April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ah dus je zit nu rond je ei ongeveer:) succes deze dagen! ;)
    4 maanden zou snel zijn toch! Ik hoop dat het bij ons in ronde 4raak is. Bij robin was het de derde ronde raak, dus het duurt nu al te lang voor mij;)

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Meiden zie club :)

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Nu ik lees dat er weer een aantal dames zwanger willen worden, vraag ik me af hoe weet je dat je er aan toe bent? Ik twijfel nog zo erg, ik wil dolgraag een 2e kindje, maar twijfel of ik nu al zwanger zou willen worden. Het lastige in ons geval is ook dat we Lars via IUI hebben gekregen en we weten niet hoe het bij een 2e zal gaan. We willen het eerst zelf proberen, maar ja wanneer begin je eraan? Het kan in 2 rondes spontaan raak zijn, maar het kan ook een jaar duren zonder resultaat en dan alsnog starten met behandelingen..
    Ik vind het echt zo lastig. Ik weet zeker dat als ik zwanger zou zijn, ik er dolblij mee zou zijn, maar om er ook echt al voor te gaan.. Ik weet het nog niet.. Ik denk dat we nog maar even moeten wachten, het moment waarop ik het wel echt wil, zal wel een keer komen ;)
    Ik vind Lars nu echt zo leuk momenteel, dat ik het soort zonde vindt om de aandacht dan te moeten verdelen over 2 kinderen, maar waarschijnlijk gaat dat allemaal 'vanzelf'

Hubbie zou het al wel willen, dat weet ik.. Scheelt al de helft, ik hoef hem niet meer 'over te halen'..

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    2e kindje.... veel of weinig leeftijdsverschil, het heeft beiden voor en nadelen.
    Van de ene kant vindt ik de 4 jaar die er bij ons tussen zit ideaal, Sem kan al heel veel zelf maar 2 jaar ertussen heeft ook zijn voordelen. Kids hebben meer aan elkaar (denk ik)....
    Helaas weet je nooit 1000% zeker of je er klaar voor bent maar als je de kriebels niet meer kunt negeren, dan is het tijd hihi.
    Hier was dat met 2,9 jaar en bedoeling was dat kleine geboren zou worden als sem 3,5 jaar was. Helaas mocht het niet zo zijn en zit er nu alsnog 4 jaar tussen....
    Ik zelf vond 5 jaar de max qua leeftijdverschil.
    We hadden hier al afgesrpoken dat als het in januari nog niet raak zou zijn, we dan zouden stoppen. In augustus daarvoor was het prijs.
    Hier was het overigens bij Sem 3e ronde raak, bij miskraam 2e ronde en bij Alina 6e ronde.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Leeftijd kinderen: heeft allemaal voor en nadelen!
    Dicht bij elkaar zal best pittig zijn...
    Maar ze hebben meer aan elkaar.
    Dat is onze reden...
    Maar 4 / 5 jr verschil lijkt me ook wel ideaal

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij Jes was t de 1e ronde meteen raak!
    Dus vriend verwachte nu ook...
    Maar helaas!
    Maar kan die nog even aan t idee wennen dat we voor een 2e gaan! Haha
    Vandaag vruchtbare dag, en vriend wilde perse klussen haha
    Vreemde vent heb ik :)
    Hij wilt t toch wel erg graag!

7. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Zwaaaai!

@2e kindje, ik vind het enorm pittig zo kort op elkaar (nou heb ik natuurlijk niemand, ook geen familie om echt op terug te vallen), maar oh wat zijn die 2 gek op elkaar en wat fijn dat ze alles samen doen. Rebecca vindt het speelgoed van Vince nog leuk en Vince vindt het speelgoed van Rebecca leuk. Wellicht was dit hetzelfde als ik langer gewacht had maar dat weet je nooit. 1 ding weet ik wel, voor mij had het makkelijker geweest! Maar ja.. wij hebben dan nooit bewust voor een 2e gekozen.

