Jorietje: haha ja slim manneke hebben we, vanochtend heb ik hem een heel verhaal wijsgemaakt.. " De lucht was helemaal oranje, dus ik hem op de vensterbank gezet en verteld dat als de lucht oranje is dat sinterklaas dan speculaas aan het bakken is en dat als hij vanavond zijn schoentje zet dat er dan misschien een speculaasje in zit.. " Hij luisterde zo aandachtig en reageerde zo enthousiast dat ik net maar naar de winkel ben gegaan om speculaas te kopen FB: oh dat zou wel echt super zijn 2dagen werken en 3betaald krijgen.. Hoop dat het financieel allemaal lukt Luckey: ik duim voor je man!!
Neenouderschapsverlof word niet doorbetaald...ze krijgt dus maar twee dagen betaald. Wel lekker zoveel tijd voor je kids als het financieel haalbaar is!
Ik krijg t 1e jaar 60% doorbetaald. Het 2e jaar is onbetaald.. En dan betaal je helaas de pensioen, ziektekosten bijdrage ed zelf over die dag...
@Niske: Haha hoe krijg je het verzonnen.. Knap ook dat Naud al zo luistert en je begrijpt. Als ik zoiets aan Lars zou vertellen snapt hij dat echt niet volgens mij. Het hele Sinterklaasgebeuren interesseert Lars ook echt (nog) niet. Schoen zetten begrijpt hij niet, laat staan dat hij dan de volgende ochtend snapt dat het suikerklontje of de wortel is meegenomen door Sint en dat hij een cadeautje heeft gekregen.. Ik was even bang dat Lars een soort achterstand had wat dat betreft, maar wij waren vanmorgen bij onze buren, en ons buurmeisje is nu 2 en die snapt er ook nog geen bal van, dus ik maak me al geen zorgen meer @FB: hopelijk gaat dat financieel allemaal goedkomen.. Ik zelf vind 2 dagen werken heerlijk, dat doe ik sinds Lars geboren is ook. Af en toe werk ik een dag(deel) extra, maar dat vind ik soms al veel (erg he). Financieel redden wij het wel aardig, maar we moeten wel goed op de centjes letten. Helaas gaat het sparen alleen niet zo hard nu.. Maar ja dat komt ook wel weer goed @Hier: Morgen komt Sinterklaas bij ons aan en (bij droog weer) gaan we er met Lars kijken, ben benieuwd hoe hij het vindt. Hij zal Zwarte Piet wel herkennen van tv, die noemt hij Piep haha En dan nog een vraagje: waarin/onder slapen jullie kindjes? Ik bedoel Lars slaapt nu in een winterslaapzak met mouwen en heeft een pyjama aan, maar voelt s morgens best koud aan omdat het dus ook best koud is in zijn kamertje (16 graden is de max s nachts en ik denk dat het nog wel ns kouder is/wordt ook). En ik denk dat hij daardoor nu s morgens ook zo vroeg wakker is (6.30u, dat was voorheen ca 8.00u/9.00u).. Ik heb nu een dun dekbedje over hem heen gelegd, hopelijk helpt het. Hij trapte het begin van de avond gelijk weg, dus heb m net maar weer ondergestopt, hopelijk blijft hij er onder liggen vannacht.. En als het helpt moeten we nog maar n wat dikker dekbedje kopen voor als t gaat vriezen..
Jorietje: haha geen idee hoe ik het verzonnen krijg, viel me opeens in toen ik die lucht zag.. Zeker geen zorgen maken joh, het is ook waar de interesse van het kindje ligt en schijnbaar vindt Naud sinterklaas gewoon reuze leuk!! Slapen: pyjama, zomerslaapzak zonder mouwen en dekbedje.. Gaat nog prima tot 7.30uur 's ochtends.. Ik wil de winterslaapzal echt bewaren voor het moment dat het gaat vriezen 's nachts.. Ik ben bang dat hij het dan anders straks niet meer warm genoeg heeft als ik hem nu al laat wennen aan de winterslaapzak Hier: Naud heeft vanavond druk gekleurd en deed de tekening ook heel trots in zijn schoen vanavond en zoals het verhaal beloofde wacht er morgen een speculaasje op hem (en een kleurboek)
Als het echt gaat vriezen ontkomen wij er niet aan om s avonds de verwarming een klein stukje open te zetten in zijn kamertje want het wordt daar dan echt steenkoud.. (alleen brandt s nachts de verwarming natuurlijk niet). We wachten eerst vannacht en morgenochtend maar af, kijken hoelang hij nu slaapt met het dunne dekbedje over hem heen.. Het hoeft voor mij geen 9u meer te worden, maar 6.30u is erg vroeg voor zijn doen en dat merken we aan het eind van de ochtend dus ook weer
Hier ook een heel koud kamertje, ze slaapt in een romper korte mouw en pyama, zomerslaapzak en dik dekbedje. Winterslaapzak bewaar ik idd ook voor als het vriest. Liv snapt ook geen bal van sinterklaas, doe er ook weinig aan, komt volgend jaar wel. Als ienop tv is toont ze nul intresse aangezien het geen laalaa/po is hahaha, daar is ze namelijk helemaal knettergek op. Nu wel schoentje gezet en morgen sint op papa's werk en intocht...die is hier heel spectaculair met een hele parade/optocht met praalwagensnin het donker, muziek en lichtjes...gaat ze vast geweldig vinden. Maar ben bang dat het op manliefs werk drama gaat worden met troela, ze zit weer heel erg in een mama-claim fase en is nu erg eenkennig.
