even snel alleen op jou reageren, ik ben net online en lees dit gelijk.. heb je ORS in huis? dit wordt namelijk direct opgenomen zelfs als het een minuut later wordt uitgespuugt. Ik heb het ooit aan Krystian moeten geven toen hij niet wou drinken en contant diaree had. Ik gaf toen steeds een eetlepel elke 10min. Als je geen ORS in huis hebt kan je het ook zelf maken, er zijn vast wat recepten op google! sterkte en beterschap voor je arme meisje!
Thanx voor de tip, heb warm gegeven, maar koud is misschien wel beter nu! Titania, heb geen ORS maar collegaatje uit de buurt komt zo wat langsbrengen, die had nog een zakje. Dus ga haar vannacht elke twee uur wakker maken voor wat ORS. Hopen dat ze dat wel neemt want het zit me niet lekker!
Sterkte..... sosm is warm drinken verzachtende maar misschien nu bij haar niet.... gewoon kleine beetjes aanbieden. Knuff
Cvm: Idd ors geven en misschien koude (gewone) melk. En morgen de dokter bellen als ze weer een droge luier heeft en niet heeft gedronken. @hier: nog even een lief (vind ik tenminste) verhaaltje over Romée. Ze zit op de peuterspeelzaal en ze heeft nu een vriendinnetje zo lief. Als ze nu de klas in komt, komt der vriendinnetje aangerend en een kroel en de rest doen ze hand in hand. Zo zoet.
CVM: zou idd ORS of in ieder geval water aanbeiden in kleine slokjes.Ook fijn voor d'r keel en inderdaad pcm voor de pijn. Luckey: lekker weekje vrij! Mooi hoor in de trouwjurk! Nikske: sterkte!!
Hoe is het met alle zieken en onrustige anchten? Nikske: good luck vandaag! Hier geen bijzodnerheden. Man is met onze oudste zoon een paar dagen naar Nederland omdat zijn moeder is geopereerd. Ik kan dus even lekker met de twee kleintjes tutten!
Me2: Lekker even tijd met je kleintjes! En ook leuk voor JP om even qualitytime met papa te hebben. 2bg: Wat lief hé, dat die meiden al zo'n band kunnen hebben! Hier: What a night, niet zozeer om Liv maar heb zelf door het hoesten geen oog dicht gedaan. En nu overal spierpijn daardoor, bah Net bij de huisarts geweest, Liv heeft vannacht flink gespuugd (in haar eigen bed en het onze) en wil nog steeds niet eten/amper drinken. Vanmorgen had ze een poepluier en de poep was de kleur aan ontrokken. het was zeg maar héél lichtbruin/witte poep en heel droog. Ze wil alleen maar slapen, is verder op schoot nog wel allert (als in: Lacht wel naar me en zwaait zo nu en dan in het rond). Conclusie: Ze heeft het flink te pakken, is nog niet uitgedroogd maar heeft wel duidelijk te weinig vocht in haar lichaampje en het braken moet stoppen. Daar heeft ze nu pilletjes voor (domperidom). Verder moet ik haar elke 5 minuten een teelepeltje water/ors geven en geen eten aanbieden, omdat ze daar zo van spuugt en dan teveel lichaamssappen verliest. Zelf heb ik een flinke griep en zit ik tegen een keelontsteking aan. Mijn keel was helemaal rood en opgezet maar nog niet ontstoken dus kon er ook niets voor krijgen. Ik moest vooral goed rusten en de zorg voor Liv overdragen....eh ja leuk bedacht maar manlief moet gewoon werken.
Even snel ego meiden want Naud is niet te genieten! Net bij de gyn geweest, nu eerst 3 maanden ontpillen en afwachten of mijn cyclus weer vanzelf opgang komt.. Daarna krijg ik een test of mijn baarmoederslijmvlies nog vijandelijk is, als dit het geval is dan meteen weer behandeling, als het slijmvlies normaal is dan gaan we het eerst zelf proberen! Maar nu dus eerst 3maanden ontpillen
Nikske: nou duidelijk traject dus! Fijn. En nu eerst ook Naud weer op de rit krijgen! CVM: heel veel beterschap! Geen zusje die veen kan inspringen of je (s)moeder (of werkt die full time op kdv?)
CVM.... lekker dan... germ dus toch beetje uitdroging bij livje. Goed in de gaten houden dus en hopelijk werkt het als ze elke 5 minuten beetje binnenkrijgt.... JIj ook beterschap. Idd is er geen buurvrouw/vriendin/familielid die je even kan aanspreken... Kan je man geen zorgverlof krijgen???/ Nikske... fijn dat je duidelijkheid hebt gehad over hoe en wat. Eerst 3 maanden ontpillen dus en spannend.... Moeten jullie nu echt 3 maanden nog veilig doen of mogen jullie toch al "starten" (bah dat klinkt plastisch).... Misschien kunnen jullie nu wel "gewoon" zwanger raken.... HIER.. VAKANTIE!!!!!! Bijna 1,5 week niks doen..
@CVM: Nogmaals beterschap voor jullie beiden! Lijkt me verschrikkelijk om je kleine meisje zo ziek te zien...en dan jijzelf ook nog Sterkte! @Nikske: Dus een plan van aanpak! Maar in die 3 maanden ontpillen kan je natuurlijk in theorie ook zwanger worden Succes met Naud! @Luckey: Geniet van je vakantie! @Hier: Robin heeft het optrekken nu toch eindelijk ook echt ontdekt. Aan de bank, aan tafel, aan de vensterbank. Hij vindt het geweldig, wil alleen nog maar staan.
