April mama's 2011 - deel 3!

Discussion in 'De mama's' started by titania, Feb 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Hoi hoi,

ben ik weer eens. Nog steeds aan het genieten van onze vakantie, volgende week weer aan de bak...
    Lees elke dag mee hoor, maar reageren op de telefoon is niet echt handig en we zijn veel op stap enz.
    Dus even wat ik nog weet... ;)

Nikske: Pfff wat kunnen kids toch rare dingen doen. Helaas is dat wel iets wat kinderen, vooral jongetjes, gewoon dóén als ze die leeftijd hebben. Uitproberen, opscheppen tegenover elkaar enz. Nu mijn stiefzoon hier drie weken is zie ik ook dingen die hij en zijn vriendjes doen dat ik denk, wtf??? Meer dan zeggen en uitleggen waarom je iets niet okay vind kun je niet doen.
    Ze wéten wel dat het niet mag, maar laten zich snel meeslepen om 'stoer' te zijn...

Foeske: Wat leuk zeg, binnenkort weer kindjekijken..have fun!
    Heeft Jelte al een beetje door dat er iets in je buik zit, in de zin van buik aaien/kusjes geven?

Box: Allang weg hier, ze wilde er helaas niet meer in.

Weekplanning: Maandags ben ik vrij, dan draai ik veel wassen. De rest doe ik tussendoor wanneer het uitkomt samen met manlief aangezien we beide veel werken.
    Planning doe ik niet aan haha, als ik geen zin heb na een dag werken ga ik me er echt niet toe zetten, dan komt t later wel. En als iets direct moet gebeuren doe ik het ook direct.
    Stofzuigen wel bijna elke dag ivm huisdieren.

Demaco: Wat leuk, die sollicitatie. Succes morgen met meelopen!

Vraagje: Hoe vaak kijken jullie kids tv? Hier toch wel aardig wat, helemaal nu haar broer er is staat dat ding me veel te vaak naar mn zin aan waardoor Liv dus meekijkt, maar ook als hij er niet is staat babytv zeker twee keer per dag een poos aan. Het is zo makkelijk als ze aan het draken is om haar even voor de tv te gooien ook al sta ik er eigenlijk niet achter...!

Hier: Alles goed, Livje heeft alleen sinds de operatie twee enorme looporen en is sinds twee dagen ook heel erg verkouden, nog nooit zo verkouden geweest! Snot komt overal uitstromen en herken haar stemmetje niet meer terug haha. Vandaag naar de kinderarts voor check up ivm vele ziek zijn, kan die meteen even dr oortjes checken, anders begin ik met druppelen (had recept voor oordruppels mee gekregen als oortjes te lang zouden blijven lopen.)

Verder is ze enorm aan het draken op het moment, word af en toe echt gek van dr gezanik en boze buien. Ik heb dus echt zo'n supermarkt kind dat op de grond gaat liggen gillen en zelfs met dr hoofd op de grond gaat bonken als ze haar zin niet krijgt. Helaas voor Liv ben ik niet snel onder de indruk en krijgt ze echt niet zomaar dr zin, maar ze is een volhoudertje. Erg gezellig dus af en toe hier pfff.
    Maar ze kan ook heel gezellig en lief zijn haha, gelukkig maar!

Op het kdv ook alles geregeld, mijn schoonzus gaat tot april een ochtendje oppassen zodat Liv toch op de baby/dreumesgroep kan blijven. In april gaat ze over naar de peutergroep en dan komt de woensdagochtend kdv er weer bij.
    Nog wel even discussie gehad want dit gaat per 1-10 in aangezien de babygroep dan sluit op woensdag en heb eigenlijk twee maanden opzegtermijn maarja, dan hadden ze het ruim twee maanden van te voren moeten melden vind ik.
    Dus even werk van gemaakt en gelijk gekregen, scheelt toch ook een hoop geld! (Halve dagopvang is hier per uur een stuk duurder dan hele dagopvang...)

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Demaco: niet met pleisters behandelen hoor meis! Zo krijgt de nieuwe nagel nauwelijks zuurstof en wordt week.. Gewoon laten drogen en dan is het vrij snel een sterke nagel!

3. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    TV: Als ik sochtend beneden kom met Jesley zet ik de tv aan, of een dvd'tje...
    Teletubbies, Bumba, dat soort dingen.
    Jesley speelt en kijkt een beetje, maar hij gaat er niet voor zitten.
    In de loop van de ochtend gaan we meestal wat leuks doen en de rest van de dag staat hij uit of op radio...

Zolang hij er geen uren voor gaat zitten, vind ik t niet erg

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    TV kijken wisselt hier enorm. Samson & Gert en Heidi (beiden op Kindernet) vindt hij leuk om te zien. Hij is er nog wat jong voor, maar hij kijkt er met aandacht naar. :D Sesamstraat kan hij ook lief naar kijken. Er gaan ook vaak dagen voorbij dat de tv overdag niet aan staat, zeker met dat mooie weer, dan speelt hij veel in de tuin.

