Spring er even in..... Hier heeft Alina echt alles constant scheef hangen. Jengelen om niks (en meteen met spullen gooien of iedereen slaan dan) en niks is goed. We proberen het maar te negeren, maar lukt natuurlijk niet altijd. Hopelijk is deze fase gauw voorbij!!!!!!! Verder gezellig weekend in Duitsland gehad. Kids al verwend (en wij ook met envelopjes!!) en vandaag komen ouders bij ons eten. Morgen gaan we met ouders en zusje uit eten en kadootjes doen. Foeske... nog 6 weken... zet hem op meid!!!! FB... over een paar dagen dus al geslachtsbepaling... jeetje die tijd vliegt echt voorbij. Verder beterschap aan de snotterende en ziekje kindjes/ouders.
Foeske: wat ontzettend balen dat het zo tegen zit met je lichaam, gelukkig is het einde in zicht.. Zet 'm op! Fb: Jeetje alweer bijna de geslachtsbepaling.. Gaat echt snel zeg ik las dat jesley de 6e ziekte heeft, beterschap!! Luckey: ow enveloppen zijn altijd fijn Haha.. Succes met alina! Iedereen: en super vrolijk kerstfeest!! Hier: kerst cupcakes gebakken gevuld met abrikozen jam..
leuk geworden nikske.... hier "eenvoudig" gehouden door een marmerkoek te maken en een kersencake... beiden erg lekker. Pfff wat een dag zeg. Echt kerstmis... NOT.... alina jengelig, sem daagde haar constant uit. manlief chagrijnig en reageerde dit af op mij en op dit moment vraag ik me serieus af of we niet gewoon vol in een relatiecrisis zitten en hierdoor ook mijn humeur van de afgelopen tijd komt.... Hopelijk is het morgen gezelliger!!!! *sorry voor de zoveelste klaagzang* Voornemen voor 2013 is niet meer zoveel zeuren
Hi meiden, HAPPY HOLIDAYS! Ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad. Hier hele fijne dagen met families gehad, en Robin is weer overladen met cadeaus. En dan is hij over 3 maanden alweer jarig, wat kunnen we nog geven? Nou ja, van ons krijgt hij een stoer bed, dus dat is makkelijk @FB: Oeh spannend de geslachtsecho! Ben je dan al 17 weken? (of kan het eerder waar jij gaat) Ik twijfel nog of ik een pretecho laat maken (denk het wel) of dat we kunnen wachten tot 20 weken (denk het niet). @Luckey: Hoe is de kerst verder gegaan? Weet niet zo goed wat ik kan zeggen om je te helpen. Ik hoop dat jullie er samen uit komen. Nogmaals, ik denk een dagje of weekendje met zn tweeen zou al wonderen kunnen doen. @Hier: Met Robin gaat het alweer veel beter gelukkig. Geen koorts meer, en hij eet weer bijna als normaal (eet nog nauwelijks brood 's middags). Alleen 's nachts is al ruim een week drama. Hij slaapt tot een uur of 1 a 2 goed, en daarna gaat hij krijsen en is niet meer stil te krijgen. Behalve als hij bovenop me ligt, is hij stil. Nou dat is nogal zwaar, dus dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Gisteren echt 2-3 uur lang wakker geweest, en hij was niet stil te krijgen. Erg frusterend! Hopelijk is het een (korte) fase.
kerstdagen wel goed doorgekomen. Gisteren gelukkig al een stuk rustiger hier. alina beter gehumeurd en positieve nieuwigheden gepland dus altijd fijn. Schoonouders willen graag weekje met ons weg in de zomervakantie (beieren) dus in juli week met hun weg en in oktober week met mijn ouders weg. Van vakanties plannen krijg je vanzelf goede zin dus laat maar gaan. Zaterdag gaan kids naar ouders en gaan wij naar Essen, shoppen. (primark 6 etages, here i come). vandaag ook ingeschreven voor de wilton cursus in februari. Minime... hoop dat het een fase is. Alina wordt hier ook weer wakker en laat zichin eerste instantie rustig terugleggen (na drinken) maar gaat dan met uitgestrekte armpjes recht zitten. Ik pak haar dan op en zeg dat ze nu lekker moet gaan slapen en dat we morgen veel doen knuffelen. dan gaat ze normaal slapen... Ze snapt zo ontzettend veel en probeert echt alles na te zeggen.
Probeer ik ook bij Robin, maar hij luistert niet. Is te druk met gillen op dat moment Drinken slaat hij weg, en hij wil op zo'n moment gewoon helemaal niets. Erg frusterend. Misschien heeft hij wel nachtmerries ofzo... Dentinox werkt ook af en toe, maar dat is ook al vaak ellende om dat in zn mond te krijgen.