@Nachten, Vince slaapt echt heeeeerlijk elke nacht. Maakt zeker 11 uur per nacht, soms 12. Rebecca helaas niet :(

Sorry dat ik zo lang weg was, ik heb wel meegelezen. Ik heb het momenteel toch wel weer erg zwaar om in mijn ritme te blijven en huishouden op orde te houden.
    Met de kids gaat het verder goed. Vince begint eindelijk wat meer woordjes te zeggen. De 15e mag ik weer met hem naar het cb.

Met mij gaat het ff wat minder. Volgende week naar de orthopeed voor o.a. knieen en HMS. Mogelijk knieoperaties maar zowiezo braces aanmeten. Week erop naar psycholoog voor start behandeling. Binnenkort volgt dan ook DE test. Ze gaan kijken of ik ADD heb. En controle bij de internist komt er weer aan voor die bloedwaardes die verkeerd zijn.
    En alsof dat niet genoeg was moet ik ook deze week nog een hartfilmpje laten maken en als daar niks uitkomt krijg ik een soort kastje mee ofzo. Hartslag vertoond afwijkingen. Eigenlijk altijd al, maar ach.. ik dacht dat het erbij hoorde. Als ik inspanning lever is mijn hartslag snel erg hoog, maar kan ook ineens van 180 terug vallen naar 60. Dan wordt ik duizelig en krijg een nare druk in mijn hoofd. Paar minuutjes wachten en dan kan ik weer verder. Wat het kan zijn weet ik eigenlijk niet, maar ook daar gaan ze me binnenste buiten keren want het mag niet gebeuren volgens de huisarts.

Zooow dat is een best verhaal geworden :).

Hoe is het met jullie?

8. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    meiden ik spring ook weer in....iedere keer neem ik me voor om meer hier te kijken.....en toch schiet het er bij in....sorrrrry!!!

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @FB: Veel plezier vanavond dan! ;)

BIj Robin was het in de 3e ronde raak, dus ik had gehoopt dat het deze keer weer zo snel zou zijn. Nu dus in de 4e ronde en maar afwachten wanneer het ons gegund is.
    Ik ben alleen bang dat ik door de keizersnee minder vruchtbaar zou zijn (litteken in baarmoeder)....maar volgens gyn is dat niet zo.

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Als ik het goed lees zijn jullie bijna allemaal (buiten jorietje, mutsy en ik om) vrij snel zwanger geworden he?!

Bij Naud ronde 18, 1e IUI.. Dus hoop niet dat dat bij beebje 2 ook het geval is

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nikske: wat houd iui precies in?
    O had t gelzen in club,maar nog niet geregeerd.
    Ga ik zo even doen! ;)

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Voor mij hoeven de kindjes niet perse kort op elkaar te komen, maar ik denk ook al even verder. Hubbie en ik zouden best 3 kindjes willen (hebben we altijd al gezegd en zeggen we nu nog steeds) en wij zijn nu (al) 34 en 32.. Dus als we idd echt 3 kindjes willen zou het nu onderhand wel tijd worden om voor een 2e te gaan :D

Ik gok dat het begin volgend jaar wordt dat ook wij voor een 2e kindje gaan. Lars is dan bijna 2 en dat lijkt me prima. Hoe langer ik er over na denk, hoe meer zin ik krijg om weer zo'n klein hummeltje vast te mogen houden en knuffelen ;) En dan maar hopen dat het zonder behandelingen lukt, maar op een of andere manier zit echt in mijn hoofd dat dat goed gaat komen..

Volgens mij moet ik er niet zoveel over nadenken, ik zou echt superblij zijn als ik nu zwanger zou zijn, dus wat is mijn probleem.. ?Toch wel bang voor teleurstellingen en dat we toch weer iui moeten doen en dat het weer zo lang gaat duren. Zolang je niet probeert zwanger te worden is veilig zeg maar, geen teleurstellingen geen gedoe. Zodra je er echt voor gaat, gaat er een knop om en krijg je toch weer met die teleurstellingen te maken... Warrig verhaal geloof ik, maar misschien snappen jullie het :D

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Fb: iui betekend dat ze het zaad van partner bewerken waardoor alleen de beste overblijven en die insemineren ze rechtstreeks in je baarmoeder.. Opzich geen super ingreipende behandeling, maar wel een emotionele rollercoaster die MMM!

