April mama's 2011 - deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door titania, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: Wat fijn om te horen dat Liv zo goed vooruit gaat. Elke 3 uur voeden doet me denken aan het allereerste begin toen ze nog zo klein waren. Maar als ze zo goed drinkt, is ze vast binnen de kortste keren weer de oude. Zal ook niet lang duren voordat ze weer vaste voeding wil denk ik.

Die watertafel is leuk! Die zag ik vanmiddag ook. Ik ben er namelijk nog niet uit wat wij zelf voor Robin gaan kopen. Een schelp zandbak vind ik ook leuk. We gaan volgende maand de tuin onder handen nemen, dus het is de bedoeling dat we in het voorjaar en de zomer veel tijd buiten door gaan brengen:)

Ik vind 15 euro ook wel een mooi bedrag voor neefje/nichtje denk ik. Ik heb ze niet (Robin is de eerste baby aan beide kanten), dus nog geen ervaring mee. Is ook nog maar de vraag of Robin ooit een neefje/nichtje gaat krijgen. Hubby heeft 2 zusjes. Eentje is lesbisch en wil geen kinderen en de andere kan (tot nu toe) geen kinderen krijgen. Hebben al een heel IVF traject erop zitten. Ik heb 1 zus, 33 jaar, en weet nog niet of ze kinderen wil en wanneer.
    Daarom wil ik extra graag ook brusje voor Robin ooit, omdat hij andere het enige kindje in de familie is.

@Hier: Net gebeld door Ouders van Nu. Ik had een foto van Robin geupload via FB en nu willen ze die waarschijnlijk plaatsen in het volgende nummer :D *trotse mama* Moest hem even opnieuw sturen want de resolutie was te laag. Ben benieuwd :)

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Manlief rijdt een wagen in de lcihtoptocht dus die verwacht ik niet voor 12 uur thuis.
    Baal er een beetje van want al 3 jaar kijk ik optochten alleen....
    We kijken maar 2 dagen en en die 2 dagen gaat hij weg.
    Maar goed, hij mag ook zijn plezier hebben dus ik verbied het hem niet maar hoop toch wel dat hij volgend jaar 1 dag met ons samen de optcht wil kijken...

Kado...hier een gezamelijk kado.. trampoline.
    Kado voor A. vanuit duitsland (als ze vragen) is een 3 wieler. Smoby een rose haha....

CVM... gelukkig gaat het langzaam de betere kant op.... 3 uur voeden is vermoeiend maar volgende week misschien niet meer nodig.....

Watertafel.... leuk leuk... Sem heeft vorig jaar eentje gekregen..
    Qua kados doen we meestal 10-15 euro....

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Sow daar ben ik dan weer!

Luckey: Nog gelukt met de raamdecoratie?

Opvliegend: Ben ik naar Naud totaal niet, meestal krijgt vriendlief het dan 's avonds even te voorduren :) Heb vandaag voor het eerst in 2weken drama even drie traantjes gelaten omdat ik gewoon moe was..

Mini: Succes met Robin ;) Hier duurt het nu inderdaad 2 weken, maar ik zie nog geen einde in zicht dus ik bereid me voor op nog 2 weken dan kan het alleen maar meevallen (hoop ik)

Jorietje: Als Naud een beetje zeurderig is link ik dat ook niet meteen aan een sprong, maar hier begint het gehuil al zodra ik hem 's ochtends uit zijn bed pak.. En dat de hele dag door!!! Dus dat is niet eventjes aan het eind van de middag, of eventjes aandacht van mama..
    Wel echt een leuke driewieler :) Lijkt een beetje op die wat Naud krijgt van mijn ouders: http://www.buitenspeelgoed-webwinkel.nl/smoby-smoby-confort-mixte-orange-444157-p-1741.html

Dit krijgt Naud van mijn broertje en zusje+vriend:
    http://cars4kids.nl/quad-klein-6-volt-blauw

CVM: Wat fijn dat Liv haar eetlust terug begint te krijgen!! Dat geeft toch een fijner gevoel he.. Ik hoop dat ze snel weer helemaal de oude is..

Eten: hier op het moment heel slecht, half potje fruit met moeite (normaal helemaal), 1sneetje brood met pijn en moeite (normaal met gemak 2), en groenten hooguit 1/4 van het potje (normaal niet eens genoeg aan een heel potje)

Cadeau neefjes/nichtjes: De broer van vriendlief heeft 2 dochters en die krijgen meestal rond de 15 euro (voor verjaardag, sinterklaas en kerst)

Mini: Wauw wat een leuk nieuws van "ouders van nu".. Super zeg :) Welke foto heb je ingestuurd?

