April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zie club

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Titania: beterschap!!! Jes had t vorige week
    Telkend tussen 37 en 39.4 maar wel zichzelf (alleen klieren)
    Na 3 dagen over en tada meteen een hoektand door

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Titania: Ben je vandaag bij de huisarts geweest met de kleine man?

FB: Spannend :D :D

Voor de mama's in Limburg: Kijk hier eens op.. Jaarprogramma Kasteel Limbricht
    Ik ga er 18nov heen met een zw.pag vriendinnetje en haar dochtertje (vandaar ook dat ik niet naar de meeting kan helaas) .. Maar het ziet er echt onwijs leuk heen, misschien ook iets voor jullie kindjes??

Hier: Naud heeft opeens 2 kiesjes door.. Hij at alweer een paar dagen praktisch niets en toen ik vanmiddag met hem aan het stoeien was zag ik opeens 2 kiesjes (boven, li en re)

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hoi meiden, ik heb even jullie mening/tips/advies nodig.

Het zit namelijk zo. Robin gaat 2 dagen per week naar het KDV. Het zoontje van een vriendin van me zit daar ook (wij kennen hen ook via het KDV, vandaar). Robin en dat jongetje kunnen ook leuk samen spelen, en schelen maar 3 maanden. Nou kwam ze vanmiddag langs met het voorstel om op elkaar kindjes te passen 1 dag in de week. WIj hebben namelijk allebei een andere parttime dag. Robin zou dan op maandag naar hun toe gaan, en hun zoontje op donderdag bij mij.

Nou lijkt me dat in eerste instantie een heel goed plan, aangezien het flink in de kosten scheelt natuurlijk!
    Alleen zit ik wel met een paar ' issues':
    *Ik heb geen auto op mn parttime dag, dus hoe kom ik ergens (stad, supermarkt etc). Nu ga ik altijd wandelen of fietsen, maar met 2 kindjes zou ik niet weten hoe ik dat moet doen.
    *Vanaf januari ga ik weer 4 dagen werken, wat betekent dat ik geen dag alleen meer heb met Robin (behalve het weekend), omdat op mn parttime dag dat andere kindje er dan altijd zal zijn.
    *Stel dat ik binnen niet al te lange tijd zwanger mag worden, dan hebben we straks 2 kleintjes, en ik zie het niet zitten om er dan nog eentje bij te hebben. En andersom zit zij denk ik ook niet op 2 kleintjes van ons te wachten. Maar goed, voordat dat zover is zijn we minstens een jaar verder natuurlijk.
    *Hoe zal het gaan met slapen? Het zou ideaal zijn als ze tegelijktijd slapen, maar dat komt vaker niet voor dan wel ben ik bang.

Wat denken jullie, wat zijn nog meer zaken om aan te denken/ rekening mee te houden?

@FB:jij past toch ook een keer in de week op een ander kindje? Hoe gaat dat?

5. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @MiniMe, wat als die vriendin ziek is? Dan kan jij niet werken omdat Robin niet kan komen. Een heel erg leuk idee is het, maar ik ben zelf echt meer van de zekerheid. Helemaal met een eventuele 2e.
    Lastige keuze wel, want het scheelt wel geld. Doe wat echt goed voelt. Bij twijfel niet doen.

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @minime.... het is een lief voorstel, en idd financieel zou het voordeel zijn maar als ik jou punten lees (waar ik het mee eens ben) en verder over nadenk zou ik het persoonlijk niet doen

7. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Lijkt erop dat ik voorlopig meer tijd ga krijgen om mee te kletsen.

Trajecten worden stopgezet. Ook het sporten waarschijnlijk.
    Ik moet veel en intensief sporten voor mijn gewrichten.

Maaaar... vanmorgen te horen gekregen dat ze een hartritmestoornis gevonden hebben bij mijn rust-ecg.

