Klopt, iedereen zit in de club Ik had nog even uitgerekend wat we besparen als ik Robin een dag minder naar het KDV breng (en dus naar die vriendin breng). Het scheelt ongeveer 85 euro per maand. Wel fijn om dat extra te hebben natuurlijk, maar ik denk dat ik het er toch niet voor over heb. Ik heb liever mn enige vrije dag dan lekker alleen met mn kleine mannetje.
Heb je het uiygerekend met d prijzen van dit jaar? Weet niet hoe het bij jullie zit maar hier gaan de prijzen stijgen. Halve dag opvang met 23 cent per uur!!!! Pfff ben gebroken. De loges zin er en dus laat in bed. Alina 2x per nacht wakker waarna ik slecht in slaap val en Mega rugpijn dus mijn humeur is om te schieten. Verder werkt e niet echt mee met dat wc gaan.... Pfff voel me terug bij af. Morgen laatste keer psych maar ben niet echt veel voor uitgegaan...tenminste zo voelt het op dit moment. toch maar wat anders zoeken dan? Maar wat?
Zit je bij een psycholoog die alleen werkt? Of bij een grote organisatie? Ik merk namelijk wel degelijk verschil. Zelfstandige psychologen kunnen nooit wat met mij omdat mijn manier van denken enzo gewoon goed is. Ik denk niet negatief ofzo. Nu ik bij GGNet zit, de grote organisatie hier kunnen ze veel meer. De psychologen werken samen met de psychiaters en hier kunnen dus ook testen afgenomen worden, er zijn diverse groepstheapieen of groepen waar je ervaring op kan doen van anderen in een soortgelijke situatie enzo. De mogelijkheden zijn zo divers en hun hebben in 2 gesprekken al meer bereikt dan alle losse psychologen bij elkaar die ik gezien heb in een hele behandelperiode.
Dames (zwaait uitbundig)....Ik heb jullie gemist!!!! Laptop moest opgestuurd voor reparatie en op m'n internet op mobiel had ook steeds kuren. Maar ik ben er weer. Ik spring hier weer in, dus hoop dat ik niet teveel spannende dingen gemist hebt. Zo wel, hoop ik dat iemand mij weer even kan updaten. Hier gaat alles goed. Kleine man doet het ook nog steeds prima. We hebben laatst huisbezoek gehad van het CB en ze waren zeer tevreden. Vooral in z'n ontwikkeling loopt ie flink voor, dus ik ben trots. @Mini, nog geen nieuws w.b.t brusje voor Robin? @Foeske, hoe verloopt de zwangerschap? @Musty: hoe gaat het met jou en je gezondheid? @Meeting, staat die vast voor 17-11? Zo ja, Musty wil je meerijden??? @Rest, hoop dat met jullie ook nog steeds alles goed gaat!
Demaco... het is een praktijk waar va 6 psycholohen zitten maar ik heb idd hetzelfde. Rationeel weet ik wel Joe het allemaal moet maar in praktijk werkt dit niet. Ik snauw iedereen af terwijl je met een normale toon meer bereikt. Geen wonder dat Sem wel reageert po wat ik zeg maar eigenlijk helemaal niks hoort. Lijkt ook wel dat ik niet wil veranderen of niet kan veranderen..... nou ja we zien wel morgen.... Meeting: facebook kwam laatst iets voorbij. Zondag de 18e ca 12 uur in kidscity toch?
@Luckey: Inderdaad met de prijzen van dit jaar. Op de site van toeslagen kun je nog niet voor 2013 een berekening maken. Ik kan nog niet eens een wijziging doorgeven! Volgens mij kan dat pas in december ofzo Hier stijgen de prijzen met 13 cent per uur (hele dag opvang) @Mir: Haaaai! Wat gezellig dat je er bent. Wat betreft nieuws: misschien moet je even in de club kijken Ik heb nog geen nieuws wat betreft brusje voor Robin....maar we zijn druk bezig haha. Nee hoor, we zien wel wanneer het zover is, maar stiekem liever gisteren dan vandaag natuurlijk. Volgende week NOD, maar ik ben deze ronde niet zo positief...we zien wel. Meeting is zondag 18 november ! (Ipv 17 nov)
Mir, de beeb doet het goed maar moeders een stuk minder! Heb enorme pijnen van de BI en deze werkt niet mee met de reuma... Het is zwaar maar sla me er wel doorheen, alles voor het goede doel! En kan nu fulltime van Jelte genieten dus dat is dan weer het positieve van dit alles