@ CVM, jeej arme Liv en arme jij..ik hoop dat de ORS haar een beetje op de goed weg helpt en ze zich gauw beter gaat voelen en misschien straks meer vocht binnen kan houden. Nogmaals heel veel beterschap, werkelijk rottiming dat je er vandaag alleen voor staat! *knuffels* @ Nikske, dus er is een kans dat het vanzelf kan gebeuren! Hoe dan ook duimen draaien. Arme Naud zeg, klinkt een beetje als sprongetjes tijd .Sterkte met je ventje <3 @ Me2 geniet van je quality tijd met je twee kleintjes. Voelt JP zich wel een beetje stoer dat hij alleen met papa gaat reizen, of had hij moeite dat jij niet meegaat? @ Luckey, heeerlijk! Geniet! Relax! @Minime, suuuper van Robin!! Wat een trots voel je dan als mama he? Ik heb hier echt staan springen en juichen toen Krystian het begon te doen. @ Hier, sinds gisteren heeft Krystian ineens en panische angst voor liften!!!! Echt te bizar. We reizen regelmatig met het openbaar vervoer dus sinds dat hij een paar weken is gaan we lift in lift uit en nu ineens vindt hij het vreselijk. Als we al op de lift staan te wachten gaat z'n bovenlip trillen, tranen springen in de ogen.. zo zielig!! Ik probeer hem een beetje rustig te troosten en niet TE overmatig..maar toch. Nu schijnt het dus dat ik als kind precies hetzelfde had! Mijn ouders woonden toen in een flat op de 9e verdieping en soms was het schijnbaar zo'n drama dat mijn vader soms maar met mijn met de trap ging.
Nikske, spannend! Wie weet gebeurd er de komende 3 maanden een wonder... Titania, vreemd, die angst voor liften ineens! Kind van zijn moeder dan Liv heeft nu de afgelopen 4 uur 2x 30cc ors gedronken én binnengehouden, pilletje werkt dus iets. Verder slaapt ze letterlijk de hele dag. Nu ligt ze te slapen in de maxicosi naast de bank, vind het ook zowat om haar de héle dag in bed te laten liggen... Manlief is gelukkig sinds een uurtje thuis en morgen is mijn moeder hier de hele dag.
Minime: Knap van Robin! Liv deed het twee weken geleden telkens maar sinds ze een keer goed gevallen is is ze ermee gestopt, angsthaasje.
MIni: ja als ze eenmaal staan, dan willen ze vaak niet anders meer! Guus staat ook het liefst de hele dag, dat had hij al voordat hij kon kruipen..... Luckey: heerlijk! Geniet van je vakantie!! Titania: ja JP vindt het super stoer dat hij alleen met papa mee mag. Fee vond het daarentegen ook helemaal niet erg dat ze bij mij mocht blijven terwijl zij en JP alles altijd samen doen! We waren eerste en beetje bang dat ze boos zou zijn dat zij niet mee mocht. Nog nooit gehoord van zo'n lift angst op deze leeftijd! Wel heel sneu voor K. Lekker cliche maar waarschijnlijk gaat het vanzelf over als je er niet teveel aandacht aan besteedt en blijft uitleggen wat je gaat doen en waarom. CVM: fijn dat het met Liv iets beter lijkt te gaan. Nu lekker zelf even rusten.
Liv: jesley is pas ook zo erg ziek geweest! Wij gaven m ook zoveel mogelijk ors, maar ik deed ook nog steeds elk uur sap/thee aanbieden! En ineens begon hij dat goed te drinken! Dus blijf proberen. Ook gaf ik hem veel kleine beetjes fruithapje. Zoete appel ging goed hier! Hopelijk heb je er iets aan! Heeft ze ook diaree?? Wij zijn toen roossivee stop gaan geven. Vanaf die dag is hijheel goed gaan opknappen! Beterschap! X
@Titania: Gek dat hij ineens zo bang is. Misschien dat ze op deze leeftijd meer bewust worden van dingen en dan ineens bang worden. Net als dat ze eenkennig worden, terwijl dat in het begin helemaal niet is. Hopelijk is het een fase en is het snel voorbij. Misschien inderdaad niet teveel aandacht aan schenken zoals Me2 zegt. @Optrekken/staan: Ja, ben wel trots op Robin hoor. Ook al is hij niet de snelste, ik vind het wel super dat hij het nu doet! En hij zet nu ook stapjes langs de bank. Hij gaat ineens heel snel, alsof hij de schade wil inhalen haha Maar ik merk wel dat hij eigenlijk TE veel wil (hij wil naar de tafel als hij aan de bank staat, en dat redt hij dus net niet). Hij zal dus ook nog wel eens heel hard gaan vallen (of meerdere keren), maar ja, ik kan moeilijk de hele tijd naast hem blijven zitten om hem op te vangen. Hij leert met vallen en opstaan toch
FB: Probleem is niet zozeer dat ze niet wil drinken, maar dat ze het niet binnenhoud. Vandaar dat ik niet meer dan 30cc per keer mag geven. Ze heeft vandaag 4x30cc op en net een bakje appelmoes, en dat zit er tot nu toe in! Ik heb het idee dat ze echt wel honger heeft, ze heeft op dat bakje appelmoes na al 30 uur helemaal niets gegeten. Vanavond ga ik een paar stukjes droog witbrood proberen... Gelukkig geen diarree, maar ook nog geen natte luiers...
@onrustige nacht: gister ging het weer prima. Hij heeft eerst van 19.30-23.00u bij opa en oma geslapen ivm verjaardag oma. Om ca 23.30u weer thuis in zijn eigen bedje gelegd, hij sliep gelijk weer verder tot vanmorgen 7.30u.. Héérlijk dus! Iedereen met onrustige nachten en ziekige kindjes: Sterkte