Hier: Naud ligt in bed en ik ga zo ook even op de bank uitrusten en me voorbereiden op vannacht :(

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Nikske: Met Robin viel het toch wel mee vandaag, is nog geen sprong denk ik;) Hij begint alleen te jengelen als hij staat en weet niet hoe hij terug moet. Verder lief geweest vandaag, en lekker geslapen. Ben benieuwd naar vannacht, hij ging net zonder enig gehuil slapen! Was uitgeput denk ik;)

Succes vannacht voor jullie!
    Jij bent toch ook dinsdag en donderdag vrij? Ik ook, en dat vind ik wel heel fijn als Robin slecht slaapt. Dan weet ik dat ik maar 1 dagje hoef te werken en dan weer vrij ben.

Deze foto had ik ingestuurd:
    Bekijk bijlage 225461

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Oh, ik had ook gewoon kunnen zeggen: De foto van mn avatar;) haha....

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Nee ik bedoelde niet dat jij het niet moet linken aan een sprong hoor, er zit nogal verschil in de hele dag huilen en zeuren of alleen even aan het einde van de middag ;)

Haha ja die driewieler had ik in eerste instantie ook gezien (op driewielers.nl), maar die we nu gezien hebben kunnen we hier zo bij de Intertoys gaan halen, net zo handig eigenlijk

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    GVD hele stuk tekst weg....

Minime... mooie foto!!!!!

Raamdeko... niets gevonden.
    ik zoek dus eigenlijk gewoon een plank met plantjes voor op te hangen aan het raam. (iedereen heeft die gekronkelde takken, ik wil een rechte plank haha) Eerste idee was aan het voorraam maar nu denk ik toch het achterraam. Voor heb ik een mooie grote kaarshouder staan, zal te vol worden denk ik.

eten... hier ook half potje fruit en met een beetje geluk 1 snee brood, avond eten meestal maar een paar happen....

Nikske... ik hoop op een betere nacht!!!!
    Hier was ze erg moe (alleen van 10.30 tot 13 uur geslapen) en voor het eerst sinds de geboorte ongeveer aan de borst in slaap gevallen..... Hopelijk gaat de nacht hier ook beter. Heb haar gevraagd om 1 uur en half 5 en 8 uur wakker te worden.....
    S. ging ook goed naar bed......
    Morgenvroeg gaan we samen naar de kapper en daarna boodschappen doen.

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Opvliegend.... nee naar A. eigenlijk ook niet (alleen als ze lang "zonder redenen" gaat huilen) maar naar S. wel.
    Ik heb gewoon weinig geduld met hem en soms echt totaal onterecht en dan irriteer ik me er aan dat ik niet rustig kan reageren en tja de cirkel is rond.

Me2... jij opvliegend... haha had ik dus echt nooit gedacht.
    Met 3 kids en fulltime werken, dacht ik wel dat jij alle touwtjes in handen hebt maar blijkbaar hebben we toch echt iets gemeen.
    Als ik een planning maak en die wijkt iets af, kan ik daar absoluut niet tegen.....

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Grrr manlief komt net straalbezopen binnen. Ik haat carnaval! En zonder de patatjes die hij op de terugweg mee zou nemen omdat we niets in huis hadden en ik geen boodschappen kon doen met Liv nu. Heb dus niets gegeten :(
    Heb hem maar een kop koffie gevoerd en onder de douche gezet en nu ligt meneer lekker te slapen. En ik moet nog een uur opblijven omdat Livje over een uur weer moet drinken, en dan om 2 en 5 uur weer. Terwijl ik me flink beroerd voel na een week niet kunnen doorslapen, griep en 3 dagen ziekenhuis. Maar goed, boosheid is alweer gezakt en heb me tegen hem kunnen inhouden. Hij heeft een geweldige dag gehad en was blij als een kind, had hij ook even nodig nu hij toch al een tijd niet lekker in zijn vel zit.
    Maar heb wel bedacht dat hij morgen ALLES doet wat ik wil, dus fotolijstjes ophangen, glas wegbrengen, zakken kleertjes van zolder halen zodat ik alles kan sorteren enz. En morgen ga ik om 8 uur naar bed en mag hij dan 12 uur lang alle zorg voor Liv op zich nemen, hoop dat ik dan ook een beetje opknap. Inmiddels zitten allebei mijn oren helemaal dicht en hoor ik alles met een waas, bah :( Ben nooit langer dan 2 dagen ziek maar nu ben ik echt al een week beroerd, maar kan er niet aan toegeven aangezien Liv me nu even hard nodig heeft.