hoi hoi, Iedereen fijne dagen gehad? Hier heerlijk genoten met familie, Livje ook weer goed verwend. Ze heeft een bedelarmbandje gekregen, zo schattig!!! En verder twee dozen duplo waar ze echt leuk mee speelt en bouwt en een bumba trommel, schot in de roos en ze trommelt continue (vinden wij minder leuk hahaha). Zondag doen we nog een keer kadootjes, morgen komt haar ene broertje en zondag halen we de oudste dus dan zijn zij aan de beurd om verwend te worden en laat ik Liv uiteraard niet toekijken dus die krijgt dan nog wat kleinigheidjes (vis van vtech voor in bad, twee voorleesboeken en een cd van pippeloentje) Verder hier alles goed, meisje doet het super en mannetje heeft lekker vakantie tot 7 Januari Gezellig! @Zieke kindjes: Ach wat sneu, er heerst ook weer zoveel! @Slapeloze nachten, hier gaat het weer heel goed, ze ligt er 19 uur in en slaapt tot ongeveer 7.30 (afkloppen) @drinken, waar drinken jullie kids uit? Ik heb vanmiddag de oefenbeker van difrax gekocht want vind het wel tijd om de tuitbeker gedag te zeggen, het is nog even wennen maar als ik erbij blijf gaat het vrij goed! @koekjes eten....Liv is echt een zanikerd wat koekjes betreft, de hele dag zeurt ze om " koeka" en ze laat zich niet afschepen...natuurlijk krijgt ze haar zin niet met een hoop gejengel en gejank tot gevolg...Wat ook niet meehelpt is dat papa het heel schattig vind en madame dus haar zin geeft want hij kan echt geen nee tegen haar zeggen :S
Robin drinkt al heel lang uit een gewone beker (of mama's glas....), maar op het kdv moeten ze dat al leren vanaf 1jaar . Robin kan dat dus prima. Meestal krijgt hij nog gewoon z'n tuitbeker omdat hij anders veel minder drinkt.
Slapen: gaat hier gelukkig echt prima, van 19.45-7.30 .. Zo slecht hij het eerste anderhalf jaar geslapen heeft zo goed slaapt hij nu 's middags van 12-14 Drinken: hier uit en rietjesbeker.. Hij kan opzich wel uit en normale beker drinken maar zodra hij genoeg heeft houdt hij de beker op z'n kop en daar is mama echt niet blij mee Bedjes: welke kindjes liggen al in juniorbedjes of eenpersoonsbedden? Wij denken eraan om naud voor zijn 2e verjaardag en nieuw bed te kopen Hier: ik heb en paar dagen vrij genomen en hoef pas 2 januari weer te werken, heerlijk!
Drinken: uit een rietjesbeker, en elke dag een paar slokjes uit mama's glas. Kan hij heel goed! Bed: Jesley gaat pas naar een groot bed als hij uit zn ledikant gaat klimmen, of als hij er echt aan toe is. Ben veel te bang dat hij dan elke ochtend om 6uur naast zn bed staat en smiddags ook niet meer slaapt Robin: gelukkig goed geslapen!
hier nog uit een tuitbeker drinken, of rietje.....net als wat ik al eerder las, de beker word hier omgekeerd enzo....
Beker.... meestal rietjesbeker of pakje. Soms een beker, gaat meestal wel goed maar als ze ze scheef heeft liggen dan veegt ze alles van tafel en om nou alles kletsnat te laten gooien door haar... nee dank je. Bed... hier nog ledikant. Zolang het goed gaat wil ik dit ook houden, daarna krijgt ze een 1persoonsbed. Als ze zo in bed staat krijgt ze wel 1 been over de rand geworpen maar met slaapzak aan gelukkig nog niet.... Sem kreeg destijds met zijn 2 verjaardag een nieuwe kamer, of zij dit ook gaat krijgen weet ik nog niet. (gaat tot nu toe nog goed in haar bed)
WIj willen voor Robin's verjaardag een peuterbed kopen. En dan kijken hoe dat gaat. We hebben dan nog genoeg tijd om hem te laten wennen, voordat de nieuwe baby komt. Robin's meubeltjes gaan namelijk naar de nieuwe babykamer. Misschien dat ik eventueel nog een wiegje voor de baby aanschaf, voor de eerste weken bij ons op de kamer.
Ik meld me ook maar weer eens, kerstdagen prima verlopen. was gezellig! Alleen merk ik wat 'vreemds' aan Lars. Als ik hem verschoon, mag ik zijn beentjes niet wijd open doen om er goed schoon te kunnen maken.. Aangezien mijn man momenteel last heeft van een liesbreuk (en half januari geopereerd moet worden) dacht ik er bij Lars ook meteen aan, maar ik zie geen zwelling, dus dat kan het bijna niet zijn.. En als ik in de liesstreek ergens aan zit moet hij juist weer lachen, dus echt pijn geloof ik ook niet. Zou het gewoon dwarsheid kunnen zijn dat hij zijn benen niet open wil doen? Hij heeft momenteel wel vaker dwarse nukken van een paar dagen, maar ik dacht ik gooi het hier eens op, misschien herkent iemand het.. Naar een arts vind ikzelf eigenlijk (nog) niet nodig, lopen, spelen e.d. gaat allemaal zonder problemen, tis echt alleen bij het verschonen..
@Niki: Had jij toevallig positiebroeken van Noppies tijdens je zwangerschap? (ik had het idee dat je aardig Noppies fan bent). Welke maat had jij dan? Ik geloof dat wij een beetje hetzelfde figuur (lengte en gewicht) hebben.
Ja inderdaad, zelfde dus Geeft niet hoor dat je het verkocht hebt, ik was benieuwd naar je maat. Is 34 hetzelfde als XS? Ik heb namelijk net twee broeken besteld in maat XS, dus hopelijk gaan ze passen Mn broeken van de vorige zwangerschap pas ik niet meer (of nog niet), zijn echt veel te wijd, ziet er niet uit! Ben ook een paar kilo lichter dan destijds. Aan het eind van deze zwangerschap ga ik weleens kijken wat ik nog kan verkopen.