April mama's 2011 - deel 3!

Discussion in 'De mama's' started by titania, Feb 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Junkfood: Lars eet vrijwel alles met ons mee, dus ook friet en ook als we bbqen eet hij wat vlees mee. En hij is dol op frikandel haha.. Maar als wij bijv 2 dagen achter elkaar friet of iets 'ongezonds' eten dan probeer ik Lars wel eerst een gewone warme prak te geven of soms nog een potje. 1 Dag per week 'een vette hap' moet kunnen wat ons betreft maar 2 dagen vind ik dan weer niet zo nodig.. Dat is hier meestal in het weekend zo ;)

Weinig eten: hier nu 2 dagen dat hij niet veel warm eten gegeten heeft. Het zou kunnen komen door de doorkomende kiezen.

Gister hoefde hij ook het toetje niet. Vandaag in eerste instantie ook niet, we hadden nog een klein beetje sinaasappelkwark en bij de 2e hap zat hij al nee te schudden en hield zijn mond stijf dicht, dus hubbie heeft de rest op. En toen ging de pot aarbeienkwark open, hubbie deed het op zijn bord en Lars maakte gelijk duidelijk dat hij daar wel een hapje van wilde en zo heeft hij toch nog pap op haha. Dus met die sinaasappelkwark maken we Lars niet blij, weer wat geleerd vandaag :D

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Als wij frietjes eten (of pizza) dan krijgt Robin een potje of een ingevroren hap. Hij mag best een stuk of 3 frietjes, maar het hoeft voor hem nog geen hoofdmaaltijd te zijn.
    Pannenkoeken hebben we ook een keer geprobeerd, maar dat vond hij maar niks....

3. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    Alina is dus gek op frieten.... en zovaak eten we het niet (misschien 1x per 3-4 weken) dus dan maakt me dat niets uit....
    Sem moet er daarintegen helemaal niks van weten.. Knakworst wel maar frieten met lange tanden....

4. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Wij eten nauwelijks friet, enkel eens buiten de deur en dan met familie ofzo. Dan is het ook gewoon een maaltijd voor hem. Pannekoeken geef ik ook als maaltijd. Vindt Vince helemaal het einde. Verder zoveel mogelijk gezonde, verse maaltijden.

5. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik was bij de oudste ook heel strikt mbt tot voeding en suiker en vet. Hij heeft niet eens een echte taart gehad op z'n eerste verjaardag. Nu ben ik wat soepeler en Guus gaat gewoon mee in het gezin. Eet elke dag vers maar als we dus eens iets eten waar friet bij zit of wij eten een croissantje in het weekend dan krijgt hij het ook. Pannekoeken krijgen ze ook vaak bijv. ipv brood. elke dag moeten ze van mij in ieder geval 1x verse vruchten en groente, dat wel. Hij krijg op z'n pannekoek vaak geen suker en qua koekjes krijgt hij ook gewone maria biscuitjes als de anderen een chocoprince oid krijgen. De kinderen drinken voornameljik water. De oudste twee kinderen krijgen wel eens appelsap of aangelengde limonade en heel soms een glaasje cola.

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Nou meiden op naar t ziekenhuis met mijn meisje. Weet wel dat het een kleine ingreep is maar zie er toch wel tegenop hoor. Lijkt me niks om LIv achter te laten op de ok. Hopelijk word ze na de ingreep een beetje goed wakker!

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Cvm: ookal is het een kleine ingreep ik weet precies hoe het is om je kindje achter te laten en dat doet pijn! Zet 'm op vandaag en een dikke knuf voor Liv..

Hier: auto kapot :( ofja kan er nog wel mee rijden meet 1 van de remschijven is kapot waardoor er vuurvonkjes vanaf komen :(
    Vandaag meteen bellen waar hij gemaakt kan worden en hoeveel euro's we dan weer lichter zijn..

8. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    cvm... dikke knuffel hoor!!!!

nikske... jij ook geld kwijt aan auto.
    Die van manlief heeft dit jaar al 700 euro gekost en de abs moet nog gerepareerd. die van mij nou 250 euro incl apk.... zeikzooi...... maar goed hebben de autos nodig dus dan maar maken he... voor dit geld hebben we geen nieuwe...

9. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    @Cvm, heeeel veel succes! Ook een kleine ingreep is een enorme ingreep voor Liv en jou. Ze is nog zo klein. Hopelijk gaat het allemaal snel voorbij en zijn de klachten straks ook voorbij.

@Nikske, he wat balen van de auto. Maar goed, goede remschijven zijn van levensbelang dus uitstellen is ook geen optie. Altijd lastig die plotselinge kosten :(

Hier was het vanmorgen om 5 uur al dag. Beide kids wakker! Arrghh.. 6 uur is echt vroeg genoeg vind ik hoor, ze waren het niet met mij eens.

Rebecca was gisteren weer naar de opvang, maar kon haar weer ophalen smiddags want ze had weer koorts, hoofdpijn en pijn aan haar ogen. Gistermiddag is ze met mijn moeder meegegaan omdat ze dat graag wou. Half 10 savonds belde mijn moeder dat ze heimwee had dus ze kwamen haar weer brengen. Toen geen koorts meer en vanmorgen ook niet. Niet meer geklaagd over hoofdpijn dus ze mocht kiezen of ze naar de opvang wou of niet. Nou maar al te graag dus haha. Ben benieuwd of het nu wel echt wegblijft.

Ik maar weer kijken of er wat te solliciteren valt en wat in huis doen.

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Veel sterkte vandaag! ik kan me voorstellen hoe moeilijk het voor je is.

