gedaan, naud slaapt ook alleen in zijn luier maar dan wel een slaapzak dus die luier kan geen kant op.. Wel knap van rebecca dat ze 's nachts droog is @ weer: ik verheug me wel op dat goede weer hoor lekker buiten zijn! Heerlijk eindelijk zomer! @ praten: naud zegt ook nog steeds erg weinig.. Papa Mama Naan (banaan) Ja / nee
Robin slaapt als het heel warm is ook alleen met luier, maar wel MET zomerslaapzakje. Anders doet hij de luier ook zelf uit (heeft hij een keer gedaan toen hij bij oma logeerde), EN ben ik bang dat hij uit bed klimt. Hij gooit vaak zn beentje over de rand, en met slaapzak gaat dat niet.
Ik laat voortaan zijn boxershort aan. Met zijn beentje kan hij nog lang niet over de rand, dat scheelt @Nikske, Rebecca gaat bij die vriendin slapen omdat ik een verjaardag heb. Mijn zus en zwager hebben besloten het alleen na 8 uur te vieren en in een kroeg .
woordjes: mama papa kieboe (kiekeboe) apen (slapen) dada ja aaien rest valt me even niet in of kan ik gewoon niet verstaan Alina slaapt in rompertje met slaapzak aan Kamertemp is 25 graden helaas....
Iemand tips?? Jesley eet al 2 dagen helemaal niks! (Dit is dag 3) Alleen drinken en "vloeibaar" eten. Eet alleen pap en knijpfruit... Doet eten in zn mond, kauwen, en uitspugen! Is dit door kiezen?? Of misschien keelpijn??
@FB: Robin eet ook slecht de laatste dagen. Pap eet hij 's ochtends maar voor de helft, brood eet hij niet zoveel (op KDV overigens wel!) en avondeten gaat gelukkig nog wel goed. Robin krijgt wel weer tandjes/kiesjes dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. Komt vanzelf wel weer goed, je kan ze toch niet dwingen. @Woordjes: auto, poes, pet, tas, bal, hond, papa, mama, oma, opa, aai, uit (boekje 'uit'), op (drinken 'op'), apetup (= apekop) en ja knikken en nee schudden. Verder snapt hij best al veel (althans zo lijkt het). Als ik hem vraag om iets te pakken, boekje bv, gaat hij ook naar de boekjes. En veel woordjes probeert hij na te zeggen. Vandaag was een tekenfilmfiguur van BabyTV aan het niezen, zei ik hatsjoe, en Robin zegt dan iets in de trant van 'hatsu'. Ik vind dat het de laatste tijd wel echt duidelijk vooruit gaat, alsof hij elke dag nieuwe woordjes (betekenis) bijleert (zal ook wel zo zijn).
Aaaaaaaaah naud wil maar niet slapen en mijn hoofdpijn zit tegen migraine aan.. Pffff laat deze avond voorbij zijn!! Alsjeblieft!!
Suc6 nikske!! Die kids voelen dat altijd maar heel goed aan he! Pfff als ik er helemaal doorheen zit. Word Jesley heeeel vaak wakker snachts. Hij voelt mijn humeur heel goed. Ook al ligt hij te slapen... Ik ga nu naar huis uit mn werk. Jes is nog wakker als t goed is. Dus ga lekker ff knuffelen en papfles maar geven
hier slaapt ze met deze temp alleen in rompertje, mouwloos/spaghetti of korte mouw.....de hele middag staat die felle zon op haar kamertje, doe wel overdag het rolgordijn ook naar beneden.....maar toch!!