Goed, genoeg geklaagd nu ;)

't Is rustig hier meiden!!!

Superfoto van je ventje minime, wat heeft hij toch bijzonder mooie ogen en een lieve uitstraling. Een mannetje om trots op te zijn!

@opvliegend karakter: Ik heb engelengeduld, maar denk dat dat ook niet anders kan met mijn beroep. Zou niet zo goed zijn als ik slecht tegen jengelende kinderen kan.

@raamdeko: Hier staan er 3 dode planten op de vensterbank, geen gezicht haha. Heb me voorgenomen nieuwe te halen als het salaris er is.

10. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    zoooooo hier is jullie huppeltrut weer!!!! hahaha

ben zo met fb bezig....heb nu ook eindelijk door hoe ik de shop er op moest zetten, dus moest ff 500 foto's uploaden.....nu nog beschrijvingen en bedragen erbij ppff

ik las iets over anticonceptie.....ik slik (nog) niks.....wilde het zoiezo niet zolang ik bv geef, en eigenlijk wil ik het helemaal niet meer....ook mijn libido steeg omhoog toen ik stopte met de pil, die ik 15 jaar had geslikt!!

raamdeco....ben al maanden bezig dat ik wat anders wil, maar als ik dan wat zie is het te duur of te klein of te groot pppfff

11. 2babygirls

2babygirls Actief lid

7 dec 2011
    213
    0
    0
    Zuid-Holland
    @cvm: gelukkig voor kleine Liv. Stapje voor stapje. Komt goed. Alleen een beetje jammer van je man. Laat hem morgen maar zwoegen voor. Moeder en ziek zijn geen goede combinatie
    @minime: hele mooie foto. Wat heeft Robin mooie ogen zeg!
    @opvliegend: Nooit geen last van ;) en dat is de grap van de eeuw. En zeker sinds ik weer aan de pil ben.
    @raamdeco: Heb plakplastic maar ben het zo zat. Maar niks voor het raam is ook geen optie, want dan heb ik constant binnengluurders. En daar heb ik ook geen zin in. Misschien gordijnen? Of ander plakplastic? En wat leuke plantjes en idd zo tak vind ik ook wel leuk. Te veel ideeen te weinig geld uuhh tijd.

12. MiKiJa

MiKiJa Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.556
    0
    0
    oh ja opvliegend vergat ik......nee ben ik totaal niet (ahum)

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    En dat was de 2e keer... mevrouw houdt vandaag elke2 uur aan blijkbaar.....

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    CVM: fijn dat Liv vooruit gaat! Omdat ze nog zo'n diaree heeft, is het dan niet een idee om alleen nog maar heel lichtverteerbare dingen te eten te geven zoals rijst, bouillon en kip, wit geroosterd brood, geraspteappel met kaneel, beschuitje met jonge kaas?
    Ik heb (nog) geen neefjes/nichtjes dus zou het niet weten qua bedrag voor cadeautje....
    Watertafel vind ik ook erg leuk!

Fijn dat je man zo'n leuke dag heeft gehad, maar idd morgen even aan de slag met Liv zodat jij eindlijk kan uitzieken!

Mini: wat leuk van die foto! Gaaf hoor! R doet me erg aan mijn Guusje denken. Zelfde grote ogen en blik!

Luckey: juist omdat ik full time werk, 3 kids heb en ook nog een hele leuke vrouw en vriendin wil zijn moeten dingen bij mij soepel en gestructureerd verlopen. Daar vaart ook iedereen het beste bij. Ergo: ik irriteer me dus als het dan niet loopt hahahahaha. Ik eis dus heel veel van mezelf, maar dus ook vaak van mijn omgeving....Mijn man vindt/denkt overigens wel dat ik altijd alles onder controle heb hahahaha
    Je zult zien Luckey dat je vaker dingen gemeen hebt dan je op eerste gezicht denkt hahahaha

Iedereen een goede nacht toegewenst!

15. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Me2.... ik eis ook heel veel van mezelf, te veel eigenlijk waardoor ik dus regelmatig tegen die beruchte muur loop.....

hier... nacht ging rampzalig. Elke 2 uur huilen en zodra op de arm was ze stil en ging ze tegen me aan liggen. Drinken wilde ze maar een paar slokken en bij het in bed leggen ging de sirene weer aan.
    op een gegeven moment heb ik haar gewoon in bed gelegd en laten huilen... had er even geen zin meer in.
    Ze heeft 45 minuten gehuild met stiltes tussendoor. Meer van dat slaapgejengel..... vreselijk. Manlief is nog gegaan maar toen ging die sirene echt aan. Ben toen weer gegaan en beetje "gescholden" op haar en na lang hellen is ze in slaap gevallen en heeft ze geslapen tot half 9!!!!!
    Nu zou het fijn zijn als ze rond 11-half 12 gaat slapen tot kort voor 2 haha....

