April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik kan me echt niet voorstellen dat ik bijna altijd met R. samen zou zijn, dat zou echt oorlog worden :p Haha.. Nee hoor ik ben blij dat ik 1-2 nachten per week alleen slaap en we regelmatig avonden weg zijn zonder elkaar :)

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Even trots hoor, liv dr eerste vijf woorden zin is een feit. Zojuist probeerde de hond Liv dr banaan te stelen...zegt het moppie vol overtuiging " neeee loulou!!! Is van mij!"

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    cvm.... houd je hart maar vast... isse mij is dus begonnen LOL.
    Nee nu serieus!!! Super goed van je meisje zeg...
    Hier soms 2 woordjes achter elkaar maar nog niet echt regelmatig.... och ja komt wel.

net weer cakepops gemaakt... zal zo een foto spammen...
    let niet op de rommel op de achtergrond....
    Ging al een stukje makkelijker dit keer, oefening baart kunst he!

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    IMG-20121221-WA0008.jpg
    11 dec Tijn.jpg

Ook nog maar even mijn laatste taart erbij gezet.....

5. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #4325 titania, 21 dec 2012
    Laatst bewerkt: 21 dec 2012
    Applaus voor Livje!! Wat ontzettend knap en ik kan me jou trots alleen maar voorstellen!! Heel bijzonder meisje heb je daar!

Hier elke dag nu meer woordjes in beide talen, maar nog echt geen zinnen. Wel pikt hij dingen op in het Engels van de playgroups waar we heen gaan, iedereen wordt nu uitgezwaaid met "bye" en "cahh" is "car". Op weg naar drietaligheid dus, hihi

Luckey, mooi gemaakt weer!!

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Praten: elke dag veel nieuwe woordjes en hij plakt er 2-3 woordjes achter elkaar.. Zoals vanochtend toen hij wakker werd "mamaaaa, naud uit"

Luckey: ziet er super lekker uit :)

7. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    zeggen die van jullie de eigen namen al ???
    ze vertik het hier haha

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jesley zegt wel zn eigen naam, maar op zn eigen manier!
    Hihi onbegrijpbaar voor anderen
    Alleen papa en mama weten dan wat hij bedoeld

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ze noemt zichzelf meestal MIJ!!! " ik ben mama en wie ben jij?" antwoord.." mij!". Haha. Soms zegt ze Lis

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Titania, bijzonder hoe snel ze dat oppikken he? Liv zegt idd ook bye bye na als wij t zeggen (niet uit zichzelf, iedereen word uitgezwaaid met dagdag of doei doei) Maar idd ook als ik iloveyou zeg probeert ze het re zeggen (loveyouuuuu)

11. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #4331 titania, 21 dec 2012
    Krystian noemt zichzelf "Buba" wat een van zijn (Poolse) koosnaampjes is. Hij wijst ook naar zichzelf als hij *ik* bedoeld.

Hij noemt Nijntje trouwens "Maja" ;) sommige dingen zijn niet helemaal logisch, maar wel super schattig. Als ik een oppas zou hebben zou ik echt een woorden(&gebaren)boek je moeten neerpennen zodat ze hem zou kunnen bergrijpen.:p

Bye is op zich wel makkelijker want eerst zei hij "doei doei" in het Pools en dat is "pa-pa" hij zij het aan elkaar als "Papa" wat dus voor heel veel verwarde blikken van winkeliers, conducteurs etc. zorgde. :cool:

12. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #4332 titania, 21 dec 2012
    Growing Up: "Big Boy" Rooms Best of 2012 | Apartment Therapy

Linkje ter interieur inspiratie voor de mama's van bijna-peuter jongens.. De voertuigen op de Ikea plankjes vind ik erg leuk. Mijn kleine auto fan zou dat ook helemaal het vinden volgens mij.
    De site het trouwens ook meisjes kamers maar deze vond ik zelf wel erg leuk.

