April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Mir: Persoonlijk zou ik hem wel wakker maken, anders zou ik bang zijn dat hij 's nachts wakker wordt.
    Als je hem zn fles geeft en daarna weer gelijk in bed legt, is de kans groot dat hij lekker verder slaapt.

2. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Heb m half uurtje geleden eruit gehaald. Is nu met papa aan t spelen. Krijgt zo nog z'n fles. Was idd ook bang dat hij vannacht anders wakker zou worden!

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Is de slee nog gekomen?

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    wauw dit wordt een betere nacht, geloof ik... ze slaapt nog steeds....

5. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    ik ben er ook weer!!!!!

hier loopt niks via schema haha gisteren ging ze lekker slapen van 10 tot ong 11.30......vandaag niks noppes nada

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    effe abbo :D

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    En ook ik ben er weer bij :D

@slee: ik ga er denk ik eentje vragen voor Lars zijn verjaardag. Heeft ie dan nu niks meer aan, maar hopelijk eind dit jaar of begin volgend jaar wel. En als we m niet krijgen, kopen we m zelf nog wel een keer

En het schema: Tijd van ontbijten zit ergens tussen 7.30u en 9.30u. Als ik moet werken dus erg vroeg, maar ben ik thuis en Lars slaapt lekker door, dan pas wanneer hij wakker is...

Ontbijtpap (150+5+ontbijtgranen)
    ca 11u soepstengel of lange vinger met wat roosvicee
    ca 12u boterham met boter en beleg (appelstroop, fruithap, banaan o.i.d.) en wat melk maar meestal drinkt ie niet veel
    ca 15u/16u fruit (vaak mandarijn vindt hij superlekker)
    ca 17.30u warm eten + meestal toetje
    ca 19.15u flesje melk (120+4)

Slaapjes wisselt een beetje, soms slaapt hij s morgens soms ook niet. Als hij s morgens niet slaapt slaapt hij s middags wat langer...

Straks even wat foto's spammen, nu even soepje eten met hubbie die net thuis is en trek heeft in wat warms :D

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Knappe vent ben ik hè... ;)

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    En dit is mijn nieuwe hobby: STAAN!!

10. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    jeeejjj Jorietje, wat een kanjer en wat ziet hij er ineens groot uit! volgens mij zijn z'n haartjes ook flink gegroeid sinds de kerst foto's

hier heeft K ook steeds minder een baby koppie en is het langzaam echt een klein mannetje aan het worden. Schrik er soms van als ik foto's bekijk *slik* vorig jaar zaten ze nog ik de buik! :$

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier ook geen tv voor Guus. Ded andere twee kijken savonds als hij al in bed ligt meestal een half uurtje/uurtje.

Ik geef het warme eten altijd tussen de middag en dan rond 16.00 uur 200 gr vruchten en 18.00 uur pap. Voordat hij gaat slapen rond 19.00 uur leg ik hem nog even aan. Dan drinkt hij soms 1, soms 2 borsten.

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Lars' haartjes groeien inderdaad behoorlijk momenteel. En iedereen zegt het die deze foto's ziet dat het nu echt een mannetje aan het worden is. Het baby is er echt wel af nu.. Nog n goeie 5 weken, dan wordt ie 1.... Aan de ene kant erg leuk, aan de andere kant ook wel even slikken hoor.. Wat gaat zo'n jaar snel hè..

@Box: Lars zit hier altijd s morgens in de box. Meestal toch wel zo'n 2 uur. Zit ie gewoon lekker rustig te spelen of als ik in de kamer aan het stoffen of zuigen ben, dan kijkt ie mij helemaal na hihi..

Maandag weer naar het cb (laatste keer was eind november) ben benieuwd wat hij nu weegt en wat ze van hem zeggen, hij is zo veranderd. Ook qua ontwikkeling, de vorige keer begon ie net te tijgeren, nu kruipt ie! En de vorige keer bleef ie even zitten als we hem neerzetten, nu gaat ie met gemak zelf zitten! En ja hij gaat staan he.. En hij krijgt prikjes *snik* ;)

13. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    @Jorietje, wat een knapperd! Gaat het snel ineens he..

Voor de rest even ego hoor. Heb meegelezen maar drukke dag vandaag.

Net met Vince naar de huisarts geweest. Huisarts had de vorige keer verkeerde druppels voorgeschreven. Nou in zoverre dat hij eigenlijk zalf moest voorschrijven omdat dat beter blijft zitten op de ooglidrand.
    Hij heeft overleg gehad met de oogarts en nu weer de 1e zalf voorgeschreven. Schoonmaken mag ik niet meer meet gewoon water doen, maar een bekertje water mengen met een drupje zwitsal shampoo. Dan met een wattenstaafje schoonmaken.
    Dit om de tijd door te komen.
    Hij gaat zorgen dat we binnen 1 week bij de Oogarts terecht kunnen.
    Volgens de oogarts kan het zijn dat de ontsteking in stand gehouden wordt door het Chalazion (talgbulten aan de binnenkant van het onderooglid). Dus ipv na de 1e verjaardag moeten ze zo snel mogelijk verwijderd worden. Normaal maakt een huisarts er gewoon een sneetje in om hem leeg te halen (stelt niks voor) maar vanwege de leeftijd moet hij onder narcose. Jakkes!!