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Jorietje, ik begrijp precies wat je bedoelt hoor. Eigenlijk heb ik helemaal geen haast voor een tweede, als het bijvoorbeeld over een half jaar gebeurt is het ook prima. Echter nu we bezig zijn, heb ik geen geduld en is elke maand weer een teleurstelling. Ik had me voorgenomen er deze keer wat relaxter in te staan en er niet teveel mee bezig te zijn, maar ik geloof dat dat onmogelijk is (voor mij althans;))

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @nikske:.zouden jullie gelijk weer iui krijgen aangezien dat goed werkt voor jullie? Of moet je eerst weer een jaar zelf proberen?

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Sow net terug van CB, meneertje is 84cm en 11,63kilo .. Dus 7,5cm gegroeid en 1kilo aangekomen op 6maandew tijd! Gewicht was nu eigenlijk iets te min voor lengte, mja ze hebben altijd wel wat want voorheen was hij altijd te zwaar :p

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hier nog geen oproep gehad voor de 18 maanden sessie..... zullen wl weer eens achter liggen.

muiis ligt hier in bed maar hoogste woord.
    hoop dat ze gaat slapen want om 14.30 moet ik haar weer eruit halenv oor Sem te halen.
    Straks even de stad in voor jasje voor haar. Winterjasjes vindt ik nog te warm maar spijkerjasje is te koud.....

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mini: mijn tweede was een keizersnee en ik was zonder dat we er voor gingen zwanger geworden van no3...IK heb er ook nog nooit van gehoord dat je minder vruchtbaar zou zijn, dus hopelijk gebeurt het snel voor jullie.

Bij mij duurde het 6 maanden na stoppen met de pil voordat we zwanger waren van no1 . No 2 en 3 waren onverwachte cadeautjes. In een onbewaakt ogenblik was het raak (no2 een week voor de eisprong en no 3 2 dagen erna). /Nu zijn we dus iets voorzichtiger hahaha

Ik vind 14 mnd en 2 jaar verschil ook erg pittig. Ze vragen alle drie tegelijk aandacht.En ook al kunnen de oudste twee zich bijv al zelfstandig aankleden. Ze zijn nog net te klein om te begrijpen dat ik maar 1 ding tegelijk kan. Dan gaan ze allemaal door elkaar staan gillen......En dan nog 1.....ze moeten vaak allemaal tegelijk naar de wc.....En dan door elkaar gaan gillen dat je moet komen om hun billen af te vegen.....Nee, iets meer leeftijdsverschil was wel wat makkelijker geweest....begrijp me niet verkeerd, ik voel me mega gezegend met al die rijkdom maar je moet zenuwen van staal hebben.....

19. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    CB, moeten jullie met 18mnd naar CB zelf toe? Wij krijgen thuisbezoek… Komen ze de veiligheid e.d. bekijken… Maar hier ook nog niets gehoord…

Me2, het zal zo z’n voor en nadelen hebben idd ;)

Hier alles op ’t gemak! Of ja… op ’t gemak (zie blog zou ik zeggen) :p

Ik ga ff plat voor de kleine weer wakker wordt. Tot snel :)

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Mmmm hier lichtelijk "paniek".
    Alina wil smiddags maar 1 borst drinken, de ander draait ze haar hoofd bij weg en zegt ze NEE.
    savonds dronk ze wel altijd 2 borsten.
    Nu weigerde ze echter de 2e ook en de 1e had ze maar een paar slokken gehad.... (tot net na tsr)...
    Zucht... nou ja ze zal zich dalijk wel melden haha.

We gaan naar de trosledendagen in Plopsa Hasselt volgende week en Mega Mindy zou ook komen...
    |Helaas is deze verhinderd en nu gaat K3 een spetterend optreden geven... Jippie dit vindt ik stiekem nog veel leuker.
    Nu maar hopen dat het niet stervensdruk is (uitverkocht)..... slik

Deel Deze Pagina