We hebben nog geen DVD's voor hem in huis. Straks in de herfst/winterperiode kan het misschien wel een handig zoethoudertje zijn als het koud en nat is, maar dat zien we dan wel weer. ;) Hij kan gelukkig heel lief met speelgoed spelen en ik heb boven nog wat duplo staan en zo'n dashboard met stuur daar heeft hij nog niet eerder mee gespeeld, dus dat komt straks ook nog wel van pas!

5. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    @Nikske, ik vind dat je goed gehandeld hebt hoor wat die glijban betreft. Bedankt voor de tip!

@Cvm, fijn dat het geregeld is met de opvang! Geniet nog ff van je vakantie. Beterschap met Liv! Hoe is het gegaan bij de KNO arts?

@TV kijken, hier eigenlijk veel te veel. TV staat heel vaak aan, ze kijken nauwelijks hoor, vooral sochtends kijken ze wat. Maar Vince is het al snel zat en ze spelen veel als ik tv kijk. Ik probeer zoveel mogelijk radio op te zetten, maar het is wel zo makkelijk soms hoor die tv.

Hier verveel ik me stierlijk.
    Goede vriend van mij is op vakantie sinds afgelopen nacht. Weekje Turkije. Maar als we sochtends wakker worden is normaal het eerste wat we doen elkaar appen. Totdat 1 van ons of beiden naar het werk gaat/gaan. Na het werk appen we weer gelijk totdat we gaan slapen.. En nu is het wel erg stil ineens hahaha. Vannacht geappt toen hij weg ging en hij heeft wat fototjes doorgestuurd enzo. Maar ik mis het gewoon. Helemaal nu ik zo in spanning zit voor morgen.
    Morgen dus een dagje meelopen bij de slager. In principe loop ik letterlijk alleen mee om te kijken of ik het wat vind. Klinkt positief en ik heb er zo superveel zin in!!

6. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Demaco: Spannend! Suc6 morgen!

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Cvm: hoe is het met liv gegaan bij de kno? Nog iets gekregen voor haar loopoortjes?

Tv: naud kijkt eigenlijk nooit tv, hij heeft er geen interesse in en geen geduld voor.. Ik zet hem wel soms aan gewoon voor de liedjes die op baby-tv komen maar ervoor zitten doet hij dus niet

Demaco: spannend morgen zo'n mee loop dag :) zet 'm op!

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    @Nikske: Heel goed dat je die moeder even gebeld hebt inderdaad. Hopelijk wordt de jongen er op aangesproken.

@TV: Hier mag Robin 's ochtends na het ontbijt even Babytv kijken en net voor het slapen gaan (als hij zn fles drinkt). Hij gaat er meestal ook niet voor zitten (behalve als hij heel moe is), maar is vaak ondertussen druk aan het spelen. Ik zet hem wel bewust uit overdag, ik wil niet dat hij er teveel aan went.
    In de auto hebben we DVD's van Dribbel, Bumba en Little People, omdat we vaak langere stukken moeten rijden. Daar kijkt hij wel echt heel gefocused naar (en valt ook vaak in slaap dan;))

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    @Demaco: Veel succes morgen! :)

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Vanavond iets heel ergs gebeurd. Manlief en ik reden naar schoonouders om Robin op te halen. We waren bijna bij hun huis (in woonwijk) toen er een tegenligger (busje) kwam. Er stond ook een busje geparkeerd, dus het busje dat aan kwam rijden ging achter het busje staan zodat wij er langs konden. Dus manlief rijdt rustig langs die auto, en plots rennen er kindjes de straat over! Ik heb het niet eens zien gebeuren, zo snel ging het, maar een meisje van 4 rende zo tegen onze auto op! Ik hoorde alleen een klap. Dus wij gelijk uitstappen natuurlijk. Ik was ZO geschrokken, ik durfde eigenlijk niet te gaan kijken, ik was zo bang voor wat we zouden aantreffen. Gelukkig viel het heel erg mee, en had ze vooral schaafwonden. Wel keihard huilen natuurlijk (en die andere 3 kindjes met haar). Gelijk 112 gebeld (papa en mama en buren stonden er gelijk bij om haar te kalmeren gelukkig), en de ambulance was er binnen een paar minuten. Ze hebben haar even nagekeken en toen toch meegenomen naar het ziekenhuis omdat ze pijn in haar buik had. Politie erbij, hele toestand....Manlief is natuurlijk ook ontzettend geschrokken. In zn studententijd is een goede vriend na een stapavond voor zn ogen aangereden door een taxi, en daardoor overleden. Daar moest hij nu gelijk weer aan denken:(
    Nu zijn we gelukkig weer thuis. De politie heeft net al gebeld dat het meisje niets ernstigs heeft, maar dat het ziekenhuis haar voor de zekerheid een nachtje ter observatie houdt.
    Na onze vakantie (we vertrekken vrijdag) gaan we bij hun langs om haar een grote knuffelbeer te brengen.
    Pfff wat een avond zeg....als ik er alleen maar aan denk wat er had kunnen gebeuren. Ik stond echt te shaken daar!
    Sorry voor mn lange post, maar ik moest even mn verhaal kwijt..