Maar goed, als dat oogje maar beter wordt!

Straks met Rebecca naar de kinderarts en dan weten we definitief of ze van haar hartafwijking af is. Ookal stelde de afwijking niet veel voor op de grootte dat zij hem had, het is toch wel fijn om te weten als hij helemaal dicht is :D.

14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Demaco: Sterkte met en voor je kleine grote man, het zit je ook niet bepaald mee hè en hopelijk krijg je wat betreft Rebecca goed nieuws!

15. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Jaaa Rebecca haar hartje is dicht! Die is volledig gezond verklaard :)

16. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Hier voel ik me trouwens top vandaag! Denk omdat ik zowaar contact heb met anderen. Maar flink aan de schoonmaak nu :)

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik lees mee, even geen fut om te reageren!
    Kachel was vanacht kapot, dus ijskoud in huis.
    En Jesley wilde niet bij ons slapen,alleen spelen.
    En in zijn kamer was t te koud.
    Dus ben verrot! Bijna niet geslapen :(

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Demaco: Wat fijn dat Rebecca dr hartje goedgekeurd is! Sneu van Vince, dat ge-emmer met zijn oogje en dan straks onder narcose, bah!

Jorietje: Heerlijk fijntjes ventje heb je zeg, en wat staat hij trots! Prikjes met 11 maanden weer ja, getsie. zie er nu meer tegenop dan toen ze kleiner was, omdat ze het nu meer meekrijgt voor mijn gevoel. Voel me zo'n verrader dat ik haar daarheen breng...Maar goed, wat moet dat moet.

Hier was Liv om 5 uur wakker vanmorgen, normaal nooit zo vroeg! Uiteindelijk na even tussen ons in om 6 uur opgestaan, aangekleed, pap gegeven en vlak voor we de deur uitmoesten....wop alles eruit gespuugd! Zij en ik onder....allebei omgekleed, weer beneden en wop, nog een keer!!! Toen mijn moeder maar gebeld, want breng haar dan liever niet weg, ze was duidelijk niet lekker. En zelf hoefde ik maar tot 1100 te werken. Gelukkig mocht ze naar oma!

Kom ik op mijn werk, één grote chaos! Afgelopen nacht is er een waterleiding geknapt op de andere vestiging (die waar Liv zit) en alles stond blank. Alle kindjes waren dus op weg naar ons, want het pand mocht van de brandweer niet meer betreden worden.
    Grote drukte dus, en chaos want die kindjes kennen ons en ons pand niet dus veel huilen enz tot hun eigen leidsters er ook waren. Was heel blij dat ik liv vanmorgen niet naar het kdv gebracht had!
    Inmiddels is het pand leeggepompt enz en staan er heaters dus morgen gaan ze het weer in gebruik nemen hoewel er nog veel vocht is, sommige spullen onbruikbaar zijn en er veel overlast is van heaters en werklui om de boel te maken (denk aan stroom enz...) Vind het helemaal niet fijn want Liv is al snel ziek, zo'n vochtige bende zal haar geen goed doen :( Maar goed, zo zullen alle andere ouders er ook wel over denken en ze kunnen er niets mee maar toch.

Livje gaat verder redelijk, weinig gegeten/gedronken vandaag en héél veel geslapen (8-1130 en 1300-1600 en nu sinds 1830 in bed) Had net 38.0.

19. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    lijkt wel of ik hier in een winter depressie begin te raken bah bah

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    CVM.... pfff wat een ellende zeg.....
    Kunnen ze het pand niet beter gesloten blijven tot alles hersteld is???? Maarja waar ga je met al die kindjes heen...
    Germ arm livje....

Demaco... bah onder narcose zeg... dat zie je toch liever niet bij zon kleintje...

Mikija... knuffel... veel ananas eten, schijnt te helpen tegen winterblues. Verder heb ik er ook last van (momenteel even minder) en kan ik je ook niet echt helpen.

Hier... Alina heeft vannacht een "goede" nacht gehad.
    19 uur naar bed, 1 uur voeding, 4.45 uur voeding en 7.30 opgestaan en beetje drinken. Ze had zelfs 1 uur geslapen op het kdv. maar daar wel maar 40 cc melk gedronken, wel sap bij het fruit....
    Thuis om 13.30 gevoed en in bed gelegd. Spelen en daarna huilen. Dus ernaar toe maar mevrouw was ogen wrijven, dus nog even aangelegd en toen weer in bed gelegd.
    Toen ik om 16.45 uur ging kijken werd ze net wakker...
    19 uur vervolgens weer oogjes wrijven dus gevoed en weer in bed gelegd.....
    Wel al 5x gepoept vandaag, echt zuur dus denk dat we dalijk weer een tandje kunnen tellen.

Verder een email van het werk gekregen dat vanaf maart op last vd gemeente we niet meer verder dan 5 km van thuis ingezet mogen worden. Voor mij betekent dit dus afscheid van 2 cliënten die op 15 en 19 km retour wonen.
    Ze proberen wel iedereen hun gewenste aantal werkuren per week te geven, maar krijgen dus wel nieuwe vaste adressen.
    Kun je weer opnieuw beginnen.... hoop dat ik bij leuke mensen kom.
    Dus 1 week werken, 1 week verlof en dan afscheid nemen van die mensjes.... zullen ze blij mee zijn....

Deel Deze Pagina