hi ladies, stil hier ook...heb een berichtje in de club geopend... Meeting: Ik baal echt enorm maar moet weer melden dat ik er niet bij kan zijn. Het competitieschema is omgegooid en ik moet dus wedstrijden spelen de 18e. Kan nu wel de 25e Spam: Wij hebben vanmorgen geknutseld voor papa en daarna een mooie foto gemaakt. Meteen doorgemaild naar de fotowinkel en besteld op 20x30, vanmiddag ophalen en inlijsten want papa heeft wel wat leuks verdient (zie club)
Zo... Vanmorgen op het nazorgbureau geweest, ze was zeer tevreden. Zelfs zo tevreden dat we evt voortaan naar het gewone cb mogen, maar omdat het voor ons qua afstand niks uitmaakt hebben we gezegd dat we voorlopig nog wel naar het nazorgbureau blijven komen. Grootste voordeel is dat zij Lars door en door kennen en we niet meer hoeven te wennen aan nieuwe mensen. En op het gewone cb schijnen het een stel zeurpieten te zijn waar nooit iets goed is en op het nazorgbureau is het al gauw goed haha. Lars is behoorlijk doorgeschoten in de lengte, hij is nu 83 cm en zijn gewicht is exact 10 kg! Lars zat eerst bij me op schoot, dus ze vroeg of hij op onderzoek uitging als hij de kans krijgt, ik zei gelijk ja hoor, maar ja omdat hij zo stilletjes bleef zitten snapte ze dat niet helemaal. Gelukkig wilde Lars op een gegeven moment rond gaan lopen en deed de vuilnisbak open om er in te kijken (en zei bah), hij trok haar bureaula open haha, oh ja zegt ze, nu zie ik inderdaad dat hij lekker op onderzoek uit gaat hahaha, duh dat zei ik toch Ze vond dat hij al veel woordjes kende, ook al is het zijn eigen taal dat maakt niks uit, hij bedoelt iets met een bepaald woord en dat is prima, als wij hem maar kunnen begrijpen! Geen melk drinken is geen probleem. Het was heel goed dat we hem dan s morgens nog pap geven ipv brood en ook lekker een toetje na het eten, dan komt hij wel aan zijn melkprodukten.. @opvang: Wij brengen Lars alleen maar bij de oma's (totaal 2 dagen per week) en mocht één van de twee niet kunnen, dan kan de ander vaak wel... En als het echt niet kan, dan heb ik een lieve chef die het geen probleem vindt als ik een dagje vrij neem en een andere dag ervoor in de plaats kom werken, maar dat geluk heeft niet iedereen.. En hubbie is ook de ene week s morgens thuis en de andere week s middags thuis ivm ploegendiensten.. Dus in een week dat hij middagdienst heeft, kan ik evt ook 2 ochtenden werken ipv een hele dag
Ik heb een verzoekje gedaan om lid te worden van de club, als dat niet de bedoeling is ook even goede vrienden Ik wil proberen hier een beetje bij te blijven maar als iedereen dan ineens schrijft: zie club.. Ja dan is het lastig bijblijven hihi
ja had er ook al eens aan zitten denken om een groep aan te maken op fb....maar weet niet hoe geheim/besloten dat eigenlijk is
Vanaf januari ga ik weer door met psych. Sessies van 30 minuten verdeeld over hele jaar. Balen dat ik dan wel weer eigen risico moet betalen maar goed dit zet ik wel op maandelijk....
Goedemiddag dames, @Mini: ik geloof dat ik idd (eerst) iemand anders hier mag feliciteren . Het komt goed met jullie hoor, daar ben ik heilig van overtuigd. Hoe lang duurde het trouwens voordat je zwanger was van Robin? @Brusje: hier komt er sowieso een tweede. Tenminste als het allemaal goed gaat. Vriendlief en ik willen het in ieder geval allebei. Ik zou eerst januari stoppen met de pil, maar aangezien ik een jaar proeftijd heb voor mijn nieuwe functie (sinds juni j.l) moet ik nog iets langer wachten. Aan de ene kant wil ik wel eerder stoppen met de pil, omdat het bijna 2 jaar duurde voordat ik zwanger werd van Daim, maar aan de andere kant kan het ook makkelijk in 1x raak zijn. Dus ik denk dat ik dan ong in mei weer kan gaan proberen . @Foeske: jammer dat het lichamelijk niet zo goed gaat. Is de pijn erger (zwaarder) nu je zwanger bent. Ik vind het in ieder geval erg knap dat je het allemaal zo goed vol houdt. @CVM: leuke foto. Je meisje wordt ook alweer groot! @Luckey: hoe gaat het met jou meis? @Hier: vreselijk verkouden, bah bah. Ben gelukkig vandaag vrij, dus een kan een dagje rustig aan doen. Morgen wel weer werken, maar dan wel weer donderdag en vrijdag vrij, dus kan ik hopelijk een beetje uitzieken.
