April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Misschien moet ik ook een dekbedje halen. Robin slaapt een slecht de laatste nachten :(

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wie niet waagt wie niet wint Mini!! Hier lijkt het te helpen..

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Sow hier al lekker creatief op de vroege ochtend.. Ik zag op telekids dat er een kleurwedstrijd was van Little People, dus hop kleurplaat uitgeprint, verf, wasco en stickers tevoorschijn gehaald en dit is het resultaat :)!!

Maandag even opsturen.. Zou hij winnen ;) ??

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nikske: Pfoe jullie zijn wel erg actief nu al!!
    Wel leuk zo'n kleurplaat...

Ik ben net op mn werk, maar nog niet wakker hoor! :(
    Wel vreemd zo als Jes er dan niet is sochtends.
    Ben benieuwd hoe hy geslapen heeft by mn ouders

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Dekbedje werkt hier ook, vanmorgen was ze pas 8.15 wakker!
    !

Leuke fotos van naud, creatieveling!

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Haha inderdaad FB we waren er vroeg bij vandaag, Naud zat al om 7.40uur te knutsellen en om 9.00uur waren we al bij de Intratuin zodat hij even op de dierenafdeling kon kijken en daarna in de ballenbak kon spelen :) hihi.. Vriendlief heeft nachtdienst gehad dus probeer het dan 's ochtends zo rustig mogelijk te houden in huis zodat hij kan slapen!

7. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Hier Jelte zijn woordenboek ;)

Mama
    Papa
    Oma = tevens ook opa
    Broem = alles met wielen
    Eg=weg
    Daa=daag/doei
    Heej= hoi dus
    Auw = poes
    Oef= hond
    Nee = iets wat hij de laatste tijd heeeel graag zegt haha
    Ja
    Aai
    Oooeee = koe
    Het zeeuws gaat ook goed zoals:
    Own =ooo en ajjuh= ?? sorry geen vertaling voor haha

Jelte doet voornamelijk veel geluiden na en is op het moment bezig om vele klanken en gebaren na te bootsen.
    Hij kan wel trekker zeggen maar vind broem makkelijker ;)

Leuk dat jullie weer een meeting gaan doen, wou dat ik ook us kon komen maar zit er voorlopig niet in…

Nikske idd vroeg op pad J Heb gister vingerverf en een schort besteld zodat ik ook aan de slag kan met Jelte!

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Meiden hebben jullie tips om te gaan doen met dit weer.. Het moet voldoen aan:
    * binnen activiteit
    * liefst gratis, anders kleine entree prijs
    * minimaal 2,5uur plezier

Hoop wat reacties te krijgen want ik ben een beetje inspiratieloos :) bedenk alleen maar dingen waar we dan weer minimaal 20 euro kwijt zijn......

9. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    als madam hier een hond ziet, zowel op straat als op tv/boekje, zegt ze jaie....onze hond heet Jari

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja pff ik ken t
    Moeilijk he met dat rotweer!!
    Ik ga tegenwoordig naar peuterspeelochtenden.
    Erf leuk! En kost hier maar 1,60

11. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Zoiets is hier niet in de buurt :(

Morgenmiddag maar cakejes versieren met Naud want de voorspelling is voor morgen ook al niet heel best..
    Vandaag maar even snel gaan wandelen toen het droog was maar verder binnen gebleven!!

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Plopsa was mega mega mega druk.
    K3 gaf optreden en de mensen stonden gewoon echt tot halverwege het gebouw en zo groot is het niet.
    Alina had er na 2,5 uur genoeg van, kon niet lopen/spelen niks vanwege de drukte.
    Half 11 waren we daar en om half 3 zijn we gegaan....
    Geslapen heeft ze dus ook niet veel vandaag, dus hopelijk een goede nacht.

Woordenschat:
    bal,
    dag,
    oma,
    opa,
    mama,
    papa,
    mem (sem),
    itten (zitten),
    apen (slapen),
    eheh (met uitgestrekt handje: dat wil ik hebben),
    bah (heeft ze gepoept, dit doet ze niet altijd),
    hoi,
    ja,
    nee,
    asseblieft,
    dakeweh (dankjewel)
    itte (bitte)
    Verder nog wel meer wat ze vertelt maar valt me nu even niet in. Als ik tegen haar zeg "gaan we slapen" of "kom schone kont maken" dan gaat ze bij de deur staan voor naar boven te lopen.
    Als ik zeg schoenen/jas aan doen dan pakt ze ze en gaat ze zitten. Als ik vraag om kusje/knuffel geeft ze die ook.

Ga maar eens aan mijn berg strijk beginnen.... bah

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Luckey: wel jammer dat het zo ontzettend druk was! Dan hebben die kleintjes toch niet echt de ruimte om lekker te ravotten.. Hoe vond sem het?