11. foeske

foeske Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    1,732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    minime, oei idd schrikken zeg!

cvm, Jelte legt met regelmaat z'n hoofd op m'n buik en aait idd :)

tv, hier bumba en sesamstraat... Jelte kan nog niet zo lang z'n aandacht erbij houden.. prima dus! laat um maar lekker spelen :D

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    jeetje mini wat schrikken zeg!!! Kinderen zijn ook zo snel. Dikke knuf, gelukkig heeft het meisje niets ergs!

Liv heeft oordruppels gekregen, beide oren erg vochtig en vies, trommelvliesjes daardoor amper niet te zien. Ze moet toch flink pijn gehad hebben voor ze buisjes had, arme griet.
    Verdr neusdruppels want erg verkouden en zoutoplossing doet niets.
    Ze is nu 75 cm 9055 gram!!!

13. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Pffff dat zal schrikken zijn zeg!!
    Krijg er gewoon kippenvel van...
    Gelukkig is t goed afgelopen!
    Is altijd een grote angst van mij met die overrennende kinderen.
    Wel lief van jullie dat jullie een beer gaan brengen!!!

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Het raakte me extra omdat we natuurlijk nu zelf een kleintje hebben. Ik wil ik er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren als hij straks op straat gaat spelen (gelukkig wonen we in een straat waar alleen auto's komen die hier wonen) of straks naar school gaat fietsen enzo...pfff nu snap ik mn moeder ook waarom ze zich vroeger altijd zo'n zorgen maakte;)

15. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    minime... oh schrikken zeg!!!!!!
    gelukkig dat ze niks ernstigs......

hier... weet niet of iemand mijn post op fb had gezien over de baan van 9 tot 5 en dan met name de reacties wat erop gekomen zijn.
    nou hooglopende zeik met manlief gehad. Waarom ik dat überhaupt erop gezet had en hij had het toch gevraagd enzo....
    Pfff mag ik dan verdomme alleen nog maar van die zoetsappige posts doen op fb zeg.... sta echt op het punt het te verwijderen... dat hele fb.

kan wel een hele klaagzang opschrijven nu met wat me allemaal irriteert maar daar bereik ik ook niks mee he.....
    vandaag nieuwe client, hopelijk is het een aardige vrouw.....

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Jeetje mini wat schrikken!! Zo zie je maar weer hoe onvoorspelbaar kinderen zijn..

Cvm: wat moet het verschrikkelijk zijn om als moeder te horen dat je kindje zo'n pijn heeft gehad.. Hopelijk gaat snel alles beter!!

Luckey: ik heb zelf geen FB met als 1 van de redenen de discussies thuis.. Posts, vriendenlijst.. R was er nooit zo'n voorstander van :( uiteindelijk waren er wel meer redenen zoals zijn promotie op het werk maar hier waren met regelmaat irritaties over FB

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    @Facebook: Ik post eigenlijk nooit iets, behalve een fotootje van Robin ofzo;) Ik vind het wel leuk om op te kijken, maar ik vind het niet nodig om iedereen te laten weten hoe ik me voel en wat ik denk of aan het doen ben op dat momemnt

18. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    hier op zich nooit echt commentaar op fb door manlief. wel vindt hij dat ik te veel prive dingen post, waar ik hem wel gelijk in moet geven.....
    de vrouw vd baas heeft blijkbaar altijd wat te zeiken over wat ik post (die reageerde gisteren dus ook zo op mijn post) en daar flipte ik over en daar flipte hij weer over...
    Och lang verhaal.
    Maar laatste tijd vind ik sowieso dat het niet echt goed gaat tussen mij en mijn man....

19. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    10 febr naar de voorstelling van Bumba :D

20. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik snap je reactie op fb!
    Ik zou het net zo neer kunnen zetten ...
    Ook ik heb er van geleerd, en doe t niet meer.
    Dan maar hier mn verhaal ff kwijt soms ;)

Probeer te blijven praten met je man, en leuke dingen samen doen!
    Ook door je "depressie" ga je alles somber inzien, en ben je onzeker over je relatie.
    Hier sla je je weer doorheen, en neem geen overhaaste beslissingen.
    Probeer positief te blijven denken! Komt helemaal goed!

Tip: ga lekker samen eten en bios van t weekend! :D

Share This Page