@Jorietje, wat is Lars goed gegroeid zeg van dat kleine hummeltje naar een grote jongen! @Mikija, op Facebook kan je een privegroep maken die je niet kan vinden in een search..dus alleen zichtbaar voor uitgenodigde leden. Best handig, maar niet iedereen hier heeft een Facebook en met de club zou het wat dubbel op zijn. Al vind ik persoonlijk de Facebook format fijner. @Mir, yay! Leuk dat je weer meeschrijft en gezellig dat je straks ook naar de meeting komt !! @cvm, prachtige foto, je man gaat die geweldig vinden!! Echt jammer dat je niet naar de meeting komt @luckey, wat fijn dat ze toch de therapie willen velengen voor je! Misschien kan je het nu wel over een behandelplan etc hebben als je toch verder gaat..een hulpvraag/einddoel voor jezelf, dat als de therapie is afgelopen je iig wil dat "dat en dat" beter zijn. Ik zou er echt op hameren. Bij cognitieve gedrags therapie is dit vaak wel zo, maar ik weet niet meer of dat de soort therapie is die jij nu doet..als je met deze therapeut niet ver bent vooruit gekomen misschien kan je naar een andere switchen als ze er meer hebben? @Hier, ik ben zondag en maandag echt verschrikkelijk ziek geweest, 40gradrn koorts en echt een vaatdoekje. Het is alweer een hele tijd sinds ik zo'n pittige griep onder de leden had. Ook echt met mama timing, na ruim een maand voor zieke baby en man te hebben gezorgd was ik dus aan de beurt. Vandaag gelukkig zonder koorts wakker geworden en alleen flinke hoofd pijn en brak. Ik vond het wel moeiljjk want Krystian stond om de 5 min beneden bij het traphek mama te roepen en wanneer mijn man hem meenam naar boven kwam hij het 10min heel life knuffelen elke keer mijn schatje! Daarom ben ik denk ik al aan het opknappen Nog iets, sinds vrijdag is Krystian echt DRIFTIG(met grote letters ja!) Hij heeft altijd al een goed temperament gehad, maar dit is echt extreem: elke ochtend als zijn boterham en melk op zijn gaat hij volledig overtrekken in de kinderstoel, krijsen totdat hij rood aanloopt..we zetten hem op de grond en hij gaat er bij liggen en stampen met z'n voeten.. Zo begint de dag en dit gebeurt vervolgens echt een zo'n 10 keer op een dag, om NIETS. Vroeger was het als hij zijn zin niet kreeg, of iets concreets wat hem af werd gepakt etc. Maar dit gaat werkelijk nergens over en als we hem vragen om te laten zien wat hij wil blijft hij huilen/stampen etc... Als we wat aanbieden;drinken? Nee, eten? Nee, spelen? Nee. Hij wil nog wel een paar keer per dag dingen afdwingen, zoals tv kijken of spelletje op de iPad.. Dus dat is dan duidelijk. We negeren het (best moeilijk 15min lang!) ik wil er eigenlijk niet te veel aandacht aan besteden, maar als het echt te lang doorgaat en hij is echt verdrieting, knuffel ik hem(lastig als hij overstrekt).. Of aai z'n bolletje. Als het echt iets is wat hij wil is het veel makkelijker ook met afleiden enzo. Met dit werkt afleiding eigenlijk helemaal niet. Hij heeft het gewoon echt moeilijk met zichzelf!! Het is echt geen doen zo, ik hoop niet dat dit al de vroege peuterpubertijd is ofzo, maar gewoon een fase of sprongetje.. Of frustratie dat hij nog niet kan praten(hopen we op).. Dan is het nog van korte duur. Ik hoop niet blijvend.
@Titania: jeetje wat moeilijk zeg dat K zo driftig is. Het is voor mij wel deels herkenbaar wat je schrijft. D is ook vrij driftig en wil heel graag z'n zin. Hij roept net zolang "Bob" (de bouwer) en gaat als een aapie aan z'n kinderstoel hangen totdat ik z'n dvd-spelertje aan heb gezet. Nu vindt ik 10x per dag dvd kijken erg ver gaan, dus hij krijgt niet altijd z'n zin. Ook hij begint zichzelf dan op de grond te gooien en te krijsen. Ik probeer het te negeren, maar wat jij ook zegt, het is erg moeilijk. D wil ook heel de tijd alles samen met mij doen, dus constant met mij spelen. Dit gaat natuurlijk niet de hele tijd, want hij moet ook zelf leren spelen! Het is echt een moeilijke fase dat kan ik je wel zeggen en zo te horen is K nog driftiger als D, dus ik heb met je te doen. Misschien hebben de langer ervarende moeders wat tips voor je!
@Mir: Ja komt wel goed met ons hoor, we zijn nog niet zolang bezig. BIj Robin was het de derde ronde raak, dus best snel vind ik. Om de een of andere reden heb ik het idee dat het deze keer veel langer gaat duren, maar we wachten ' geduldig ' af. We hebben geen haast,. Wel superleuk dat jullie over een tijdje er ook weer voor gaan! Ik wist helemaal niet dat je er 2 jaar over gedaan had de eerste keer. Is het uiteindelijk wel op de natuurlijke manier gelukt? @Titania: Heh wat vervelend dat K zo driftig is. Lastig voor hemzelf en lastig voor jullie. Waarschijnlijk is het inderdaad dat hij zich nog niet goed kan uiten. Robin heeft af en toe ook zn driftmomentjes, maar dat is altijd van korte duur en heeft ook altijd een reden (als hij zn zin niet krijgt). Hij is nu nog makkelijk af te leiden met iets anders, waardoor het zo weer over is. Sterkte ermee...hopelijk is het inderdaad een korte fase. Ook beterschap voor jezelf! Lijkt me heel lastig om je zo te voelen terwijl je kleine mannetje je nodig heeft.