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Haha liv noemt elke oude man die we tegenkomen opa en elke andere man papa...wat best ongemakkelijk was toen ik laatst n ex van jaren terug tegenkwam hahaha. Kreeg ik.nog een rood hoofd ook!

Liv noemt zichzelf heel vaak toela ( troela, zo noem.ik haar altijd)

14. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Naud noemt zichzelf bij naam.. "naud koek, naud uit, naud appel, enz"
    Verder is papa en mama alleen voor ons weggelegd dus dat vind ik wel super speciaal..
    Opa zegt hij gericht tegen de opa's, maar ook tegen vreemde oude mannen..
    en mijn moeder noemt hij nannaa, dit heeft hij zelf zo verzonnen en gebruikt het ook echt alleen voor haar, heel appart! Als ik oma zeg verbeterd hij het naar nannaa, terwijl hij voor mijn schoonmoeder wel oma gebruikt..

Naud praat voornamelijk limburgs maar kent ook de algemeen beschaafd Nederlandse worden gelukkig :)

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Robin zegt zn eigen naam nog niet, hij probeert het ook niet;)
    Hij weet wel hoe hij heet, want als we vragen wie Robin is, wijst hij heel stellig naar zichzelf:)
    Ook heel goed weet hij wie papa, mama, opa en oma zijn. Hij noemt niet zomaar iemand anders zo gelukkig. Hij kent ook een aantal van de namen van de leidsters van het kdv. Die spreekt hij nog niet helemaal goed uit, maar hij doet een poging haha.

Vrijdag hebben we Robin met verhoging opgehaald van het kdv. Gisteren en vandaag koorts (39 ongeveer). Ik denk dat hij kiesjes krijgt, want hij speelt gewoon als normaal, maar eet bijna niets. En hij bijt de hele tijd op zn wang.
    Ook al 2 gebroken nachten gehad....:( Echt heel vermoeiend, vrijdagnacht werd hij ongeveer elk half uur/uur wakker. Ik had hem al bij ons in bed gelegd, dus ik hoefde niet steeds heen en weer te lopen, maar het blijft vervelend.
    Hopelijk gaat het vannacht beter want morgen moet ik gewoon werken (6 uur opstaan).

16. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Aw, arme Robin..wat sneu. Hier was het zo erg toen K's hoektanden doorkwamen, heeft Robin die al?
    Sterkte met de nachten, hopelijk gaat het vannacht al wat beter. Hoe voel je je verder?

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Titania: De hoektandjes zijn wel al door. Nog niet helemaal, maar er zitten wel scherpe puntjes, dus de pijn daarvan is al geweest denk ik.
    Met mij gaat het gelukkig prima:) Ik voel me eigenlijk heel goed, ben alleen wat sneller moe, en af en toe wat misselijk maar ook dat is de laatste dagen alweer minder. Over 2 weken ga ik het op mn werk vertellen, als iedereen weer terug is (van de feestdagen). Ik zal blij zijn als ik het dan niet meer geheim hoef te houden:)

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mini: hoe gaat t met Robin

Hier: jesley erg ziek geweest do en vrij.
    Nu ging t weer iets beter. Zaten vanmorgen zb handen, voeten en benen onder uitslag. Leek wel hele erge natte exceem
    Bij ha geweest, hij heeft dus 6e kinderziekte
    Goed in de gaten houden!

Baby: gaat allemaal goed!! Minder moe.
    En 10 jan geslachtsecho!!!!!

19. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    FB, wat fijn dat alles goed gaat! O en 10 jan. al geslachtsecho :D spannend!

De rest niet echt bijgehouden/gelezen... Heb het zwaar te voorduren met dat lijf van me, maar ach nog 6 weken moet ik maar denken...

Wil jullie even fijne feestdagen wensen!

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Foeske: zo wat gaat dat snel!!! Nog maar 6 weken pfff succes!

Deel Deze Pagina