Hij vond het allemaal prima en leuk om Zwarte "Piep" in het echt te zien ipv op tv of in een boekje. En vooral smullen van al die lekkere kruidnoten en snoepjes! En wat slapen betreft vanmorgen tot half 9 haha, zou ie dan toch kou gehad hebben de afgelopen ochtenden...?
Lars ziet er zo 'klein en jong' uit op de foto (zie ik nu ik de foto nog ns even terugkijk haha). Als hij door de kamer rent ziet hij er 'veel' groter en ouder uit...
@Schoen zetten: heb D's schoen ook nog niet gezet, zet hem wel 5 dec neer. Volgens mij snapt hij nog niet heel veel van het hele gebeuren. Wel hebben we samen op tv naar de intocht gekeken en dat vond D wel reuze intressant. Ook herkent hij sint en piet wel. Volgend jaar zullen we het fanatieker gaan vieren. @Niske: lekker zo'n bijdehand mannetje. Leuk dat hij zo naar je verhaal over speculaas luisterde, goed bedacht ook! @CVM: k** situatie waar jullie in zitten, lijkt me erg lastig. Heb verder geen tips, maar wil je wel sterkte/succes wensen! @Vica: Wow wat leuk dat het al serieuser met je lover begint te worden. Geniet er lekker van zou ik zeggen . @FB: ik kreeg ook net als Mini rond de 20e week last van m'n stuitje en duurde gelukkig niet zo heel lang. Als je het niet vertrouwd idd naar fysio o.i.d gaan hoor voordat het te laat is.
Hey ladies! Leuke foto van Lars! Hier zaterdagochtend Liv dr eerste.kennismaking met sint op papa's werk...ze vond het heel leuk van een afstandje hahahah. Helaas lagen er werkelijk overal pepernoten en heeft ze veel te veel gesnoept. Met tevel prikkels zorgde dit voor een ziek spugend meisje smiddaga...het sintintocht feestje bij ons thuis viel voor haar dus in het water. Gisteren de hele dag thuis niks gedaan en vandaag is ze weer de oude. Vandaag druk, ik wil mijn intslag z.s.m geregeld hebben omdat het me allemaal, mede door de sluiting van Liv dr kdv per 1-1-13 teveel stress oplevert dat ik niet weet waar ik aan toe ben. Mijn advocaat is nu in onderhandeling met mijn werkgever dus hopelijk snel zekerheid. Daarnaast mijn neefje van zeven hier vandaag, hoge koorts en mijn zus en zwager konden geen vrij krijgen. Mannetje ligt nu lekker onder een dekbedje op de bank rn Liv vind t prachtig! Zegt steeds "lekke laapen djeede" Lekker slapen Jayden!! Zo lief. Ze kijken nu samen babytv haha
Nou hier gister ook een sint feestje gehad en Naud vond het prachtig, dansen en knuffelen met de pieten.. Veeeeel te veel snoepen, echt ik snap niet dat hij geen buikpijn heeft gehad.. Alleen bij de sint op schoot vond hij iets minder want de spanning was zo hoog opgebouwd dat hij moest huilen toen hij uiteindelijk aan de beurt was! Cvm: ik snap idd dat je je ontslag zo snel mogelijk geregeld wil hebben en door wil.. Jullie hebben echt veel aan jullie hoofd
Meiden slapen jullie kids nog allemaal 's middags?? Naud opzich wel maar hij heeft nu al een paar dagen dat hij overdag echt behoorlijk tegen sputtert om naar bed te gaan.. Vandaag heeft hij zelfs helemaal niet geslapen.. Hij is dus wakker geweest van 7.00-19.30uur en gewoon nog vrolijk nu vanavond.. De nachten gaan wel goed gelukkig maar ik ben er eerlijk gezegd nog niet echt klaar voor dat hij geen middagdutjes meer gaat doen
hier wel nog middagdut. Na 2,5 uur ga ik hem wakker maken. vandaag echter bij mijn moeder maar 30 minuten geslapen dus ik hoop niet dta ze de trend voortzet hier thuis. de nachten ging goed maar afgelopen 2 nachten waardeloos. Leve de verkoudheid.... Hoop dat Naud gauw weer lekker gaat slapen smiddags....
Sinds een paar dagen waardeloze nachten en overdag weigeren te slapen, zag dat er nu twee hoektanden doorzijn dus hopelijk is dat de oorzaak!
Hier heeft jesley bijna 3 weken lang tegengesputterd, tijd gerekt en gegild als hij naar bed moest smiddags... Maar ik bleef gewoon t vaste ritueel aanhouden, Na paar min ging hij dan toch liggen en slapen (ruim 2/3 uur) Nu probeert hij t niet eens en gaat meteen liggen hihi Een fase??