Slapen, Jelte slaapt in zn romper en zomerslaapzak Woorden papa mama oma( betekend ook opa voorhem) ette (lotte) tatte (tante) is da (is dat) dada euj (hoi en gaat meestal gepaard met zn hand helemaal in de lucht) aai ja/nee beu (is kiekeboe) hang = poes eg=weg Vind het best wel al wat zijn woorden gaan sneller dan zn lopen Jelte vind het ook geweldig om geluiden na te doen O en hij snapt idd ook alles das al een heel voornaam iets! FB, Jelte heeft deze periode een paar weken terug ook gehad vond dit erg frustrerend Heb hem wel gewoon zn toetje gegeven toen, maar hij at alleen s avonds niet dus had wel voldoende binnen Heb eerlijk gezegd ook geen tips soms is het een machtsmiddel even onderzoeken wat ie allemaal zelf kan bepalen leuk is anders! Nikske, hoe is het nu? Ben vanmorgen maar aan het poetsen geslagen aangezien het nu nog niet zo tropisch is als afgegeven Hoe is het weer bij jullie? Hier grijs en donker Hoop dat de zon er nog doorkomt! Jelte zn bijten is trouwens een stuk verminderd maar nu neemt het nijpen weer toe haha zo blijven we bezig Had trouwens vorige week Jelte in zn badstoeltje in bad gezet en ben de was op gaan hangen (op overloop) Ga na 2 kledingstukken opgehangen te hebben meestal wel ff kijken dus nu ook.. alles prima. Ik loop terug en ineens hoor ik hem brullend huilen ga ik kijken staat ie naast zn stoeltje recht aan de badrand poehpoeh die kan ik dus niet meer alleen laten dacht ik nog Een paar dagen later mocht ie in het zwembad bij oma maar een hoop lawaai want meneer wou niet en afgelopen woe. precies hetzelfde... (weet niet precies wat er in bad gebeurd is maar hij moet flink geschrokken zijn!) Gister dus met hem een filmpje bekeken op de pc van hem in zn zwembadje en gister s avonds samen met meneer in bad geweest (hij zal toch moet badderen en douchen ondanks zn paniek) De eerste minuut brulde hij er op los maar toen was het een en al waterpret Ben ik ff blij!! Twas zo gezellig dat we er wel 3 kwartier in hebben gezeten met zn tweetjes nu maar hopen dat ie morgen alleen wil (ik ga ernaast zitten)
Beu gebruikt naud ook als hij kiekeboe speelt of als hij je wil laten "schrikken" .. Maar dat reken ik eigenlijk niet mee omdat het niet echt woorden zijn.. Hij zegt ook antie (tante) maar ook daarbij reken ik het eigenlijk niet mee omdat het woord nog niet echt klopt Weer: hier is het volop zon en strak blauwe lucht, dus zometeen in mijn pauze lekker naar buiten! Badproblemen: naud ging als baby altijd mee onder de douche maar toen me dat te zwaar werd was ik bang dat ik zou uitglijden dus ging hij altijd in badje.. Tijdje geleden wou ik hem nog eens onder de douche zetten (ik moest snel zijn) en een groot drama dat het werd! Vervolgens wou meneer 3dagen niet in bad, maar gelukkig was hij er snel weer overheen Hier: gisteravond 21.55uur bedacht naud zich dat het dan toch bedtijd was.. Heeeel fijn, als je knallende hoofdpijn hebt en je had verheugt op een avondje rust.. Agja zo blijkt maar dat niets te plannen is als er een kindje is! Meeting: meiden hoe zit het eigenlijk met de volgende meeting? Ik heb de datumprikker ingevuld.. Maar welke van de data gaat het worden?
@Foeske: Robin kent ook al best veel woordjes, maar met lopen was hij ook later, dat doet hij nou sinds een paar weken (terwijl de meesten hier toch al bij 14 maanden ofzo liepen geloof ik). Ze kunnen niet alles tegelijk ontwikkelen, toch? Wat bad betreft: ik laat Robin echt nooit alleen. Maar al sinds dat hij zich kan optrekken tot staan, gaat hij ook in bad staan. En ja, het gebeurt regelmatig dat hij dan uitglijdt, dus ik moet er wel echt bijblijven. Ook gooit hij heel veel zn beentje over de rand van het bad (net als in bed). Hij kan er nog niet uit, maar duurt niet lang meer voordat hij dat ook voor elkaar krijgt denk ik. Robin vond het altijd heerlijk om in bad te gaan. Totdat hij bij oma op de camping had gelogeerd, en zij hem daar onder de douche heeft gedaan. Ik weet niet of het water te koud/heet was, hij shampoo in zn oogjes heeft gehad, oma te ruw is geweest, geen idee, maar als ik hem nu in bad zet, wil hij het liefst er gelijk weer uit! Na een minuutje ofzo is het wel goed gelukkig en gaat hij lekker spelen. Maar zodra ik met het washandje hem wil wassen, of wat water over zn hoofdje wil doen, gaat hij gillen. Denk dus dat er iets gebeurd is wat hij niet zo leuk vond....
Idd meeting... moet wel de data vrij houden natuurlijk...... heb het in september druk met taarten haha... jippie... (wil graag een jurk van topvintage.nl en die kan ik dan lekker kopen LOL) even loeren welke data ook alweer in de peiling hoog stonden.... 26 augustus: CVM onbekend, Seertje onbekend, Nikske en Titania liever niet. 16 september: CVM onbekend, Mir onbekend, Seertje onbekend en Nikske liever niet. Ik kan beiden datums nog dus mijn JA blijft haha. Wat gaat de plaats dan ook worden. Avonturenland Den Bosch spreekt me wel aan.... Misschien dat man en zoon dan ook mee komen trouwens