Wel knap dat Alina al alsjeblieft en dankjewel zegt!!!

Naud begrijpt inderdaad ook alles:
    * schoenen aan betekend op de trap gaan zitten en dit doet hij nu al helemaal uit zichzelf,
    * als ik zeg dat we de fles gaan maken (oeps ja deze krijgt hij 's avonds nog:)) dan loop hij naar de magnetron want helpt altijd mee,
    * als ik zeg dat iets niet mag dan wijst hij met zijn vingertje en zegt juijui (hihi hoezo ik doe mama na?!)
    * als ik zeg dat we gaan eten dan pakt hij zijn bordje uit de kast, zet dit op tafel en gaat bij zijn kinderstoel staan

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nikske: jesley krijgt sochtends zijn pap nog steeds uit een fles hoor!
    En savonds voor t slapen gaan gele vla uit een fles

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Haha echt waar FB gele vla uit een fles? Dan heeft hij nog een behoorlijk zuigkracht..

Nee Naud drinkt door de dag heen zo slecht dat ik die fles echt nog heel belangrijk vind.. Hij drinkt overdag maar 1 - 1,5 rietjesbeker (+- 300cc) dus die 100-150cc die hij 's avonds dan nog binnen krijgt heeft hij wel echt nodig!!

Hoe drinken jullie kindjes overdag trouwens? Gewone beker / rietjes beker / tuitbeker / of anders...
    Naud kan wel uit een gewone beker drinken maar na een paar slokjes draait hij de beker om en kan ik dus steeds poetsen, hij krijgt dus een rietjes beker maar wil hem binnenkort toch echt over hebben op een gewone beker :)

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja gele vla met beetje melk of water. (Kan ook zonder hoor)
    Opwarmen in magnetron, heeeerlijk!!

Overdag drinkt hij uit rietjesbeker of pakje drinken.
    Ook drinkt hij graag uit mijn glas
    Maar wacht nog even met eigen beker/glas
    Word 1 klieder boel! Ik weet dat hij het kan, dus dat vind ik al goed

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @begrijpen: Robin snapt echt heel veel vind ik. Hij gooit dingen netjes in de prullenbak als ik het vraag en ook als hij gemorst heeft, geef ik hem een doekje en gaat hij het netjes oppoetsen. Manlief kan ik niet meer opvoeden, maar Robin nog wel;). Ook zegt hij de laatste week ' poepen' en even later moet hij dus ook echt poepen. Ik heb een potje gekocht, morgen eens voor het echt proberen wat hij ervan vindt. Qua woorden leert hij nu elke dag wel bij, gaat zo snel bij hem!
    Vandaag in de dierentuin bv zei hij ineens ' water' en ' aap' . Ik wist helemaal niet dat hij die woorden al kende! Wel heel fijn dat hij nu steeds beter duidelijk kan maken wat hij wil.

@FLes: Robin krijgt ook voor het slapen gaan nog zo'n 150ml melk uit zn fles. EIgenlijk overbodig want hij drinkt gedurende de dag meer dan voldoende, maar het is voor hem echt een moment om de dag af te sluiten. Hij mag dan even in zn kinderfauteuil naar Baby Tv kijken. Als de fles op is, zet hij zelf de TV uit (als ik dat vraag) en geeft papa en kus en gaat dan bij de deur naar boven staan.

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Robin drinkt thuis uit een tuitbeker (zachte of harde tuit) en op het KDVdrinkt hij alleen nog uit een open beker. Thuis probeer ik het ook weleens en hij kan het hartstikke goed, zonder moeite, maar als hij niet meer hoeft keert hij de beker (incl inhoud) gewoon om. Daar heb ik nog niet zo'n zin in. Op het KDV doet hij dit overigens niet....waarschijnlijk omdat ze daar met zn allen 1 drinkmoment hebben. Thuis drinkt hij tussen het spelen door gewoon.

19. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Drinken: harde tuit. Fles tot vandaag soms s avonds maar besloten vanaf nu ook dat in de tuit te doen, toch beter voor de tandjes en het ziet er ook niet meer uit zo'n grote griet met een fles. Al begrijp ik jou wel Nikske, als Naud zo weinig drinkt.

Slapen, vandaag weer pas kwart v acht wakker, neefjelief die hier logeert ook. Ben dekbedjesfan want hiervoor had ze onrustige nachten en was ze standaart zes uur wakker!

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Tadaaaa.. Onze warme bakker ;) .. Haha!!
    Na 2 cakejes begon hij er vooral van te snoepen.. Geef hem eens ongelijk ze zien er ook lekker uit

Deel Deze Pagina