Fb ik heb chocolade fondu van de xenos gebruikt, in de magnetron en goed door roeren.. Ging heel goed! Bij mij lieten de stokjes wel los, iemand daar en oplossing voor?
stokje in chocolade dopen, daarna in bolletje en het geheel zo in de koelkast/diepvries. na paar minuten is het vast en kun je de rest van het bolletje omhullen.... Niet te hard tikken want dan tik je het bolletje weer los... (dat had ik).... Ga ze maken om mee te nemen naar schoonfamilie met kerstmis. Wil dan wel zonder stokjes, dus meer het bonbon effect..... Kijken welke kleurtjes ik ga gebruiken dan....
Wat ziet dat er heerlijk uit Nikske! Ik moet desserts maken voor kerstavond, dus zit ook aan zoiets te denken maar dan glutenvrij, omdat er familieleden met allergieën zijn.. Ik ga al recepten verzamelen denk ik. Wat zijn jullie favoriete bak-sites? Oh en een vraagje, hoe vaak poetsen jullie de tandjes van de kids? Ik deed het 1x totdat mijn moeder me er laatst op attendeerde dat K inmiddels al op 4(3,5)tandjes na z'n hele melkgebit heeft en het nu dus echt 2x moet..ik heb het opgezocht en inderdaad!, is ook wel logisch maar ik zat zo in het automatisme van alleen s'avonds poetsen K is de laatste week erg uhh bewust bezig met "poepen". Hij geeft aan wanneer hij aan het drukken is en als er al poep in z'n luier zit. We hebben een potje en hij gaat er graag op zitten met kleren aan en gaat dan drukken..meestal komt er dan een poepie in z'n luier, maar hij gaat wel in het potje kijken voor "poepa". Zonder luier op het potje zitten vind hij wel een beetje eng. Tja geen idee of dit de juiste tijd is om met zinderlijkeidstraining te beginnen?? Hij zet z'n knuffels wel op het potje om te "poepen" en "plassen".. Ik moet me er echt op inlezen hoe we dit goed kunnen aanpakken!
Titania ik heb en abonnement op het tijdschrift taarten decoreren dus dat haal ik recepten uit Tandjes, ik poets 1x en volgens het CB is dit genoeg (naud hoeft alleen nog maar zijn snijtanden) Poepen, naud komt bah zeggen als hij en volkje luier heeft.. Het potje gebruikt hij vooral als stoeltje bij de tv haha! Ik wel nog even wachten met zinnelijkheid training omdat je vaak ziet dat als je te jong begint dat ze dan na en past maanden een terugval krijgen en dat lijkt me niet echt fijn voor Hey zelfvertrouwen.. Maar dat is natuurlijk bij ieder kind anders! Misschien is K er wel al aan toe
Tandenpoetsen; In mijn cb boekje staat vanaf 1,5 jaar twee keer.maar van wat ik online lees doen meesten het vanaf 2 jaar en wordt idd door sommige Cb's geadviseerd.. Hihi gelukkig maar, want ik voelde met even een slechte moeder. iig sinds K zo ontzettend snel is met tandjes is het voor hem wel beter zo denk ik.
Nou titania jij hoeft je echt geen slechte moeder te voelen hoor, ik vergeet het soms zelfs wel eens!
heh, het was gewoon een van die momenten dat je met iets wordt geconfronteerd wat je zogenaamd "had moeten weten" .. Mijn moeder is daar soms wel goed in en dan kan ik me echt stom voelen. Maar goed, gelukkig heb ik niet al te veel van zulke momenten..al is het soms wel overweldigend, de verantwoordelijkheid ook over de verzorging van zo'n hummeltje..zelfs als ze nu wat groter en zelfstandiger zijn. Vooral denk ik omdat het allemaal op mijn schouders rust,want echt niet dat mijn man dit soort dingen gaat uitzoeken of al helemaal zich er schuldig over voelen
Nee titania hier zoekt vriend lief ook echt niet zo'n dingen uit hoor, hij heeft zelfs nog nooit naud zijn nageltjes geknipt ofzo.. Dat vindt hij geen mannentaak, Haha
Hier bij het cb adviseren ze ook 1x tot twee jaar...Zou het iig maar 1x per sag met tandpasta doen tot twee.
@tanden poetsen: 1x per dag. Als hij 2 is, 2x per dag . Ik geloof zelfs dat mijn tandarts dat ze gezegd heeft. Vanaf 2 mag hij ook mee naar de tandarts om te wennen . @potje: soms zegt Robin 'poepen ', als hij ook daadwerkelijk moet poepen . Maar vaak ook dat hij niets aangeeft en dat ik het alleen ruik. We hebben wel een potje maar daar zit hij alleen met broek aan op. In z'n blote billen vindt hij nog wat een rust.
Tandarts... hier gaat ze al mee sinds ze op de wereld is. 2 weken geleden toevallig de eerste keer gecontroleerd... nou ja ze deed de mond niet open dus viel niets te controleren. Poetsen doen we 1x per dag.... Poepen... ze geeft nog niets aan. Momenteel al een paar dagen diarree dus valt ook niet veel aan te geven.... haha Soms trekt ze aan luier als ze gepoept heeft of zegt ze bah.... maar niet altijd. Zie wel wanneer ik met zindelijkheid begin. Titania... slechte moeder? Jij??? No way. Je leest zoveel over alles wat K aangaat dat wij daar alleen maar een voorbeeld aan kunnen nemen. Ik lees nauwelijk iets en doe alles op gevoel en bij vragen duik ik internet op....
Glutenvrije recepten... als je dit bij google intoetst krijg je heel veel voorbeelden. Ik kijk veel op de leukste taarten . nl (aan elkaar) en dan bij het forum onder ingezonden recepten (weet niet of je ingelogd moet zijn hiervoor).... Verder idd verschillende kookboeken in de winkels. Rudolphs Cupcakes zijn geweldig!! (staan ook glutenvrije in)
Robin is ook sinds gisteren aan de diarree. Hadden wij even 'geluk' dat we een weekendje weg waren en dat Robin bij opa en oma logeerde Schijnbaar had hij echt waterige diarree, wat langs zn beentjes liep Oma heeft dus veel moeten wassen, want zoveel kleertjes had ik niet meegegeven natuurlijk. Vanavond heeft hij ook al 4x een nieuwe luier gehad, maar gelukkig is het niet meer zo waterig. Wel heeft hij ontzettend rode billetjes, en ik mag er eigenlijk niet aankomen, maar ja moet het toch voorzichtig even schoon poetsen. Uiteraard veel zalf elke keer....iemand nog andere tips?
Mini je gaat me misschien voor gek verklaren maar maïzena helpt perfect bij extreme luier uitslag! Ik heb zojuist de kerstboom opgezet.. Benieuwd wat naud morgen doet ermee