Nu even gauw naar de kapper....

16. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Morning :D,

Weer een hoop gemist, maar doe m'n best mee te blijven lezen hoor.

@CVM: fijn dat het langzaamaan weer beter gaat met Liv.

@Mini: hele mooie foto van Robin, lekker ding hoor!

@Luckey: ga jij donderdag overdag of s' avonds naar de huishoudbeurs? Ik ga namelijk s' avonds ;).

@Niske: jullie mannetje heeft zo te lezen heel erg last van z'n sprong. Hier is Daimen ook wel hangerig/huilerig maar niet heel overdreven ofzo. Naud heeft er heel de dag last van zoals ik las. Heel veel sterkte.

@Opvliegend: hier kan ik af en toe wel uit m'n slof schieten, maar dan voornamelijk tegen vriendlief. Ik probeer me echt in te houden t.o Daimen, maar als hij al heel lang aan het hangen/jengelen/zeuren is dan is dat soms HEEEEL moeilijk!

@Me2: gelukkig heeft Fee verder geen las gehad van de hechtingen.

@Anticonceptie: ik ben weer aan de pil sinds een half jaartje en het bevalt me eigenlijk prima. Ik verwacht begin weer 2013 te stoppen met de pil en dan in de zomer hopelijk weer zwanger. Maar zover is het nog even niet hoor! Aangezien het de vorige keer 1,5 jaar duurde voordat ik zwanger raakte ga ik er niet van uit dat het de volgende keer gelijk raak is.

@Hier: weinig te melden eigenlijk. Alles gaat z'n gangetje. Daimen heeft nog steeds mega giga poepluiers en gemiddeld 5 per dag, dus daar wordt je niet vrolijk van. Behalve dat weinig te klagen hoor :).

Straks werken en morgen naar m'n oma en s' avonds naar de beurs.

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Even snel:

Liv: ik ga Jesley rijst (heel lang gekookt) met worteltjes.
    En roosvice stop! Dag daarna, was diarree weg!
    Wel nog 3 dagen die gegeven, en banaan!
    Beterschap voor kleine meid!

Mir; spannend dat jullie al een "datum" hebben om met de pil te stoppen! Ik moet vriendlief nog overtuigen, maar komt vast goed!
    Ik zelf zou graag juli 2013 willen gaan proberen!

Ik zit nu in de auto, jesley net voor ons huis in slaap gevallen.
    Dus laat de motor nog even lopen, en zo nog een stukje rijden,
    Nu in bed overleggen lukt helaas niet.
    Straks even winkelen met mn moeder en Jesley!
    Net al een zwembroekie gekocht voor m!
    Voor de zomer :D

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Flink geshopt hier haha...
    2 paar pumps (zwarte en paarse) en 2 paar schoenen voor manlief en 1 paar voor Sem.
    Daarna de nodige boodschappen hihi... Voel me gelijk een stuk beter.
    Mijn haartjes zijn ook weer gefatsoeneerd..... Nu kan het weer eventjes groeien...

Huishoudbeurs... ik ga overdag. Rond 8 uur "droppen" we kids bij oma en rijden we door. Daar wil ik dan rond 4-5 uur weer vertrekken omdat het toch 3 uur rijden is he haha...
    Had eerst gekeken voor overnachting maar niets kunnen vinden.

Stom eigenlijk dat ik me tegen A wel kan inhouden met opvliegerigheid (behalve dan snachts als ik al ettelijke malen eruit ben geweest, al knuffel ik haar dan wel even goed daarna) maar tegen S niet. A kan er niets aan doen maar S eigenlijk ook niet, hij reageert alleen op mij...
    Tijd dat ik wat meer hoor over die mindfulness training.

Unconditional Parenting... iemand hier al eens van gehoord????
    Wat ik ervan gehoord heb, klinkt erg interessant.....

Half 9 gedronken en net naar bed zonder te voeden (ik was nog onderweg) dus kijken hoelang ze slaapt.
    Ze vraagt gewoon niet om drinken als ik het haar niet aanbied......

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier me eigen ingehouden met shoppen haha! Goed van mezelf ;)

Alleen zwemshort en shirt voor Jesley.
    En voor mezelf een jurkje!

Maar wel heel wat boodschappen, voorraadje gehaald!

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    ff een spammetje

Deel Deze Pagina