18 november gaat het voor mij denk ik niet worden, financieel gezien, benzine, entree....25-10 word me vader 65 dus wil ze dan eigenlijk mee uit eten nemen, ben je ook zo weer 100 euro kwijt....
Nou het heeft gewerkt hoor.. Hij wou in eerste instantie niet gaan slapen want hij ging alle dieren aanwijzen op zijn dekbedje en kiekeboe spelen maar uiteindelijk doorgeslapen tot 7.20uur!! Toeval? Geen idee, we zullen het zien vanacht.. Hij is in elk geval erg trots op zijn "grote jongensbed"
Nee alleen een dekbedje maar heb het aan hem uitgelegd als zijnde een "grote jongensbed" .. Nee een ander bedje durf ik niet aan want meneertje vindt het geweldig om alle kasten te plunderen dus als hij zelfstandig uit zijn bed kan ben ik bang dat ik 's nachts zijn commode opnieuw kan gaan inruimen!
Hier: pffff weet niet wat jes heeft, maar herken m niet meer!! Al 2 dagen chago, echt werkelijk niks is goed, huilen, drijnen, heeel erg aan mij hangen, en hij denkt dat hij de baas is... Niks is goed!! Pfff Morgen even controle bij ha. Omdat hij ook een aantal avonden flink koorts heeft gehad (hierna begon dit gedrag) Ook een hoektandje door Denk zelf aan een heftige sprong, maar wil toch medisch uitsluiten. Herkenbaar bij iemand??? Zelfs mn moeder werd vanmiddag gek van hem Heeft m ook nog nooit zo meegemaakt
Fb: echt herkenbaar!! Behalve de koorts lees ik daar echt alsof je het over Naud hebt.. Sinds een paar dagen kan ik hem wel achter het behang plakken!! Maar niet zolang ik alleen ben met hem.. Pas op het moment dat er iemand anders bij komt
Nikske... super dat hij heeft doorgeslapen. ZOu het dan toch aan het grote jongens gevoel liggen??? Ik hoop het!! Hier gaan de nachten ook wel beter.... Gemiddeld 1x per nacht (half 12) wakker en dan de ene nacht een vroege (4 of 5 uur) en de andere nacht 6 uur!!. Ben ik al heel blij mee!!! Meeting... welke tijd houden we aan???? Middaguur zoals gewoonlijk??? Wordt wel druk hier, dag ervoor komt sinterklaas aan in Roermond en misschein gaan we erheen.... dag erna meeting... och ja is ze ook goed moe he!!! (hoop ik)
We komen net van een "babyconcertje" vandaan...hier in Utrecht! Zo leuk gedaan, een viool en een cello..speciaal voor baby's en peuters, lekker met kussens op de grond en ballonnen. Er was zelf een baby van 6 weken, die echt de muziek reageerde! Zo jammer dat ik het nu pas heb ontdekt, was een jaar terug ook geweldig geweest. Ik dacht dat Krystian heel druk zou zijn, maar hij heeft juist rustig op schoot gezeten en vol fascinatie naar de instrumenten zitten turen..daarna koffie en vers gebak voor ouders en hij heeft nog met kindjes gespeeld. Nu helemaal knock out in bed.. Hebben jullie leuke weekendplannen? Morgen komt Krystian's Beppe langs, mijn schoonmoeder en zondag gaan we oppassen op een dochtertje van vrienden. Toch fijn dat hij weer beter is, weer een beetje leven in de brouwerij! Nikske, ik heb het ff druk gehad straks meet ik ff de laarzen voor je op, dan stuur je ff een PM.
Nikske: goed he dat naud heeft doorgeslapen!! Dus hij is ook zo'n drama de laatste tijd? Pfff vind t heel moeilijk! Ben nu wel consequent, want heb idee dat tie flink aan t uittesten is... Vandaag gaat t erg goed! Straks extra werken van 17 tot 22 Jes gaat naar mn ouders en slaapt daar Morgen weer om 7:30 werken En dan 1 dag weekend
Titania: wat organiseren ze bij jullie toch leuke dingen voor die kleintjes!! Ook zo'n inloop ochtend om samen met kindjes te spelen, dat mis ik hier wel hoor... Weekendplannen: vriendlief heeft weer het hele weekend nachtdiensten (begint vanavond) dus die zal vooral in bed liggen, in Sittard zijn oktoberfeesten dus ik zal wel een rondje kermis maken met Naud.. Verder komt er nog een vriendin langs en ga ik vast nog even met hem naar het dierenpark (handig zo'n jaarkaart!) Fb: ja goed he dat hij 2 nachten heeft doorgeslapen ik hoop dat dat zo blijft! Overdag is alles "neeee" "bah" of heel hard gillen/aanstellen.. Ik probeer ook echt heel consuquent te blijven maar vooral tegen het eind van de dag ben ik het soms zo zat dat ik toegeef heel slecht ik weet het helaas.. Gister in het bos geweest met hem daar is ook een kinderboerderij met speeltuin, daar merk je echt verschil tussen ouders en kinderen.. Een moeder die zich echt niks van haar kind aantrok en dat was dan ook echt een irritant kind, ook een moeder die achter elke zin "ja hoor lieve schat" tegen haar kind zei en dat was ook te merken want dat kind was overduidelijk de baas.. Toch interessant eigenlijk om zo rond te kijken hihi
@weekendplannen: morgenochtend gaan we lekker shoppen in Oosterhout, oa een winterslaapzak halen en wat broeken en truien voor Lars. En ook voor onszelf nog wat kleding, heb er zin in Hopelijk zijn we redelijk op tijd weer thuis zodat Lars nog wel een middagslaapje kan doen en de rest van de dag en s avonds zijn we lekker thuus. Zondagochtend komen paps en mams een bakkie doen en s middags gaan we naar schoonmams en s avonds thuis en t weekend is weer om.. Verder weinig te melden hier, ik herken niks van de verhalen over Naud en Jesley. Lars is gewoon zichzelf, een lief vrolijk mannetje! Overigens hebben wij echt (bijna) niks gemerkt van die sprongen.