Ik weet er nog niet veel over maar ik ben wel erg geschrokken. Maandagochtend de alimentatierechtzaak en dan smiddags een fietstest bij de cardioloog. Hopelijk hoor ik dan meer. Jak!

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik ga dit weekend ook even berekenen wat het eigenlijk scheelt. Als het 50 euro scheelt per maand ga ik het niet doen. Voor hun zal het waarschijnlijk meer schelen, aangezien zij beiden een goedbetaalde baan hebben (schat ik zo in), en dus meer eigen bijdrage hebben.
    Op zich inderdaad een heel leuk idee, maar de punten waardoor ik twijfel vind ik ook wel heel belangrijk.

9. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Demaco: Nou het zit je ook niet mee he. Ik heb er ook geen verstand van, maar volgens mij zijn er best veel mensen die een hartritmestoornis hebben, en is er goed mee te leven. Maar natuurlijk is de ene stoornis de ander niet. Hopelijk weet je maandag meer.

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Mini: hmm moeilijke beslissing.. Toen ik het voorstel las dacht ik "ja handig" maar toen ik jouw punten las dacht ik "helemaal mee eens" ..
    Ik zou jouw punten eerst eens met haar haar bespreken, misschien heeft zij hier zelf niet eens aan gedacht?

Demaco: een hartritmestoornis zegt niet zoveel, ik maak per werkdag ongeveer 5 hartfilpmjes waarop er zeker 3 een hartritmestoornis te zien is.. Het is vooral belangrijk wat jouw ritme tijdens inspanning doet en of er geen block zit bij een van je hartkamers ofzo, hopelijk kan de cardioloog je daar meer over vertellen!

11. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Er zijn idd heel veel verschillende stoornissen. De meeste mensen hebben er alleen last van tijdens inspanning. Bij mij is het al opgemerkt tijdens rust. Ik voel het ook overduidelijk 24 uur per dag als ik mijn pols voel..
    Uiteraard kan je er goed oud mee worden. Ik weet nog niet goed wat het bij mij inhoudt. Ik weet wel dat er een verhoogde kans ik op bloedpropjes en dat heb ikk ook al met de afwijkende bloedwaardes van mij. Hier ga ik even goed over navragen want als dat klopt wil ik wel de medicatie om bloedstolling tegen te gaan waar de internist aan twijfelde. En kans is groot dat ik aan de medicijnen moet om het ritme op orde te krijgen.
    Aan een eventuele volgende zwangerschap zitten hoge risico's (waarvan ik niet weet of ik het zou willen, maar het niet kunnen is erg definitief en beangstigend voor mij).

Ik denk dat het vooral nu ff een klap is en onzekerheid. Zodra er zeker is om welke ritmestoornis het gaat en hoe het behandeld gaat worden dan zal ik er wel vrede mee hebben denk ik.

12. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Wat ik nu weet wat het doet bij inspanning is dat mijn hart te snel gaat kloppen en van 180+ zo ineens kan terugzakken naar 60, terwijl ik niet stop ofzo met de inspanning. Ik word dan duizelig en krijg een drukkend gevoel op mijn hoofd. Dat was de reden om mij door te sturen voor een ecg volgens de huisarts.

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Demaco ik hoop voor je dat je snel meer info krijgt!

Wat betreft je hartslag, die mag natuurlijk niet te snel stijgen/dalen.. Als maximale hartslag moet je 220-je leeftijd aanhouden!

14. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Pfff.... Mijn nichtje van 24 is paar weken terug geopereerd aan een hersentumor. Hoor net de uitslag, tumor is kwaadaardig. 98% van verwijderde kwaadaardige tumoren komt weer terug. AARGHHH! Ze ligt alweer in het ziekenhuis omdat ze enorme hoofdpijn blijft houden en al zou moeten herstellen ipv achteruit gaan. Goed.. dit is echt een dag om snel te vergeten.

