Jorietje, leuke foto! Fien1, wie ben je toch? Heel apart dat meelezen en nooit reageren.... Luckey, veel plezier morgen, lekker hoor even weg met je mannetje!
CVM: Heeft je man zijn actie van gister een beetje goed gemaakt vandaag? En hoe is het met Liv? Mini: Super mooie foto die je hebt ingestuurd.. Raamdeco: Tsja hoe ga ik dat uitleggen Haha.. Heb een bolle glazenvaas op de vensterbank staan gevuld met zand en schelpjes, daar bovenop liggen kronkeltakken waar bloemen en kristallen inzitten.. Tsja klinkt heel vreemd haha Afgelopen nacht: Pfff laat ik het daar maar niet over hebben, maar het kan in elk geval niet meer veel slechter worden zo erg was het!! Unconditional Parenting: Heb gelezen wat het inhoud maar ben het daar echt totaal niet mee eens Niet straffen en niet belonen? Hoe weet je kind dan wat goed en niet goed is? Lekker handig als je altijd even lief voor hem bent dan zal hij straks ook niet weten of hij met "foute" vrienden omgaat want hij weet niet wat slecht gedrag is want mama reageert toch overal hetzelfde op.. Ik vind gewoon dat je je kind best mag straffen maar dat je selectief moet zijn en niet om de kleinste dingen moet straffen.. Liegen, brutaal zijn, slaan/bijten dat zijn dingen die bestraft moeten worden vind ik & belonen hoort er juist bij want dan voelt je kind zich toch juist positief over het behaalde resultaat.. Nee niets voor mij dus dat Unconditional Parenting!!! Jorietje: leuke spam
ik heb eigenljk alleen onthouden dat van dat unconditional parenting dat je idd selecteerd in wat je wel en niet corrigeert. Ze gaven ook in een voorbeeld aan dat als je normaal altijd voorleest bij het bedritueel, je dit niet moet verbieden omdat het kind niet heeft geluisterd... Kan ik me gedeeltelijk wel in vinden want ritueel is ritueel. Maar goed een kind moet ook weten wanneer het iets fouts doet, daar consequenties aan zitten. Verder ook dat het kind vaak niets aan de situatie kan doen. Bij mij bv is het heel vaak dat ik kortaf ben/ niets kan hebben omdat IK niet lekker in mijn vel zit. S. doet dan niets fout maar ik ben gewoon onredelijk naar hem toe. Waarom moet hij immers de dupe worden van mijn humeur??? Maar goed ik heb wel even wat doorgelezen en het was merendeels engels dus kan ook gewoon zijn dat ik me alleen kon vinden in een paar voorbeelden en niet in de basisprincipes van UP..... Praten zonder te weten waar de klepel hangt dus....
Ik kwam dit artikel tegen erover: Opvoeden zonder belonen en straffen: Unconditional Parenting | Mens en Samenleving: Pedagogiek En kon me er echt niet in vinden, vooral dat niet straffen en niet belonen gaat er bij mij niet in... Ik vind een time-out juist goed, zo pak je hem niets af (zoals een ritueel of zoiets).. Maar wordt hij/zij toch terecht gewezen op het moment dat hij iets verkeerd blijft doen (na 3x waarschuwen) Ze zeggen dat belonen gedrag manipuleren is.. Nou sorry maar als Naud straks goed zijn best doet bij de tandarts of zijn zwemdiploma haalt dat word hij door mij gewoon fijn beloond met een zakje snoep of iets leuks gaan doen wat hij graag wil..
wat dat belonen aangaat.... ik heb een stukje gelezen over iemand die schreef dat zij echt super super super beloond werd bij elke tekening/rapport enzovoorts en dat dit haar toch ook wel geschaad heeft want zij bleef naar complimentjes vissen en als ze er geen kreeg dacht ze dat het slecht was en ontwikkelde zo een complex. Ik merk het zelf ook een beetje, mijn ouders zijn nooit zo van de complimentjes/ben trots op je/ geweest en ik zoek daar toch constant wel naar. Wil altijd bevestiging hebben dat ik goed bezig ben enzo. Nu kan dat ook wel een deel aan mijn karakter liggen.... Een mix is dus goed denk ik.....
Het is gewoon doseren en dat is lastig, opvoeden is gewoon lastig! Zoals Naud nu die deelt steeds zijn koekje en boterham, dan zeg ik "goedzo lieverd, goed gedeeld! Mama is trots op je".. Dat is een beloning maar een kleine moeite.. Als hij straks zijn zwemdiploma haalt of een goed rapport op school dan gaan we naar de speeltuin of krijgt hij een zakje snoep.. Zo kent hij kleine en grote beloningen..
ja hier ook hoor... net als bij de spuiten voor mexicaanse griep.... meteen de speelgoedzaak in hoor... (maar dat was meer ook voor mijn eigen geruststelling want ik heb er toch wat in laten spuiten dat nog niet 100% afgezekerd was op dat moment ivm gevolgen lange termijn) haha Bij een tekening ben ik ook enthousiast... Die stralende blik is mij goud waard hoor.....
