April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hier krijg je tot aan de brugklas sinterklaas en daarna doe je mee met kerstlootjes trekken en moet je dus ook zelf cadeaus verzorgen van je zakgeld / bijbaantje....

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Zaterdagavond mocht Lars zijn schoentje zetten (papa wilde dat zóóóó graag) en zondagochtend zat er een cadeautje + taaipopje in zijn schoentje, maar hij snapte er echt geen snars van. Het taaipopje at hij gelijk op en het cadeautje liet hij liggen hahaha..
    Toen papa het cadeautje uitpakte en Lars zag dat het een autootje was vond hij het wel heel leuk

Woensdag aan het begin van de avond doen we Sinterklaas bij mijn ouders en a.s. zondag bij mijn schoonmoeder.. Wat mij betreft hadden we het dit jaar nog overgeslagen, hij snapt er echt niks van maar ja, de rest vond het zo leuk dus oké prima haha, ben wel benieuwd wat hij gaat krijgen (van ons krijgt hij een pratende brandweerauto, we vonden het een beetje lullig dat iedereen wat voor hem wil kopen en dat wij er zelf niet aan mee doen :))

Maar goed zo heel veel speelgoed heeft Lars eigenlijk niet en hij is momenteel een beetje uitgekeken op wat hij nu heeft, dus hij is wel toe aan wat nieuws en eigenlijk komt het dus heel mooi uit dat we tóch aan Sinterklaas doen ;)

Kerst doen wij niet aan, ja tuurlijk wel gezellig met familie bij elkaar en wat eten, maar geen cadeaus

3. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    tot ze niet meer in sint geloof, daarna lekker met Kerst....tenzij er nog een 2e mocht komen....dan totdat die er niet meer in geloof

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik vind het dus best wel lastig eigenlijk.
    Vind het hele sinterklaasverhaal veel spannender dat de kerstman, sem leeft er (sinds dit jaar) echt naar toe en ik denk niet dat hij nog veel van ons krijgt voor kerst.
    Bij schoonouders en bij mij thuis net zo is dus altijd meer kerst geweest.
    Daar liggen dus de grote kados (keukentje en groter legopakket) te wachten op kids (bij mijn ouders dan).
    Vind het dus ook vrij lastig om dan tegen opas en omas te zeggen, vanaf nu geen kerst meer maar sinterklaas (tot de kids niet meer geloven)....

Ik kan ook gewoon doorvoeren dat volgend jaar echt maar een kleinigheidje voor sint (15 max) en de rest met kerst.
    maar het spannende is er aan kerst niet zo vindt ik.....
    zucht.... ik denk gewoon teveel na of niet?

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nikske... vinden de 10-11-12 jarige het dan niet vervelend dat zij niks krijgen met kerst???? want ze weten dan toch wel dat sinterklaas de kados niet brengt maar jullie ze halen.....

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sint is veel leuker en spannender...
    Wij doen sint groot vieren totdat de jongste in het gezin er niet meer in geloofd. Met kerst 1 a2 kadootjes onder de boom

Is sint over? Dan vieren we kerst met veel kadootjes. Voor iedereen kopen we iets, met wie we het vieren....

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier sint en kerst, we vieren sint op pakjesavond, die jaar alleen met liv en de opa s en oma s, de jongens zijn bij hun moeder dus die krijgen met kerst een groter kado, liv krijgt dan een kleinigheidje voor t idee. Reden hiervoor is datnik pakjesavond niet wil verschuiven naar de weekenden dat de boys er zijn, we hebben voorheen nooit sint gedaan maar kerst omdat ze bij hun moeder al ziekenlijk verwend worden met sint (met nintendo ds consoles aan toe) daar kunnen wij financieel nooit aan tippen. Dus doen wij kerst. Maar liv ga ik echt geen.sinterklaas laten.missen dus die word flink verwend woensdag!

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    We hebben eindelijk uitspraak van de rechter, zie club :)

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Vandaag de 18 maanden check bij het cb gehad...Livje was zich lekker aan het uitsloven, moest 2 blokjes stapelen maar ze maakte een toren van 6 (meer blokjes waren er niet) wees alle dieren in een boekje aan, moest een bal oppakken maar liet vervolgens zien dat ze ook kan voetballen, gooien en rollen hahaha. Hoe trots kun je zijn als moeder.

Ik ben nog steeds thuis, vanwege lichamelijke klachten die veroorzaakt worden door stress (rechtszaak, problemen met szoon en het verliezen van mijn baan binnen enkele weken) en breng Liv dus ook niet veel naar het kdv. Ik merk dat dit haar heel goed doet, het kdv gaat per januari sluiten en er heerst veel onrust en verdriet binnen de leidsters waar de kids natuurlijk veel van meekrijgen. Nu ze lekker bij mama thuis is bloeit ze op, minder driftig, veel knuffeliger en gewoon een heerlijke vrolijke giebel. Ondanks de onzekerheden geniet ik met volle teugen van mijn meisje, tuurlijk moet ik op zoek naar een nieuwe baan en daar ga ik me als alles straks rond is ook echt 200% voor inzetten, maar ondertussen kan ik er maar beter het beste van maken toch?