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Minime: ik vind t echt heel leuk om op te passen op dat ventje!
    Enige nadeel dat ik vroeg op moet op mn vrije dag... Half7
    Maar het heeft natuurlijk voor en nadelen wat je zelf al zegt!
    Als je straks 4 dagen gaat werken lijkt t me niet leuk om die 5e dag nog een oppaskindje te hebben!
    Ik zou gewoon kijken hoeveel geld t zou schelen....

Maar ik denk ik jou situatie dat ik t niet zou doen!
    Ja als t +75 euro pm maand zou schelen!

Suc6 met je keuze!

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Minime... als het veel zou schelen zou ik het wel doen denk ik.
    Maar anders niet.
    Mijn moeder heeft ook al een paar keer gezegd dat ze wel meer wil oppassen, maar ik twijfel ook want als zij eens ziek is heb ik geen oppas....

In jouw geval vind ik eigenlijk doorslaggevender dat je dalijk 4 dagen het werken bent en dan je 5e dag een kindje erbij hebt zodat je nog niet echt "je eigen ding" kunt doen.
    Een super aanbod maar met haken en ogen......
    Succes met je keuze.

Hier straks ontbijten bij ikea, daarna boodschappen doen.
    Als alina slaapt, doe ik taartje bakken voor morgen.
    Vanmiddag misschien even anar avonturenland, maar sem moet ook naar de kapper en ingeschreven worden voor zwemles, dus avontureland zal waarschijnlijk verschoven worden naar zondag ofzo.....
    Vanavond komen schoonbroer en zijn vriendin en morgen vieren we een halloweenfeestje (was Hfeest van school in speeltuin waar sem nu niet heen kan ivm logees, vandaar dat we het thuis doen).
    Wil een oogbaltaart maken en cupcakes met groene slagroom ofzo haha

17. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Jeetje demaco wat een eng nieuws van je nichtje! Vreselijk zeg.. Sterkte!

Luckey lekker ontbijtje gehad? Leuk zo'n halloween feestje :) veel plezier :)

Hier: pff vanochtend echt een ziek mannetje uit zijn bedje gehaald.. Ontzettend slap en alleen maar huilen, aangezien ik vanochtend echt MOEST werken hem toch maar naar mijn moeder gebracht maar voor de deur gooide hij echt alles eruit (over mij heen natuurlijk) zo zielig!! Toen ik wegging hoorde ik hem snikken "mama mama" dus mijn hart brak!!! Vanmiddag heb ik vrij geregeld dus ben ik lekker bij hem..
    We zouden dit weekend naar zeeland gaan naar mijn zusje, dus stiekem hoop ik dat hij in de loop van de middag opknapt..

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ach zielig he als je je mannetje dan zo moet achterlaten?!
    Hoe gaat t nu met m? Nog gespuugd?

19. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #3719 titania, 19 okt 2012
    Laatst bewerkt: 19 okt 2012
    @Knuffel voor jou Nikske, ik kreeg echt een brok in mijn keel toen ik las dat hij je nog riep en huilde..lijkt me echt hartverscheurend. Heel erg fijn dat je straks vrij bent en lekker bij hem kan zijn. Hoop dat het een eendags ziektetje is en hij snel de oude is.

@Demaco :( ook knuffel voor jou.

@Mini, zoals ik je verhaal lees zou ik het niet doen.. Als je straks zwanger bent ben je waarschijnlijk extra moe aan het begin en je gaat weer 4 dagen werken kan je jezelf flink uit putten op deze manier. Die energie die je nog over hebt kan je beter allemaal lekker in Robintje stoppen en leuke dingen op je vrije dag doen met z'n tweetjes zolang hij nog enigskind is en dat is prijsloos!

@hier ..vierde hoektand is door!! Hopelijk kunnen we de tandjes ellende voor de komende tijd even achter ons laten. Eergisteren 40,4 s'nachts en vannacht geen koorts maar wel veel pijn..:( z'n ademhaling gaat wel weer goed, dus ik ben niet langs de HA geweest.

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Stil hier? ;)

Deel Deze Pagina