Belonen hier ook hoor. Dat vind ik ook gewoon leuk. Romée kreeg vorige maand der prik. Nou ook hier naar de bart smit hoor. Maar niet voor ieder dingetje ren ik naar de bart. Heb gewerkt bij Bart en waar daar kinderen voor werden beloond......... niet normaal. Wist gelijk hoe ik het niet ging doen. Straffen gebeurd hier ook 3 min op de gang na 3 waarschuwingen. En dat weet ze ook en hier werkt het gewoon ontzettend goed. Nog even word het 4 minuten...............
goodmorning, Musty, heel veel sterkte vandaag! Mensen, wat een nacht heb ik gehad, pfff. Manlief zou, voor het eerst sinds Liv geboren is, de 'nachtdienst' op zich nemen. Ik ben vroeg naar bed gegaan en hij zou de flesjes van 11 en 03 uur op zich nemen, omdat ik dat nu al een week doe en ik zelf nog steeds niet lekker ben. Nou slaapt manlief nogal vast en daar maakte hij zich zorgen om, dus heeft hij blijkbaar besloten om tot 3 uur wakker te blijven. De fles van 11 uur ging prima, heb ik lekker doorheen geslapen, maar rond 2en was het een enorme herrie in huis. Poeslief had een muis mee naar boven genomen, wat normaal niet kan omdat de deuren naar boven altijd dicht zitten maar omdat manlief dus nog op was waren de deuren open. Na een half uur lukte het manlief pas om poes met muis en al naar beneden te jagen en toen ik net weer sliep was het tijd voor Liv dr fles...die ze dus niet wilde!!! Grrrr. Manlief natuurlijk uitgeput in slaap gevallen en dochterlief heeft sindsdien elk uur gehuild tot ze om 7 uur echt niet meer in bed wilde blijven. Zo far mijn nachtje bijkomen hahaha. Zit te twijfelen of ik vandaag naar de huisarts ga, ben al een week grieperig en heb hoofdpijn, volle holtes en nu oorpijn. Maar denk zelf niet dat ze er wat aan kan/gaat doen, kwestie van uitzieken denk ik... Hoe waren jullie nachten?
Grrrr foute knop geduwd en alles weg. Nacht was redelijk. Babyfoon om 2 uur uitgezet. Had genoeg van haar spelletje. Toen was het na 10 min huilen weer 2 uur stil en daarna dronk ze goed en zonder tranen slapen... Baal alleen dat ze vanmorgen om half8 niet wilde drinken bij me. Kolf dus als we aangekomen zijn...... Cvm... balen van de nacht zeg.....
Hier EINDELIJK voor het eerst in de ruim 2weken kunnen doorslapen van 23.00 - 6.00uur!!!! Gister echt een vreselijke brief gekregen, onze cons.bureau arts is plotseling omgekomen bij een tragisch verkeersongeval!! Pff kreeg er even kippenvel van toen ik het las.. Ik heb straks om 9.50uur een afspraak met Naud voor zijn vaccinaties en vind het echt vreemd om een vervangster te krijgen aangezien ik gister pas het vreselijke bericht te lezen kreeg!! Nou ja, ben benieuwd hoe hij op de vaccinaties reageert EN hoe groot en zwaar hij is
CVM: balen van je nacht zeg ik zou de huisarts toch eens bellen, als er bij mij een patient belt met klachten meer dan 1week dan geef ik meestal wel een korte antibiotica.. Luckey: veel plezier vandaag!
Bah wat een naar nieuws zeg..... vraag me nu wel af of wij daar ook persoonlijk bericht van zouden krijgen....
@CVM: Nou lekker zo'n nachtje bijkomen....helaas niet dus. Ik zou ook wel even naar de huisarts bellen inderdaad. Niet zo heel gek dat je al zo lang last hebt, je hebt tenslotte helemaal geen tijd gehad om te rusten en uit te zieken! Maar even kijken wat de HA zegt.. @Nikske: Wat een naar bericht zeg! Dat zet je wel weer even met beide benen op de grond he...van elke dag genieten want het kan zomaar afgelopen zijn Succes met Naud straks! @Nacht: Hier niet zo'n succes. Weet niet of het de beruchte sprong is, of dat hij gewoon een beetje uit zn doen is, maar hij wou niet in zn eigen bedje slapen. Eerst nog even geprobeerd of hij bij papa op de borst wou slapen (Werkt altijd heel goed), maar zelfs dat wilde hij niet. Om 22.30 ben ik ook maar naar boven gegaan, en toen heeft hij lekker bij ons in bed geslapen. Dat ging dus wel goed Ikzelf ben wel een aantal keren wakker geweest, omdat Robin weer half op me lag of met zn hand in mn gezich sloeg EN onze dikke kat lag ook nog op het voeteneinde aan mijn kant, dus ik lag lekker scheef in bed...ach ja, misschien zo nog een beetje dutten.