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Meiden zouden jullie op naud willen stemmen bij de baby vd maand???

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @nikske: gestemd:)

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @nikske... ik heb al getemd op mezelf:)

@foeske... dikke knuffels je bent echt een kanjer, ik hou je blog bij

hier hebben we sinterklaas al gevierd, helemaal geslaagd en schandalig verwent. echt de reacties van lf gewéldig! md die was al helemaal blij met zn 1ste cadeau de rest intreseerde hm al niet meer LOL. heerlijk van genoten ben blij als ie 6 dec t land uit is;)

13. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Nikske, waar doe je dat?

CVM, goed nieuws, nu werken aan herstel ;)

Musty, tnx!

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hey ladies,

vandaag sint gevierd op het kdv van Liv. Ze vind het helemaal leuk, ben blij dat ik na enige twijfel toch gegaan ben!

Luckey, even een vraagje...ik ga morgen voor pakjesavond een cake bakken in een springvorm met speculaaskruiden erdoor. Wil hem na het bakken door midden snijden en vullen met slagroom. Bovenop toefjes slagroom met een chococentje erop...Nog tips om het lekkerder te maken?

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Cvm... zie het nu pas.... ik vind je taart al lekker klinken...dus niks aan doen!!!
    Enige mogelijkheden zijn nog stukjes kruidnoot dor de slagroom doen of bovenop kruidnoot leggen...

Ik blijf glimlachen als ik doe foto van Liv zie. Die staartjrs... alina houd echt niets in dan kan ze niet friemelen...

Hier misselijk sinds maandag acht half 1. Elk kwartier naar de wc kunnen rennen. Hoe heb ik dat in vtedesnaam 20 weken vol gehouden dedtijds. Nee echt geen 3e hier brrrr

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hmmm sinterklaastaart aan t bakken...specilaascake gevuld met sinaasappelmarmaladeslagroom, afgesmeerd met slagroom en verkruimelde speculaas en bovenop toefjes slagroom met chococentjes....klinkt goed toch?

Luckey hopelikk snel van de misselijkheid af!!!

Liv werd vanmorgen met koorts wakker maar oogt verder niet ziek, alleen heel verkouden. Hopelijk zet het niet door, vanavond pakjesavond!!!
    Ben zo benieuwd hoe de opa's en oma's reageren op hun ingelijste fotoposyers van Liv...en hoe Liv overal op reageert natuurlijk!!!

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Zwaai meiden! Wat ben ik hier lang niet geweest en wat leuk dat jullie nog steeds zo gezellig kletsen! Als ik tijd heb kom ik ook weer eens wat vaker langs, als jullie dat goed vinden, want vind het toch wel leuk om te lezen hoe het met alle april2011-kindjes en de mama's gaat!

Ik zie zo even snel al dat er een paar zwanger zijn, gefeliciteerd!

Ongelofelijk hè?!!!

Nou, nu nog even proberen wat te lezen, voordat de kleine man wakker wordt :)

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zwaaaaai haha..

Ik lees mee hoor dames. Altijd gezellig.
    Weinig tijd om echt te reageren.

Wel even een vraag..

Is het normaal dat Vince nu nog weinig zegt?
    Hij kan mama en papa maar zegt meestal mama tegen iedereen.
    Bah en poe (poep) zegt hij.
    Auto en tractor is taatoo
    Vrachtwagen is wawawa
    Sinds kort kan hij ja en nee zeggen
    En Nano (zoontje van vriend)

Rebecca noemde hij altijd baba, maar dat heeft hij nu ook maar veranderd in mama. :S

Verder is er wel een lijst wat hij ooit periodes gezegd heeft zoals bal en dat soort standaard woorden, maar ook dat vertikt hij om te zeggen. Nazeggen doet hij nauwelijks, communiceerd vooral door te huilen.

Ik vind hem wel heel erg langzaam, maar Rebecca was heel snel dus ik heb niet echt goed vergelijkingsmateriaal. Wat vinden jullie?

Oh en Vince slaat zichzelf in zijn gezicht als hij zijn zin niet krijgt. Is dat herkenbaar voor iemand?

19. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Liv mept zichzelf ook weleens of trekt aan dr haar als ze dr zin niet krijgt...negeren werkt het beste hier.
    Wat praten betreft, tot 2 jaar maken ze zich geen zorgen. Jongens zijn vaak langzamer met praten, dat zie ik op mn werk ook vaak.

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vica: vince was snel met zitten en lopen toch? Komt goed!
    Een oppaskindje van mij is ruim 2 en zegt ook alleen mama en poep!
    Sindskort probeert hij iets meer....
    Jesley probeert juist alles na te zeggen! Echt zo knap wat hij al kan!

Jesley doet als hij boos is zn hoofd keihard tegen de granollen muur!
    Auwww heeft dan ook meteen spijt! :(
    Ik negeer het meestal... En kijk meteen de andere kant op als ik zie dat hij t wilt doen

Deel Deze Pagina