Sprongen: ik kan echt de klok gelijk zetten op het "oei ik groei" boek.. En ik beeld het me echt niet in want andere valt het ook op dat Naud dan een ander manneke is! Maar ach het zijn maar periodes, ik weet dat hij heel lief is als hij gewoon zichzelf is Ow wel nog een nieuwtje, Naud begint langzaam aan met praten Hij was door het speelgoedboek aan het bladeren en zei heel duidelijk Bumba en Bobo en wees het dan ook aan.. Verder weet hij nu welk geluid een koe, hond en leeuw maakt en doet dat dan ook met volle overgave na hihi
Leuk he dat beetje praten en hem ook begrijpen Lars is hier echt uren zoet met het Intertoysboek haha (dat van Bart Smit heb ik even weggelegd voor als het Intertoysboek aan flarden is gescheurd). Hij herkent ook dingen die hij zelf ook heeft en loopt er dan naar toe. En tegen Bumba zegt ie Baba en tegen Bobo zegt ie Bibi haha.. @Praten: dit zijn de woordjes als die hij al een paar maandjes zegt: baba = bal, pop en sinds kort ook Bumba bibi = bobo en baby bi = bus en billen (en het potje sudo omdat dat voor zijn billen is) mama = mama, bloem, schommel, bimbam, buurman, lamp (woorden met een M erin) papa = papa ppa = opa mma = oma en amen gaga = sokken, broek, slaapzak en kaas (woorden met een K erin) brrrrrr = auto of iets anders op wielen (rollator, winkelwagen, kinderwagen) Kortom als hij wat zegt moeten we eerst kijken wat hij ziet en dan weten we wat hij bedoelt, handig hoor dat hij 1 woord heeft voor meerdere dingen
Jorietje: maar lars zegt dus best veel woorden die niet lijken op het geen wat hij bedoelt? Hoe kom je er dan achter wat hij bedoelt? Ik vind dat namelijk echt moeilijk soms, wat bedoelt Naud nu..... Naud zei nooit iets (of ik begreep het niet/telde het niet mee), maar nu hij iets zegt is het ook heel duidelijk.. Bumba is bumba, bobo is bobo, woefwoef is het geluid van een hond en bal is bal.. Het enige wat niet klopt is dat hij nana zegt tegen oma! Ik vond het jammer dat hij nog geen woord zei maar nu vind ik het wel handig dat het meteen duidelijk is want ik ben niet zo goed in ontcijferen.. Haha
Praten, hier nog steeds heel weinig..maar begrijpt enorm veel en kan alles in boekjes aanwijzen als je het hem vraagt(zowel pl als nl). Alleen mama en papa zegt hij duidelijk, de rest zijn vooral geluiden. Mama=mama, iets van mama Papa=papa iets van papa Buba=zijn bijnaam -hijzelf dus Brrr=bus,auto,graafmachine,hijskraan etc. -soort van snuf geluid-= trein (heeft hij van Thomas de trein) Mniam mniam=eten Daa=daar, taa=tam(daar in het Pools, als jij met mij praat) Njaja=Leia -onze poes Bap=Babcia, Pools woord voor oma Dm(uitgesproken precies zoals je het schrijft)=Dom, Pools woord voor huis Verder kent hij de meeste dieren geluiden wel, maar heeft hij vaak een eigen geluid voor verzonnen. Poes zegt "Aaaah" ipv "miauw"..maar goed onze poezen die maken ook precies zo'n geluid hij brabbelt nog van alles oefent met herhalen van klanken. Gelukkig kan hij met babygebaren een heleboel duidelijk maken. Ik verwacht dat hij pas na zijn tweede verjaardag gaat praten..sommige tweetaligen beginnen pas te praten met 2,5 en praten dan beide talen vloeiend. en sowieso gaan ze as tussen 3/4 de talen echt goed uit elkaar gaat halen. We wachten af!
Titania: de dochtertjes van mijn schoonbroer en schoonzus worden ook tweetalig opgevoed Nederlands en Spaans (zij komt uit argentinie) en ik vind dat wel echt een pluspunt voor een kind.. Hier zal Naud straks denk ik wel veel limburgse woorden door het algemeen beschaafd nederlands heen gooien ben ik bang, mja als je uit limburg komt hoort het toch erbij vind ik om je kinderen dat dialect mee te geven
Hier een lekker vrolijk vrouwtje met heerlijke dramabuien op zn tijd haha. Kindje met een duidelijk eigen willetje... Plannen weekend: morgenavond komt mijn neefje van drie logeren, verder lekker eens geen plannen! Praten, heel veel laatste week veel woordjes bijgekomen. Ze kent alle namen vd huisdieren en hele familie, als ik zeg 'tante' dan zegt Liv dd naam die erbij hoort. Ook kan ze bij poesje mauew en hondje waf de woordjes aanvullen als ik ineens stop met zingen. Andere woordjes zoals bal, pop, baby, drinken, eten, lekker, slapen, spelen, auto, mee, konijn, hond, poes, paardje, koe, fiets, bed, stoel, en wel meer. Verbaas me steeds hoe goed verstaanbaar ze is. Al hoor ik vooral heeeel vaak het woordje NEE!!!! Draakje...
Yesss nacht 3 op rij doorgeslapen wel weer erg vroeg wakker (6.30uur) maar goed we kunnen niet alles hebben natuurlijk