@Musty: Sterkte vandaag! @Luckey: Veel plezier op de HHB! Ik ga zaterdag, dus ik hoor graag als er goede aanbiedingen zijn Ga je ook naar de 9-maanden beurs?
Sow we zijn weer terug van het bureau.. Spuitjes gingen heel goed, de eerste gaf hij geen kik en de 2e schreeuwde hij 10seconden ofzo en daarna zei hij tegen die vrouw "jui jui" (weet niet of ik het goed schrijf, maar in ieder geval dat geluid wat je wel eens tegen kinderen maakt als ze iets doen wat niet mag) Maar daar moest ik om lachen en toen ging Naud ook lachen dus ging eigenlijk perfect Hij was 75cm & 10,2kg Hij ligt nu lekker te slapen dus ik ga snel wat opruimen enzo voor het geval hij vanmiddag last krijgt van de vaccinaties!
Goedemorgen, @Musty: heel veel sterkte! @Niske: he getver wat een vervelend nieuws zeg. Kan me heel goed voorstellen dat het beetje vreemd is om een vervangster te hebben terwijl je gwn weet dat de arts overleden is . Succes met de prikjes! @CVM: ik zou idd ook even de dokter bellen. Beter een keer voor niks naar de dokter als met iets "ernstigers" rondlopen. @HHB: ik ga vanavond. En ook naar de 9 maanden beurs, ben ik vorig jaar niet geweest i.v.m voorweeen, dus ik ben stiekem wel benieuwd hoe dat is. Mini als er goede aanbiedingen zijn zal ik je het je wel even laten weten . @Fotoalbum: ik ben nu ook begonnen aan Daimen's 6 tot 12 maanden boek (oudere foto's zitten al in een album). Man man wat een werk zeg. Ben ze nu eerst op datum aan het sorteren en dan kom je er toch achter dat je er weer een paar mist, dus kunnen we weer bijbestellen. September is compleet, dus die kunnen we plakken en verhaaltjes bij schrijven. Gelukkig heb ik een "baby's eerste jaar" boek van Pauline Oud wat ik wel bijgehouden heb en dus een hoop dingen in terug kan zoeken. Komt dus helemaal goed .
@Nikske: Fijn dat het goed is gegaan, en hopelijk krijgt hij er geen last van. @Mir: Veel plezier vanavond! Ik ben er vorig jaar geweest (toen was ik 34 weken zwanger) en vond het erg leuk! Hopelijk vind ik het net zo leuk als ik niet zwanger ben Ach, misschien kan ik leuke ideeen opdoen voor de volgende Wat een werk zo'n fotoboek he! Ik heb alle foto's in een mapje per maand op mn computer, en dan nog in mapjes per week. Ik maak een album via Albelli, en ga er geen verhaaltjes bijschrijven. Ben ik niet zo goed in Ik wel ook het Baby's eerste jaar boek van Pauline Oud, die ik ook goed bijgehouden heb
Albums: Ben nu toevallig begonnen aan het 5e boek bezig (maand 11 en 12) ik maak ze via Kruidvat ik type er altijd verhaatjes bij en er staan ook "brieven" in van mij aan Naud.. Zodra ik nieuwe foto's heb zet ik ze meteen in het fotoboek en sla het dan op want hier worden zo ontzettend veel foto's gemaakt dat ik echt achter zou raken als ik dat niet meteen zou doen!! Heb net eens even in de map "Naud" gekeken op onze computer en daar staan op dit moment 2047 foto's in!!! En dan is al een groot deel verwijderd waarop iemand de ogen dicht had ofzo.. Pauline oud: * Ik heb het zwangerschapsdagboek helemaal bijgehouden * "1e jaar" is ook helemaal compleet, alleen dan nog maand 12 natuurlijk * Mijn moeder heeft het boek "mijn kleinkind" en dat houdt ze trouw bij * Nu nog het "opgroeiboek" kopen en dan ben ik helemaal blij
Hmmm 2047 foto's is gemiddeld 186 foto's per maand 186 per maand in gemiddeld 6 foto's per dag Je zou bijna denken dat ik niets anders doe dan foto's maken hahaha