@Nikske: Balen van je auto. Vind ik altijd zo zonde geld, en het gaat al snel om een groot bedrag vind ik. Maar ja, niet laten maken is ook geen optie.

@Demaco: pffff veel te vroeg zeg! hopelijk kan je nog even bijslapen als Vince een dutje doet. Op wat voor werk ben je op zoek?

11. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    @Minime, Vince is ook naar de opvang, die gaat weer spelen bij de dreumessen.
    Ik ben gewoon op zoek naar werk. Maakt me niet uit, als het maar te passen is in de tijden van de opvang. Maar ik ben ongeschoold, fulltime werk is er alleen voor mannen (vrouwen willen ze bijna niet meer in de productie) en parttime werk moet je fulltime beschrikbaar zijn. Ik solliciteer me suf maar kom werkelijk nergens voor in aanmerking.

12. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Pff heb me net wat meegemaakt..

Even boodschappen halen! We komen terug van de winkel, ik maak de voordeur open en zet naud neer zodat hij naar binnen kan lopen, ik draag de eerste tas naar de keuken en loop nog een keer naar de auto voor de rest en opeens hoor ik "haije".. Boem voordeur dicht!! Meneer binnen en ik buiten!! Lol dat hij had..

GELUKKIG had ik de sleutel terug op de auto gestoken omdat ik die nog moest afsluiten, anders had de kleine boef me gewoon buitengesloten!

13. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    @Demaco: Lastig zeg, wat raar dat ze geen vrouwen in de productie aannemen! Inpakwerk ofzo ook niet? Ik dacht juist dat fulltime makkelijker is te vinden dan parttime.

@Nikske: haha wat een streek! Gelukkig had je de sleutel, want meneer had de deur vast niet meer kunnen open maken.

@All: Laten jullie je kindje los lopen in bijvoorbeeld de supermarkt?
    Ik was vanochtend met Robin naar de winkel, en ik dacht ik laat hem lekker zelf lopen in de winkel. Maar niet zo'n goed idee, want hij pakte vanalles uit de schappen als ik even niet keek. En toen ik bij de kassa stond om te betalen, liep meneer weer de winkel in (aan het begin vd winkel - het poortje stond open). Dus ik snel erachter aan want hij stond al bij de wijn.... (geen goed idee met een dreumes die alles wil pakken!). Pffff beetje stress hoor, is toch wel handig als je met zn tweeen bent dan;)

14. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Mini: haha nee de deur terug open kunnen maken was hem vast niet gelukt.. Ik ga altijd alleen boodschappen halen met Naud en meestal loopt hij zelf achter zo'n klein karretje maar vandaag had ik meer nodig dus toen zat hij in de grote kar! Haha tsja ons geduld word nog wel eens op de proef gesteld met die kleintjes he ;)

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik zet hem ook vaak in de grote kar, maar vandaag had ik maar 3 dingen nodig dus ik dacht leuk als hij zelf kan lopen...

16. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    @MiniMe, inpakwerk en sorteerwerk is tegenwoordig haast alleen nog maar tijdelijk. En daar heb ik niks aan want dan ben ik wel de uitkering kwijt en kan ik die daarna weer aanvragen. Het ligt ook aan de tijd van het jaar denk ik hoor.. Vakanties en vakantiewerkers enzo.

@Los in de winkel, neeee gebeurd hier echt nog niet. Vince wilt vanuit de kar al alles pakken, laat staan los haha.

@Nikske, oeh wat een geluk dat je de sleutel had zeg! Hier heeft Rebecca mij wel eens buitengesloten op het balkon, terwijl hun binnen waren. Had mijn moeder al gebeld (gelukkig telefoon in mijn zak) maar op een gegeven moment kreeg Rebecca de deur toch open. Pff was stressen ookal wist ik dat mijn moeder er aan kwam met een reserversleutel.

Hier net gebeld, Rebecca weeer ziek. Dus ga de kids ophalen en voor morgen afmelden.

17. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    Loslopen in winkel.... nee hoor echt niet. mevrouw rent alle kanten op en aan handje wil ze niet dus voorlopig nog even gewoon in winkelwagentje.........

Demaco... wat is met je huidige baan dan, ben het even kwijt....
    En thuiszorg ofzo?? of zijn dat te weinig uren????

Hier heerlijk weekend..... zaterdag fotos maken met mijn ouders en zusje/vriendin... eindelijk eens een gezinsfoto!!!!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Winkel: Op mn vrije dagen gaan we vaak even naar supermarkt.
    Jes in de kinderwagen, lekker daarheen wandelen.
    Als we met de auto gaan, til ik m de winkel in, en mag hij daar lopen.
    Hij luisterd echt heel goed...
    Pakt wel eens iets, maar dan legt hhij het ook weer terug als ik het vraag :)

19. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Als ik naud met zo'n klein karretje laat lopen dan wijs ik hem aan wat we nodig hebben, hij pakt het en legt het in het karretje.. Als hij iets pakt wat we niet nodig hebben legt hij het terug zodra ik nee zeg :)

20. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    @Luckey, mijn huidige werk is geen betaalde baan maar een project met behoud van uitkering. Ik moet dus zowiezo opzoek naar wat anders.
    Thuiszorg wil ik graag maar nergens vactures. Denk ook dat er nog vakantiewerkers aan het werk zijn. Wel overal open sollicitaties heen gestuurd.

Nou Rebecca is alles behalve ziek. Maar klungelt wel erg. Er heersen waterpokken op de dreumesgroep (heel erg zelfs) dus ik verwacht ze ook bij Vince (die bijna altijd daar is) en Rebecca. Wellicht is dit geklungel een voorbode van de waterpokken?

Share This Page